Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

15-03-2021 06:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:11
99.69% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Luci_Mster2 schreef:
15-03-2021 20:45
Ja, want laten we dat soort mannen gewoon zien als een geestelijke beperkte die nog opgevoed moet worden.
Dit zeker. En je uitspreken tegen schadelijk gedrag is niet opvoeden. Weet je zelf ook wel.
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 20:43
Ik heb hele leuke casual sex gehad dus sex zonder liefde is voor mijn geen probleem.

Ik heb nauwelijks ervaring met echte liefdesrelaties.
Wat waarschijnlijk onderbewust een hele effectieve manier is geweest van mezelf om uit abusive relations te blijven. Want ik vermoed dat ik ook daarbij een makkelijk ‘slachtoffer’ zou zijn.
Echte liefdesrelaties zijn niet abusive. Ik krijg de indruk dat jouw beeld van man-vrouw relaties niet heel gezond is. En jouw zelfbeeld als het om relaties gaat ook niet. Je schreef eerder dat je een succesvolle carriere hebt en zelfvertrouwen daarin. Dat beeld komt in dit topic niet naar voren. Waar komt die discrepantie dan vandaan?
@viva-amber, er is geen zwart-wit, alleen maar grijs. Deze man is niet zomaar een slecht mens, ik zie TO ook niet als alleen maar een naïef en kwetsbaar meisje. In veel opzichten is dit een verhaal van verschillende verwachtingen. Zij wilde eerst alleen seks, hij ook. Zij vond hem toch nog leuker dan dat, maar hij wilde blijkbaar niets meer dan alleen seks. Hij gaat blijkbaar wel op een slechte manier om met condoomgebruik en de gezondheid van zijn sekspartners, hierbij is hij echt een grens over gegaan. Zij liet dat in het moment toe, maar baalt hier nu van.

Moet je in je eentje alle mannen terecht gaan wijzen en gaan leren hoe ze met vrouwen om moeten gaan? Nee. Maar dit is behalve een vervelend leermoment ook een kans. Een kans om recht te zetten wat er is misgegaan, namelijk het aangeven van die grens. Dat hij geen relatiemateriaal is, is duidelijk. Ze kan nu nog wel met hem praten over wat er gebeurd is, en dat ze niet grappig wilde zijn over het condoomgebruik, maar het wel degelijk een slechte zaak vindt. Ik zou het nodig vinden dat hij dit hoort. Ook kan het een manier zijn om weer de regie terug te pakken, maar dat ben ik.
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 20:43
Ik heb hele leuke casual sex gehad dus sex zonder liefde is voor mijn geen probleem.

Ik heb nauwelijks ervaring met echte liefdesrelaties.
Wat waarschijnlijk onderbewust een hele effectieve manier is geweest van mezelf om uit abusive relations te blijven. Want ik vermoed dat ik ook daarbij een makkelijk ‘slachtoffer’ zou zijn.
Maar dit is dus iets om voor jezelf (al dan niet met therapeut) te onderzoeken. Je problemen omtrent deze ervaring gaan namelijk over jouw verwachtingen.
Zou je deze ervaring ook vervelend hebben gevonden als je het ook alleen als ‘just casual’ had gezien of als hij wel je gevoelens had beantwoord?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
15-03-2021 21:01
Maar dit is dus iets om voor jezelf (al dan niet met therapeut) te onderzoeken. Je problemen omtrent deze ervaring gaan namelijk over jouw verwachtingen.
Zou je deze ervaring ook vervelend hebben gevonden als je het ook alleen als ‘just casual’ had gezien of als hij wel je gevoelens had beantwoord?

gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:15
32.47% gewijzigd
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 21:06
Ik denk op dit moment dat er inderdaad een heel stuk teleurstelling en pijn meespeelt dat het (weer) niet wederzijds was. Het is een beetje story of my life. Ik word verliefd op mannen die mij niet willen. En ik word veel verliefder dan ‘logisch’ is.

Daar kan hij niet veel aan doen dus voordat ik hem benader (als ik dat al doe) wil ik dat deel van de boosheid weg hebben.
Ja maak jezelf nog kleiner
mrs.mia.wallace schreef:
Ik denk op dit moment dat er inderdaad een heel stuk teleurstelling en pijn meespeelt dat het (weer) niet wederzijds was. Het is een beetje story of my life. Ik word verliefd op mannen die mij niet willen. En ik word veel verliefder dan ‘logisch’ is.

Daar kan hij niet veel aan doen dus voordat ik hem benader (als ik dat al doe) wil ik dat deel van de boosheid weg hebben.
Of je hem wel of niet benadert moet je zelf weten. Wel kun je je afvragen wat je ermee wil.
Je boosheid is best terecht en dat mag je uiten.

Ik zou alleen wel waken voor je gevoelens voor hem. Het heeft nl. geen zin hem te benaderen en dat hij je met mooie woorden weer hoop geeft.
Wanna grow up to be
Be a debaser
mrs.mia.wallace schreef:

Je gaat op tinder om iemand te zoeken voor fun, niet voor een relatie. En raakt teleurgesteld als jij verliefd wordt en hij niet. Dat klopt niet.
mrs.mia.wallace schreef:

Je pijn wordt "verliefd" op mannen die je niet willen. Deal met die pijn en die mannen trek je niet meer aan. Tot die tijd zal je een onbewust ingecalculeerde afwijzing verwarren met verliefdheid.
To, wat zou je in deze situatie doen als je heel veel van jezelf zou houden?
PlayingTheAngel schreef:
15-03-2021 20:52
Hij gaat blijkbaar wel op een slechte manier om met condoomgebruik en de gezondheid van zijn sekspartners, hierbij is hij echt een grens over gegaan. Zij liet dat in het moment toe, maar baalt hier nu van.
TO vindt zelf condoomgebruik ook niet zo belangrijk, zij is niet bang voor een besmetting en zij heeft geen duidelijke grenzen op dit gebied. To wilde ook best het condoom achterwege laten, wanneerer een relatie in zou zitten. Zij baalt omdat er niet meer in zit en misschien ook wel omdathet besef begint te komen dat wanneer zij slecht voor zichzelf zorgt de kans groot is dat zij mensen op haar pad treft die ook slecht voor haar zorgen.

Ik denk dat TO meer heeft aan goed voor zichzelf leren zorgen, dan aan het opvoeden van een ander. Want de ander prikt zo door haar heen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:15
99.60% gewijzigd
mrs.mia.wallace schreef:
16-03-2021 08:07

Bottomline is dat hij heel slecht voor me zorgde door hem er zo maar in te steken. Dat is toch wel echt een rotstreek besef ik nu.

Dat ik niet veel feller grenzen heb gesteld dit keer en zelfs verliefd bleek ondanks dit gedrag, is iets dat ik bij mezelf moet zoeken.

Hij zorgde niet slecht voor je, jij zorgde slecht voor jezelf. Je hebt ‘liefde’ gekoppeld aan slecht behandeld worden. En aan sex.

Daar kunnen goede of slechte mannen niks aan veranderen, dat kun je alleen zelf.
Heb je dan niets geleerd is eerder een aanmoediging, dan een verbod. Oh wat doen we samen lekker spannend en gek!
Hoe kan de sfeer belangrijker zijn dan je gezondheid?

Je gebruikt blijkbaar ook geen andere anti-conceptie en je zou dus in theorie van elk ongelukje zwanger kunnen raken. Elk gescheurd condoom, elke man met wie je de sfeer leuk wil houden kan je dus niet alleen soa opleveren maar ook een zwangerschap.

Er is niets mis met casual seks, waar jij nu mee bezig bent is echter dermate grenzenloos en destructief dat het er op lijkt alsof je in de problemen terecht wil komen.

Wil je iemand aan je binden via een zwangerschap?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
mrs.mia.wallace schreef:

Dat ik beide keren dat hij het zonder condoom flikte niet furieus heb gereageerd komt niet omdat ik (alleen maar) zwak en kwetsbaar ben, maar een combi van slecht mijn grenzen kunnen aangeven, de sfeer niet willen verpesten, maar met ook een soort 'schouderophalen' omdat ik niet heel bang ben voor een levensbedreigende SOA en het dus niet als een poging tot doodslag ofzo opvat..

Hier noem je in 1 zin 3 voorbeelden van niet goed voor jezelf zorgen:

- je grenzen niet aan kunnen geven
- bang zijn om de sfeer te verpesten
- jezelf niet beschermen tegen soa’s

Iemand die zichzelf als waardevol ziet, doet deze dingen wel voor zichzelf.
viva-amber schreef:
16-03-2021 08:14
Heb je dan niets geleerd is eerder een aanmoediging, dan een verbod. Oh wat doen we samen lekker spannend en gek!
Hoe kan de sfeer belangrijker zijn dan je gezondheid?

Je gebruikt blijkbaar ook geen andere anti-conceptie en je zou dus in theorie van elk ongelukje zwanger kunnen raken. Elk gescheurd condoom, elke man met wie je de sfeer leuk wil houden kan je dus niet alleen soa opleveren maar ook een zwangerschap.

Er is niets mis met casual seks, waar jij nu mee bezig bent is echter dermate grenzenloos en destructief dat het er op lijkt alsof je in de problemen terecht wil komen.

Wil je iemand aan je binden via een zwangerschap?

gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:16
17.79% gewijzigd
Allebei mijn Oma's hebben dik in de 40 een kind gekregen met het idee dat het al niet meer kon. Zolang je de overgang niet door bent, kun je zwanger raken.
AnnaCh schreef:
16-03-2021 08:13
Hij zorgde niet slecht voor je, jij zorgde slecht voor jezelf. Je hebt ‘liefde’ gekoppeld aan slecht behandeld worden. En aan sex.

Daar kunnen goede of slechte mannen niks aan veranderen, dat kun je alleen zelf.
hij zorgde wel degelijk slecht voor haar hoor
AnnaCh schreef:
16-03-2021 08:19
Hier noem je in 1 zin 3 voorbeelden van niet goed voor jezelf zorgen:

- je grenzen niet aan kunnen geven
- bang zijn om de sfeer te verpesten
- jezelf niet beschermen tegen soa’s

Iemand die zichzelf als waardevol ziet, doet deze dingen wel voor zichzelf.

Dus omdat TO tijdens de seks niet continu alert is op de grenzen die haar bedpartner mogelijk gaat overschrijden en dus niet per direct accuraat kan reageren wanneer hij dat inderdaad doet, vindt ze zichzelf niet waardevol en zorgt ze niet goed voor zichzelf? Nee, dat is de omgekeerde wereld. Deze man had haar in deze kwetsbare situatie niet in de rol moeten drukken dat zij haar grenzen had moeten verdedigen. Seks hoort voor beide partijen ontspannen en leuk te zijn, niet alleen voor de man terwijl de vrouw ondertussen bezig is met in de gaten houden of hij haar wel netjes behandelt. Wat je hier stelt is exact wat er mis is met de ideeen die heersen over seks: seks voor mannen is leuk, ongecompliceerd en zonder verantwoordelijkheid, seks voor vrouwen is waakzaamheid, verantwoordelijkheid dragen voor eventuele consequenties en ondertussen doen alsóf het ongecompliceerd en leuk is, zodat de man niet het idee heeft dat er iets van verantwoordelijkheid bij komt kijken, want dat zou zijn ervaring maar verpesten.
PiperAlpha87 schreef:
15-03-2021 16:43
Voor een vrouw die het waard is kunnen zulke mannen zich gewoon normaal gedragen hoor.
Dat maakt dit soort mannen juist zo griezelig. Ze weten maar al te goed wat ze doen. En vinden kennelijk dat lang niet alle vrouwen het waard zijn om respectvol te behandelen. Ze vinden kennelijk dat zij wel even bepalen dat ze mogen doen wat ze willen met vrouwen die zij níet waardig vinden. Dus ook aanranden/verkrachten.

En andere mannen laten het gewoon toe. Iedere keer dat ik zie dat een man een meisje of een vrouw op straat lastigvalt, intimideert, aanrandt, agressief benaderd of erger: mishandelt, lopen andere mannen er rustig omheen zonder in te grijpen.

Ook weet ik zeker dat vrijwel iedere man wel een man kent waarvan ze weten dat hij misbruik maakt van dronken meisjes/vrouwen, of het normaal vindt om tijdens het uitgaan vrouwen in hun billen te knijpen, of zich op andere manieren grensoverschrijdend gedraagt ten opzichte van vrouwen. De meerderheid van de zogenaamde goede mannen doet hier niets aan, spreekt zo’n man nooit aan en vindt het dus kennelijk niet zo problematisch.

Daarom is een man in mijn ogen absoluut geen goede man, alleen omdat hij zich wél enigszins fatsoenlijk, respectvol en menselijk gedraagt ten opzichte van meisjes en vrouwen. Ik vind een man pas een goede man als hij meisjes en vrouwen ook daadwerkelijk actief verdedigd. Ook als het niet hun eigen dochter of zusje is.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 16-03-2021 09:21
0.40% gewijzigd
lilalinda schreef:
16-03-2021 08:28
hij zorgde wel degelijk slecht voor haar hoor

Dat deden ze allebei. Als één verstandig is, is dat genoeg om die cycle te doorbreken.
mrs.mia.wallace schreef:
Hij zat fout mbt condooms:

De eerste date heb ik voordat we op stonden om naar zijn huis te gaan expliciet gevraagd of hij condooms in huis had. Op de tweede date bij mij thuis had ik de condooms in het zicht gelegd. Toen hij me op de derde date penetreerde zonder condoom, zei ik vrij direct: hey hup condoom (waarop hij: ahh toe heel even) en ik weer: nee maat, genoeg nou, pak een condoom. Dat is 1 keer gebeurt realiseer ik me nu.

Na het SOA verhaal heb ik nog getext dat ik me had voorgenomen het dus voortaan (nog) beter met condooms zou omgaan (lees: dit soort geintjes ook niet meer doen). Hij gaf aan dat hij daar hetzelfde over dacht.

Nu anderhalf jaar laten steekt hij hem er zo zonder omhaal en zonder condoom zomaar in. Op mijn opmerking: 'heb je dan niets geleerd' haalt hij zijn schouders op. Op het laatst wilde hij wel een condoom van me ('want anders zou hij keihard klaarkomen') dus voor een kind maken (zijn belang) nam hij wel maatregelen.

Dat ik beide keren dat hij het zonder condoom flikte niet furieus heb gereageerd komt niet omdat ik (alleen maar) zwak en kwetsbaar ben, maar een combi van slecht mijn grenzen kunnen aangeven, de sfeer niet willen verpesten, maar met ook een soort 'schouderophalen' omdat ik niet heel bang ben voor een levensbedreigende SOA en het dus niet als een poging tot doodslag ofzo opvat..

Bottomline is dat hij heel slecht voor me zorgde door hem er zo maar in te steken. Dat is toch wel echt een rotstreek besef ik nu.

Dat ik niet veel feller grenzen heb gesteld dit keer en zelfs verliefd bleek ondanks dit gedrag, is iets dat ik bij mezelf moet zoeken.
Het is niet eens zozeer dat hij slecht voor jou zorgt, hij heeft echt geen enkel respect voor jouw grenzen. Nul. Hij kent ze dondersgoed maar gaat er telkens willens en wetens overheen.

Dit is geen leuke man. Dat is niet jouw schuld maar je kan je wel afvragen waarom jij je telkens weer inlaat met mannen waarvan je weet, en ervaren hebt, dat ze geen enkel respect hebben voor jouw grenzen.

Ik weet het denk ik wel: je hoopt iets van hem te krijgen (liefde) wat hij niet wil geven. En je denkt dat je het helemaal niet meer gaat krijgen als je nu moeilijk doet tegen hem. Maar weet je, hij wil geen liefde, hij wil seks. Het liefste met iemand die niet al te moeilijk doet. Je ontneemt jezelf geen kans op liefde als je grenzen stelt. En man die om jou geeft respecteert jou.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
En voor mensen die de zorgwekkende uitspraak doen dat deze mannen zich wèl normaal kunnen gedragen voor een vrouw die het waard is: er zitten twee kanten aan de seks-verantwoordelijkheidsmedaille. De ene kant is de man die zonder verantwoordelijkheid of zorg seks heeft, die zich niet druk hoeft te maken over wat een vrouw voelt, ervaart of aan consequenties ondervindt en daarin soms grensoverschrijdend gedrag vertoont waar de vrouw onder lijdt. Aan de andere kant van die medaille staat de vrouw die niet alleen de consequenties van seks ondergaat, maar ook beheerst. Die bepaalt óf er consequenties zijn en welke dat dan precies zijn. En daar kan de man nèt zo hard onder lijden. Het gaat er niet om of de dader meent dat de ander het waard is om correct behandeld te worden, het gaat erom dat ons denken over seks door en door verkeerd is, waar allerlei uiterst nare uitwassen uit voortkomen.
Lotus90 schreef:
16-03-2021 08:54

Ook weet ik zeker dat vrijwel iedere man wel een man kent waarvan ze weten dat hij misbruik maakt van dronken meisjes/vrouwen, of het normaal vindt om tijdens het uitgaan vrouwen in hun billen te knijpen, of zich op andere manieren zwaar grensoverschrijdend gedraagt ten opzichte van vrouwen.
Ik heb hier eens even een paar minuten over lopen denken, maar dan kom ik toch echt niet verder dan dat er hier in het dorp wel een rare vent is waarvan ik het vermoed. Maar dat is ook nog gebaseerd op vooroordelen.

En ik zou er ook wat van zeggen. En meer ook trouwens.
mrs.mia.wallace schreef:
Hij zat fout mbt condooms:

De eerste date heb ik voordat we op stonden om naar zijn huis te gaan expliciet gevraagd of hij condooms in huis had. Op de tweede date bij mij thuis had ik de condooms in het zicht gelegd. Toen hij me op de derde date penetreerde zonder condoom, zei ik vrij direct: hey hup condoom (waarop hij: ahh toe heel even) en ik weer: nee maat, genoeg nou, pak een condoom. Dat is 1 keer gebeurt realiseer ik me nu.

Na het SOA verhaal heb ik nog getext dat ik me had voorgenomen het dus voortaan (nog) beter met condooms zou omgaan (lees: dit soort geintjes ook niet meer doen). Hij gaf aan dat hij daar hetzelfde over dacht.

Nu anderhalf jaar laten steekt hij hem er zo zonder omhaal en zonder condoom zomaar in. Op mijn opmerking: 'heb je dan niets geleerd' haalt hij zijn schouders op. Op het laatst wilde hij wel een condoom van me ('want anders zou hij keihard klaarkomen') dus voor een kind maken (zijn belang) nam hij wel maatregelen.

En dit is dus waar het spaak loopt. Zolang je zelf deze instelling hebt en dat uitstraalt in contacten, zullen bepaalde mannen blijven proberen over je grenzen heen te gaan.
Geen leuke mannen. Klootzakken als je het mij vraagt. Maar echt, blijf gewoon bij je standpunt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven