Wachten met trouwen

29-09-2020 22:24 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is beantwoord, ivm privacy haal ik dit weer weg.
Heel erg bedankt voor alle goede adviezen!
anoniem_400992 wijzigde dit bericht op 05-10-2020 21:07
95.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel vervelend, maar er is een pandemie?
Alle reacties Link kopieren
Flauw van je vriend zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Een andere baan zoeken en een vast contract en zo, kan ook als je getrouwd bent. Kan het zijn dat je vriend trouwen als het ultieme eindpunt ziet. Dat je voor die tijd alles klaar moet hebben?
Of hij wil gewoon echt niet trouwen. Maar durft hij dat niet tegen je te zeggen omdat jij het wel graag wil.

Of niet nu tijdens Coronapandemie?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof hij eigenlijk niet wil. Een nieuwe baan en een reis zijn normaliter de baby-uitstel-redenen, met een bruiloft hebben ze niets te maken.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt idd niet alsof hij het wil.
Die wil niet. Want de redenen die hij aanvoert staan helemaal los van trouwen. Trouwen kan je bij wijze op maandagochtend en daarna een klein feestje. Trouwen kan je zo duur uitgebreid gek of juist ingetogen en low budget maken als je wil. Maar dan moet je wel willen.
Alle reacties Link kopieren
Tja het komt op mij ook over alsof hij niet wil. 11 jaar samen is toch al een behoorlijke tijd, en als het financieel geen probleem is snap ik heel goed dat je graag wil trouwen, juist vanwege je vader.
Ik zou proberen nogmaals met hem te gaan zitten, uitleggen dat het voor jou veel betekent, en dat je niet goed snapt waarom hij nu niet wil.
Ik begrijp dat het corona tijd is, maar een kleine bruiloft kan wel, en ik vind je vaders ziekte een hele goede reden om toch te kiezen voor een huwelijk in corona tijd.
Hopelijk komen jullie eruit samen
Ik dacht "wachten met trouwen" - hee iemand die verstandig doet en nu geen bruiloft plant, waarbij het dan weer lastig is afstand te houden, of dat de coronaregels veranderen en je de helft van je gasten opeens af moet zeggen. Heel rot voor de mensen die de bruiloft al lang gepland hadden, maar ik zou echt zeker niet nu gaan trouwen.

Afgezien daarvan vind ik het heel erg flauw van je vriend. Jouw argument met je vader lijkt me het beste argument wat je maar kan hebben om sneller/nu te willen trouwen. Goede redenen om het dan toch nog uit te stellen zijn hiertegen alleen dingen als 'de relatie is nog te pril' 'we weten of niet zeker of we willen trouwen' etc. Allemaal al lang niet bij jullie van toepassing.
Is hij bang dat na trouwen er direct kinderen 'moeten' komen ofzo? Dat jij dat verwacht of hij of zijn familie? Zo klinkt het een beetje, huis op orde, reizen, goede baan en dan kinderen. Maar dan met trouwen.
Ik zou nog eens goed doorvragen om er achter te komen wat er achter zit bij je vriend. Of hij wil toch eigenlijk niet, of iets met kinderen of hij vind het te spannend of wat dan ook. Als er niet echt iets achter zit vind ik het hopeloos flauw van hem en zou ik er heel erg boos van worden.

Sterkte met je vader!
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Weet je heel zeker dat hij wel echt wil trouwen? Want het klinkt alsof hij eigenlijk helemaal niet wil trouwen.
VickyVasilisa schreef:
29-09-2020 22:24
Hij voelt zich opgejaagd, vindt het te snel gaan.
Na 11 jaar? :blond:
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind t ook niet meer dan logisch dat jij in deze situatie wat gas op de plank wil. Als je vriend graag wil trouwen zou hij dat toch moeten begrijpen ik denk nu ook dat hij eigenlijk niet wil. Gek dat hij zich opgejaagd voelt en het niet begrijpt
where ever you go, go with your heart
Je schrijft “hij wil volgend jaar een nieuwe baan, vast contract etc”
Je vriend heeft die hele pandemie die de economie op z’n gat heeft gelegd niet meegekregen? De kans dat dat volgend jaar gaat lukken is net zo groot als dat ik de loterij ga winnen. Niet onmogelijk maar ik zou er niet op rekenen.
Verder, 11 jaar samen en het gaat hem te snel? Echt?
Hoe is jullie relatie, want het klinkt alsof hij gewoon niet wil trouwen.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
29-09-2020 22:55
Ik dacht "wachten met trouwen" - hee iemand die verstandig doet en nu geen bruiloft plant, waarbij het dan weer lastig is afstand te houden, of dat de coronaregels veranderen en je de helft van je gasten opeens af moet zeggen. Heel rot voor de mensen die de bruiloft al lang gepland hadden, maar ik zou echt zeker niet nu gaan trouwen.

Afgezien daarvan vind ik het heel erg flauw van je vriend. Jouw argument met je vader lijkt me het beste argument wat je maar kan hebben om sneller/nu te willen trouwen. Goede redenen om het dan toch nog uit te stellen zijn hiertegen alleen dingen als 'de relatie is nog te pril' 'we weten of niet zeker of we willen trouwen' etc. Allemaal al lang niet bij jullie van toepassing.
Is hij bang dat na trouwen er direct kinderen 'moeten' komen ofzo? Dat jij dat verwacht of hij of zijn familie? Zo klinkt het een beetje, huis op orde, reizen, goede baan en dan kinderen. Maar dan met trouwen.
Ik zou nog eens goed doorvragen om er achter te komen wat er achter zit bij je vriend. Of hij wil toch eigenlijk niet, of iets met kinderen of hij vind het te spannend of wat dan ook. Als er niet echt iets achter zit vind ik het hopeloos flauw van hem en zou ik er heel erg boos van worden.

Sterkte met je vader!
een betere reactie dan deze kan ik me niet voorstellen. En ik snap je vriend echt niet: wat speelt er dat hij jou in je begrijpelijke emoties niet tegemoet komt?
Mensch durf te leven
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet en zoekt excuses. Ik vind dat verwerpelijk gezien de context van je vraag.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties allemaal!
Ja natuurlijk, corona, ik wil dan ook zeker niet morgen trouwen ;-) maar ik kan me voorstellen dat we het nu plannen en in 2021 uitvoeren in kleine kring.

Hij vindt het te snel gaan in de zin dat er teveel veranderingen op elkaar volgen: afstuderen, baan, huis, trouwen, kinderen. En hij wil een betere baan hebben voor hij het geld daarvoor over heeft, of zoiets.

Ik dacht ook dat hij eigenlijk niet wilde, daarom heb ik in alle oprechtheid voorgesteld om gewoon helemaal niet te trouwen. Dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik dat accepteren. Maar dit wilde hij dan ook weer niet: hij wilde wel trouwen, maar eigenlijk liever pas over een jaar of 3...
Je bent dus nu in een moment in jouw leven waarin je je dingen afvraagt. Sommige dingen onbelangrijk en nu deze vraag over je eventuele huwelijk. Dat is niet verkeerd of raar hoor. Denk ik. Ik vind het in ieder geval niet vreemd dat dit jou bezighoudt nu je vader zo ziek is. Logisch dat er levensvragen opkomen. Ik kan je geen advies geven, enkel een virtuele knuffel. Sterkte met je paps.
Alle reacties Link kopieren
VickyVasilisa schreef:
29-09-2020 23:36
Dank voor jullie reacties allemaal!
Ja natuurlijk, corona, ik wil dan ook zeker niet morgen trouwen ;-) maar ik kan me voorstellen dat we het nu plannen en in 2021 uitvoeren in kleine kring.

Hij vindt het te snel gaan in de zin dat er teveel veranderingen op elkaar volgen: afstuderen, baan, huis, trouwen, kinderen. En hij wil een betere baan hebben voor hij het geld daarvoor over heeft, of zoiets.

Ik dacht ook dat hij eigenlijk niet wilde, daarom heb ik in alle oprechtheid voorgesteld om gewoon helemaal niet te trouwen. Dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik dat accepteren. Maar dit wilde hij dan ook weer niet: hij wilde wel trouwen, maar eigenlijk liever pas over een jaar of 3...
Ik vind dit nogal horkerig van je vriend, hij wil wel trouwen, maar wel als er aan zijn voorwaarden (die niet rationeel relevant zijn) is voldaan. Maar jouw argument dat je vader er dan niet meer bij is, dat doet niet ter zake? Klinkt als een gebrek aan inlevingsvermogen. Het moet allemaal Perfect zoals hij het in zijn hoofd heeft. Maar de wereld is niet perfect, want jouw vader gaat dood en die wil je er bij hebben. Logisch

Achterlijk gedoe... ik wil wel trouwen, maar pas over een jaar of 3... ja, dan leven zijn ouders hoogstwaarschijnlijk nog, en jouw vader misschien niet meer.

Mijn vader was al dood toen ik afstudeerde, toen ik man leerde kennen et cet. Ik had hem er graag bij gehad
Alle reacties Link kopieren
Over 3 jaar trouwen? En kinderen, over 10 jaar? Wat een malloot.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande dames, klinkt als excuses die geen hout snijden. Je kan wel wachten tot Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen voor je gaat trouwen. Gezien jouw persoonlijke situatie, duur van de relatie en dat jullie het toch klein willen vieren zie ik geen enkel bezwaar.

Misschien een gek idee; maar kun je hem ook een officieel aanzoek doen om te trouwen? Misschien begrijpt hij dan dat je het serieus meent - op een positieve manier? En in de week erna simpel de agenda trekken als hij ‘ja’ heeft gezegd en een datum prikken? Klinkt heel misschien suf maar je weet erna precies waar jij aan toe bent.

Hier was het iets anders maar vooral dat hele simpele ‘datum prikken’ maakte het hier heel makkelijk.
nachtvlinder1977 schreef:
29-09-2020 23:02
Na 11 jaar? :blond:
Als ze 13 waren bij aanvang snap ik dat wel.
Hands_On schreef:
30-09-2020 01:57
Eens met bovenstaande dames, klinkt als excuses die geen hout snijden. Je kan wel wachten tot Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen voor je gaat trouwen. Gezien jouw persoonlijke situatie, duur van de relatie en dat jullie het toch klein willen vieren zie ik geen enkel bezwaar.

Misschien een gek idee; maar kun je hem ook een officieel aanzoek doen om te trouwen? Misschien begrijpt hij dan dat je het serieus meent - op een positieve manier? En in de week erna simpel de agenda trekken als hij ‘ja’ heeft gezegd en een datum prikken? Klinkt heel misschien suf maar je weet erna precies waar jij aan toe bent.

Hier was het iets anders maar vooral dat hele simpele ‘datum prikken’ maakte het hier heel makkelijk.
Behalve dat hij het volgens mij gewoon helemaal niet wil.
en hebben allebei de wens om te trouwen.
Heeft hij dit altijd heel expliciet benoemd? Was jij altijd degene die het meest enthousiast was of liep dat gelijk op?

Ik vind het wat kort door de bocht dat hij hier meteen maillot wordt genoemd.
Het lijkt erop alsof hij geeoon niet wil, nu niet en over den jaar ook niet. Dat is hem goed recht, maar het is jou goed recht dat hij hierin open en eerlijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven