Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

maandag 15 maart 2021 om 20:04
mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 19:58Dat ik niet zomaar het slachtoffer ben in dit verhaal realiseer ik mezelf ook (anders was ik dit topic niet begonnen).
Maar waarom nou ‘foute vrouw’ ?
Ik verbaas me wel over de agressie die sommigen naar mij hebben. Ik probeer open en eerlijk te zijn en stel me (anoniem weliswaar) kwetsbaar op.
Ik denk 'fout' als in niet weerbaar genoeg en lage eigenwaarde. En hufters vallen daar op.
maandag 15 maart 2021 om 20:05
Ik bedoel foute vrouw ook niet in de meest letterlijke zin.
Die man wordt hier weggehufterd, en jij wordt bestempeld als een tere ziel zonder ervaring, die naief is en kwetsbaar. Uit je eerdere posts (loepen), herken ik daar niets van.
Je hebt duidelijke mening, houd van casual seks, je bent alles behalve zwak.
Daar onder blijkt nu een laag zelfbeeld te zitten, een kwetsbaarheid.
Dat kan in theorie bij die man toch ook zo zijn. Hij kan een kwestbaarheid hebben of persoonlijkheidsproblemantiek.
Mensen trekken elkaar in hun pathologie vaak aan. Ze vervullen bij elkaar een bepaalde rol. Dat is wat ik bedoel met bij elke 'foute' man, pas een 'foute' vrouw.
Die man wordt hier weggehufterd, en jij wordt bestempeld als een tere ziel zonder ervaring, die naief is en kwetsbaar. Uit je eerdere posts (loepen), herken ik daar niets van.
Dat kan in theorie bij die man toch ook zo zijn. Hij kan een kwestbaarheid hebben of persoonlijkheidsproblemantiek.
Mensen trekken elkaar in hun pathologie vaak aan. Ze vervullen bij elkaar een bepaalde rol. Dat is wat ik bedoel met bij elke 'foute' man, pas een 'foute' vrouw.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-03-2021 20:07
0.00% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 maart 2021 om 20:07
Het kan je helpen in je weerbaarheid. Maar doe dat alleen als je je gevoel van verliefd zijn hebt losgelaten. Anders bestaat er de mogelijkheid dat hij met wat gladde woorden weer over je heenloopt.mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 20:03Ik ben er overigens nog niet over uit of ik hem nog ga aanspreken. Daar moet ik nog eens heel goed over nadenken en alles wat laten bezinken.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 15 maart 2021 om 20:08
Hou je energielevel ook even in de gaten.mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 20:03Ik ben er overigens nog niet over uit of ik hem nog ga aanspreken. Daar moet ik nog eens heel goed over nadenken en alles wat laten bezinken.
maandag 15 maart 2021 om 20:09
Ja, maar die 'foute' vrouw brengt hier in dit verhaal geen schade toe aan de ander. Die foute man wel. Dus dat moet gestopt worden.viva-amber schreef: ↑15-03-2021 20:05Ik bedoel foute vrouw ook niet in de meest letterlijke zin.
Het is gewoon een hufter, als hij normaal omging met mensen, maakte het geen bal uit of zij een laag zelfbeeld heeft of niet.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 15 maart 2021 om 20:11
gewistdoornroosje9 schreef: ↑15-03-2021 20:02Wat denk je op dat moment? Schrik om het te verpesten, het niet erg vinden op dat moment, niet boos durven worden,...?
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:50
70.47% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
maandag 15 maart 2021 om 20:11
Ik zou ipv hem aanspreken, hem vragen naar zijn visie op hoe de seks is verlopen.
Je kan de strijd aangaan, de kans is echter groot dat hij zegt dat jij gek bent.
Het zou mij niet verbazen dat hij je gaslight en jij pas door hebt wanneer je weer thuis in je eentje op de bank zit.
Je kan de strijd aangaan, de kans is echter groot dat hij zegt dat jij gek bent.
Het zou mij niet verbazen dat hij je gaslight en jij pas door hebt wanneer je weer thuis in je eentje op de bank zit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 15 maart 2021 om 20:14
Ja, laten we alle foute mannen gaan stoppen!!!doornroosje9 schreef: ↑15-03-2021 20:09Ja, maar die 'foute' vrouw brengt hier in dit verhaal geen schade toe aan de ander. Die foute man wel. Dus dat moet gestopt worden.
Het is gewoon een hufter, als hij normaal omging met mensen, maakte het geen bal uit of zij een laag zelfbeeld heeft of niet.
Ik weet niet hoe lang jou leven is, maar in 1 leven gaat het mij niet lukken en ik zou alle contacten met mensen die wel de moeite waard zijn erg missen.
To heeft invloed op haar zelfbeeld, daar kan ze wat aan doen.
Zij heeft geen invloed op het stoppen van alle hufters.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-03-2021 20:15
10.00% gewijzigd
maandag 15 maart 2021 om 20:14
viva-amber schreef: ↑15-03-2021 20:05Ik bedoel foute vrouw ook niet in de meest letterlijke zin.
Dank. Dat klinkt fijner.
Ik ben Idd alles behalve zwak in het echte leven. Juist een single carrière gerichte vrouw en verbaal sterk. Deze Nick gebruik ik alleen voor sex-gerelateerde verhalen (en gaat al jaren mee).
maandag 15 maart 2021 om 20:17
Maar dat klinkt best wel eh problematisch?mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 20:11De sfeer niet laten omslaan.
Maar heel eerlijk: ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik niet heel bang ben voor SOA’s. Ik schat het HIV risico niet heel hoog in (in de auto rijden op de snelweg lijkt me gevaarlijker). Dus het is misschien ook mijn eigen condoom-moraal die niet helemaal deugt?
Dat gezegd hebbende is mijn regel wel degelijk dat er condooms worden gebruikt. Ik vind het zelf totaal niet vervelend en heb er geen last van. Ik leg ze in het zicht. Ik heb het er van te voren over.
Een andere man die het condoom halverwege afdeed (wat ik dus stilzwijgend accepteerde) vond ik achteraf gezien wel een egoïstische eikel. Nooit meer mee afgesproken.
Deze man vond ik leuk. En kennelijk valt dan al mijn kritiek weg. Hij was bijvoorbeeld ook in bed niet bijster bezig met mijn genot. Had ik ook al rationeel geconcludeerd. Toch bleef ik hem leuk vinden. Ik denk dat ik een soort Disney prins bij elkaar had gefantaseerd. Niet erg volwassen.
maandag 15 maart 2021 om 20:20
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:28
25.21% gewijzigd

maandag 15 maart 2021 om 20:22
doornroosje9 schreef: ↑15-03-2021 20:09Ja, maar die 'foute' vrouw brengt hier in dit verhaal geen schade toe aan de ander. Die foute man wel. Dus dat moet gestopt worden.
Geen directe schade maar wel indirecte. Door niks te zeggen denkt hij dat zijn gedrag oké is en gaat er bij een ander vrolijk mee verder. En hoe gek het ook klinkt, de egocentrische klootzak lijdt ook onder zijn eigen gedrag. Het lijkt me een leeg en eenzaam bestaan als je niet eens stil kunt staan bij het genot of gevoel van de ander.
maandag 15 maart 2021 om 20:24
Was niet flauw bedoeld hoor.mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 20:20Euhhh Ja!
Dat is het ook.
Op liefdesgebied functioneer ik niet helemaal lekker. Dat wist ik al.
Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Als er een vrouw bij mij in bed zou liggen en die wil geen condoom dan zou ik haar het bed uit zetten en deur uitsturen. Dan ben je echt niet helemaal lekker namelijk.
maandag 15 maart 2021 om 20:27
Ik zou iets doen aan die fantasie...want ik ben er net achter gekomen dat de gemiddelde Disney Prince wel condooms gebruikt: www.eonline.com/news/602438/disney-prin ... e-the-pics

maandag 15 maart 2021 om 20:30
laat je niet kwetsen!mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 20:03Ik ben er overigens nog niet over uit of ik hem nog ga aanspreken. Daar moet ik nog eens heel goed over nadenken en alles wat laten bezinken.
maandag 15 maart 2021 om 20:32
Dit. Heel erg dit. Loslaten deze man. Had je al veel eerder moeten doen.
maandag 15 maart 2021 om 20:32
Waarom vragen naar zijn visie? Dat lijkt me heel onverstandig, dit geeft hem munitie om dingen te verdedigen, bagatelliseren en ‘kleiner’ te maken. De kans is dan groot dat TO zich dan nog ellendiger voelt óf weer meegaat in zijn gedachtegang.viva-amber schreef: ↑15-03-2021 20:11Ik zou ipv hem aanspreken, hem vragen naar zijn visie op hoe de seks is verlopen.
Jezelf uitspreken en verder gewn reactie of verklaring nodig hebben lijkt me beter. Ik zou dit alleen wel pas doen als TO haar verliefdheid los heeft gelaten
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 15 maart 2021 om 20:35
Dat hij zijn visie geeft, betekent niet dat je die voor waarheid aan neemt.
Voor to is dat hele condoom gebruik niet echt belangrijk, dus ik snap sowieso niet waar deze man precies aangesproken op moet worden???
Ik zou wanneer ik to was, dit hele gebeuren in therapie bespreken, zodat je het rustig van verschillende kanten kan bekijken, zonder gevolgen.
Eerst eens bepalen wat je zelf vindt/voelt en waar de oplossing ligt.
Voor to is dat hele condoom gebruik niet echt belangrijk, dus ik snap sowieso niet waar deze man precies aangesproken op moet worden???
Ik zou wanneer ik to was, dit hele gebeuren in therapie bespreken, zodat je het rustig van verschillende kanten kan bekijken, zonder gevolgen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-03-2021 20:38
33.54% gewijzigd

maandag 15 maart 2021 om 20:38
Maar kun je wel voor jezelf duidelijk een verschil maken tussen liefde en casual seks?mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 20:20Euhhh Ja!
Dat is het ook.
Op liefdesgebied functioneer ik niet helemaal lekker. Dat wist ik al.
maandag 15 maart 2021 om 20:39
Wat is jouw visie op dit geheel?viva-amber schreef: ↑15-03-2021 20:35Dat hij zijn visie geeft, betekent niet dat je die voor waarheid aan neemt.
Nou jij hebt een kut en ik een pik en toen gingen we neuken ja toch?
maandag 15 maart 2021 om 20:41
maandag 15 maart 2021 om 20:43

maandag 15 maart 2021 om 20:45
Ja, want laten we dat soort mannen gewoon zien als een geestelijke beperkte die nog opgevoed moet worden.Kroonprinses schreef: ↑15-03-2021 20:22Geen directe schade maar wel indirecte. Door niks te zeggen denkt hij dat zijn gedrag oké is en gaat er bij een ander vrolijk mee verder. En hoe gek het ook klinkt, de egocentrische klootzak lijdt ook onder zijn eigen gedrag. Het lijkt me een leeg en eenzaam bestaan als je niet eens stil kunt staan bij het genot of gevoel van de ander.
maandag 15 maart 2021 om 20:48
En toch was je bereidt om een relatie aan te gaan met iemand die in feite al over je grenzen heen ging en je dacht dat nog meer weggeven de manier was om een relatie te krijgen?
Een relatie is niet alleen maar geven.
Het is ook krijgen, respect krijgen, vriendschap, iemand die rekening met jou houdt.
Je kunt niet onbeperkt geven, je verliefdheid niet uitspreken en dan het idee hebben dat de ander hetzelfde voor jou zal doen. Het is een recept voor teleurstelling.
Een relatie is niet alleen maar geven.
Het is ook krijgen, respect krijgen, vriendschap, iemand die rekening met jou houdt.
Je kunt niet onbeperkt geven, je verliefdheid niet uitspreken en dan het idee hebben dat de ander hetzelfde voor jou zal doen. Het is een recept voor teleurstelling.
maandag 15 maart 2021 om 20:49
maak je het nu niet te groot??mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 20:43Ik heb hele leuke casual sex gehad dus sex zonder liefde is voor mijn geen probleem.
Ik heb nauwelijks ervaring met echte liefdesrelaties.
Wat waarschijnlijk onderbewust een hele effectieve manier is geweest van mezelf om uit abusive relations te blijven. Want ik vermoed dat ik ook daarbij een makkelijk ‘slachtoffer’ zou zijn.
het is geen patroon toch? Gewoon een flinke fout
uithuilen en opnieuw beginnen