Wanneer ben je nou echt verliefd?

18-02-2019 17:23 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer weet je zeker dat je verliefd bent op een persoon? En kan je verliefd worden op het idee van iemand en de aandacht die je van iemand krijgt?

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben!
anoniem_375414 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 09:22
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die vraag stelt iedereen die nog nooit verliefd is geweest.

Als je echt verliefd bent op iemand, dan weet je dat.
Misschien niet direct, maar op een gegeven moment wel. :)

Beste tip die ik je kan geven...
Alle reacties Link kopieren
VietjeH schreef:
18-02-2019 17:26
Die vraag stelt iedereen die nog nooit verliefd is geweest.

Als je echt verliefd bent op iemand, dan weet je dat.
Misschien niet direct, maar op een gegeven moment wel. :)

Beste tip die ik je kan geven...
Yep!

Zelfde soort vraag (en antwoord) als 'Hoe weet je of de weeën begonnen zijn' :rolling:
Je weet het zeker als je ervan overtuigd bent.
Als je deze vraag moet stellen op een forum, dan weet je dat je niet verliefd bent. Verliefden hoeven deze vragen niet te stellen.
'Het idool' is het antwoord op jouw tweede en derde vraag.
Als je alleen aan die persoon kan denken en als je vlinders voelt opstijgen als je hem/haar ziet of aan hem/haar denkt, Zo denk ik er over in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Ik wist het. Ik voelde vlinders, alles deed me denken aan hem en mijn omgeving zei dat ik straalde. Nog steeds is hij de allermooiste man in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
18-02-2019 17:31
Yep!

Zelfde soort vraag (en antwoord) als 'Hoe weet je of de weeën begonnen zijn' :rolling:

Zelfde soort vraag als 'hoe weet je dat je bent klaargekomen' :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het op mijn 33e nog steeds niet. Of misschien kan ik gewoon niet verliefd worden.
Maar als je een blauwtje loopt, dan kan dat geluksgevoel opeens omslaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik mij dus ook af.

Nu denk ik dat ik sporadisch verliefd ben geweest het ging alleen steeds ook weer snel weg of werd minder. Hoe kan dat dan?
Alle reacties Link kopieren
[quote=ChristianeF post_id=29606850 time=1550509461 user_id=382302]
Dat vraag ik mij dus ook af.

Nu denk ik dat ik sporadisch verliefd ben geweest het ging alleen steeds ook weer snel weg of werd minder. Hoe kan dat dan?
[/quote/]

Misschien te hoge eisen stellen aan iemand? Een soort zelfbescherming waardoor je jezelf niet verliefd laat zijn? Of het was gewoon niet evht verliefdheid maar meer een soort crush die na weinig contact met die persoon vanzelf weer voorbij ging.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
18-02-2019 18:04
Dat vraag ik mij dus ook af.

Nu denk ik dat ik sporadisch verliefd ben geweest het ging alleen steeds ook weer snel weg of werd minder. Hoe kan dat dan?
Dat is niet verliefd maar “een crush” hebben. Dan vind je iemand even erg leuk, maar zakt het idd ook net zo snel weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
18-02-2019 17:49
Als je alleen aan die persoon kan denken en als je vlinders voelt opstijgen als je hem/haar ziet of aan hem/haar denkt, Zo denk ik er over in ieder geval
Dat. Maar ook bijv alles van iemand willen weten en je heel erg fijn en vertrouwd voelen als de persoon in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
Maar wanneer weet je of je echt verliefd bent op die persoon om wie hij is, waar hij in gelooft etc. En wanneer ben je verliefd op het idee van iemand, de spanning en het gevoel: iets wat je bij iedere persoon zou kunnen voelen.
Alle reacties Link kopieren
serenavanderwoodsen schreef:
18-02-2019 18:23
Maar wanneer weet je of je echt verliefd bent op die persoon om wie hij is, waar hij in gelooft etc. En wanneer ben je verliefd op het idee van iemand, de spanning en het gevoel: iets wat je bij iedere persoon zou kunnen voelen.
Volgens mij loopt dat altijd een beetje door elkaar. Je kunt een ander eigenlijk nooit helemaal los zien van jezelf. En het idee van iemand is ook een combinatie van wat er echt is en wat je er zelf bij bedenkt. Het is niet alleen fantasie.

Ik heb trouwens zelf altijd wat tijd nodig om te beseffen dat ik verliefd ben. Ik voel mij dan af en toe blij, maar vooral somber en beroerd.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Dan denk je dag en nacht aan hem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best vaak en snel verliefd.

Echter slechts 1x echt. Dat weet je dan.

Helaas loopt dat niet altijd goed af. Bij mij niet.

Maar zo verliefd gebeurd denk ik ook maar 1x. Dat heet dan liefde.
I wanna live my life with the volume full!
Als je diegene niet uit je hoofd kan zetten, alles wat diegene zegt of doet leuk is, je non-stop met een rare grijns op je gezicht loopt ook al ben je alleen thuis en als je mail, telefoon, appje of wat dan ook krijgt hoopt dat het van hem/haar is.

Ook hardop in de lach schieten als je terugdenkt aan een grapje van je lief terwijl je op straat loopt is een teken aan de wand.
Alles wat je normaal gesproken stom vindt is hem/haar meteen vergeven. Als je bv een hekel aan een bepaald soort kleding hebt maar het bij die persoon opeens 'toch wel grappig' vindt ben je verliefd.

En uiteraard denk je bij het inslapen én ontwaken als eerste aan je liefje. Zelfs voor de koffie. Zo gaat dat bij mij: iemand die je overlaadt met aandacht kan wel heel vleiend zijn maar dan denk je ook weleens: nou ff opzouten met je appje, of 'ik bel straks wel terug' als je naar een goede film zit te kijken en hij/zij belt.
Alle reacties Link kopieren
Vaak heb je dat zelf niet in de gaten en merken vriendinnen aan je dat je heel anders doet als hij er is, dat je bij mensen gaat staan die het over hem hebben, dat je je afvraagt wat hij vindt van je haar, van de muziek die jij mooi vindt. Of hij je ontzettend interessant vindt.

Of je gaat meteen ontzettend ruzie met hem maken. Wat een arrogante kwast zeg! En hij moet niet gaan denken dat je dat woord met een k gaat schrijven omdat hij dat doet! Jij gaat voor een c!

En je blijft maar kijken of hij naar je kijkt. Betekende dat glimlachje iets? Wat zou hij van je borsten vinden? Natuurlijk krijgt hij ze nooit te zien; hij niet!! Dat moet hij niet denken!!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het eerste waar je aan denkt als je wakker wordt. Zijn gezicht, glimlach. Helemaal warm van binnen zijn, getintel in mijn buik. En vaak gaan die tintels ook nog wat lager door :hihi: Heel veel aan hem denken. Glimlachend stofzuigen en denken aan die ene leuke opmerking die hij maakte. Uh, de eerste keer seks met de persoon waar je verliefd op bent is ook echt geweldig. Ik ben 2 keer verliefd geweest, de eerste keer was ik nog maar 14. 2e verliefdheid op mijn 24ste.
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen kan trouwens verliefd worden. Ik heb er eens een wetenschappelijk stukje over gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Als je steeds aan hem of haar moet denken. In mijn geval zijn stem, zijn lippen.
Dan zweef je op een wolk en heeft alles een roze gloed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven