Was hij fout? Of ben ik rancuneus?

15-03-2021 06:39 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
gewist
mrs.mia.wallace wijzigde dit bericht op 13-07-2022 16:11
99.69% gewijzigd
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
smulrol schreef:
15-03-2021 11:16
En elke keer daarna sprong ze weer enthousiast met hem het bed in.
Niemand zegt dat dit een fijne man is, maar practice what you preach. En stop excuses te zoeken voor je gebrek aan ruggengraat
De keer erna hadden ze eerst een keer fijn gewandeld en gepraat, en had hij zich zorgzaam getoond. De keer erop gebeurde dat.
Dus ik snap wel dat dat verwarrend is.
Lotus90 schreef:
15-03-2021 11:09
Zeg me ALSJEBLIEFT niet dat jij de TO bedoelt die door haar eigen partner verkracht is. Tot verwondingen aan toe. En uiteindelijk zelfs in elkaar geslagen. De laatste keer levensgevaarlijk verwond, tot in het ziekenhuis aan toe. Want dan ben je echt extreem ziek. Dat je deze bewoordingen durft te gebruiken.
Eh sorry?

Ik schrik van het verhaal van TO en zeg dat het me ergens aan doet denken. Ik spreek geen waardeoordeel uit en dan reageer jij zo?
diyer schreef:
15-03-2021 11:32
Eens, maar ook niet eens. Vrouwen zijn vaak NIET goed in zorgen dat ze geen slachtoffer worden. Omdat de tools (boos worden, grenzen durven aan te geven en voor zichzelf opkomen) vaak niet goed eigen gemaakt zijn. Dus we protesteren wel en vertellen wel dat we iets niet zo fijn vinden, maar de andere partij (vaak man) walst er overheen. Fysiek of door het gevoel te geven dat we flauw zijn. En dan zijn er toch nog veel vrouwen die het dan laten gebeuren, niet goed wetende dat ze in zo’n geval alle recht hebben boos te worden en iemand uit je huis te zetten. Maar het idee dat je dan wordt afgekeurd, lijken veel vrouwen dan bijna erger te vinden. Want ze willen dat de man hen leuk vindt. Waarom ze die goedkeuring zo hard nodig hebben is een belangrijke vraag en daar ligt ook het antwoord om vrouwen sterker te maken.
Maar dat neemt niet weg dat een vrouw zich daadwerkelijk slachtoffer voelt. Ze heeft het aangegeven, zij het slecht en inefficiënt, want zo’n kerel luistert niet naar dat soort signalen. Zo’n man heeft alleen zijn eigen lust voor ogen en niet de gezamenlijke ervaring en naderhand voelt de vrouw zich ongehoord en ongerespecteerd. De kerel is echter alweer onderweg naar zijn volgende avontuurtje, nl. weer een vrouw die wil pleasen ten koste van zichzelf.
Persoonlijk vind ik het een gebrek aan vaardigheden bij de man om goed te kijken naar de mens met wie hij seks heeft. Om bezwaren serieus te nemen en niet te beseffen dat ‘ik vind dit minder fijn’ eigenlijk hetzelfde is als stop, het is onprettig.

Dit gaat nooit veranderen als je jezelf alleen maar zielig vind .
Niemand vind deze vent een toppertje, behave TO die 3 of 4 keer vrijwillig met hem het bed ingedoken is ook nadat duidelijk was dat hij schijt aan haar grenzen had
smulrol schreef:
15-03-2021 11:16
En elke keer daarna sprong ze weer enthousiast met hem het bed in.
Niemand zegt dat dit een fijne man is, maar practice what you preach. En stop excuses te zoeken voor je gebrek aan ruggengraat
Het feit dat zij niet durfde op te komen voor zichzelf, maakt zijn gedrag nog steeds niet goed. Hij is degene die zich lullig zou moeten voelen over het feit dat hij überhaupt signalen nodig heeft die ik dikke letters boven haar bed gekalkt staan. Hij zou zich moeten schamen voor het feit dat hij zo miserabel is in het respecteren van iemands woorden als ze zegt met condoom te willen seksen (dat zou überhaupt al je standaard insteek moeten zijn....) en het dan toch maar blijven proberen. Hij zou het niet eens 1 x hebben moeten proberen, want het woord condoom is gevallen. Dan weet je genoeg.
Het is raar als zij excuses zou moeten hebben, terwijl hij degene is die ruw was en fout zat.
diyer schreef:
15-03-2021 11:39
Het feit dat zij niet durfde op te komen voor zichzelf, maakt zijn gedrag nog steeds niet goed.
Niemand vind deze vent een toppertje, behave TO die 3 of 4 keer vrijwillig met hem het bed ingedoken is ook nadat duidelijk was dat hij schijt aan haar grenzen had
Luci_Mster2 schreef:
15-03-2021 10:11
Of mannen die dat hier ook nog even komen doen.
Zeker. Al vind ik het nog schrijnender dat vele vrouwen dit doen. Dit hele topic laat weer duidelijk zien hoe diepgeworteld dit is in de maatschappij. Want ook een gebrek aan weerbaarheid van TO stamt af van de seksistische mannen en vrouwen en hoe een meisje wordt opgevoed vs hoe een jongen wordt opgevoed. Dat dit de laatste jaren steeds beter gaat heelt niet de schade bij mannen en vrouwen die ruimschoots volwassen zijn.
Dubbel
anoniem_655bb33b3d61a wijzigde dit bericht op 15-03-2021 12:53
98.92% gewijzigd
smulrol schreef:
15-03-2021 11:37
Dat kan ik beamen als dochter van een feministe die er op stond om haar kinderen te leren dat ze mogen vechten en schreeuwen en geen man tevreden hoeven te houden. Maar er zijn nog steeds vreselijk veel meisjes die dit niet leren en denken dat het hebben van een vriendje de heilige graal is en dat je al blij mag zijn als hij een beetje zoete woordjes fluistert. En het kutgevoel heeft ze vooral overgehouden na de laatste keer. Ze is niet met dit kutgevoel 4 keer in bed gestapt. Ze dacht dat het na 3 keer duidelijk was (qua condooms) en dacht dat hij haar nu ook leuk vond. De ruwe seks en toch weer tegen haar wens in condoomloos doorstoten hebben haar opgebroken, zeker nu ook nog eens blijkt dat ze echt niet meer dan een gat voor hem was.
mrs.mia.wallace schreef:
15-03-2021 06:39
Aan het eind van de zomer nam hij contact met me op omdat hij een 'druiper' had. De laatste 2 keer had hij me eventjes gepenetreerd zonder condoom, waarna ik bezwaar maakte en hij alsnog een condoom om deed.

Hij had naast mij alleen nog een vakantieliefje gehad maar ik had dus een wilde zomer dus het had er alle schijn van dat ik hem had besmet. Na een test-ronde bleek ik echter SOA-vrij.
Dit stuk maakt mij al boos. Waarom krijg jij de schijn toebedeeld terwijl hij duidelijk zonder condoom seks heeft of probeert te hebben met vrouwen. Je snapt zelf ook dat dit niet alleen bij jou doet. Heb jij jezelf die schijn toebedeeld? (En kwam dat hem wel goed uit) Of hij? Of jullie samen?
Ik zou hier nog eens goed over nadenken. Want ook al heb jij eerder met een gescheurde condoom te maken gehad, hij heeft seks ZONDER condoom. Waarom ligt de eerste verdenking bij jou?
smulrol schreef:
15-03-2021 11:37
TO laat dit over zich heen komen omdat ze geleerd heeft door jarenlange indoctrinatie dat dit normale verhoudingen zijn. Dat zijn ze natuurlijk totaal niet. Die man zit helemaal fout door geen volmondige ja af te wachten. Jezelf zielig vinden i.p.v. de schuld bij jezelf zoeken is wel degelijk een belangrijke stap in het aanpakken van het onderliggende probleem. Want de slachtofferrol maakt dat je dit helder kan zien als grensoverschrijdend en potentieel strafbaar gedrag. Dan kan je het in de toekomst eerder herkennen en beter voor jezelf opkomen.
Oh en to ik zou hem dit ook laten weten.
Niet omdat je nog iets van hem zou willen.
Maar voor jezelf.
Ik heb ooit een date gehad met iemand die a op de hoogte was van mijn turbulente liefdesleven b me al een tijd heel leuk vond.
Die jongen ging tijdens het zoenen ineens grommen en heeft me heel hard gebeten. Het deed zo'n pijn dat ik alleen maar naar adem kon happen, wat hij opvatte als enthousiasme en lekker doorging.
Dat werd dus niks, heb hem weggeduwd uiteindelijk, op dat moment kon ik ook niet goed praten van de schrik.
Hij ging weg, deed ineens heel raar en ging in een soort straattaal praten, met negatieve opmerkingen.

Dus ik heb hem later gebeld om te zeggen dat ik albloeduitstortingen en beetafdrukken had en dat ik het echt allemaal heel bizar vond.
Eerst zwijmel de zwijmel en de nette jongen uithangen en dan ineens dat.
Hij vertelde toen dat hij dacht dat ik wel van een beetje ruig hield en ook zo raar deed omdat hij had gehoord van mensen dat 'mijn soort vrouwen' zich snel verveelden als het allemaal te lievig was.
Zijn vorige vriendin vond hem te afhankelijk en te lief en te saai. Dus hij dacht: laat ik eens wat anders proberen :facepalm:
We waren het erover eens dat dit niet de manier was, uiteraard niet meer gezien maar dat gesprek verhelderde veel.
Opvallend was wel dat hij niet zijn excuses heeft aangeboden. Dat zei mij al heel veel, hij vond me dan zogenaamd leuk maar de inprint in zijn hoofd over 'mijn soort vrouw' zat er best diep in.
Dat is niet wat ik zoek en dit is ook niet wat jij zoekt in een partner to.
Het gaat om afsluiting en om jou.
Adelaide schreef:
15-03-2021 11:52
TO laat dit over zich heen komen omdat ze geleerd heeft door jarenlange indoctrinatie dat dit normale verhoudingen zijn. Dat zijn ze natuurlijk totaal niet. Die man zit helemaal fout door geen volmondige ja af te wachten. Jezelf zielig vinden i.p.v. de schuld bij jezelf zoeken is wel degelijk een belangrijke stap in het aanpakken van het onderliggende probleem. Want de slachtofferrol maakt dat je dit helder kan zien als grensoverschrijdend en potentieel strafbaar gedrag. Dan kan je het in de toekomst eerder herkennen en beter voor jezelf opkomen.

daar ben ik het niet mee eens De slachtofferrol zorgt ervoor dat je niets aan je gebrek aan assertiviteit gaat doen.
smulrol schreef:
15-03-2021 10:28
Ik denk dat de vraag ook moet zijn waarom een vrouw dit laat gebeuren op hoop op meer.

Ik incasseerde het met in mijn achterhoofd dat het dit keer 'meer' was.
De vraag stellen is hem beantwoorden.
-man gedraagt zich als een beest
-vrouw voelt zich rot
-andere vrouwen: kijk naar jezelf!
smulrol schreef:
15-03-2021 11:55
daar ben ik het niet mee eens De slachtofferrol zorgt ervoor dat je niets aan je gebrek aan assertiviteit gaat doen.
Eh nee.
Jezelf als slachtoffer erkennen en ook goed onderzoeken wat je is aangedaan is gezond. En de schuld leggen waar het hoort, bij de dader.
En dan voor jezelf gaan zorgen en jezelf beschermen.
Henk-en-Roelie schreef:
15-03-2021 10:10

Hardhandig en zonder condoom is natuurlijk al helemaal fout.
Hoezo is dat fout?

Of bedoel je dat het fout is als het niet met wederzijdse toestemming is? Maar dan geldt het voor alles. Ook vanilleseks is helemaal fout zonder wederzijdse toestemming.
diyer schreef:
15-03-2021 11:32
Eens, maar ook niet eens. Vrouwen zijn vaak NIET goed in zorgen dat ze geen slachtoffer worden. Omdat de tools (boos worden, grenzen durven aan te geven en voor zichzelf opkomen) vaak niet goed eigen gemaakt zijn. Dus we protesteren wel en vertellen wel dat we iets niet zo fijn vinden, maar de andere partij (vaak man) walst er overheen. Fysiek of door het gevoel te geven dat we flauw zijn. En dan zijn er toch nog veel vrouwen die het dan laten gebeuren, niet goed wetende dat ze in zo’n geval alle recht hebben boos te worden en iemand uit je huis te zetten. Maar het idee dat je dan wordt afgekeurd, lijken veel vrouwen dan bijna erger te vinden. Want ze willen dat de man hen leuk vindt. Waarom ze die goedkeuring zo hard nodig hebben is een belangrijke vraag en daar ligt ook het antwoord om vrouwen sterker te maken.
Maar dat neemt niet weg dat een vrouw zich daadwerkelijk slachtoffer voelt. Ze heeft het aangegeven, zij het slecht en inefficiënt, want zo’n kerel luistert niet naar dat soort signalen. Zo’n man heeft alleen zijn eigen lust voor ogen en niet de gezamenlijke ervaring en naderhand voelt de vrouw zich ongehoord en ongerespecteerd. De kerel is echter alweer onderweg naar zijn volgende avontuurtje, nl. weer een vrouw die wil pleasen ten koste van zichzelf.
Persoonlijk vind ik het een gebrek aan vaardigheden bij de man om goed te kijken naar de mens met wie hij seks heeft. Om bezwaren serieus te nemen en niet te beseffen dat ‘ik vind dit minder fijn’ eigenlijk hetzelfde is als stop, het is onprettig.
Of vrouwen zijn gewoon niet zo goed in het waarnemen van rode vlaggetjes. Zij heeft de verwachting dat als ze er maar in mee gaat dat hij dan wel een relatie wil en zijn verwachting was meer een gezellige date en condoomloze seks. Als dit al speelt sinds 2019 snap ik sowieso niet zo goed waarom ze er nog op in gaat, waar hij vooral voor kwam was ten tijde van dit gebeuren waarschijnlijk al wel duidelijk. Neemt niet weg dat het een lul eerste klasse is maar even naar je eigen aandeel kijken kan zowieso nooit kwaad.
Surebaby schreef:
15-03-2021 11:57
-vrouw voelt zich rot
Ja en nee. Het klopt dat er snel wordt geroepen: eigen schuld.

Maar het is niet zozeer "kijk naar jezelf", maar wel: "leer jezelf te beschermen tegen zulke mannen".

Want die mannen gaan dat niet voor je doen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
DS1971 schreef:
15-03-2021 12:03
Hoezo is dat fout?

Of bedoel je dat het fout is als het niet met wederzijdse toestemming is? Maar dan geldt het voor alles. Ook vanilleseks is helemaal fout zonder wederzijdse toestemming.
Niet in het algemeen maar ik doelde alleen op de OP.
Hexopbezemsteel schreef:
15-03-2021 12:06
Ja en nee. Het klopt dat er snel wordt geroepen: eigen schuld.

Maar het is niet zozeer "kijk naar jezelf", maar wel: "leer jezelf te beschermen tegen zulke mannen".

Want die mannen gaan dat niet voor je doen.
eens

en bij deze man gingen de signalen al richting "kloothufter"
neem jezelf tegen dit soort mannen in bescherming
GreenLadyFern schreef:
15-03-2021 11:43
Zeker. Al vind ik het nog schrijnender dat vele vrouwen dit doen. Dit hele topic laat weer duidelijk zien hoe diepgeworteld dit is in de maatschappij. Want ook een gebrek aan weerbaarheid van TO stamt af van de seksistische mannen en vrouwen en hoe een meisje wordt opgevoed vs hoe een jongen wordt opgevoed. Dat dit de laatste jaren steeds beter gaat heelt niet de schade bij mannen en vrouwen die ruimschoots volwassen zijn.
Op deze manier leg je de verantwoordelijkheid wel heel erg bij anderen op het bordje, terwijl de enige die hier echt iets aan kan doen to is. Dus of dat behulpzaam is, is een tweede.
Surebaby schreef:
15-03-2021 11:57
-vrouw voelt zich rot
-vrouw voelt zich rot
- gaat nog paar keer met hem naar bed, hoopt op relatie
-andere vrouwen: kijk OOK naar jezelf!
Henk-en-Roelie schreef:
15-03-2021 12:06
Niet in het algemeen maar ik doelde alleen op de OP.
Ok, duidelijk.
In_Tenebris schreef:
15-03-2021 10:41
Ik vind dat TO meer pech heeft met condooms en mannen dan je zou mogen verwachten. Ik vind het raar dat de verantwoordelijkheid zo naar de man geschoven wordt. Het is al eerder gebeurd en ze trapt er gewoon een tweede keer in? Ook opvallend dat ze zelf de oorzaak van de geslachtsziekte dacht te zijn. Alleen als je hier eerlijk zegt dat je het niet altijd even nauw neemt met condooms kun je de reacties wel uittekenen.

TO was zelf overal bij vind ik, of is het dan ineens wel de zwakke vrouw die overdonderd werd?
Mee eens

Ik vind het een beetje sneu om je nu aangerand te gaan zitten voelen.
Die man op de hoogte brengen is helemaal onzin, daar zal hij waarschijnlijk maar om leggen.
De enige op wie to boos moet zijn is zichzelf
Frankly my dear, I don"t give a damn
smulrol schreef:
15-03-2021 12:15
-vrouw voelt zich rot
- gaat nog paar keer met hem naar bed, hoopt op relatie
-andere vrouwen: kijk OOK naar jezelf!
Zorgelijker is eigenlijk dat ze haar lichaam inzet om een doel te bereiken.
de man is een hufter, das duidelijk. En het is wijs om hufters op afstand te houden
en het is te gek voor woorden, dat hufters denken dat ze alles mogen en er geen andere oplossing is, dan ze snel te herkennen en ver op afstand te houden.
Zo rot is deze maatschappij voor vrouwen

we leren onze kinderen hun hele jeugd, liedjes als "Mijn billen zijn van mij" maar eigenlijk moet je kinderen leren, "Jouw billen zijn van jou"
Blijkbaar snappen sommige mensen niet, dat je pas aan een ander mag zitten als je duidelijk toestemming hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven