Wanneer ben je nou echt verliefd?

18-02-2019 17:23 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer weet je zeker dat je verliefd bent op een persoon? En kan je verliefd worden op het idee van iemand en de aandacht die je van iemand krijgt?

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben!
anoniem_375414 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 09:22
0.81% gewijzigd
Een warm bad...
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet weet ben je het niet
Ook wanneer je twijfelt ben je het.
louisanne schreef:
18-02-2019 17:31
Yep!

Zelfde soort vraag (en antwoord) als 'Hoe weet je of de weeën begonnen zijn' :rolling:
Ik denk dat als ze de vraag stelt over 'verliefd zijn', ze zeker niet zal weten wat je bedoelt met: hetzelfde als met weeën.
:hihi:
En elk liefdesliedje op de radio gaat ineens over hem of haar :love:
Hopibon85 schreef:
18-02-2019 20:17
En elk liefdesliedje op de radio gaat ineens over hem of haar :love:
Elk liedje klinkt als een liefjesliedje dat over jullie gaat.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
18-02-2019 20:16
Ik denk dat als ze de vraag stelt over 'verliefd zijn', ze zeker niet zal weten wat je bedoelt met: hetzelfde als met weeën.
:hihi:

Kan wel beide verrekte pijn doen.
I wanna live my life with the volume full!
TO, hier ook even getwijfeld. Ben ik verliefd op hem of op de aandacht die ik krijg. Want dat laatste voelt natuurlijk ontzettend prettig. Ik wist het niet, totdat hij een paar dagen niets van zich liet horen. Ik vond het jammer, maar had het zelf druk genoeg en miste hem niet. Toen wist ik het zeker....niet verliefd. :nope:
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
18-02-2019 20:15
Ook wanneer je twijfelt ben je het.
Beste comment.
wij slapen nooit.
Als iemand aan je vraagt of je verliefd bent want je straalt zo, dan ben je het hoe dan ook.
Ik ben verliefd als ik niet meer kan eten, slapen en hardop loop te zingen. En dat in combinatie met 24/7 denken aan die ander.
Zo zwaar had ik het te pakken van mijn man. Gelukkig is het niet meer zo abnormaal als vroeger, want dat had ik niet overleefd.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk staat het antwoord al in de eerste post. Iedereen heeft andere symptomen als ze verliefd zijn, maar één ding hebben ze gemeen: Ze weten dat ze verliefd zijn.
Anderen weten het als je zit te dagdromen.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem op een dag aankijkt, de schellen vallen van je ogen en je vindt hem op zijn zeurderige moeder lijken is het over.

Dat kan ineens gebeuren. Op slag is de tover weg en zie je een verwend opschepperig pruilerig jongetje. Was eerst nooit opgevallen. Is niet te repareren: je moet alleen weer verder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik struggle hier ook sinds kort mee. Heb een aantal vriendschappelijke contacten waarmee het super goed klikt, er is humor, zekere vorm van aantrekking, raakvlakken,.. maar toch niet dat wauw-gevoel. Ik stel me nu de vraag of dat gevoel er moet zijn of dat dit komt doordat we als mens te veeleisend zijn geworden? Moeten we niet genoegen nemen met een persoon waarmee het wel klikt maar waar de kriebels er niet zijn? Of moeten we toch verder zoeken naar die persoon. Feit dat ik in mijn leven nog niet vaak verliefd ben geweest, speelt ook een rol dat ik me luidop afvraag wanneer iemand meer is dan louter een goede vriend.
Alleen bij mijn man overduidelijk verliefd geweest: knikkende knietjes, knalrode wangen, stotteren en niets meer kunnen eten. Op de weg naar de sportschool (zijn werk destijds, ik de klant) gierende zenuwen in mijn keel die erger werden naarmate ik dichterbij kwam.

Gelukkig ook afgezwakt tot prettige normen want dat is maar voor eventjes leuk :proud:
Alle reacties Link kopieren
Geen idee TO, voor mij is verliefdheid een kinderemotie. Ik heb er sinds pakweg mijn 12e, 13e geen last meer van gehad. En als ik hier zo de reacties lees, gelukkig maar.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-02-2019 23:57
Geen idee TO, voor mij is verliefdheid een kinderemotie. Ik heb er sinds pakweg mijn 12e, 13e geen last meer van gehad. En als ik hier zo de reacties lees, gelukkig maar.
Is er iets in je kindertijd gebeurd waardoor je je wellicht onbewust hebt afgesloten voor verliefdheid?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
19-02-2019 00:17
Is er iets in je kindertijd gebeurd waardoor je je wellicht onbewust hebt afgesloten voor verliefdheid?
Denk het niet, ik ben niet gekend om mijn heftige en vooral ongecontroleerde emoties.

Het enige dat mij aan traumatische zaken is overkomen, speelde ergens rond mijn zesde, zevende denk ik.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
19-02-2019 00:24
Denk het niet, ik ben niet gekend om mijn heftige en vooral ongecontroleerde emoties.

Het enige dat mij aan traumatische zaken is overkomen, speelde ergens rond mijn zesde, zevende denk ik.
Naar om te horen dat je een traumatische ervaring hebt gehad op zo'n jonge leeftijd.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Lauren85 schreef:
18-02-2019 21:50
Ik struggle hier ook sinds kort mee. Heb een aantal vriendschappelijke contacten waarmee het super goed klikt, er is humor, zekere vorm van aantrekking, raakvlakken,.. maar toch niet dat wauw-gevoel. Ik stel me nu de vraag of dat gevoel er moet zijn of dat dit komt doordat we als mens te veeleisend zijn geworden? Moeten we niet genoegen nemen met een persoon waarmee het wel klikt maar waar de kriebels er niet zijn?
“Genoegen nemen”? Ik zou vooral geen genoegen nemen met iemand die als voornaamste kwaliteit heeft dat hij/zij je hormoonhuishouding van slag brengt, voor een tijdje
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
19-02-2019 00:30
Naar om te horen dat je een traumatische ervaring hebt gehad op zo'n jonge leeftijd.
Dank voor het medeleven. Maar ik geloof niet dat het me ernstig beschadigd heeft, al met al. Het is gewoon een donkere schaduw in een afgelegen hoekje van mijn ziel geworden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
mammezel schreef:
18-02-2019 20:16
Ik denk dat als ze de vraag stelt over 'verliefd zijn', ze zeker niet zal weten wat je bedoelt met: hetzelfde als met weeën.
:hihi:
:biggrin:
Als hij (of zij) voor je staat in het meest vreselijke kledingstuk en je dat eigenlijk alleen maar schattig vindt en ‘typisch hij’. En nu weer zit te grijnzen bij de herinnering :biggrin:

En ps het is nieuwsgierig (niet nieuwschierig).
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 07:04
26.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gevoel moeilijk te omschrijven. Ik heb wel veel verschil gemerkt tussen mijn relaties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven