Wandelvakantie met een ex-vriendin

15-08-2019 22:22 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie loopt lekker. We zijn net terug van twee weken zeilvakantie. Het was best intens, spannend, maar zeker de moeite waard. We hebben het samen heel fijn gehad. Nu na een week is mijn vriend weer een paar dagen op pad, wandelen in de bergen. Hij heeft eerder wel gevraagd of ik mee wilde. Maar afzien in de bergen is echt niet mijn ding. Bovendien vind ik het te duur (en dus niet leuk genoeg) Hij is dus nu zonder mij vertrokken en wandelt nu een paar dagen alleen met een ex-vriendin.

Het is niet zijn ex-vrouw, maar een vriendin van voor zijn huwelijk. Vandaag is hij dus vertrokken en gaat wandelen met haar. Ze trekken van hut naar hut. Een mooie ervaring zegt hij. Het zal wel. Normaal gaan er meer mensen mee, maar dit jaar kon niemand mee en ik wilde niet.
Hij wilde zelf ook niet alleen met haar gaan, dat voelde niet echt lekker, maar heeft uiteindelijk besloten toch maar wel te gaan.

Lang verhaal kort, mijn vriend is dus nu in het buitenland aan het wandelen met een ex vriendin en dat zit me toch niet helemaal lekker. Rationeel weet ik dat er niets aan de hand is, maar gevoelsmatig heb ik er echt moeite mee, blijkt nu.
Wat vinden jullie van deze situatie??
Louise, wat draaf je door zeg. Een paar berichten geleden had je nog een fijne relatie en nu ben je boos op je vriend omdat je broer ook vindt dat je vriend zich onnetjes gedraagt. Serieus. Ben je altijd zo'n drama koningin?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
17-08-2019 19:49
Jij lijkt in deze relatie vooral degene die zich aanpast. Hoe zit het met hem? Doet hij weleens dingen om jou te plezieren?
Zeker doet hij dingen om mij te plezier, ik ben niet helemaal van lotje getikt.
Het is geven en nemen. Het lijkt inderdaad dat in deze relatie ik degene ben die veel meer geeft dan hij. Ik pas me makkelijk aan aan zijn wensen en zijn behoeftes. Waarom ik dat doe?
Daar heb ik wel over nagedacht.
Voor een gedeelte omdat ik relaxed en flexibel wil overkomen. Niet moeilijk doen! Dat kan dus best ver gaan. Ik heb hem zelf over mijn grenzen heen laten gaan.
Voor ik het wist heb ik mijzelf in een benarde positie gewerkt. Doe je bepaalde dingen met tegenzin.. Pas toen hij op het vliegtuig stapte, voelde ik dat het mij pijn doet wanneer hij op vakantie gaat met een andere vrouw, met een ex.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan kan je het hem nu niet kwalijk nemen dat jij je slecht voelt.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
17-08-2019 21:15
Ik begrijp mijn broer heel goed, helaas!
Moeten jullie je voorstellen. Je hebt een relatie en je gaat vervolgens met een ex partner, waar je geen kinderen mee hebt op vakantie, in dit geval een wandelvakantie, samen uren door de bergen slenteren en kletsen...... In kleine herbergjes slapen...!! Af en toe stuur je een appje naar huis hoe mooi de omgeving is.
Als hij niks wil met die ex dan maakt dat toch niet uit? En wat maakt het eigenlijk uit dat het een ex is? Was het anders geweest als het een gewone vriendin/ kennis was geweest?
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
17-08-2019 21:27
Louise, wat draaf je door zeg. Een paar berichten geleden had je nog een fijne relatie en nu ben je boos op je vriend omdat je broer ook vindt dat je vriend zich onnetjes gedraagt. Serieus. Ben je altijd zo'n drama koningin?

Ja in relaties kan ik echt een drama queen zijn. Ik dacht dat ik nu een redelijk stabiele relatie kon opbouwen met deze man. Hij is aardig, charmant, ontwikkeld en intelligent. Maar hij kan dus ook onbeschoft en lomp zijn. Er zijn eerder twee incidenten geweest. Maar ook nu vind ik het niet erg attent dat hij met een andere dame in het buitenland ontspannen wil.
Mijn broer vond het meteen al een over het paard getild persoon en zei dat hij mij nooit serieus zou nemen.
Alle reacties Link kopieren
Volgensmij ben je je gigantisch aan het opvreten thuis en wordt je al bozer en bozer. Terwijl hij zich van geen kwaad bewust is...
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
17-08-2019 21:35
Als hij niks wil met die ex dan maakt dat toch niet uit? En wat maakt het eigenlijk uit dat het een ex is? Was het anders geweest als het een gewone vriendin/ kennis was geweest?
Jullie hebben allemaal makkelijk praten.
Ben jij wel eens met een ex op vakantie geweest terwijl een nieuwe relatie hebt. Of heeft jouw nieuwe partner wel eens voorgesteld om met een oude vlam op vakantie te gaan? Nou?

Ik heb zitten wroetten in mijn geheugen, maar ik kan geen familie of vrienden verzinnen waarbij dit ooit eerder gebeurd is. Maar zo nuchter bekeken lijkt het inderdaad best onschuldig, totdat jij voor de keuze staat. Wat doe je dan? Ik deed niets, wilde mij flexibel, modern opstellen.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
17-08-2019 21:38
Volgensmij ben je je gigantisch aan het opvreten thuis en wordt je al bozer en bozer. Terwijl hij zich van geen kwaad bewust is...
Ik ben verdrietig, niet boos. Het is mijn eigen schuld.
Als hij interesse heeft in een ex, dan zal hij wel wat met haar uitspoken of krijgen. Daar is geen wandelvakantie voor nodig. Hooguit werkt dat als katalysator. Nou ja, weet jij ook meteen waar je aan toe bent.

Doe gewoon wat meer jouw eigen ding. Je verwijt jouw ex man dat hij hand in hand op de bank wilde zitten, maar jij wilt dat dus zelf ook. Misschien moet je dat onder ogen zien.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
17-08-2019 21:42
Jullie hebben allemaal makkelijk praten.
Ben jij wel eens met een ex op vakantie geweest terwijl een nieuwe relatie hebt. Of heeft jouw nieuwe partner wel eens voorgesteld om met een oude vlam op vakantie te gaan? Nou?

Ik heb zitten wroetten in mijn geheugen, maar ik kan geen familie of vrienden verzinnen waarbij dit ooit eerder gebeurd is. Maar zo nuchter bekeken lijkt het inderdaad best onschuldig, totdat jij voor de keuze staat. Wat doe je dan? Ik deed niets, wilde mij flexibel, modern opstellen.
Je blijft er maar over doorgaan dat het een ex is (van meer dan 25 jaar geleden!!!). Is dat nu echt zo erg?
En ja, ik ben ook weleens met een ex een weekend weg geweest terwijl ik al met huidige vriend was. Dat klinkt heel gek als je dat zo zegt, maar wij gingen heel vriendschappelijk met elkaar om. Hij kwam af en toe naar mijn woonplaats en ik zocht hem weleens op. We sliepen zelfs in 1 bed samen! Klinkt echt gek maar er is nooit wat gebeurd. Inmiddels is het al lang verwaterd overigens en zie ik hem nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
17-08-2019 21:49
Je blijft er maar over doorgaan dat het een ex is (van meer dan 25 jaar geleden!!!). Is dat nu echt zo erg?
En ja, ik ben ook weleens met een ex een weekend weg geweest terwijl ik al met huidige vriend was. Dat klinkt heel gek als je dat zo zegt, maar wij gingen heel vriendschappelijk met elkaar om. Hij kwam af en toe naar mijn woonplaats en ik zocht hem weleens op. We sliepen zelfs in 1 bed samen! Klinkt echt gek maar er is nooit wat gebeurd. Inmiddels is het al lang verwaterd overigens en zie ik hem nooit meer.
Dat samen in een bed slapen deed ik vroeger ook met een goede vriend wanneer hij op bezoek kwam. Dat was ontspannen en gezellig. Geen gedoe of zo. (Waar maakt een mens zich druk om) Mijn toenmalige vriend trok dit niet. Daar ben ik toen om die reden ook mee gestopt. De vriendschap is inmiddels met beide mannen verwaterd. Maar Ik denk er met plezier aan terug, dat was toen.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
17-08-2019 21:42
Jullie hebben allemaal makkelijk praten.
Ben jij wel eens met een ex op vakantie geweest terwijl een nieuwe relatie hebt. Of heeft jouw nieuwe partner wel eens voorgesteld om met een oude vlam op vakantie te gaan? Nou?

Ik heb zitten wroetten in mijn geheugen, maar ik kan geen familie of vrienden verzinnen waarbij dit ooit eerder gebeurd is. Maar zo nuchter bekeken lijkt het inderdaad best onschuldig, totdat jij voor de keuze staat. Wat doe je dan? Ik deed niets, wilde mij flexibel, modern opstellen.
Ik kan me zo een bezoekje van mijn beste vriend in het buitenland herinneren. Mijn vriendje werd keihard uitgelachen door mijn familie omdat hij daar zo’n drama om maakte. Ik mocht ook al niet bij die beste vriend op bezoek toen híj in het buitenland zat.

De helft van de vrienden van mijn man bestaat uit ex-vriendinnen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
17-08-2019 21:49
Als hij interesse heeft in een ex, dan zal hij wel wat met haar uitspoken of krijgen. Daar is geen wandelvakantie voor nodig. Hooguit werkt dat als katalysator. Nou ja, weet jij ook meteen waar je aan toe bent.

Doe gewoon wat meer jouw eigen ding. Je verwijt jouw ex man dat hij hand in hand op de bank wilde zitten, maar jij wilt dat dus zelf ook. Misschien moet je dat onder ogen zien.
Ik zoek een partner waarbij de behoeftes in balans zijn en je elkaar aanvult. Je moet elkaar ook de ruimte geven, dat doe ik ook. Hij heeft andere hobby's. (die hij ook met dames deelt) Door hem heb ik belangstelling voor het zeilen ontwikkeld en ben een paar keer mee geweest. We klussen samen aan de boot. Hij is vorig jaar een paar dagen met een oude vriendin wezen zeilen, dat vond ik minder vervelend. Maar daar stond ik ook niet bij te juichen. Zij werd zeeziek en is afgestapt.
Wandelen in de bergen vind ik leuk voor een dag. Moet ik hem dan permissie geven om alles wat ik niet leuk genoeg vind met een ander vrouw te doen? We zijn niet alleen vrienden, maar hebben ook een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
17-08-2019 22:09
Ik kan me zo een bezoekje van mijn beste vriend in het buitenland herinneren. Mijn vriendje werd keihard uitgelachen door mijn familie omdat hij daar zo’n drama om maakte. Ik mocht ook al niet bij die beste vriend op bezoek toen híj in het buitenland zat.

De helft van de vrienden van mijn man bestaat uit ex-vriendinnen trouwens.
Beste vriend is toch wel een groot verschil met een ex waar je ooit een intieme en seksuele relatie mee hebt gehad.
Ik vind het knap dat jij het kan vinden met een man die zijn ex-en ( hoe veel!!) als beste vrienden heeft. Knap, bij mij zou dat niet werken.
Net als Simon Cowell, die gaat met meerdere exen tegelijk op vakantie, leuk voor hen. Niets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
LouisedeVries schreef:
17-08-2019 22:16
Ik zoek een partner waarbij de behoeftes in balans zijn en je elkaar aanvult. Je moet elkaar ook de ruimte geven, dat doe ik ook. Hij heeft andere hobby's. (die hij ook met dames deelt) Door hem heb ik belangstelling voor het zeilen ontwikkeld en ben een paar keer mee geweest. We klussen samen aan de boot. Hij is vorig jaar een paar dagen met een oude vriendin wezen zeilen, dat vond ik minder vervelend. Maar daar stond ik ook niet bij te juichen. Zij werd zeeziek en is afgestapt.
Wandelen in de bergen vind ik leuk voor een dag. Moet ik hem dan permissie geven om alles wat ik niet leuk genoeg vind met een ander vrouw te doen? We zijn niet alleen vrienden, maar hebben ook een relatie.
Maar is het probleem dan dat je vindt dat jullie te weinig samen als stel
doen? Dan zou ik dat bespreken en inzetten op meer quality time, waarbij jullie ook dingen doen die jij leuk vindt. Hem verbieden om dingen met andere vrouwen te doen lijkt me niet wenselijk... Daarbij is het niet zo dat hij per se alleen met deze vrouw op stap wilde. Het kwam toevallig zo uit omdat niemand anders mee kon of wilde.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
17-08-2019 22:27
Maar is het probleem dan dat je vindt dat jullie te weinig samen als stel
doen? Dan zou ik dat bespreken en inzetten op meer quality time, waarbij jullie ook dingen doen die jij leuk vindt. Hem verbieden om dingen met andere vrouwen te doen lijkt me niet wenselijk... Daarbij is het niet zo dat hij per se alleen met deze vrouw op stap wilde. Het kwam toevallig zo uit omdat niemand anders mee kon of wilde.
Het speelt allemaal mee natuurlijk. Het zijn meerdere factoren. We doen best dingen samen. Ik krijg vaak het gevoel dat we meer vrienden zijn en hij altijd wat moet doen. Hij kan moeilijk stilzitten ,Hij plant zijn agenda helemaal vol. Daarom konden wij de laatste week voor vertrek niet afspreken. Dat vond ik ook niet fijn. Ik vind dat ik dat extra stukje aandacht wel waard ben. Dat hij die wens blijkbaar niet heeft, voelt onprettig.
We hebben dit gesprek over meer quality time 8 maanden geleden ook besproken, daarna zagen wij elkaar wel wat vaker en langer. Maar dat gesprek moeten we blijkbaar weer opnieuw voeren..
Hij kan het nu toch al niet meer goed doen he?

En die twee afknappers waar je het nou al meerdere keren over hebt, in welke hoek moeten die gezocht worden?
LouisedeVries schreef:
17-08-2019 22:43
Het speelt allemaal mee natuurlijk. Het zijn meerdere factoren. We doen best dingen samen. Ik krijg vaak het gevoel dat we meer vrienden zijn en hij altijd wat moet doen. Hij kan moeilijk stilzitten ,Hij plant zijn agenda helemaal vol. Daarom konden wij de laatste week voor vertrek niet afspreken. Dat vond ik ook niet fijn. Ik vind dat ik dat extra stukje aandacht wel waard ben. Dat hij die wens blijkbaar niet heeft, voelt onprettig.
We hebben dit gesprek over meer quality time 8 maanden geleden ook besproken, daarna zagen wij elkaar wel wat vaker en langer. Maar dat gesprek moeten we blijkbaar weer opnieuw voeren..
als je hem nu al wil veranderen kan je beter een exemplaar zoeken die wel voldoet
en hij wil niet zoenen dat zou voor mij al een totale afknapper zijn
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
17-08-2019 22:44
Hij kan het nu toch al niet meer goed doen he?

En die twee afknappers waar je het nou al meerdere keren over hebt, in welke hoek moeten die gezocht worden?
Dat het nu zo ver is gekomen heb ik ook grotendeels aan mezelf te wijten omdat ik niet direct mijn grens heb aangegeven.

Tja
Zonder al te veel in detail te treden
De incidenten gingen om afwijzing, op een lompe manier op je plek zetten.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-08-2019 22:48
en hij wil niet zoenen dat zou voor mij al een totale afknapper zijn
Hij zoent alleen als ie geil is...
Dat vind ik ook beste wel een dingetje..
LouisedeVries schreef:
17-08-2019 22:59
Hij zoent alleen als ie geil is...
Dat vind ik ook beste wel een dingetje..
maar jij denkt zeker dat dit het beste is wat je krijgen kan
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-08-2019 22:48
als je hem nu al wil veranderen kan je beter een exemplaar zoeken die wel voldoet
Dat is een goed punt.

Hij zegt zelf dat het nooit zo kan zijn dat je perfect bij elkaar past. Het is passen en meten, bijschaven.
LouisedeVries schreef:
17-08-2019 23:02
Dat is een goed punt.

Hij zegt zelf dat het nooit zo kan zijn dat je perfect bij elkaar past. Het is passen en meten, bijschaven.
hij dit en hij dat

wat wil jij en waarom gun je dat jezelf niet?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-08-2019 23:01
maar jij denkt zeker dat dit het beste is wat je krijgen kan
Nou "het beste" , dat klinkt ook alsof hij een product is, dat je zo terug naar de winkel kan brengen.
Hij heeft vele fijne eigenschappen, maar dat niet zoenen ben ik zelf minder belangrijk gaan maken. Terwijl dat me nu juist zo leuk leek met een partner.
Hij vindt een knuffel ook intiem!!!!
Met iemand dagen door de bergen wandelen vind ik heel intiem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven