Wandelvakantie met een ex-vriendin

15-08-2019 22:22 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie loopt lekker. We zijn net terug van twee weken zeilvakantie. Het was best intens, spannend, maar zeker de moeite waard. We hebben het samen heel fijn gehad. Nu na een week is mijn vriend weer een paar dagen op pad, wandelen in de bergen. Hij heeft eerder wel gevraagd of ik mee wilde. Maar afzien in de bergen is echt niet mijn ding. Bovendien vind ik het te duur (en dus niet leuk genoeg) Hij is dus nu zonder mij vertrokken en wandelt nu een paar dagen alleen met een ex-vriendin.

Het is niet zijn ex-vrouw, maar een vriendin van voor zijn huwelijk. Vandaag is hij dus vertrokken en gaat wandelen met haar. Ze trekken van hut naar hut. Een mooie ervaring zegt hij. Het zal wel. Normaal gaan er meer mensen mee, maar dit jaar kon niemand mee en ik wilde niet.
Hij wilde zelf ook niet alleen met haar gaan, dat voelde niet echt lekker, maar heeft uiteindelijk besloten toch maar wel te gaan.

Lang verhaal kort, mijn vriend is dus nu in het buitenland aan het wandelen met een ex vriendin en dat zit me toch niet helemaal lekker. Rationeel weet ik dat er niets aan de hand is, maar gevoelsmatig heb ik er echt moeite mee, blijkt nu.
Wat vinden jullie van deze situatie??
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van of je nu wel of niet zeurt. Je timing is niet goed. Had dit eerder gedaan/gezegt.
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:44
Wat dat kussen betreft, heeft hij wel vorderingen gemaakt. Wat knuffelen betreft, wat minder.
Maar wat zou er mis kunnen gaan? Nou dat hij misschien helemaal zijn eigen gang gaat en ik een soort (aangenaam) aanhangsel ben. Hij is geen botte lul, begrijp me goed. Maar soms, nu dus, krijg ik het gevoel dat het toch voornamelijk om hem en zijn beleving draait.
Dan is het probleem dus heel anders dan jij beschrijft in je OP. Eigenlijk ben je vooral bezorgd dat hij zijn eigen ding doet en daarbij nauwelijks rekening houdt met jou, om welke reden ook.

Ik wil niet Dr. Phil uithangen, maar "als iemand zijn ware aard laat zien, geloof hem dan".

Je twijfelde in december al of hij wel toe was aan een relatie. Blijkbaar wel voor de gezelligheid, maar niet voor het rekening houden met elkaar.

Aan jou de keuze wat jij daarvan vindt en of je dit wilt accepteren.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 22:58
Reden: Tikfout
0.05% gewijzigd
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:39
Dat speelt ook mee, waarom wil hij niet iets anders leuks doen met mij. Nee, hij kiest ervoor iets te doen wat hij leuk vind, dan maar met een andere vrouw. Terwijl wij al twee weken gedaan hebben wat hij ook erg leuk vindt, namelijk zeezeilen. Ben ik wel mee geweest.
Weet hij ook dat jij dat zeilen niet leuk vond?
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
15-08-2019 22:53
Afgezien van of je nu wel of niet zeurt. Je timing is niet goed. Had dit eerder gedaan/gezegt.

Hoe zo, "eerder gezegd"? Tegen mijn vriend? Ik vind niet dat ik hem kan verbieden om op vakantie te gaan, met een oude (ex) vriendin. Ik mag er wel wat van vinden. Nu pas merk ik hoe onaangenaam ik het eigenlijk vind.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
15-08-2019 22:56
Weet hij ook dat jij dat zeilen niet leuk vond?
Dat zeilen vond ik wel leuk. Pittig, maar leuk genoeg om mee verder te gaan.. We hebben van het weekend nog samen aan de boot gewerkt. Daarna heb ik hem een week niet gezien en is hij nu aan het wandelen met die vriendin.

Ik hoef toch niet alle hobby's van mijn vriend over te nemen?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:51
Kon hij echt nergens in zijn agenda tijd vrijmaken om mij nog voor vertrek een keertje te zien???
Tja, dat weten wij ook niet. Daar heb jij meer informatie over dan wij.
Alle reacties Link kopieren
Ik had moeten loepen dus

TO je hebt een relatie met een egoïst. Aan jou de keus, hij verandert niet, wat doe jij??
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
15-08-2019 22:56
Weet hij ook dat jij dat zeilen niet leuk vond?
Ik snap het niet meer. Vond je het zeilen nou leuk,was dat jullie gezamenlijke idee van vakantie,of was dat ook iets wat hij per se wilde? Maakt voor het totaalplaatje wel uit.
De ex die mee is op vakantie.... tja... als zij die gezamenlijke hobby hebben...en er zouden eigenlijk meer mensen mee gaan, het lijkt zeker geen slinkse actie om met haar te zijn.
En begreep ik goed dat de ex meer dan 25 jaar geleden vriendin was?
Nee,ik denk dat ik er zelf geen al te groot punt van zou maken. Mits verder de relatie goed voelt. Of dat hier ook zo is, weet ik natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 23:01
Ik had moeten loepen dus

TO je hebt een relatie met een egoïst. Aan jou de keus, hij verandert niet, wat doe jij??
Mijn vriend typeren als een egoïst, daar doe je hem echt te kort mee. Hij is vakernheel attent, lief, ruimhartig en meedenkend. Maar met sommige dingen is hij best op zijn eigen pleziertje gericht, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:54
Reden: privacy
99.76% gewijzigd
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:06
Mijn vriend typeren als een egoïst, daar doe je hem echt te kort mee. Hij is vakernheel attent, lief, ruimhartig en meedenkend. Maar met sommige dingen is hij best op zijn eigen pleziertje gericht, inderdaad.
Dus aan jou de keuze: accepteren of vertrekken. Meer smaken zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:06
Mijn vriend typeren als een egoïst, daar doe je hem echt te kort mee. Hij is vakernheel attent, lief, ruimhartig en meedenkend. Maar met sommige dingen is hij best op zijn eigen pleziertje gericht, inderdaad.
Hij stelt zijn eigen belang boven jullie belang. En na 25 jaar huwelijk, nog te begrijpen ook.
Hij was nog niet helemaal klaar voor commitment. Ook echt te begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
15-08-2019 23:04
Ik snap het niet meer. Vond je het zeilen nou leuk,was dat jullie gezamenlijke idee van vakantie,of was dat ook iets wat hij per se wilde? Maakt voor het totaalplaatje wel uit.
De ex die mee is op vakantie.... tja... als zij die gezamenlijke hobby hebben...en er zouden eigenlijk meer mensen mee gaan, het lijkt zeker geen slinkse actie om met haar te zijn.
En begreep ik goed dat de ex meer dan 25 jaar geleden vriendin was?
Nee,ik denk dat ik er zelf geen al te groot punt van zou maken. Mits verder de relatie goed voelt. Of dat hier ook zo is, weet ik natuurlijk niet.

Het is een optelsom van gebeurtenissen.
We hebben samen een leuke vakantie gehad. Wel zijn idee, prima! Dat wist ik toen ik een relatie met een zeiler begon. Hij is nog niet zo lang gescheiden en dat zit mij niet lekker. Hij heeft nog veel contact met deze ex-vrouw, ook vanwege de volwassen kinderen. Hij had het de laatste dagen wel erg vaak over haar. Dat stoort mij enorm. Daarna hebben we aan zijn boot geklust. Heb ik hem een week niet gezien en vervolgens zit hij met een oude ex vriendin in de bergen. Dan krab ik me nu toch wel een beetje achter de oren. " how did I get here?"
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 23:08
Hij stelt zijn eigen belang boven jullie belang. En na 25 jaar huwelijk, nog te begrijpen ook.
Hij was nog niet helemaal klaar voor commitment. Ook echt te begrijpen
Ik denk dat jij de spijker op de kop slaat...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt van hem af hè? En Iemand vinden die beter past en samen met jou op plek 1 wil staan. Ipv hij op 1 en hij ergens ver weg, na boten, exen, hobbies en kinderen
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:11
Het is een optelsom van gebeurtenissen.
We hebben samen een leuke vakantie gehad. Wel zijn idee, prima! Dat wist ik toen ik een relatie met een zeiler begon. Hij is nog niet zo lang gescheiden en dat zit mij niet lekker. Hij heeft nog veel contact met deze ex-vrouw, ook vanwege de volwassen kinderen. Hij had het de laatste dagen wel erg vaak over haar. Dat stoort mij enorm. Daarna hebben we aan zijn boot geklust. Heb ik hem een week niet gezien en vervolgens zit hij met een oude ex vriendin in de bergen. Dan krab ik me nu toch wel een beetje achter de oren. " how did I get here?"
Je begint je OP met te schrijven dat je relatie lekker loopt, maar ik begin daaraan te twijfelen. Lees: het klinkt alsof je plots beseft dat het helemaal niet zo lekker loopt.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 23:17
Reden: Lekker loopt
2.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 23:15
Je kunt van hem af hè? En Iemand vinden die beter past en samen met jou op plek 1 wil staan. Ipv hij op 1 en hij ergens ver weg, na boten, exen, hobbies en kinderen
Is dat de enige oplossing, denk je: De relatie verbreken??
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf alternatieven aangedragen over wat jullie zouden kunnen doen in plaats van een bergwandelvakantie?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:17
Is dat de enige oplossing, denk je: De relatie verbreken??
Ja, hij moet echt even zijn huwelijk verwerken
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:17
Is dat de enige oplossing, denk je: De relatie verbreken??
Ja, hij moet echt even zijn huwelijk verwerken
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:17
Is dat de enige oplossing, denk je: De relatie verbreken??
Je kunt hem proberen te veranderen, maar daarover bestaan weinig succesverhalen. Ook kun je jezelf proberen te veranderen. Lees: het leren te accepteren zoals het is. Of ga weg.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
15-08-2019 23:20
Je kunt hem proberen te veranderen, maar daarover bestaan weinig succesverhalen. Ook kun je jezelf proberen te veranderen. Lees: het leren te accepteren zoals het is. Of ga weg.

Ik heb wel eens gedacht aan een pauze... Maar dan slaat de angst om mijn hart. De gedachten dat ik hem niet meer zal zien. We hebben het eigenlijk heel goed, maar ik merk dat hij er niet helemaal bij is.

We zien elkaar eind van de week weer. Maar, ik wil eigenlijk niet horen hoe leuk hij het gehad heeft.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:27
Ik heb wel eens gedacht aan een pauze... Maar dan slaat de angst om mijn hart. De gedachten dat ik hem niet meer zal zien. We hebben het eigenlijk heel goed, maar ik merk dat hij er niet helemaal bij is.

We zien elkaar eind van de week weer. Maar, ik wil eigenlijk niet horen hoe leuk hij het gehad heeft.
Praat daar dan over. Met hem. En laat je niet het hoofd op hol brengen door alle adviezen hier. Tenslotte heeft iedereen hier een perfecte relatie en kunnen ze jou vertellen hoe het hoort. 😄
lilalinda schreef:
15-08-2019 22:44
had hij een jaartje langer vrijgezel moeten blijven
Dit ja.

Groot gelijk trouwens dat hij nu doet waar hij zelf zin in heeft. Hij heeft wellicht in die 25 jaar relatie al meer dan genoeg compromissen moeten sluiten voor z'n hele leven.

Maar dat geldt ook voor TO: ga niet op zeilreis als je daar geen klap aan vindt, maar doe iets wat jijzelf wil en als hij niet mee wil, dan maar niet. Wellicht passen jullie reiswensen gewoon niet bij elkaar, maar hebben jullie het verder wel goed samen.
Alle reacties Link kopieren
DillKarlings schreef:
15-08-2019 23:31
Praat daar dan over. Met hem. En laat je niet het hoofd op hol brengen door alle adviezen hier. Tenslotte heeft iedereen hier een perfecte relatie en kunnen ze jou vertellen hoe het hoort. 😄

:-D :-D :-D :-D :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven