Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

dinsdag 16 maart 2021 om 09:08
Het is menselijk dat je gevoelens ontwikkelt voor degene met wie je seks hebt. Door seks te hebben, neem je het risico dat die gevoelens zich sneller en sterker ontwikkelen dan zonder. Dat is gewoon een chemisch proces.mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 21:06Ik denk op dit moment dat er inderdaad een heel stuk teleurstelling en pijn meespeelt dat het (weer) niet wederzijds was. Het is een beetje story of my life. Ik word verliefd op mannen die mij niet willen. En ik word veel verliefder dan ‘logisch’ is.
Daar kan hij niet veel aan doen dus voordat ik hem benader (als ik dat al doe) wil ik dat deel van de boosheid weg hebben.
Wat je wel aan het denken zou moeten zetten, zijn de stappen daarvóór, in aanloop naar de seks. Waarom vind je iemand die zich egoïstisch gedraagt überhaupt aantrekkelijk?

dinsdag 16 maart 2021 om 09:11
In_Tenebris schreef: ↑15-03-2021 18:47Dit lijkt erop dat ze het op het moment juist wel fijn vond omdat ze van ruige seks houdt maar alleen in een relatie eigenlijk, Iemand die van haar houdt mag haar zo gebruiken en anders niet omdat je dat niet doet met vreemden.
Omdat je binnen een relatie op elk moment stop kunt zeggen en erop mag vertrouwen dat je partner dat dan respecteert.
dinsdag 16 maart 2021 om 09:14
gewistKroonprinses schreef: ↑16-03-2021 08:56Dat deden ze allebei. Als één verstandig is, is dat genoeg om die cycle te doorbreken.
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:14
61.84% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
dinsdag 16 maart 2021 om 09:14
ik reageer op iemand die zegt, dat hij Niet slecht voor haar zorgdeKroonprinses schreef: ↑16-03-2021 08:56Dat deden ze allebei. Als één verstandig is, is dat genoeg om die cycle te doorbreken.
dat deed hij wel degelijk

dinsdag 16 maart 2021 om 09:17
Wat schattig dat je denkt dat je alleen zwanger kan raken als een man in je klaarkomt -zonder condoom-. Ik ben momenteel al 26 weken in blijde verwachting vanwege één zo’n slordig momentje. Partner kwam niet in me klaar.mrs.mia.wallace schreef: ↑16-03-2021 08:21Daarnaast DOE ik het dus 99% van alle keren met condoom. Ik kan me voorts niet herinneren dat er de afgelopen 10 jaar een man in mij is klaargekomen zonder condoom. Ook dat gescheurde condoom werd opgemerkt voor zijn orgasme.
Gelukkig is mijn situatie niet de jouwe. Want het is mijn grootste nachtmerrie om seks te hebben met een grensoverschrijdende klootzak. Die me er misschien wel een SOA bij geeft. Of nog erger: niet eens zeker weten van wie ik zwanger zou zijn. Daarom vermijd ik zulke mannen en zulke situaties volledig.
Dus zelfdestructief en risicovol gedrag steeds wegwuiven, vind ik zeer apart. Ik ken ook zo’n vrouw. Die gaf me iedere keer een gigantisch grote mond als ik haar probeerde te waarschuwen. Ze heeft vervolgens twee blijvende SOA’s overgehouden aan één van de pareltjes waar ik haar voor waarschuwde. En ondanks mijn waarschuwingen voor zwanger raken en niet weten van wie, is ze inderdaad een abortus ondergaan. Omdat bleek dat ze toch wel zwanger kon raken. Ook al kwamen de mannen niet in haar klaar. Werd er maar heel even zonder condoom geneukt. Of werd er een condoom gebruikt dat scheurde. Ze wist inderdaad niet van wie ze zwanger was. En nu nóg heeft ze een grote mond en neemt ze het niet zo nauw. Niets geleerd dus.
Dat je het geluk hebt dat je nog geen SOA hebt opgelopen en nog niet zwanger bent geraakt, is absoluut geen garantie voor de toekomst. Zelfdestructieve vrouwen die absoluut niet dom zijn, zouden dat moeten begrijpen. Maar doen toch alsof ze dat níet begrijpen. Vooral zo doorgaan dan maar.

dinsdag 16 maart 2021 om 09:20
Ja, in principe, als er geen gevaar dreigt, dan is dat het moment om hem tegen te houden. Ook al is dat "niet leuk voor de sfeer".mrs.mia.wallace schreef: ↑16-03-2021 09:14En waarom moet ik daarbij degene zijn die verstandig is? Ik was verliefd, je ligt uitgebreid te rollebollen door het bed na eerst een uitgebreide zoen en vrij-sessie op de bank, ik lag letterlijk in zijn armen, ik gaf me fysiek en emotioneel over en opeens voel ik dat ik gepenetreerd wordt zonder condoom.
Ben ik dan degene die diep adem moet halen, hoooo moet roepen, stop de persen, we breken dit nu af! Ja, als ik sterk genoeg was geweest. Dat was ik niet. En daar voel ik me heel rot over.
Hij wist al anderhalf jaar heel rationeel dat ik met condoom wil vrijen.
Als je bij jezelf merkt dat je het lastig vindt om dat aan te geven, kan dat ook een signaal zijn dat je je eigenlijk niet voldoende veilig en vertrouwd voelt bij hem om zo intiem met hem te zijn.

dinsdag 16 maart 2021 om 09:21
Dat is het ook het hele kutte aan wat er is gebeurd; je verliefde gevoelens werken als zelfverraad. Het verleden veranderen kan niet, maar desnoods met hulp onderzoeken waarom je in verliefde toestand je voor misbruik openstaat, is al een stap om voor jezelf het patroon te doorbreken. Zie mijn reacties aub niet als aanval of dat ik de schuld bij jou leg. Ik proef uit je berichten dat je dit wilt veranderen en geef handreikingen. je bent natuurlijk vrij ze naast je neer te leggen en misschien heeft iemand anders er iets aan.mrs.mia.wallace schreef: ↑16-03-2021 09:14En waarom moet ik daarbij degene zijn die verstandig is? Ik was verliefd, je ligt uitgebreid te rollebollen door het bed na eerst een uitgebreide zoen en vrij-sessie op de bank, ik lag letterlijk in zijn armen, ik gaf me fysiek en emotioneel over en opeens voel ik dat ik gepenetreerd wordt zonder condoom.
Ben ik dan degene die diep adem moet halen, hoooo moet roepen, stop de persen, we breken dit nu af! Ja, als ik sterk genoeg was geweest. Dat was ik niet. En daar voel ik me heel rot over.
dinsdag 16 maart 2021 om 09:25
Ten eerste, ik blijf me toch verbazen om friends with benefits. Kom zelden tegen dat het niet in tranen eindigt, want 'oeps, toch verliefd'.
Ten tweede, deze man is hartstikke fout. Hij doet dingen die je niet wilt in bed.
Laat je het nu toe om toch een relatie te kunnen krijgen? Dat is totaal niet gezond. Ik snap ook totaal niet dat je weer contact hebt met een man die zelfs maar 1 keer ongevraagd zonder condoom erin gaat.
Dus, stop contact met die vent. Stop met friends with benefits, want het werkt niet voor je. En focus je alsjeblieft op jezelf en waarom je zo ver over je grenzen gaat voor 1 of andere drop/druiplul.
Ten tweede, deze man is hartstikke fout. Hij doet dingen die je niet wilt in bed.
Laat je het nu toe om toch een relatie te kunnen krijgen? Dat is totaal niet gezond. Ik snap ook totaal niet dat je weer contact hebt met een man die zelfs maar 1 keer ongevraagd zonder condoom erin gaat.
Dus, stop contact met die vent. Stop met friends with benefits, want het werkt niet voor je. En focus je alsjeblieft op jezelf en waarom je zo ver over je grenzen gaat voor 1 of andere drop/druiplul.
dinsdag 16 maart 2021 om 09:26
Wat een kinderachtige reactie.mrs.mia.wallace schreef: ↑16-03-2021 09:14En waarom moet ik daarbij degene zijn die verstandig is? Ik was verliefd, je ligt uitgebreid te rollebollen door het bed na eerst een uitgebreide zoen en vrij-sessie op de bank, ik lag letterlijk in zijn armen, ik gaf me fysiek en emotioneel over en opeens voel ik dat ik gepenetreerd wordt zonder condoom.
Ja jij moet diegene zijn, want jij wil het veilig doen.
Het irriteert me dat je een beetje lijkt weg te lopen voor je verantwoordelijkheden en daarbij ook nog best heel zielig doet...

dinsdag 16 maart 2021 om 09:28
Omdat het jouw lichaam en jouw gezondheid is. Waar jij verantwoordelijk voor bent. Het zijn jouw grenzen.
Omdat jij neem ik aan geen SOA of zwangerschap wil. Omdat jij degene bent die al wist dat hij dit doet en dus onverantwoordelijk, respectloos en onbetrouwbaar is. En er toch zelf voor koos om te blijven afspreken.
Je laat je dus meerdere malen zonder condoom neuken terwijl je verder kennelijk niet eens anticonceptie gebruikt. Wat op zichzelf al bizar is met jouw levensstijl.
En dan vraag je echt waarom jij degene moet zijn die verstandig is...

dinsdag 16 maart 2021 om 09:32
Je hebt gelijk, uiteraard.mrs.mia.wallace schreef: ↑16-03-2021 09:14En waarom moet ik daarbij degene zijn die verstandig is? Ik was verliefd, je ligt uitgebreid te rollebollen door het bed na eerst een uitgebreide zoen en vrij-sessie op de bank, ik lag letterlijk in zijn armen, ik gaf me fysiek en emotioneel over en opeens voel ik dat ik gepenetreerd wordt zonder condoom.
Maar de vraag blijft: jij wist dat dit een man is zonder respect voor jou. Dat had hij al eerder laten zien. Je wist ook dat hij alleen maar seks wil en geen relatie.
Hij is een eikel, hij heeft je gebruikt en dat is nooit ok. De vraag aan jou is: waarom laat je je nog een keer in met zo'n man en waarom doe je zo je best voor hem?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
dinsdag 16 maart 2021 om 09:35
Vrouwen moeten degene zijn die verstandig zijn, omdat mannen het niet zijn. En dat is niet iets dat TO verweten moet worden, dat is een groot probleem dat gesignaleerd moet worden.
Waar in dit topic de gevolgen van dit probleem zonder pardon en zonder victim-blaming bij de vrouw gelegd mogen worden, konden de gevolgen van exact ditzelfde probleem niet zomaar bij de man gelegd worden in een vergelijkbaar topic. Als een vrouw besluit om een kind te krijgen zonder daar de man in te kennen is dat compleet en volkomen verkeerd. Als een man besluit om zijn lusten te botvieren zonder daar de vrouw in te kennen, is dat een uitwas van exact hetzelfde probleem en is dat net zo compleet en volkomen verkeerd. Het probleem is namelijk dat de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van seks áltijd bij de vrouw liggen. Daaraan bijdragen, door TO te verwijten dat ze niet goed genoeg de verantwoordelijkheid op zich nam, is nèt zo verkeerd als een ongewenste vader verwijten dat hij geen anticonceptie gebruikte.
Waar in dit topic de gevolgen van dit probleem zonder pardon en zonder victim-blaming bij de vrouw gelegd mogen worden, konden de gevolgen van exact ditzelfde probleem niet zomaar bij de man gelegd worden in een vergelijkbaar topic. Als een vrouw besluit om een kind te krijgen zonder daar de man in te kennen is dat compleet en volkomen verkeerd. Als een man besluit om zijn lusten te botvieren zonder daar de vrouw in te kennen, is dat een uitwas van exact hetzelfde probleem en is dat net zo compleet en volkomen verkeerd. Het probleem is namelijk dat de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van seks áltijd bij de vrouw liggen. Daaraan bijdragen, door TO te verwijten dat ze niet goed genoeg de verantwoordelijkheid op zich nam, is nèt zo verkeerd als een ongewenste vader verwijten dat hij geen anticonceptie gebruikte.

dinsdag 16 maart 2021 om 09:36
mrs.mia.wallace schreef: ↑16-03-2021 09:14.
Ben ik dan degene die diep adem moet halen, hoooo moet roepen, stop de persen, we breken dit nu af!
Ja, jij moet degene zijn. Jouw verantwoordelijkheid. En als je weet dat hij dit al eerder niet respecteerde, is het ook jouw verantwoordelijkheid om niet nog eens af te spreken met zo’n loser.

dinsdag 16 maart 2021 om 09:38
Thalas schreef: ↑16-03-2021 09:35Vrouwen moeten degene zijn die verstandig zijn, omdat mannen het niet zijn. En dat is niet iets dat TO verweten moet worden, dat is een groot probleem dat gesignaleerd moet worden.
Niet mee eens, want het gebeurt andersom ook net zo goed. En dan is het ook de verantwoordelijkheid van de man om nee te zeggen tegen de vrouw die zijn grenzen niet respecteert. Het gaat niet om man of vrouw, het gaat om goed voor jezelf zorgen, wat je geslacht ook is.
dinsdag 16 maart 2021 om 09:41
AnnaCh schreef: ↑16-03-2021 09:38Niet mee eens, want het gebeurt andersom ook net zo goed. En dan is het ook de verantwoordelijkheid van de man om nee te zeggen tegen de vrouw die zijn grenzen niet respecteert. Het gaat niet om man of vrouw, het gaat om goed voor jezelf zorgen, wat je geslacht ook is.
Nee, het gebeurt andersom níet net zo goed.
dinsdag 16 maart 2021 om 09:44
Je begon hieraan met het idee van Friends with Benefits. Wat betreft het deel dat hij niet meer wil dan dat, snap ik niet dat je hem dat verwijt omdat het duidelijk was dat het contact daarom zou gaan. Ik zou als ik jou was zeker niet meer aan FWB beginnen, want dat gaat duidelijk fout.mrs.mia.wallace schreef: ↑15-03-2021 21:06Ik denk op dit moment dat er inderdaad een heel stuk teleurstelling en pijn meespeelt dat het (weer) niet wederzijds was. Het is een beetje story of my life. Ik word verliefd op mannen die mij niet willen. En ik word veel verliefder dan ‘logisch’ is.
Daar kan hij niet veel aan doen dus voordat ik hem benader (als ik dat al doe) wil ik dat deel van de boosheid weg hebben.
(wat betreft het andere deel zit hij hartstikke fout overigens).
dinsdag 16 maart 2021 om 09:44
Dit gaat toch niet over goed of fout zijn van TO? of van die vader uit dat andere topic? (Ook die kreeg trouwens het commentaar dat hij ook zelf mede verantwoordelijk is voor anticonceptie. )Thalas schreef: ↑16-03-2021 09:35Vrouwen moeten degene zijn die verstandig zijn, omdat mannen het niet zijn. En dat is niet iets dat TO verweten moet worden, dat is een groot probleem dat gesignaleerd moet worden.
Maar wat helpt het als we het hier allemaal eens zijn over dat die man een lul is? (Ik vind hem ook een enorme respectloze eikel, als ik het verhaal van TO zo lees.)
Dus laten we consequent zijn in onze verontwaardiging. Dat mag hij niet meer doen. TO moet gewoon met hem naar bed kunnen zonder dat hij over haar grenzen heen gaat.
En nu? Gaat die man daarnaar luisteren? Toont hij de volgende keer wel respect voor de grenzen van TO? Nee, natuurlijk niet, want het boeit hem niets. Soms is het verstandiger om iets uit de weg te gaan. Door niet af te spreken met zo'n man (of door als man zelf verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen anticonceptie, wat je wil).
Je kan best terecht verontwaardigd en boos zijn, maar dat alleen is niet genoeg.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

dinsdag 16 maart 2021 om 09:45
Zeker wel.
En bovendien, TO had al eerder met hem afgesproken, waarbij hij ook dit gedrag vertoonde. Toch sprak ze weer af, met deze kennis op zak. Wat zou er gezegd worden als ze na deze laatste date weer over een jaar met hem afspreekt, in bed beland en hij weer hetzelfde kunstje flikt, wat haar weer een rotgevoel achteraf geeft?
Ik zeg niet dat het haar schuld is, integendeel. Maar dat hij een eikel is, was al bekend. Dan zit het rotgevoel niet zozeer in wat hij doet, maar waarom zij er voor kiest om zich hiermee in te laten.
dinsdag 16 maart 2021 om 09:46
Ze is niet fout toen het de eerste keer gebeurde zonder condoom, want dan kan je inderdaad schrikken, bevriezen etc.Thalas schreef: ↑16-03-2021 09:35Vrouwen moeten degene zijn die verstandig zijn, omdat mannen het niet zijn. En dat is niet iets dat TO verweten moet worden, dat is een groot probleem dat gesignaleerd moet worden.
Dat ze daarna contact hield en zelfs weer met hem in bed belandde is wel eigen verantwoordelijkheid. Als er duidelijk iets niet pluis is, dan geef je zo'n persoon geen toegang meer op seksueel of wat voor gebied dan ook.
dinsdag 16 maart 2021 om 09:49
Uiteraard niet. Er zijn vast wel eens situaties waarin een vrouw over de grenzen van een man heengaat, maar het is aperte nonsens dat het 'net zo goed' gebeurt. Mannen zijn in alle cijfers over aanranding en verkrachting sterk oververtegenwoordigd en doen alsof het overschrijden van seksuele grenzen een wederzijds probleem is is een ontkenning van de werkelijkheid.
dinsdag 16 maart 2021 om 09:54
Hexopbezemsteel schreef: ↑16-03-2021 09:44Dit gaat toch niet over goed of fout zijn van TO? of van die vader uit dat andere topic? (Ook die kreeg trouwens het commentaar dat hij ook zelf mede verantwoordelijk is voor anticonceptie. )
Maar wat helpt het als we het hier allemaal eens zijn over dat die man een lul is? (Ik vind hem ook een enorme respectloze eikel, als ik het verhaal van TO zo lees.)
Dus laten we consequent zijn in onze verontwaardiging. Dat mag hij niet meer doen. TO moet gewoon met hem naar bed kunnen zonder dat hij over haar grenzen heen gaat.
En nu? Gaat die man daarnaar luisteren? Toont hij de volgende keer wel respect voor de grenzen van TO? Nee, natuurlijk niet, want het boeit hem niets. Soms is het verstandiger om iets uit de weg te gaan. Door niet af te spreken met zo'n man (of door als man zelf verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen anticonceptie, wat je wil).
Je kan best terecht verontwaardigd en boos zijn, maar dat alleen is niet genoeg.
Waarom zou TO zich realiseren dat dit een verkeerde situatie is wanneer ze vooral hoort dat zíj de persoon is die iets verkeerd heeft gedaan? Waarin ze hoort dat zíj beter voor zichzelf moet zorgen, beter haar verantwoordelijkheid moet nemen, duidelijker haar grenzen aan moet geven? Juist wanneer de boodschap is dat grenzen een gezamenlijke verantwoordelijkheid zijn, dat niet enkel zíj maar híj net zozeer verantwoordelijk is voor een prettige en ontspannen bedsessie, kan TO inzien dat dit niet okee was. Want als ze enkel hoort dat zij beter haar grenzen moet bewaken, leert ze nog steeds niet hoe seks zou moeten zijn.

dinsdag 16 maart 2021 om 09:57
Ik ben de laatste die vind dat een man niet verantwoordelijk gehouden hoeft te worden voor zijn gedrag. Maar ik ben het zeer stellig met jou oneens dat het in deze situatie verkeerd zou zijn om TO te wijzen op haar eigen verantwoordelijkheid.Thalas schreef: ↑16-03-2021 09:35Vrouwen moeten degene zijn die verstandig zijn, omdat mannen het niet zijn. En dat is niet iets dat TO verweten moet worden, dat is een groot probleem dat gesignaleerd moet worden.
Waar in dit topic de gevolgen van dit probleem zonder pardon en zonder victim-blaming bij de vrouw gelegd mogen worden, konden de gevolgen van exact ditzelfde probleem niet zomaar bij de man gelegd worden in een vergelijkbaar topic. Als een vrouw besluit om een kind te krijgen zonder daar de man in te kennen is dat compleet en volkomen verkeerd.
Als een man besluit om zijn lusten te botvieren zonder daar de vrouw in te kennen, is dat een uitwas van exact hetzelfde probleem en is dat net zo compleet en volkomen verkeerd. Het probleem is namelijk dat de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van seks áltijd bij de vrouw liggen.
Daaraan bijdragen, door TO te verwijten dat ze niet goed genoeg de verantwoordelijkheid op zich nam, is nèt zo verkeerd als een ongewenste vader verwijten dat hij geen anticonceptie gebruikte.
De eerste keer had ze er inderdaad op mogen vertrouwen dat hij een condoom zou gebruiken, aangezien ze duidelijk aangaf dat zij dit wilde. Zodra TO echter merkte dat hij dat vervolgens NIET deed, begon daar haar eigen verantwoordelijkheid. Vanaf dat moment kies je er zélf voor als je besluit te blijven afspreken met zo’n respectloze klootzak.
Ik vind het heel slecht om vrouwen die dit soort zelfdestructief en risicovol gedrag laten zien en zelf blijven kiezen voor schadelijke situaties, het idee te geven dat zij weerloze slachtoffers zijn. Dat deze man fout is, dat is overduidelijk. Daarover bestaat m.i. geen discussie. TO heeft echter ook grote fouten gemaakt ten opzichte van zichzelf. Ze heeft zichzelf net zo respectloos behandelt als deze man dat doet.

dinsdag 16 maart 2021 om 09:59
Eens!!!!!!Thalas schreef: ↑16-03-2021 09:49Uiteraard niet. Er zijn vast wel eens situaties waarin een vrouw over de grenzen van een man heengaat, maar het is aperte nonsens dat het 'net zo goed' gebeurt. Mannen zijn in alle cijfers over aanranding en verkrachting sterk oververtegenwoordigd en doen alsof het overschrijden van seksuele grenzen een wederzijds probleem is is een ontkenning van de werkelijkheid.

dinsdag 16 maart 2021 om 10:02
mrs.mia.wallace schreef: ↑16-03-2021 09:14En waarom moet ik daarbij degene zijn die verstandig is? Ik was verliefd, je ligt uitgebreid te rollebollen door het bed na eerst een uitgebreide zoen en vrij-sessie op de bank, ik lag letterlijk in zijn armen, ik gaf me fysiek en emotioneel over en opeens voel ik dat ik gepenetreerd wordt zonder condoom.
En jij wist ook dat hij niet vies was van het onaangekondigd zonder condoom doen. Ik denk dat je jezelf nu in een slachtofferrol duwt, want dat voelt wat lekkerder dan dat je gewoon afgewezen bent.