Was ik maar niet gegaan...

03-06-2020 22:36 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik opende niet zo heel erg lang geleden een topic waarin ik vertelde dat ik niks snapte met modern daten. Dat eindigde met een date.
Leuk verhaal. Mooi einde.
Maar helaas toch niet.

Inmiddels is er een maand voorbij, we hebben elkaar regelmatig gezien, er is een fijne, superleuke en vertrouwde klik en ik ben min of meer wel verliefd geworden.
Ik verwachtte niets, ben zeker niet op zoek naar een relatie. De intentie is gewoon plezier geweest. De liefde is geheel wederzijds, we kunnen dit ook naar elkaar uitspreken, we kunnen overal over praten.
Wat is dan die maar?
Er is dus van zijn kant nog een niet helemaal afgesloten hoofdstuk. En daar zijn dus kinderen in het spel. De relatie is wel beëindigt, maar er is geen ouderschapsplan of regeling. In de ogen van de ex-partner die nog wat hoop had, ben ik nu de boosdoener en ja, er is een kans dat die kinderen dus in de strijd worden gegooid.

Ik weet wat een roze bril is. Ik weet dat ik nooit nummer 1 zal zijn, en dat wil ik ook niet. Het belang van kinderen gaat altijd voorop, ik heb zelf kinderen en begrijp dat als geen ander.

Ik heb voorgesteld om er voorlopig een punt achter te zetten totdat zij zaken met elkaar op orde hebben en ik heb aangegeven geen enkele rol hierin te willen spelen.
Hij vindt dat niks en is bang om mij kwijt te raken. En dat wil hij niet.

Bottomline, was ik maar nooit gegaan. Ik weet dat je geen controle hebt over hoe het leven loopt. Ik heb de gok genomen, maar niet met de intenties om in een ingewikkeld verhaal verzeild te raken. Ik heb niks verkeerd gedaan, heb zelfs duidelijk gevraagd of hij wel vrijgezel was, etc.

Ik weet het even niet. En het gaat maar om een maand. Ik moet wel bekennen dat ik ook als ik de roze bril afzet, mij wel besef dat dit een ontzettend lief, eerlijk en leuk persoon is. Ik heb niks van het verhaal uit hem hoeven trekken, hij houdt niks verborgen en hij respecteert en begrijpt mijn twijfels en keuzes, maar zou heel graag een kans krijgen om te kijken wat er voor ons in zit in de toekomst.

Hoe lang moet je zoiets tijd geven?
Er is heel veel in mij dat gilt; rennen, nu het nog kan en het niet moeilijk is.
Maar de mooie kanten van deze man die ik in vrij korte tijd helemaal vanzelf zonder moeite of gedoe heb gezien maken dat ik twijfel.
Ik heb mijn leven op orde, heb een prima verstandhouding en goede regeling voor mijn kinderen en daar ben ik blij mee en gun ik iedereen.

Ik gun mijzelf ook een redelijk zorgeloos leven zonder de chaos die dit met zich gaat meebrengen.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
03-06-2020 23:03
Hoe heb je hem ontmoet? Via Tinder of is het per ongeluk gebeurd?

Zo'n man kan natuurlijk best al jaren in een liefdeloze en sexloze relatie gezeten hebben en het emotionele deel al afgesloten hebben. Het is niet meteen een lul dat hij verliefd wordt, bovendien heeft zijn ex dus ook een ander. Het is belangrijk hoe hij ermee omgaat, dat wel.
We kennen elkaar al op een andere manier. En ik grapte ooit een keer "dat hij absoluut mijn tiepe is" en zo is het balletje gaan rollen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:07
We kennen elkaar al op een andere manier. En ik grapte ooit een keer "dat hij absoluut mijn tiepe is" en zo is het balletje gaan rollen.
Weet je zeker dat je geen rol hebt gespeeld of speelt in hun breuk?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
03-06-2020 23:03
Hoe heb je hem ontmoet? Via Tinder of is het per ongeluk gebeurd?

Zo'n man kan natuurlijk best al jaren in een liefdeloze en sexloze relatie gezeten hebben en het emotionele deel al afgesloten hebben. Het is niet meteen een lul dat hij verliefd wordt, bovendien heeft zijn ex dus ook een ander. Het is belangrijk hoe hij ermee omgaat, dat wel.
Ze zijn al een jaar uit elkaar en ook wonen ze al een jaar niet meer samen.
De problemen zijn ontstaan sinds hij heeft verteld dat hij een leuk iemand heeft leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-06-2020 23:08
Weet je zeker dat je geen rol hebt gespeeld of speelt in hun breuk?
Ja, absoluut. 100% zeker.
fashionvictim schreef:
03-06-2020 22:43
Hoe kan je nu zeggen dat je een lief en eerlijk persoon ontmoet hebt als ie nog niet eens gescheiden is en de zaken voor zijn koters nog niet eens geregeld heeft?

Dan is ie helemaal niet lief, ook niet eerlijk en vooral een onbetrouwbare vader die zijn eigen piemel belangrijker vindt dan de stabiliteit en veiligheid van de thuissituatie van zijn kinderen.

Ik zou hem niet eens meer hoeven, superafknapper.
Dit. Echt alarmbel na alarmbel
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:02
Bij hem. Zij haalt ze sporadisch op.
Drie dagen per week noem je sporadisch?
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:09
Ze zijn al een jaar uit elkaar en ook wonen ze al een jaar niet meer samen.
De problemen zijn ontstaan sinds hij heeft verteld dat hij een leuk iemand heeft leren kennen.
Nee de problemen zijn ontstaan doordat hij een jaar na de breuk nog niets officieel geregeld heeft. Dat is niet ok
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
03-06-2020 23:06
Hij heeft ze 4 dgn, zij 3 dgn, om en om een weekend maar zij haalt ze sporadisch op maar er zijn geen regelingen nog?

Ik snap er niets van.

En hoezo is zij op de hoogte van jou?

Of ben je erachter gekomen dat hij nog niet officieel gescheiden is oid?
Er is niks vastgelegd. En ik weet uit ervaring dat dát wel heel fijn is op het moment dat je ooit weer een eigen stukje leven wil opbouwen.
Waarom en hoe dat is niet mijn zaak en ook niet waarom dat niet eerder is gedaan. Daar heb ik niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
03-06-2020 23:10
Drie dagen per week noem je sporadisch?
Geen vaste dagen.
Al zolang uit elkaar en dan nog steeds niks geregeld? Hebben jullie gedeelde kennissen/ vrienden?
Alle reacties Link kopieren
Wat een lapzwansen allebei dan, als je al een jaar gescheiden adressen hebt maar nog steeds niks hebt geregeld voor je kinderen. Waar staan die kinderen dan ingeschreven?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:11
Er is niks vastgelegd. En ik weet uit ervaring dat dát wel heel fijn is op het moment dat je ooit weer een eigen stukje leven wil opbouwen.
Waarom en hoe dat is niet mijn zaak en ook niet waarom dat niet eerder is gedaan. Daar heb ik niks mee te maken.
Nou ja, op zich is het wel belangrijk natuurlijk. Is er nog niets geregeld omdat één van beiden nog hoop heeft dat het weer goed komt? Was het laksigheid? Het is wel fijn dat hij in ieder geval eigen woonruimte heeft.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:11
Er is niks vastgelegd. En ik weet uit ervaring dat dát wel heel fijn is op het moment dat je ooit weer een eigen stukje leven wil opbouwen.
Waarom en hoe dat is niet mijn zaak en ook niet waarom dat niet eerder is gedaan. Daar heb ik niks mee te maken.
Maar er is al een jaar een co-ouderschap. Het moet alleen nog vastgelegd worden . Waarom is dat een probleem?
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:12
Geen vaste dagen.
Zoek de betekenis van sporadisch maar eens op. Ik hoop niet dat hij dit woord heeft gebruikt en dat jij het gebruikt omdat je de betekenis niet kent.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat het topic weer eens een beetje scheef loopt.

Voor de duidelijkheid, ik ken het klappen van de zweep. Ik ben ook een gescheiden moeder. Ik heb ook 2 kinderen. Ik weet dat het traject van goede afspraken maken tijd kan kosten. Ik weet ook dat het soms nodig is afspraken te herzien. Ik snap zeker dat het vervelend kan zijn dat iemand met zijn leven verder gaat.

Ik heb geen zin om mijn "date" te verdedigen, ik ga niet in op zijn privé situatie. Mijn intentie was om mijn rol/gevoel te delen en ik hoopte daarbij op fijn advies. Geen oordeel over iemand die ik wel ken en die ik vertrouw. Daar heb ik mijn redenen voor.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
03-06-2020 23:14
Maar er is al een jaar een co-ouderschap. Het moet alleen nog vastgelegd worden . Waarom is dat een probleem?
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik kan uit Kata's verhaal niet ontdekken wat voor onvergefelijks de man nou eigenlijk gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:15
Ik merk dat het topic weer eens een beetje scheef loopt.

Je spreekt jezelf post na post tegen. Daarom loopt het "scheef".
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
03-06-2020 23:15
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik kan uit Kata's verhaal niet ontdekken wat voor onvergefelijks de man nou eigenlijk gedaan heeft.
Nee, maar dan slaat haar OP nergens op, als er niks aan het handje was en is.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
03-06-2020 23:15
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik kan uit Kata's verhaal niet ontdekken wat voor onvergefelijks de man nou eigenlijk gedaan heeft.
Nee, ik ook niet als ik de uitleg goed begrijp.
Die ex heeft niet voor niets 'hoop'. Er moet toch iets zijn waardoor die hoop ontstaat als je al een jaar in verschillende huizen woont?
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
03-06-2020 23:15
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik kan uit Kata's verhaal niet ontdekken wat voor onvergefelijks de man nou eigenlijk gedaan heeft.
Hij doet ook niks verkeerd en heeft niks verkeerd gedaan. Het is een lief, eerlijk en goed persoon. Ik laat niemand zomaar in mijn leven toe en ik weet wie ik voor mij heb.

Mijn probleem is dat er een ex is die -of het nu terecht of onterecht of begrijpelijk is- die nu hij verliefd is op mij, moeilijk doet over de omgang, moeilijk doet over iets vastleggen. Ik ben niet de persoon die daar druk op wil leggen of een rol in wil spelen. Dat is hun zaak en dat begrijp ik.
Hij is bang dat haar moeilijk doen, uiteindelijk ertoe kan leiden dat hij moet inleveren op zijn vader zijn.
En dat gun ik niemand.
fashionvictim schreef:
03-06-2020 23:16
Nee, maar dan slaat haar OP nergens op, als er niks aan het handje was en is.
ja whatever
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-06-2020 23:16
Nee, maar dan slaat haar OP nergens op, als er niks aan het handje was en is.
Mijn hele OP gaat toch over hoe ik mij voel en niet over zijn break up? Of zijn betrouwbaarheid?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-06-2020 23:16
Je spreekt jezelf post na post tegen. Daarom loopt het "scheef".
Ik wil gewoon geen niet relevante vragen moeten beantwoorden die ook nog eens over een ander zijn privésituatie gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven