Wandelvakantie met een ex-vriendin

15-08-2019 22:22 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie loopt lekker. We zijn net terug van twee weken zeilvakantie. Het was best intens, spannend, maar zeker de moeite waard. We hebben het samen heel fijn gehad. Nu na een week is mijn vriend weer een paar dagen op pad, wandelen in de bergen. Hij heeft eerder wel gevraagd of ik mee wilde. Maar afzien in de bergen is echt niet mijn ding. Bovendien vind ik het te duur (en dus niet leuk genoeg) Hij is dus nu zonder mij vertrokken en wandelt nu een paar dagen alleen met een ex-vriendin.

Het is niet zijn ex-vrouw, maar een vriendin van voor zijn huwelijk. Vandaag is hij dus vertrokken en gaat wandelen met haar. Ze trekken van hut naar hut. Een mooie ervaring zegt hij. Het zal wel. Normaal gaan er meer mensen mee, maar dit jaar kon niemand mee en ik wilde niet.
Hij wilde zelf ook niet alleen met haar gaan, dat voelde niet echt lekker, maar heeft uiteindelijk besloten toch maar wel te gaan.

Lang verhaal kort, mijn vriend is dus nu in het buitenland aan het wandelen met een ex vriendin en dat zit me toch niet helemaal lekker. Rationeel weet ik dat er niets aan de hand is, maar gevoelsmatig heb ik er echt moeite mee, blijkt nu.
Wat vinden jullie van deze situatie??
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:44
Wat dat kussen betreft, heeft hij wel vorderingen gemaakt. Wat knuffelen betreft, wat minder.
Maar wat zou er mis kunnen gaan? Nou dat hij misschien helemaal zijn eigen gang gaat en ik een soort (aangenaam) aanhangsel ben. Hij is geen botte lul, begrijp me goed. Maar soms, nu dus, krijg ik het gevoel dat het toch voornamelijk om hem en zijn beleving draait.
Had je ergens gehoopt dat hij uit zichzelf de keuze zou maken om niet te gaan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-08-2019 06:35
Ik zou proberen alles te bespreken, alles. Vooral je eigen onzekerheid. Dan merk je het snelst zijn reactie.
Misschien is even pauze voor hem echt goed. Zijn hoofd zit nog in zijn huwelijk
Je hebt helemaal gelijk. Ik moet dit alles met hem bespreken. Door dit soort dingen wordt ik erg onzeker, terwijl ik dat van mijzelf helemaal niet ben.
Alle reacties Link kopieren
Torment schreef:
16-08-2019 08:29
Had je ergens gehoopt dat hij uit zichzelf de keuze zou maken om niet te gaan?
ja, nu jij het zo zegt denk ik dat ik dat diep van binnen wel heb gehoopt. Dat hij zou zeggen " Nee, zo zonder jou vind ik zo'n bergwandelvakantie helemaal niet leuk. Laten wij een ander tripje maken ( met een dagje bergen er in).

We zijn nog samen bergschoenen gaan kopen, kijk zo ben ik, heel meegaand :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral de tip goed om eens op een rijtje te zetten wat jij zou willen en kijken hoe hij daarop reageert als hij terug is en je dat voorlegt. Je hebt wel een exemplaar met behoorlijke wat bagage gevonden zeg pfffff het zou mijn keus niet zijn. Maar twijfel niet aan jezelf en hoe je je voelt. Die prins op het witte paard opmerking zou voor mij al een afknapper zijn. En het feit dat hij idd niet eens even tijd vrij wil maken om je nog even te zien voordat hij weggaat...hoe verliefd ben je dan? In het begin van een relatie.....ik gooi er ook een Dr Phil in: if you are not a priority, don’t be an option!!!!


Sterkte
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 08:36
ja, nu jij het zo zegt denk ik dat ik dat diep van binnen wel heb gehoopt. Dat hij zou zeggen " Nee, zo zonder jou vind ik zo'n bergwandelvakantie helemaal niet leuk. Laten wij een ander tripje maken ( met een dagje bergen er in).
snap ik, zou ik ook hebben. Je wil iemand niet claimen, je wil dat de ander graag bij je is
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 08:36
ja, nu jij het zo zegt denk ik dat ik dat diep van binnen wel heb gehoopt. Dat hij zou zeggen " Nee, zo zonder jou vind ik zo'n bergwandelvakantie helemaal niet leuk. Laten wij een ander tripje maken ( met een dagje bergen er in).

We zijn nog samen bergschoenen gaan kopen, kijk zo ben ik, heel meegaand :nooo:
Deze man is geen 20 meer alle dingen die hij leuk vindt, vindt hij zonder jou leuk. Je kent hem pas net.
Ik vind het niet egoïstisch om je vakantie in te vullen met dingen die je zelf graag wil doen. Met kinderen en gezin moet je compromissen sluiten, maar anders zie ik daar echt geen reden toe.

Als je dat niet leuk vindt is een afhankelijkere man leuker voor je. Die willen meestal ook niet zeezeilen en bergwandelen. Dat zijn nog al solistische en fysiek uitdagende hobby's, daar hoort ook een bepaald karakter bij.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
16-08-2019 08:39
Ik vind vooral de tip goed om eens op een rijtje te zetten wat jij zou willen en kijken hoe hij daarop reageert als hij terug is en je dat voorlegt. Je hebt wel een exemplaar met behoorlijke wat bagage gevonden zeg pfffff het zou mijn keus niet zijn. Maar twijfel niet aan jezelf en hoe je je voelt. Die prins op het witte paard opmerking zou voor mij al een afknapper zijn. En het feit dat hij idd niet eens even tijd vrij wil maken om je nog even te zien voordat hij weggaat...hoe verliefd ben je dan? In het begin van een relatie.....ik gooi er ook een Dr Phil in: if you are not a priority, don’t be an option!!!!


Sterkte

Haha.. die van Dr. Phil ken ik niet... een goeie. Ik zal het in gedachten houden.

Nu ik het zo gedenk. Hij lijkt zo opgeruimd, maar toch heeft hij aardig wat bagage mee te dragen. Regelmatig heb ik een afknapper. Maar ik doe daar dus niet zo veel mee. Dat hij de hele week geen tijd voor mij vrij kon maken, doet wel pijn. Maar ik doe daar niets mee. Maandagavond ging hij musiceren, dinsdagavond een plankje schuren... Hij zal een avond met zijn kinderen gegeten hebben.
Nee als ik het zo bedenk vind ik het helemaal niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
15-08-2019 22:39
Dat speelt ook mee, waarom wil hij niet iets anders leuks doen met mij. Nee, hij kiest ervoor iets te doen wat hij leuk vind, dan maar met een andere vrouw. Terwijl wij al twee weken gedaan hebben wat hij ook erg leuk vindt, namelijk zeezeilen. Ben ik wel mee geweest.

Passen jullie dan wel bij elkaar? Wanneer hij van zeezeilen en wandelen in bergen houdt en jij niet. Ik neem aan dat wat jij een leuke vakantie vindt, hij helemaal niet leuk vindt.

Wanneer de interesses uit elkaar liggen moet je elkaar vrijlaten. Hij komt dus uit een lang huwelijk, waar hij waarschijnlijk rekening moest houden met de wensen van zijn ex en kinderen. Nu kan hij eindelijk vakantie houden zoals hij dit graag wil. Lekker zeezeilen en in de bergen wandelen. Ik snap alleen niet dat hij maar 2 weken is gaan zeilen, veel en veel te kort ;-)

Maar ligt het probleem niet dat jij je niet belangrijk genoeg voelt. Dat hij jou kennelijk niet als een hele grote prioriteit in zijn leven ziet? Maar wanneer hij net gescheiden is na een hele lange relatie, dan is het niet zo vreemd om jezelf te ontdekken, wie ben je zonder huwelijk, wat vind je leuk, wat had je altijd graag willen doen, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 08:36
ja, nu jij het zo zegt denk ik dat ik dat diep van binnen wel heb gehoopt. Dat hij zou zeggen " Nee, zo zonder jou vind ik zo'n bergwandelvakantie helemaal niet leuk. Laten wij een ander tripje maken ( met een dagje bergen er in).

We zijn nog samen bergschoenen gaan kopen, kijk zo ben ik, heel meegaand :nooo:
Vind je dat je meegaand moet zijn? Is meegaand een goede eigenschap denk je?

Ik ben niet altijd meegaand hoor. Ik sta voor wat ik vind. Als ik iets niet oke vindt dan communiceer ik dat en ga ik niet hopen dat iemand uit zichzelf dingen niet doet. Een man kan geen gedachte lezen. Jij doet super meegaand en moedigt het aan en gaat zelfs mee schoenen kopen... en dan achteraf miepen dat hij uit zichzelf niet afzegt...

Ik denk dat je meer voor jezelf moet opkomen
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
16-08-2019 08:46
Deze man is geen 20 meer alle dingen die hij leuk vindt, vindt hij zonder jou leuk. Je kent hem pas net.
Ik vind het niet egoïstisch om je vakantie in te vullen met dingen die je zelf graag wil doen. Met kinderen en gezin moet je compromissen sluiten, maar anders zie ik daar echt geen reden toe.

Als je dat niet leuk vindt is een afhankelijkere man leuker voor je. Die willen meestal ook niet zeezeilen en bergwandelen. Dat zijn nog al solistische en fysiek uitdagende hobby's, daar hoort ook een bepaald karakter bij.
Ik heb een relatie gehad met een afhankelijke man. Dat was heel verstikkend. Uiteindelijk zaten wij elke avond samen hand in hand op de bank. Hij zag zijn vrienden niet meer en hij had lieverd dat ik dat ook met mijn vrienden deed. Nee, het is ook nooit goed.
Maar je hebt gelijk. Mijn huidige vriend doet activiteiten die hij zonder mij ook leuk vind. Ik ben een aanhangsel, althans zo voelt soms wel. We hebben overigens wel interesses die wij delen. Musea bezoeken, wandelen, naar (klassieke) concerten gaan, koffiedrinken.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
16-08-2019 08:39
.ik gooi er ook een Dr Phil in: if you are not a priority, don’t be an option!!!!


Die is alleen oorsponkelijk van Maya Angelou
(Phil verzint niet zelf dit soort slimmigheden, hij kopieert vooral. Geeft niet hoor, vermakelijke televisie)
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
16-08-2019 08:46
Deze man is geen 20 meer alle dingen die hij leuk vindt, vindt hij zonder jou leuk. Je kent hem pas net.
Ik vind het niet egoïstisch om je vakantie in te vullen met dingen die je zelf graag wil doen. Met kinderen en gezin moet je compromissen sluiten, maar anders zie ik daar echt geen reden toe.

Als je dat niet leuk vindt is een afhankelijkere man leuker voor je. Die willen meestal ook niet zeezeilen en bergwandelen. Dat zijn nog al solistische en fysiek uitdagende hobby's, daar hoort ook een bepaald karakter bij.
Huh? solistische en fysiek uitdagende hobby's? Volgens mij heb je geen idee wat zeezeilen is. Ik kom net terug van 5 weken zeilen op de Noordzee. Absoluut niet fysiek heel erg zwaar. Er zijn genoeg 70+ stellen die met z'n tweetjes dit ook doen. En solistisch ook niet echt. Waarschijnlijk lagen ze elke nacht gewoon in een haven. Daar zijn nog veel meer andere boten met hele gezellige mensen. Contacten zijn juist groot op het water. Geen idee waar TO gezeild heeft en hoe. Wanneer je met z'n tweetjes op de boot zit heb je alle tijd voor leuke en soms ook diepgaande gesprekken, meer dan beide met de telefoon in de hand bij het zwembad. Of dat ze naar de Middellandse Zee is geweest waar je soms met meerdere mensen op een schip zit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Is hij geïnteresseerd in jouw familie en vrienden? Wat is hun indruk van hem ? Mensen die jou goed kennen hebben die weleens iets gezegd over jullie relatie ? Ik vraag dit omdat mensen die het goed met je voor hebben ( en je goed kennen) vaak eerlijke vragen stellen ....
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
16-08-2019 08:55
Vind je dat je meegaand moet zijn? Is meegaand een goede eigenschap denk je?

Ik ben niet altijd meegaand hoor. Ik sta voor wat ik vind. Als ik iets niet oke vindt dan communiceer ik dat en ga ik niet hopen dat iemand uit zichzelf dingen niet doet. Een man kan geen gedachte lezen. Jij doet super meegaand en moedigt het aan en gaat zelfs mee schoenen kopen... en dan achteraf miepen dat hij uit zichzelf niet afzegt...

Ik denk dat je meer voor jezelf moet opkomen
Lang verhaal kort. Ik heb geen zin in zo'n bergwandelvakantie, maar vind eigenlijk dat hij zonder mij ook niet mag gaan. Dat kan ik toch niet maken!! Ik had ook helemaal geen zin in zijn trip down memory lane met die ex vriendin.
Ik heb nog wel heel belangstellend zitten vragen, hoe en wat, maar niets aan dat avontuur kon mij bekoren. "Of zal ik wel een keertje mee gaan, om het zelf te ervaren". Nee, niet weer zo meegaand.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-08-2019 08:58
Huh? solistische en fysiek uitdagende hobby's? Volgens mij heb je geen idee wat zeezeilen is. Ik kom net terug van 5 weken zeilen op de Noordzee. Absoluut niet fysiek heel erg zwaar.
Ik zeil weleens. Het zijn sporten, geen liggende luier activiteiten bedoel ik. Waarbij je op een activiteit gericht bent, meer dan alleen op elkaar. En veel mensen vinden in een bootje op de zee of ergens in de bergen zonder koffietentje spannend, vandaar uitdagend.
Vergeleken met een stedentrip of strandvakantie is het toch écht wel iets anders. Leeftijd zegt niets, ik was met een 78 jarige dame een vulkaan aan het beklimmen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 09:04
Lang verhaal kort. Ik heb geen zin in zo'n bergwandelvakantie, maar vind eigenlijk dat hij zonder mij ook niet mag gaan. Dat kan ik toch niet maken!! Ik had ook helemaal geen zin in zijn trip down memory lane met die ex vriendin.
Ik heb nog wel heel belangstellend zitten vragen, hoe en wat, maar niets aan dat avontuur kon mij bekoren. "Of zal ik wel een keertje mee gaan, om het zelf te ervaren". Nee, niet weer zo meegaand.
Ik vind je heel oprecht en eerlijk trouwens.

En als mijn man op wandeltocht zou willen, wist hij, dat ik absoluut 'nee' zou roepen. (ammenooitniet).
Hij zou dan met een vriend kunnen gaan, behalve als we onze vakantiedagen ook al op hadden gemaakt aan wat hij leuk vond. Hij zou me vragen: wat wil jij doen?

Wij doen 50-50, jouw vriend doet 80-20
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
16-08-2019 09:03
Is hij geïnteresseerd in jouw familie en vrienden? Wat is hun indruk van hem ? Mensen die jou goed kennen hebben die weleens iets gezegd over jullie relatie ? Ik vraag dit omdat mensen die het goed met je voor hebben ( en je goed kennen) vaak eerlijke vragen stellen ....
Mijn puberdochter ziet hem helemaal niet zitten en hoopt dat het alsnog uit gaat tussen ons. Sommige vrienden vragen zich wel af of wij wel een goede match zijn. Hij is hier de avonturier, dat lijkt zo, valt in de praktijk wel mee. Hij is vooral onrustig en een "droogkloot" Ik ben eigenlijk de flamboyante iets wat excentriek en gepassioneerd. Hij is minder geïnteresseerd in mijn familie en achtergrond. Terwijl ik graag bij zijn familie kom, mijn leven met hem deel. Hij heeft ook helemaal geen interesse in de verbouwing van mijn huis. Dat is voor mij een ding, dat ik binnenkort groot ga aanpakken.
Andere vrienden zijn gewoon blij voor mij dat ik een lieve vriend heb.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 09:15
1. Mijn puberdochter ziet hem helemaal niet zitten en hoopt dat het alsnog uit gaat tussen ons.
2. Sommige vrienden vragen zich wel af of wij wel een goede match zijn.
3. Hij is vooral onrustig en een "droogkloot" Ik ben eigenlijk de flamboyante iets wat excentriek en gepassioneerd.
4. Hij is minder geïnteresseerd in mijn familie en achtergrond. Terwijl ik graag bij zijn familie kom, mijn leven met hem deel.
5. Hij heeft ook helemaal geen interesse in de verbouwing van mijn huis. Dat is voor mij een ding, dat ik binnenkort groot ga aanpakken.
Moet ik nog commentaar geven, of is opsommen voldoende
Nou vooruit, een samenvatting van het commentaar dan:
Je Hebt Geen Leuke Relatie!
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
16-08-2019 09:06
Ik zeil weleens. Het zijn sporten, geen liggende luier activiteiten bedoel ik. Waarbij je op een activiteit gericht bent, meer dan alleen op elkaar. En veel mensen vinden in een bootje op de zee of ergens in de bergen zonder koffietentje spannend, vandaar uitdagend.
Vergeleken met een stedentrip of strandvakantie is het toch écht wel iets anders. Leeftijd zegt niets, ik was met een 78 jarige dame een vulkaan aan het beklimmen.
Het zeilen was best zwaar, fysiek. Maar ook uitdagend en intens zo met z'n tweeën samen. Dat wil ik wel vaker doen, maar of het een passie wordt? Een citytrip vind ik ook wel erg leuk, samen. En het heeft inderdaad weinig met leeftijd te maken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-08-2019 09:19
Moet ik nog commentaar geven, of is opsommen voldoende
Nou vooruit, een samenvatting van het commentaar dan:
Je Hebt Geen Leuke Relatie!

Even ter verdediging. Het is helemaal niet ongebruikelijk dat een puber kind moeite heeft met de nieuwe partner van een van de ouders. Mijn vriend is heel lief en geduldig met haar. Hij heeft zelfs de enige hut in zijn boot aan haar afgestaan, zodat zij ook wat privacy heeft.. We hebben laatst een weekend trip met zijn drieën op zijn boot gemaakt. Dat was erg leuk. Zelfs mijn hond mag mee...Voor de hond kocht hij zelfs een reddingsvest én regenjas.
anoniem_301903 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 09:36
Reden: toevoegiing
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je gaat m nu verdedigen hè.... maar natuurlijk heeft hij leuke/ goede kanten maar het gaat om de balans... in je relatie... wat iemand eerder al zei meestal is dat 50/50 soms tijdelijk wat anders maar bij jullie lijkt het 80/20 . Dat gaat je vroeg of laat opbreken.
Alle reacties Link kopieren
Jullie verwachtingen van een relatie loopt ver uiteen. Hij doet zijn ding, eindelijk de vrijheid! Jij mag erbij. Zo niet, dan niet.
Jij wil je voegen naar zijn leven. Samen (zijn?) dingen doen, interesse in zijn vrienden, hobby’s etc. Misschien een beetje te.
Misschien is allebei wat water bij de wijn doen helemaal niet verkeerd. Jij gaat meer je eigen gang, hij toont wat meer interesse in jouw leven.

Maar jij zegt dat je in het eerste half jaar al meerdere afknappers hebt gehad. Ben jij niet gekker op hem dan hij op jou?
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
16-08-2019 09:31
Even ter verdediging. Het is helemaal niet ongebruikelijk dat een puber kind moeite heeft met de nieuwe partner van een van de ouders. Mijn vriend is heel lief en geduldig met haar. Hij heeft zelfs de enige hut in zijn boot aan haar afgestaan, zodat zij ook wat privacy heeft.. We hebben laatst een weekend trip met zijn drieën op zijn boot gemaakt. Dat was erg leuk. Zelfs mijn hond mag mee...Voor de hond kocht hij zelfs een reddingsvest én regenjas.
Je kunt er ook voor kiezen vriendje en puber niet met elkaar op vakantie te laten gaan
Het is nog al geforceerd zo, gun dat kind een leuke vakantie alleen met jou
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
16-08-2019 09:42
Jullie verwachtingen van een relatie loopt ver uiteen. Hij doet zijn ding, eindelijk de vrijheid! Jij mag erbij. Zo niet, dan niet.
Jij wil je voegen naar zijn leven. Samen (zijn?) dingen doen, interesse in zijn vrienden, hobby’s etc. Misschien een beetje te.
Misschien is allebei wat water bij de wijn doen helemaal niet verkeerd. Jij gaat meer je eigen gang, hij toont wat meer interesse in jouw leven.

Maar jij zegt dat je in het eerste half jaar al meerdere afknappers hebt gehad. Ben jij niet gekker op hem dan hij op jou?
Of gekker op een relatie en dat is hij toevallig. Dat denk ik door die meerdere afknappers.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-08-2019 09:46
Je kunt er ook voor kiezen vriendje en puber niet met elkaar op vakantie te laten gaan
Het is nog al geforceerd zo, gun dat kind een leuke vakantie alleen met jou
Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Mijn dochter is op een hele dure groepsreis naar Italië geweest, maar nu is wel mijn vakantiebudget op...en de buidel leeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven