Wandelvakantie met een ex-vriendin

15-08-2019 22:22 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie loopt lekker. We zijn net terug van twee weken zeilvakantie. Het was best intens, spannend, maar zeker de moeite waard. We hebben het samen heel fijn gehad. Nu na een week is mijn vriend weer een paar dagen op pad, wandelen in de bergen. Hij heeft eerder wel gevraagd of ik mee wilde. Maar afzien in de bergen is echt niet mijn ding. Bovendien vind ik het te duur (en dus niet leuk genoeg) Hij is dus nu zonder mij vertrokken en wandelt nu een paar dagen alleen met een ex-vriendin.

Het is niet zijn ex-vrouw, maar een vriendin van voor zijn huwelijk. Vandaag is hij dus vertrokken en gaat wandelen met haar. Ze trekken van hut naar hut. Een mooie ervaring zegt hij. Het zal wel. Normaal gaan er meer mensen mee, maar dit jaar kon niemand mee en ik wilde niet.
Hij wilde zelf ook niet alleen met haar gaan, dat voelde niet echt lekker, maar heeft uiteindelijk besloten toch maar wel te gaan.

Lang verhaal kort, mijn vriend is dus nu in het buitenland aan het wandelen met een ex vriendin en dat zit me toch niet helemaal lekker. Rationeel weet ik dat er niets aan de hand is, maar gevoelsmatig heb ik er echt moeite mee, blijkt nu.
Wat vinden jullie van deze situatie??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind na een vakantie ook meestal dat mijn relatie weer lekker loopt... noem het de roze zonnebril.

Wat ik bedoel met iets normaal vinden; (voor degenen die kennelijk gemist hebben dat de man niet wilde zoenen en het ook verder geen punt vond om een week op vakantie te gaan met een ex) Dit is verre van standaard. De keren dat TO wel wilde aangeven waar ze behoefte aan had maakte hij haar belachelijk door het te gooien op te hoge verwachtingen van haar kant. Hij heeft ook nog niet zelf geopperd haar eens te helpen in huis aangezien ze flink wat te klussen schijnt te gaan hebben terwijl zij wel de handen uit de mouwen heeft gestoken.

Ik lees hierin een hork. Eentje met wel heel weinig voelsprieten of eentje die eigenlijk helemaal niet zo dol is op TO.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
22-08-2019 10:39
Hij houdt zich lekker van de domme, hij is volgens TO gescheiden maar hij weet niet waarom, dat is toch ook vaag?
Ik denk dat TO vooral heel veel invult. Comunicatie is nl. niet echt haar ding, zo lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-08-2019 11:03
Ik vind na een vakantie ook meestal dat mijn relatie weer lekker loopt... noem het de roze zonnebril.

Wat ik bedoel met iets normaal vinden; (voor degenen die kennelijk gemist hebben dat de man niet wilde zoenen en het ook verder geen punt vond om een week op vakantie te gaan met een ex) Dit is verre van standaard. De keren dat TO wel wilde aangeven waar ze behoefte aan had maakte hij haar belachelijk door het te gooien op te hoge verwachtingen van haar kant. Hij heeft ook nog niet zelf geopperd haar eens te helpen in huis aangezien ze flink wat te klussen schijnt te gaan hebben terwijl zij wel de handen uit de mouwen heeft gestoken.

Ik lees hierin een hork. Eentje met wel heel weinig voelsprieten of eentje die eigenlijk helemaal niet zo dol is op TO.
Ik zie het zo: op een vakantie zit je op elkaars lip, als je relatie dan lekker loopt, klinkt dat hoopvol. Maar met dat dit topic vordert, verandert de relatie in een afschuwelijk iets. Ik stel me zo voor dat TO pas iets aangeeft als het al hoog is opgespeeld van binnen en dit er op een verwijtende manier uitkomt. Daar zou ik ook geen trek in hebben en prinsessengedrag constateren. Bovendien, als je hulp wilt, dan kun je dat gewoon vragen. De vakantie met zijn ex is gewoon besproken en goed bevonden door alle partijen. Nu blijkt dat TO er toch moeite mee heeft, dat kan. Maar dan moet je dat wel communiceren. TO maakt het liever uit. Ik denk dat de man over een tijdje opgelucht is.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
22-08-2019 10:53
Sterker nog.... de eerste zin van het topic is 'onze relatie loopt lekker'.
Ik heb dit topic echt met verbazing zitten volgen de laatste dagen.
Maar zo beginnen alle topics toch? "Ik heb een ontzettend leuke vriend, maar....." en dan blijkt dat allemaal wel mee te vallen met die leuke vriend/relatie. Zijn dat niet die zogenaamde schellen die nog niet zijn gevallen? Er wringt iets, vaak kan een TO er de vinger nog niet helemaal opleggen en opent een topic. Wanneer je dan je relatie door de ogen van anderen (die niet in de emotie/bubbel zitten) bekijkt zie je ineens wat er allemaal aan schort, of waar het precies misgaat.

En over sommige dingen kun je communiceren, sommige dingen niet, wat er niet in zit komt er ook niet uit denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
22-08-2019 10:09
Lekker constructief. Je verwijt de ander wat jezelf ook niet doet.
Ik kreeg het gevoel dat TO een citaat van die mooie zin heeft gemaakt juist.
Zo van die slaan we op. Met jouw naam onderaan van het citaat.



Zonder communicatie is het gewoon niet haalbaar om een fijne relatie te hebben.

Delila-
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-08-2019 11:03
Ik vind na een vakantie ook meestal dat mijn relatie weer lekker loopt... noem het de roze zonnebril.

Wat ik bedoel met iets normaal vinden; (voor degenen die kennelijk gemist hebben dat de man niet wilde zoenen en het ook verder geen punt vond om een week op vakantie te gaan met een ex) Dit is verre van standaard.

Van jouw standaard. Ik vind dit helemaal niet raar. Mijn vriend is ook niet gek op zoenen (helaas pindakaas, ik hoor dit trouwens wel vaker van mensen) en ik ben tijdens onze relatie drie keer een weekje alleen met mijn ex weggeweest. Omdat mijn vriend niet kon, of geen zin had om mee te gaan. Stond vriend ook niet bij te springen van vreugde, maar ik ga daar toch echt niet om thuisblijven.
.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel iets meer in balans als de één niet zoent en de ander met een ex op stap wil... dan wanneer er twee van dat soort kennelijk helaas vaker voorkomende bijzonderheden in één persoon zitten die kennelijk de zelfreflectie ontbeert om eens te kijken naar de achterliggende reden van een dergelijke verzameling aan exen.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-08-2019 12:05
Het is wel iets meer in balans als de één niet zoent en de ander met een ex op stap wil... dan wanneer er twee van dat soort kennelijk helaas vaker voorkomende bijzonderheden in één persoon zitten die kennelijk de zelfreflectie ontbeert om eens te kijken naar de achterliggende reden van een dergelijke verzameling aan exen.
Ja jeetje dit zijn twee nadeeltjes die toevallig verdeeld zijn. Ik kan er nog wel een paar noemen hoor. En ik leg ze niet op een weegschaal.
Punt is dat niemand de perfecte partner is, er zullen altijd dingetjes zijn die jij niet zo leuk vindt van de ander, of die je liever anders zou zien. Als je dat niet kan accepteren, dat hij ook een individu is met zijn eigen wensen en bezigheden, en wil dat iemand precies is en doet zoals jij wil, dan ben je niet geschikt voor een relatie. Dan moet je in je eigen sprookjeswereld blijven.
.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

We zijn net terug van een heerlijke vakantie naar de Canarische eilanden. :cheer2:

Wat was dat een goede beslissing om even weg te gaan met mijn dochter. Het heeft mij en mijn dochter zo goed gedaan om samen even te zijn. Mijn relatieproblemen leken ineens heel ver weg. Ik was ook letterlijk ver weg. We zaten midden op de oceaan. Maar dan kan je echt helemaal je hoofd leeg maken en genieten, want dat hebben we wel gedaan. Tijdelijk had ik een andere simkaart en was daardoor slecht bereikbaar, ook voor mijn ex. en dat was wel even nodig om los te komen.
Nu gaan we snel naar bed toe. Morgen is de vakantie namelijk echt voorbij
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
01-09-2019 22:52
Hallo allemaal,

We zijn net terug van een heerlijke vakantie naar de Canarische eilanden. :cheer2:

Wat was dat een goede beslissing om even weg te gaan met mijn dochter. Het heeft mij en mijn dochter zo goed gedaan om samen even te zijn. Mijn relatieproblemen leken ineens heel ver weg. Ik was ook letterlijk ver weg. We zaten midden op de oceaan. Maar dan kan je echt helemaal je hoofd leeg maken en genieten, want dat hebben we wel gedaan. Tijdelijk had ik een andere simkaart en was daardoor slecht bereikbaar, ook voor mijn ex. en dat was wel even nodig om los te komen.
Nu gaan we snel naar bed toe. Morgen is de vakantie namelijk echt voorbij
Wat gezellig meiden, heerlijk!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
22-08-2019 12:28
Ja jeetje dit zijn twee nadeeltjes die toevallig verdeeld zijn. Ik kan er nog wel een paar noemen hoor. En ik leg ze niet op een weegschaal.
Punt is dat niemand de perfecte partner is, er zullen altijd dingetjes zijn die jij niet zo leuk vindt van de ander, of die je liever anders zou zien. Als je dat niet kan accepteren, dat hij ook een individu is met zijn eigen wensen en bezigheden, en wil dat iemand precies is en doet zoals jij wil, dan ben je niet geschikt voor een relatie. Dan moet je in je eigen sprookjeswereld blijven.
Er mogen zeker wat dingetjes zijn van de ander die niet perfect zijn, maar de mate waarin ik minder leuke dingen accepteer bepaal ik zelf.
Dat maakt mij sterk en juist heel geschikt voor een relatie.

@Louise, zo fijn te horen dat jullie het leuk hebben gehad!!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Louise, fijn dat het leuk was! Probeert "ex" nu nog contact met je te zoeken dan? Of is het meer dat jij het er moeilijk mee hebt?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft vermoedelijk helemaal geen contact gezocht nadat hij zich beseft heeft hoeveel leuker het leven is zonder iemand die hem manipuleert.
Alle reacties Link kopieren
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het uit is dan heb je volgens mij geen relatieproblemen meer....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-09-2019 13:06
Wanneer het uit is dan heb je volgens mij geen relatieproblemen meer....
Heel scherp! :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven