Wandelvakantie met een ex-vriendin

15-08-2019 22:22 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie loopt lekker. We zijn net terug van twee weken zeilvakantie. Het was best intens, spannend, maar zeker de moeite waard. We hebben het samen heel fijn gehad. Nu na een week is mijn vriend weer een paar dagen op pad, wandelen in de bergen. Hij heeft eerder wel gevraagd of ik mee wilde. Maar afzien in de bergen is echt niet mijn ding. Bovendien vind ik het te duur (en dus niet leuk genoeg) Hij is dus nu zonder mij vertrokken en wandelt nu een paar dagen alleen met een ex-vriendin.

Het is niet zijn ex-vrouw, maar een vriendin van voor zijn huwelijk. Vandaag is hij dus vertrokken en gaat wandelen met haar. Ze trekken van hut naar hut. Een mooie ervaring zegt hij. Het zal wel. Normaal gaan er meer mensen mee, maar dit jaar kon niemand mee en ik wilde niet.
Hij wilde zelf ook niet alleen met haar gaan, dat voelde niet echt lekker, maar heeft uiteindelijk besloten toch maar wel te gaan.

Lang verhaal kort, mijn vriend is dus nu in het buitenland aan het wandelen met een ex vriendin en dat zit me toch niet helemaal lekker. Rationeel weet ik dat er niets aan de hand is, maar gevoelsmatig heb ik er echt moeite mee, blijkt nu.
Wat vinden jullie van deze situatie??
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-08-2019 23:36
Dit ja.

Groot gelijk trouwens dat hij nu doet waar hij zelf zin in heeft. Hij heeft wellicht in die 25 jaar relatie al meer dan genoeg compromissen moeten sluiten voor z'n hele leven.

Maar dat geldt ook voor TO: ga niet op zeilreis als je daar geen klap aan vindt, maar doe iets wat jijzelf wil en als hij niet mee wil, dan maar niet. Wellicht passen jullie reiswensen gewoon niet bij elkaar, maar hebben jullie het verder wel goed samen.
Ik denk dat er een goede brede basis is voor ons samenzijn, dat wij een waardevolle relatie kunnen opbouwen. We zijn er nog niet.. Je loopt tegen dingen aan... zoals dit nu.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, hoor, als vriendlief op expeditie zou gaan naar koraalriffen, archeologisch onderzoek doet met ex-vriendin, onderzoek waar ze samen aan werken, prima! Voor de lol samen samen wandelen, knus houtvuurtje stoken, dan kan hij het echt bekijken. Hij hoeft helemaal niet te gaan wandelen. Of hij zoekt aansluiting bij een klimmersgroep, wat veel gezelliger is, dan alleen met ex-vriendin.
TO, ik reis veel alleen voor werk, mijn man ook. Maar rondhangen in de bergen doe je als je single bent, niet met een relatie. Ik vind dit een brug te ver. Doet vast pijn.
Alles sal reg kom
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:39
Ik denk dat er een goede brede basis is voor ons samenzijn, dat wij een waardevolle relatie kunnen opbouwen. We zijn er nog niet.. Je loopt tegen dingen aan... zoals dit nu.
Denkt aan een pauze.. Grote brede basis..
Klinkt tegenstrijdig.

Anyway, praat gewoon eens met je vriend over jouw wensen en behoeften.
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:00
Dat zeilen vond ik wel leuk. Pittig, maar leuk genoeg om mee verder te gaan.. We hebben van het weekend nog samen aan de boot gewerkt. Daarna heb ik hem een week niet gezien en is hij nu aan het wandelen met die vriendin.

Ik hoef toch niet alle hobby's van mijn vriend over te nemen?
Nee dat laatste zeg ik toch ook niet? Maar als jij instemt met dat zeilen dan gaat hij er toch van uit dat je dat leuk vindt? Dus dan heeft hij, in zijn beleving, iets leuks met jou gedaan. Je bent uitgenodigd om mee te gaan bergwandelen en dat wilde je niet, ook prima, dus hij is alleen gegaan. Als je dat liever niet had gehad dan had je dat met hem moeten bespreken. Ik krijg een beetje het idee dat jij op alles maar ja zegt in de hoop dat jullie bij elkaar passen.
Sharing schreef:
15-08-2019 23:43
Sorry, hoor, als vriendlief op expeditie zou gaan naar koraalriffen, archeologisch onderzoek doet met ex-vriendin, onderzoek waar ze samen aan werken, prima! Voor de lol samen samen wandelen, knus houtvuurtje stoken, dan kan hij het echt bekijken. Hij hoeft helemaal niet te gaan wandelen. Of hij zoekt aansluiting bij een klimmersgroep, wat veel gezelliger is, dan alleen met ex-vriendin.
TO, ik reis veel alleen voor werk, mijn man ook. Maar rondhangen in de bergen doe je als je single bent, niet met een relatie. Ik vind dit een brug te ver. Doet vast pijn.
Waarom zou hij het in een groep moeten doen? Zelf hou ik niet van groepen en snap best dat iemand gewoon met 'n reismaatje wil gaan. Nu is dat toevallig een vrouw. Als hij zijn ex van 25 jaar geleden terug had gewild had hij na z'n huwelijk met haar wat kunnen beginnen ipv met TO.
Sharing schreef:
15-08-2019 23:43
Sorry, hoor, als vriendlief op expeditie zou gaan naar koraalriffen, archeologisch onderzoek doet met ex-vriendin, onderzoek waar ze samen aan werken, prima! Voor de lol samen samen wandelen, knus houtvuurtje stoken, dan kan hij het echt bekijken. Hij hoeft helemaal niet te gaan wandelen. Of hij zoekt aansluiting bij een klimmersgroep, wat veel gezelliger is, dan alleen met ex-vriendin.
TO, ik reis veel alleen voor werk, mijn man ook. Maar rondhangen in de bergen doe je als je single bent, niet met een relatie. Ik vind dit een brug te ver. Doet vast pijn.
Ik heb ook een ex-vriend, met wie ik voor onze relatie bevriend was en na onze relatie bevriend zijn gebleven. We kennen elkaar twintig jaar en delen specifieke interesses. Hij zou dat niet meer met mij mogen delen als hij een nieuwe partner krijgt? Of ik met hem?
Dan mag dat niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Sharing schreef:
15-08-2019 23:43
Sorry, hoor, als vriendlief op expeditie zou gaan naar koraalriffen, archeologisch onderzoek doet met ex-vriendin, onderzoek waar ze samen aan werken, prima! Voor de lol samen samen wandelen, knus houtvuurtje stoken, dan kan hij het echt bekijken. Hij hoeft helemaal niet te gaan wandelen. Of hij zoekt aansluiting bij een klimmersgroep, wat veel gezelliger is, dan alleen met ex-vriendin.
TO, ik reis veel alleen voor werk, mijn man ook. Maar rondhangen in de bergen doe je als je single bent, niet met een relatie. Ik vind dit een brug te ver. Doet vast pijn.
Hij vond het zelf in eerst instantie ook vreemd, maar is toch gegaan. Inderdaad, hij hoefde niet te gaan. Hij wilde zelf.
stellar schreef:
15-08-2019 23:49
Nee dat laatste zeg ik toch ook niet? Maar als jij instemt met dat zeilen dan gaat hij er toch van uit dat je dat leuk vindt? Dus dan heeft hij, in zijn beleving, iets leuks met jou gedaan. Je bent uitgenodigd om mee te gaan bergwandelen en dat wilde je niet, ook prima, dus hij is alleen gegaan. Als je dat liever niet had gehad dan had je dat met hem moeten bespreken. Ik krijg een beetje het idee dat jij op alles maar ja zegt in de hoop dat jullie bij elkaar passen.
Ik ook. En dan achteraf miepen, maar niet uitspreken en vriend is zich van geen kwaad bewust.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
15-08-2019 23:47
Denkt aan een pauze.. Grote brede basis..
Klinkt tegenstrijdig.

Anyway, praat gewoon eens met je vriend over jouw wensen en behoeften.
Ik heb wel eens met hem over dit soort dingen proberen te praten. HIj vroeg dan of ik last van "het prins op het witte paard- syndroom" had. Relaties zijn niet romantisch zoals in de film. Romantische film zijn slecht voor je relatiebeeld.
In het begin was ik wel eens neerslachtig, o.a. omdat we niet echt kusten. Dacht hij dat ik misschien last van depressieve buien had. Terwijl ik manisch optimistisch ben. En lekker met mijn vriend wil tongen, meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
15-08-2019 23:52
Ik heb ook een ex-vriend, met wie ik voor onze relatie bevriend was en na onze relatie bevriend zijn gebleven. We kennen elkaar twintig jaar en delen specifieke interesses. Hij zou dat niet meer met mij mogen delen als hij een nieuwe partner krijgt? Of ik met hem?
Dan mag dat niet meer?
Sommige dingen doe je niet meer wanneer je een relatie hebt. Voorbeeld.
Ik had vroeger een goede vriend die regelmatig langs kwam en bleef slapen. In mijn bed, we sliepen samen in mijn bed, geen sex. Tot ik verkering kreeg, mijn vriend had er moeite mee. Dat vond ik eigenlijk maar onzin, we deden tenslotte niets. Het was gewoon praktisch zo. Deden we al jaren zo. Vanwege mijn nieuwe vriend, ben ik er toch maar mee opgehouden. Achteraf begreep ik hem wel.
Sharing schreef:
15-08-2019 23:43
Sorry, hoor, als vriendlief op expeditie zou gaan naar koraalriffen, archeologisch onderzoek doet met ex-vriendin, onderzoek waar ze samen aan werken, prima! Voor de lol samen samen wandelen, knus houtvuurtje stoken, dan kan hij het echt bekijken. Hij hoeft helemaal niet te gaan wandelen. Of hij zoekt aansluiting bij een klimmersgroep, wat veel gezelliger is, dan alleen met ex-vriendin.
TO, ik reis veel alleen voor werk, mijn man ook. Maar rondhangen in de bergen doe je als je single bent, niet met een relatie. Ik vind dit een brug te ver. Doet vast pijn.


Wat een klinklare onzin.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 23:11
Het is een optelsom van gebeurtenissen.
We hebben samen een leuke vakantie gehad. Wel zijn idee, prima! Dat wist ik toen ik een relatie met een zeiler begon. Hij is nog niet zo lang gescheiden en dat zit mij niet lekker. Hij heeft nog veel contact met deze ex-vrouw, ook vanwege de volwassen kinderen. Hij had het de laatste dagen wel erg vaak over haar. Dat stoort mij enorm. Daarna hebben we aan zijn boot geklust. Heb ik hem een week niet gezien en vervolgens zit hij met een oude ex vriendin in de bergen. Dan krab ik me nu toch wel een beetje achter de oren. " how did I get here?"
En vertel je hem dit ook? Of moet hij gokken hoe jij je voelt? In mijn ervaring zijn veel mensen daar niet zo goed in..
Alle reacties Link kopieren
Sharing schreef:
15-08-2019 23:43
Sorry, hoor, als vriendlief op expeditie zou gaan naar koraalriffen, archeologisch onderzoek doet met ex-vriendin, onderzoek waar ze samen aan werken, prima! Voor de lol samen samen wandelen, knus houtvuurtje stoken, dan kan hij het echt bekijken. Hij hoeft helemaal niet te gaan wandelen. Of hij zoekt aansluiting bij een klimmersgroep, wat veel gezelliger is, dan alleen met ex-vriendin.
TO, ik reis veel alleen voor werk, mijn man ook. Maar rondhangen in de bergen doe je als je single bent, niet met een relatie. Ik vind dit een brug te ver. Doet vast pijn.
Huh? Is dit een grapje? Wat is er mis met wandelen?
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
16-08-2019 00:41
En vertel je hem dit ook? Of moet hij gokken hoe jij je voelt? In mijn ervaring zijn veel mensen daar niet zo goed in..
Ik weet dat men geen gedachten kan lezen en dat je het beste kan communiceren door met elkaar te praten. Toch vind ik het lastig om sommige zaken met mijn vriend te bespreken.
Zo vind ik het bijna altijd vervelend wanneer hij het over zijn ex-vrouw heeft. Ik weet waar zij haar kleurshampoo koopt, wat voor schoenen zij draagt, hoe haar eerste hondje heette, wie er bij haar op school in de klas zat en waar zij nu op vakantie is. enz. enz. Ik vind 3 anekdotes over zijn ex-vrouw wel de limit voor een dag. Dit weekend haalde hij de 5. Ai!
Toch vind ik het bezwaarlijk om dit tegen hem te zeggen. Hij mag tenslotte, zijn gedachten de vrije loop laten en blijkbaar denkt hij dan toch vaak aan haar. Dat kan ik toch niet verbieden. Ook kan ik hem niet verbieden om met een oude (ex) vriendin te gaan wandelen in de bergen.
Ik zou het heel vervelend vinden wanneer hij niet zichzelf kan zijn en dingen niet doet omdat ik dat van hem eis. Vraag is wel ; Hoe reageer ik om zijn gedrag.
Ik tel tot 10, 12 15...20!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 22:35
Ik vind een vakantie echt alleen leuk, met de man waar ik van houd. Met een vriendin houd ik het net een weekendje vol. Dus zou mijn keus niet zijn.
Ik vind reizen met mannen (niet per se relatie) ook veel makkelijker en met vriendinnen ga ik me inderdaad ergeren maar waarom??

Sorry TO off topic
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 01:22
Ik weet dat men geen gedachten kan lezen en dat je het beste kan communiceren door met elkaar te praten. Toch vind ik het lastig om sommige zaken met mijn vriend te bespreken.
Zo vind ik het bijna altijd vervelend wanneer hij het over zijn ex-vrouw heeft. Ik weet waar zij haar kleurshampoo koopt, wat voor schoenen zij draagt, hoe haar eerste hondje heette, wie er bij haar op school in de klas zat en waar zij nu op vakantie is. enz. enz. Ik vind 3 anekdotes over zijn ex-vrouw wel de limit voor een dag. Dit weekend haalde hij de 5. Ai!
Toch vind ik het bezwaarlijk om dit tegen hem te zeggen. Hij mag tenslotte, zijn gedachten de vrije loop laten en blijkbaar denkt hij dan toch vaak aan haar. Dat kan ik toch niet verbieden. Ook kan ik hem niet verbieden om met een oude (ex) vriendin te gaan wandelen in de bergen.
Ik zou het heel vervelend vinden wanneer hij niet zichzelf kan zijn en dingen niet doet omdat ik dat van hem eis. Vraag is wel ; Hoe reageer ik om zijn gedrag.
Ik tel tot 10, 12 15...20!

Ik vind dat je best mag aangeven dat hij veel over zijn ex vrouw praat en dat je dat niet prettig vindt.
Puur omdat jij met hem in een relatie bent en je wil focussen op jullie relatie
Alle reacties Link kopieren
Als hij thuiskomt van de wandelvakantie en hij vol verhalen zit kun je best kenbaar maken dat je merkte achteraf dat je er moeite mee had dat hij weg is gegaan met een ex vriendin.
Dat je er niet zo blij mee was. Het voelde niet prettig.

Als hij vraagt waarom kun je zeggen: omdat ik je vriendin ben.
Verbinder schreef:
16-08-2019 03:18
Ik vind dat je best mag aangeven dat hij veel over zijn ex vrouw praat en dat je dat niet prettig vindt.
Puur omdat jij met hem in een relatie bent en je wil focussen op jullie relatie
Dit kun je uiteraard aangeven, want wellicht is hij zich er niet van bewust en wil en kan hij dit prima wijzigen.

De kans bestaat ook dat hij veel over haar praat omdat hij veel nadenkt over haar en over de scheiding en de scheiding op die manier verwerkt. Dan hoor je hem er wellicht niet meer over, maar in zijn hoofd lopen die radertjes nog net zo hard.

Als hij over zijn ex vertelt met een anekdote kun je daar ook op ingaan om uit te vinden waarom hij het vertelt. Waar zat hij over te denken? En dan praat je daar verder over in de hoop dat het hem helpt opdat hij langzaamaan, stapje bij beetje, de relatie uit het verleden in zijn hart kan afsluiten.

Een huwelijk van 25 jaar is niet niks. Waarschijnlijk bestrijkt het (bijna) de helft van zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen alles te bespreken, alles. Vooral je eigen onzekerheid. Dan merk je het snelst zijn reactie.
Misschien is even pauze voor hem echt goed. Zijn hoofd zit nog in zijn huwelijk
Alle reacties Link kopieren
Misschien ziet hij 6 maanden daten niet echt als een relatie en is hij blij dat hij na 25 jaar huwelijk iets voor zichzelf kan doen. To kan en mag en niet leuk vinden. Blijkbaar staat hij anders in deze 'relatie' dan zij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor mij zou dit onacceptabel zijn.
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:39
Dat speelt ook mee, waarom wil hij niet iets anders leuks doen met mij. Nee, hij kiest ervoor iets te doen wat hij leuk vind, dan maar met een andere vrouw. Terwijl wij al twee weken gedaan hebben wat hij ook erg leuk vindt, namelijk zeezeilen. Ben ik wel mee geweest.
Ik zou meer moeite hebben met het dominante egocentrisme. Je weet dus waar je aan toe bent met deze man. Hij gaat voor wat hij wil, desnoods ten koste van jou. Als jij dat niet ziet zitten, moet je er iets aan doen.
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 00:02
Ik heb wel eens met hem over dit soort dingen proberen te praten. HIj vroeg dan of ik last van "het prins op het witte paard- syndroom" had. Relaties zijn niet romantisch zoals in de film. Romantische film zijn slecht voor je relatiebeeld.
In het begin was ik wel eens neerslachtig, o.a. omdat we niet echt kusten. Dacht hij dat ik misschien last van depressieve buien had. Terwijl ik manisch optimistisch ben. En lekker met mijn vriend wil tongen, meer niet.
Je kan dus niet met hem (over je gevoelens) praten. Communicatie is nogal essentieel in een relatie. Als jij over je gevoelens/behoeften praat, legt hij het probleem direct bij jou neer. Ik zie geen goede brede basis.
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 00:02
Ik heb wel eens met hem over dit soort dingen proberen te praten. HIj vroeg dan of ik last van "het prins op het witte paard- syndroom" had.
Ik vind dat een flauwe opmerking. Met zo'n opmerking geeft hij ook aan dat hij jouw gevoelens en meningen niet serieus neemt. Met zo'n dooddoener hoef je volgens hem blijkbaar nergens meer over te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nu best mag balen. Ongeacht of je ruimdenkend wil zijn. Ik persoonlijk zou ook balen als mijn vriend met een andere dame in een hutje zou slapen. Ruimdenkend of niet.

Zou het na de vakantie wel bespreekbaar maken. En dan zien hoe er gereageerd gaat worden.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven