Was ik maar niet gegaan...

03-06-2020 22:36 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik opende niet zo heel erg lang geleden een topic waarin ik vertelde dat ik niks snapte met modern daten. Dat eindigde met een date.
Leuk verhaal. Mooi einde.
Maar helaas toch niet.

Inmiddels is er een maand voorbij, we hebben elkaar regelmatig gezien, er is een fijne, superleuke en vertrouwde klik en ik ben min of meer wel verliefd geworden.
Ik verwachtte niets, ben zeker niet op zoek naar een relatie. De intentie is gewoon plezier geweest. De liefde is geheel wederzijds, we kunnen dit ook naar elkaar uitspreken, we kunnen overal over praten.
Wat is dan die maar?
Er is dus van zijn kant nog een niet helemaal afgesloten hoofdstuk. En daar zijn dus kinderen in het spel. De relatie is wel beëindigt, maar er is geen ouderschapsplan of regeling. In de ogen van de ex-partner die nog wat hoop had, ben ik nu de boosdoener en ja, er is een kans dat die kinderen dus in de strijd worden gegooid.

Ik weet wat een roze bril is. Ik weet dat ik nooit nummer 1 zal zijn, en dat wil ik ook niet. Het belang van kinderen gaat altijd voorop, ik heb zelf kinderen en begrijp dat als geen ander.

Ik heb voorgesteld om er voorlopig een punt achter te zetten totdat zij zaken met elkaar op orde hebben en ik heb aangegeven geen enkele rol hierin te willen spelen.
Hij vindt dat niks en is bang om mij kwijt te raken. En dat wil hij niet.

Bottomline, was ik maar nooit gegaan. Ik weet dat je geen controle hebt over hoe het leven loopt. Ik heb de gok genomen, maar niet met de intenties om in een ingewikkeld verhaal verzeild te raken. Ik heb niks verkeerd gedaan, heb zelfs duidelijk gevraagd of hij wel vrijgezel was, etc.

Ik weet het even niet. En het gaat maar om een maand. Ik moet wel bekennen dat ik ook als ik de roze bril afzet, mij wel besef dat dit een ontzettend lief, eerlijk en leuk persoon is. Ik heb niks van het verhaal uit hem hoeven trekken, hij houdt niks verborgen en hij respecteert en begrijpt mijn twijfels en keuzes, maar zou heel graag een kans krijgen om te kijken wat er voor ons in zit in de toekomst.

Hoe lang moet je zoiets tijd geven?
Er is heel veel in mij dat gilt; rennen, nu het nog kan en het niet moeilijk is.
Maar de mooie kanten van deze man die ik in vrij korte tijd helemaal vanzelf zonder moeite of gedoe heb gezien maken dat ik twijfel.
Ik heb mijn leven op orde, heb een prima verstandhouding en goede regeling voor mijn kinderen en daar ben ik blij mee en gun ik iedereen.

Ik gun mijzelf ook een redelijk zorgeloos leven zonder de chaos die dit met zich gaat meebrengen.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
03-06-2020 22:54
Vind je het niet een enorme afknapper dat hij ipv er voor zijn kinderen te zijn in deze roerige tijd, met jou bezig is?
Nee, want dat is niet zo.
Hij is meer met zijn kinderen bezig dan met mij.
Het voelt voor mij niet goed om daarover veel te vertellen, want dat is privé en dat is persoonlijk. Ik ben zelf moeder, ben zelf door dat hele traject van scheiden en omgangsregeling en vader die nieuwe vriendin kreeg heengegaan en weet heel goed hoe dat voelt en gaat en zou nooit, never nooit voor iemand vallen die mij in deze situatie op nummer 1 zet. Nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoelang is hij gescheiden dan? En hoe komt het dat zijn ex weet van jou als je pas edn maand date?
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 22:55
Ben ik helemaal met je eens. Daarom spreken wij ook niet af als de kinderen er zijn. Sterker nog; hij zet zijn kinderen altijd op nummer 1.
Ik zou het niet anders willen.
Ik ben er van overtuigd dat die kinderen alles voor hem zijn en dat zie ik ook aan hoe hij zich opstelt en gedraagt.
Maar waarom besteedt hij nu dan niet al zijn tijd aan een stabiele situatie creëren voor zijn kinderen? Acties spreken luider dan woorden.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 22:55
Ben ik helemaal met je eens. Daarom spreken wij ook niet af als de kinderen er zijn. Sterker nog; hij zet zijn kinderen altijd op nummer 1.
Ik zou het niet anders willen.
Ik ben er van overtuigd dat die kinderen alles voor hem zijn en dat zie ik ook aan hoe hij zich opstelt en gedraagt.
Ze zijn alles voor hem maar hij is drukker met daten dan met een ouderschapsplan. En hij zet ze op nummer 1 maar ligt liever met jou te picknicken in het park dan dat hij de alimentatie vastlegt.

Hoe is de zorg verdeeld?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem loslaten. De mooie momenten koesteren, de chaos een plekje geven en verder gaan met je leven.

Zijn situatie klinkt als een hoofdpijndossier en het kan wel even duren voor hij zijn zaken om een rijtje heeft, en als vader zijn kinderen een stabiele basis kan geven.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
03-06-2020 22:57
Maar waarom besteedt hij nu dan niet al zijn tijd aan een stabiele situatie creëren voor zijn kinderen? Acties spreken luider dan woorden.
Dat doet hij, wij zijn niet dagelijks met elkaar bezig.
Alle reacties Link kopieren
Goed ja, aan een vaste relatie is hij nog niet toe, zoals anderen hier al zeiden. Er komt nog heel wat nasleep op zijn pad dat vast voor een stressvolle tijd zorgt.

Misschien een optie om mekaar even de ruimte te laten qua daten, maar daarvoor hoef je het contact niet volledig te verbreken? Met andere woorden, is een sporadisch contact een optie? En dan niet om de lastige ex, maar puur voor jullie zelf, zodat er geen druk op de ketel komt.
leeg
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 22:49
De ex is écht ex. Ze heeft zelf een nieuwe relatie. De man in kwestie is echt eerlijk daarin.
Weet je dat 100% zeker? Ik had ooit eens een aantal seksdates met een man. Ik vond hem gewoon lekker, maar zeker geen relatiemateriaal. Tegen mij hield hij hele verhalen over zijn ex en over dat ze uit elkaar waren en dat het zo’n gedoe was met co-ouderschap. Totdat ik een keertje een telefoongesprek tussen hun opving waaruit duidelijk was dat zij hem tijdelijk het huis uit geschopt had omdat hij vreemd ging en ze helemaal nog niet zo definitief uit elkaar waren. Aan de telefoon probeerde hij haar te overtuigen dat hij echt niet meer op “dat soort datingsites zat”, terwijl ik hem op die datingsite had leren kennen. Zelfs als seksdate vond ik hem daarna toch een stuk minder interessant.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-06-2020 22:58
Ze zijn alles voor hem maar hij is drukker met daten dan met een ouderschapsplan. En hij zet ze op nummer 1 maar ligt liever met jou te picknicken in het park dan dat hij de alimentatie vastlegt.

Hoe is de zorg verdeeld?
Hij zorgt 4 dagen voor de kinderen en zij 3. Weekenden om en om. Hij is niet drukker met mij, zijn kinderen staan op nummer 1.
Alle reacties Link kopieren
Maar laat me raden, hij is de goedheid zelve en zou voor zijn bloedjes door het vuur gaan, maar ja, die ex he? Die borderliner ligt steeds dwars en die houdt de kinderen weg en hij zou wel willen maar in het belang van de kinderen laat hij het maar en stort hij zich nu op daten.
Am Yisrael Chai!
Als dit genoeg reden voor je is om het af te kappen is het ook niet 'meant to be' lijkt me
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 22:59
Dat doet hij, wij zijn niet dagelijks met elkaar bezig.
Maar waar zijn de kinderen dan nu? Er is geen regeling zeg je?
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
03-06-2020 22:59
Weet je dat 100% zeker? Ik had ooit eens een aantal seksdates met een man. Ik vond hem gewoon lekker, maar zeker geen relatiemateriaal. Tegen mij hield hij hele verhalen over zijn ex en over dat ze uit elkaar waren en dat het zo’n gedoe was met co-ouderschap. Totdat ik een keertje een telefoongesprek tussen hun opving waaruit duidelijk was dat zij hem tijdelijk het huis uit geschopt had omdat hij vreemd ging en ze helemaal nog niet zo definitief uit elkaar waren. Aan de telefoon probeerde hij haar te overtuigen dat hij echt niet meer op “dat soort datingsites zat”, terwijl ik hem op die datingsite had leren kennen. Zelfs als seksdate vond ik hem daarna toch een stuk minder interessant.
100%.
Ik heb geen enkele reden om te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-06-2020 23:00
Maar laat me raden, hij is de goedheid zelve en zou voor zijn bloedjes door het vuur gaan, maar ja, die ex he? Die borderliner ligt steeds dwars en die houdt de kinderen weg en hij zou wel willen maar in het belang van de kinderen laat hij het maar en stort hij zich nu op daten.
Nee, zo is het niet.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
03-06-2020 23:01
Maar waar zijn de kinderen dan nu? Er is geen regeling zeg je?
Bij hem. Zij haalt ze sporadisch op.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
03-06-2020 23:01
Als dit genoeg reden voor je is om het af te kappen is het ook niet 'meant to be' lijkt me
Het voelt als meant to be, maar ik ben bang.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:00
Hij zorgt 4 dagen voor de kinderen en zij 3. Weekenden om en om. Hij is niet drukker met mij, zijn kinderen staan op nummer 1.
Wat is er dan precies niet onafgesloten?

Net wilde je nog dat je nooit was gegaan want nog niet afgesloten hoofdstuk en een ex die zelfs nog hoop op een verzoening had en nog niks geregeld en door verkering met jou kon het weleens een vechtscheiding worden, maar binnen 3 posts heeft zij een vriend, hebben ze co-ouderschap en is er niks aan het handje?

Waarom dan dit topic?
Am Yisrael Chai!
Hoe heb je hem ontmoet? Via Tinder of is het per ongeluk gebeurd?

Zo'n man kan natuurlijk best al jaren in een liefdeloze en sexloze relatie gezeten hebben en het emotionele deel al afgesloten hebben. Het is niet meteen een lul dat hij verliefd wordt, bovendien heeft zijn ex dus ook een ander. Het is belangrijk hoe hij ermee omgaat, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
03-06-2020 22:57
Nee, in het belang van zijn kinderen.
In het belang van de kinderen worden zij beter helemaal niet in de strijd gegooid. Echt laf dat mensen hiermee dreigen wanneer expartner iemand nieuw leert kennen, zonder gegronde reden.
leeg
fashionvictim schreef:
03-06-2020 23:00
Maar laat me raden, hij is de goedheid zelve en zou voor zijn bloedjes door het vuur gaan, maar ja, die ex he? Die borderliner ligt steeds dwars en die houdt de kinderen weg en hij zou wel willen maar in het belang van de kinderen laat hij het maar en stort hij zich nu op daten.

Is dit niet eerder jouw rancune uit je eigen vechtscheiding?
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:02
Bij hem. Zij haalt ze sporadisch op.
Maar waar zit zij dan over te miepen?
Als ze zelf een eigen relatie heeft en hij meer dan de helft van de tijd voor zijn kinderen zorgt?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-06-2020 23:03
Wat is er dan precies niet onafgesloten?

Net wilde je nog dat je nooit was gegaan want nog niet afgesloten hoofdstuk en een ex die zelfs nog hoop op een verzoening had en nog niks geregeld en door verkering met jou kon het weleens een vechtscheiding worden, maar binnen 3 posts heeft zij een vriend, hebben ze co-ouderschap en is er niks aan het handje?

Waarom dan dit topic?
Er is niks vastgelegd.
Er is geen co ouderschap.
Er is een situatie van Corona geweest waardoor zaken anders zijn gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft ze 4 dgn, zij 3 dgn, om en om een weekend maar zij haalt ze sporadisch op maar er zijn geen regelingen nog?

Ik snap er niets van.

En hoezo is zij op de hoogte van jou?

Of ben je erachter gekomen dat hij nog niet officieel gescheiden is oid?
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
03-06-2020 23:03
Is dit niet eerder jouw rancune uit je eigen vechtscheiding?
Nee hoor. Er is letterlijk niks wat Katanogwat gepost heeft dat ook maar enige overeenkomst heeft met mijn eigen leven dus ik herken helemaal niks.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:01
100%.
Ik heb geen enkele reden om te twijfelen.
Woont hij al wel alleen? En heb je het verhaal alleen van hem gehoord of ook op andere manieren bevestigd gezien?

Ik zou er zelf niet zoveel zin in hebben, als het meant to be was dan kan dat over een half jaartje ook nog wel. Dan kan hij in dat half jaar alles afsluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven