Wachten op iemand?

20-06-2019 19:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen van het forum,

6 maanden terug ben ik opnieuw in contact gekomen met een meisje met wie ik vroeger gewerkt heb. We vonden elkaar toen der tijd erg leuk, maar hebben dit elkaar nooit verteld.
Zoals ik vertelde kwamen we elkaar 6 maanden geleden weer tegen op een feest (na 3/4 jaar geen contact meer vanwege nieuwe banen) en bleken de gevoelens en de aantrekkingskracht er na al die tijd er nog te zitten. Alleen had ze al 3.5 jaar een vriend.

Nu is dat uit gegaan 2 maanden geleden tussen haar en haar ex (het ging al langer niet goed) en zouden we gaan daten. 3 hele leuke en intieme dates gehad en de gevoelens aan beiden kanten werden erg aangesterkt.

Alleen nu komt het dus: ze zit sinds enkele maanden in een depressie. Ze is al bezig met zoeken naar therapie om eruit te komen, maar wilde (begrijpelijk) stoppen met daten om eerst uit haar depressie te komen voordat ze zich in iets nieuws kan storten. We hebben elkaar uit gesproken elkaar dus oprecht erg leuk te vinden, en dat ik graag op haar zou willen wachten (wat ze overgens erg fijn vond om te horen)

Heeft iemand ervaring met het "wachten" op iemand?

Iemand misschien tips?
Alle reacties Link kopieren
Nee, als ik verliefd ben wil ik alleen maar bij diegene zijn en andersom.

Maar ik heb nog nooit een depressie gehad...
Ik zou doorgaan met je leven. Mocht zij na een paar maanden, of een jaar contact met je opnemen en jij bent nog steeds beschikbaar en hebt zin haar te zien, dan kun je altijd weer verder daten. Maar om je leven nu in hold te zetten? Nee, dat zou ik niet doen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vervelend ook voor haar, je gaat toch niet wachten op iemand met een depressie. Laat haar haar leven op de rails krijgen en zie daarna weer verder.

Sowieso vind ik 'op iemand wachten' nogal ver gaan. Leef je eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
wachten op iemand werkt bijna nooit.
Het gaat niet om het wel of niet wachten, doorleven doe je toch wel. Je moet eerlijk naar jezelf zijn hoe groot de kans is dat ze over een paar maanden wel zou willen en hoe diep jouw gevoelens voor haar zijn. Daar gaat het om. Daar weet alleen jij/jullie het antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt haar leuk maar hoe weet jij dat zij jou leuk vindt wanneer zij dat nog nooit heeft gezegd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
21-06-2019 05:37
Jij vindt haar leuk maar hoe weet jij dat zij jou leuk vindt wanneer zij dat nog nooit heeft gezegd?
Dat heeft ze juist best wel vaak tegen me gezegd (en aan haar vriendinnen verteld want we zitten in dezelfde vrienden groep nu) en dat laat ze ook wel erg zien als we samen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar misschien wat tips.
Allereerst, laat haar een tijdje en neem ook een tijdje geen kontakt op.
Dat kunnen rustig een aantal maanden zijn.
Verder, ben jij bereid om zomaar op haar te ‘wachten’? Vind je haar leuk genoeg?
Een depressie kan soms best langdurig zijn en er kunnen allerlei dingen meespelen. . Dingen die eerder niet zo bewust speelden maar die via therapie opgerakelt worden.

Verder wens ik je veel wijsheid en succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven