Wanneer vergeven

06-12-2018 20:01 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootjes!

Ik heb een vraag over wanneer iemand te vergeven. Mijn vriend en ik hadden vandaag een flinke ruzie. Hij begon met schreeuwen en voor mij is dan een gesprek voorbij. Ik weet dat als hij eenmaal boos wordt ik weinig meer kan doen dus meestal zeg ik dan dat we beide moeten afkoelen. Vandaag draaide ik me om en liep ik naar de slaapkamer. Hij kwam achter me aan, gooide de deur open en begon te schelden. Ik zei dat ik wegliep omdat ik geen gesprek wou hebben als hij begon te schreeuwen. Ik maakte hem alleen maar bozer omdat hij het gevoel had dat ik wegliep van een confrontatie, wat hij erg kinderachtig vindt (en oke, ook wel zo is). Hij begon me een kutwijf, tyfushoer etc te noemen en eindigde met spugen in mijn gezicht.

Ik geloof echt dat als 2 vechten 2 schuld hebben. Ik vind alleen dat hij echt te ver ging door te spugen. Na een paar minuten ging ik naar hem toe en zei dat hij 1 kans kreeg om sorry te zeggen. Dat deed hij dan ook. Het vervelende is, dat hij wel bleef doorgaan op dat ik wegliep in een discussie, en ja hij spuugde wel en dat is niet oke, maar hij was nog wel steeds boos op me. Oplossing momenteel: ik zit in de slaapkamer omdat ik ondanks dat ik zijn excuses ervaard heb er nog wel overheen moet komen. Nou moet ik misschien niet verwachten dat hij gaat smeken om vergiffenis, maar ik ben wel erg teleurgesteld in zijn nonchalante houding. Hij heeft geconcludeerd ik heb sorry gezegd, en ik laat je wel je ding doen om er overheen te komen. (Exacte woorden).

Moet ik me er maar overheen zetten of is het oke om hier boos over te blijven? Ik ben mijn eigen grenzen nogal kwijt en heb feedback nodig deze opnieuw te vinden!
Alle reacties Link kopieren
Dit is zo ver over de grens. Je zegt dat je niet een hele relatie wil weggooien om dit moment, maar wanneer ben je dan op dat punt?

Bedenk goed dat het voor hem iedere keer een beetje normaler wordt en dat je grens steeds meer opgerekt zal worden. En dat het moeilijker en moeilijker voor je wordt om weg te gaan, juist omdat je deze dingen al een keer geaccepteerd hebt. Op den duur ga je ook jezelf verantwoordelijk houden, 'ik heb dit zelf toch al die tijd toegelaten' et cetera.

Sowieso is die sorry van hem nauwelijks gemeend als hij meteen daaroverheen gaat met opmerkingen over 'je als een prinsesje gedragen', ik zou die zogenaamde spijt vooral met een korreltje zout nemen. Het klinkt als een 'hier heb je je sorry en nu niet meer zeiken'. De grens is nú al opgerekt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
06-12-2018 20:09
Bij mij was hij al te ver gegaan door mij kutwijf en tyfushoer te noemen.
Dat je dit überhaupt pikt en denkt over vergeven.
Inderdaad, als degene die het meest van je hoort te houden op de hele wereld, er altijd voor je zou moeten zijn, jou moet beschermen etc. Als die jou zo noemt en als die al in gezicht spuugt... Waarom vind jij dat jouw partner jou zo mag behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Waar twee vechten hebben niet altijd twee schuld.
Je bent niet verplicht iemand te vergeven.

Denken dat deze twee punten wel zo zijn, brengt vaak de zwakkere partij of een slachtoffer in de problemen en je bent dus niet verplicht ook de schuld op je te nemen/te vergeven.

Wat betreft jouw specifieke situatie, misschien gingen jullie nog gelijk op in schuld hebben tijdens de woordenwisseling, maar het geschreeuw, gespuug en gescheld maakt dat totaal irrelevant.

Ga bij die kerel weg, want je bent niet verplicht bij hem te blijven, en hij gaat alleen nog maar gekkere dingen doen in de toekomst. Als je dit accepteert is het einde zoek.
Wegwezen nu je nog geen kinderen hebt, rigoureus en definitief afkappen.

JA, spoel aub je (destructieve en ongezonde) relatie door de plee door dit ‘ene’ (vast niet) moment.

Je weet niet wat normaal is in een relatie, waarom zit je dan in een relatie i.p.v. in je eentje er achter te komen wat normaal is?

Spugen en schelden is walgelijk en denigrerend. Hoe hij je later nog de grond in trapt een soort brainwashing die jij nu vrijwillig ondergaat.

Wees sterk en vertrek als je om je eigen mentale gezondheid geeft. Neem het aan van iemand die een relatie had en een kind heeft met iemand die exact deze dingen deed. Ik weet inmiddels wel weer wat normaal is. Ben veel gelukkiger nu (zonder relatie).
attribuutje schreef:
06-12-2018 21:03
Houdt er eens eentje zijn handen thuis is het weer niet goed.
Nee, het is inderdaad weer niet goed als iemand zijn spuug in je gezicht flikkert. Dat soort walgelijke acties roept agressie op bij mensen.
Als ik jou tyfushoer en kutwijf noem, krijg ik een ban.
Als jij m’n collega bent en ik spuug je in het gezicht, krijg ik ontslag.
Maar als je m’n geliefde bent, dan mag het allemaal, dan ga je hoogstens een beetje op je kamer zitten mokken.

Ga zo door en ik voorzie vele onderhoudende topics.
Stop hiermee, die man is achterlijk.
Jij moet echt zelfliefde kweken. Dit is een vijand, geen vriend. Dit gaat niet over liefde.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen zijn ouders als hij ze in hun gezichten spuugt en zijn moeder een tyfushoer noemt? Hoe reageren zijn vrienden wanneer hij door het lint gaat?
Of heb je wel door dat hij dat alleen bij jou doet? Als het normaal gedrag was, zou hij dat bij anderen ook laten zien hè. Blijkbaar weet hij dondersgoed dat er maar eentje is die dit toestaat: jij. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Als je Rory was, had Lorelai je aan je haren bij die kerel weggesleept!!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Of je spoelt je relatie door de plee nu, of de rest van je leven. Kies maar.

Spugen is het laagste van het laagste. Hij spuugt op je, letterlijk.... en noemt je daarna een prinses als je er wat van zegt.
Dat jij niet eens meer weet waar je grenzen liggen zegt dat je ze al oneindig verplaatst hebt voor deze man.
Jouw zijn wordt daarmee steeds kleiner. Ga jezelf eens gauw uit deze relatie halen voordat je helemaal verdwenen bent!!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Meld 'm aan bij Ouwehand. Die zoeken nog een lama.

Echt wat een stuk verdriet om zo op je te reageren met dat gescheld en gespuug.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Alle reacties Link kopieren
Beau-ter-Ham schreef:
07-12-2018 00:54
Meld 'm aan bij Ouwehand. Die zoeken nog een lama.
:-D

En ik snap dit soort vrouwen ook niet. Ze blijven toch bij dit soort losers. Zolang ze maar een relatie hebben :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Serieus?! Laat je je echt door deze vreselijke woorden vernederen?
Wat een zieke geest is die vriend van jou zeg.
Ja, ik ben een man, maar zoiets zou ik nooit zeggen, laat staan spugen.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
06-12-2018 21:03
Waar ik nu moeite mee heb zijn sommige reacties" als iemand dat bij mij zou doen hoek ik hem neer". En andere fysieke bedreigingen. Houdt er eens eentje zijn handen thuis is het weer niet goed. Ben het wel eens met de reacties dat spugen getuigt van een totaal gebrek aan respect. Hier ook al een lange relatie waar schelden of fysiek worden, op een klein incidentje aan het begin van onze relatie na, nooit voorkomt.
Ik zei dat. Omdat ik het ook echt zou doen ten eerste, maar ik zei het vooral om voor TO aan te geven dat het bizar, niet normaal, volstrekt idioot gedrag is van 'vriend' , om haar zo te bejegenen.
Ik hoop dat ze dat inziet.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt nog jong. Ga weg bij hem voordat je ooit kinderen krijgt met dit weggewaaide dakraam, want dan zit je levenslang vast aan een agressieve respectloze klapjosti.
mater_matuta schreef:
07-12-2018 09:44
Je klinkt nog jong. Ga weg bij hem voordat je ooit kinderen krijgt met dit weggewaaide dakraam, want dan zit je levenslang vast aan een agressieve respectloze klapjosti.
Ik vind klapjosti anders ook niet getuigen van respect.
Alle reacties Link kopieren
mater_matuta schreef:
07-12-2018 09:44
klapjosti.
:wtf:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft natuurlijk volestrekt gelijk TO, als hij al drie keer sorry heeft gezegd en jij bent er nog niet overheen, dan heb jij een probleem. Dat probleem is overigens dat jij dit pikt, en dat zal hij misschien niet bedoelen. Maar ja, jij hebt een probleem, en eerlijk gezegd vind ik ook dat je je aanstelt. Een beetje drama zoek je wel hè? Waarom ben je anders niet uit deze relatie gestapt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
06-12-2018 21:03
Waar ik nu moeite mee heb zijn sommige reacties" als iemand dat bij mij zou doen hoek ik hem neer". En andere fysieke bedreigingen. Houdt er eens eentje zijn handen thuis is het weer niet goed. Ben het wel eens met de reacties dat spugen getuigt van een totaal gebrek aan respect. Hier ook al een lange relatie waar schelden of fysiek worden, op een klein incidentje aan het begin van onze relatie na, nooit voorkomt.
Ik dacht eerst dat je reactie sarcastisch bedoeld was, maar na je tweede reactie begreep ik dat je serieus was.

Een relatie waarin iemand ‘z’n handen thuis houdt’, is toch niet compliment waardig? Dat is toch net zo normaal als ademen en eten? (Althans: dat zou het moeten zijn).

En als je vindt dat spugen een totaal gebrek aan respect is, waarom ben je dan verbaasd dat anderen zeggen dat ze de relatie zouden verbreken? Want wat is een reden (laat staan een goede reden) om een relatie voort te zetten met iemand die een totaal gebrek aan respect vertoont?

En het feit dat je een lange relatie hebt waarin geen fysiek geweld meer plaats vindt, betekent niet dat het ook een goede relatie is. Sommigen zullen nooit ervaren wat een écht goede relatie is omdat ze de relatie waarin ze in zitten, niet durven te beëindigen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven