Was ik maar niet gegaan...

03-06-2020 22:36 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik opende niet zo heel erg lang geleden een topic waarin ik vertelde dat ik niks snapte met modern daten. Dat eindigde met een date.
Leuk verhaal. Mooi einde.
Maar helaas toch niet.

Inmiddels is er een maand voorbij, we hebben elkaar regelmatig gezien, er is een fijne, superleuke en vertrouwde klik en ik ben min of meer wel verliefd geworden.
Ik verwachtte niets, ben zeker niet op zoek naar een relatie. De intentie is gewoon plezier geweest. De liefde is geheel wederzijds, we kunnen dit ook naar elkaar uitspreken, we kunnen overal over praten.
Wat is dan die maar?
Er is dus van zijn kant nog een niet helemaal afgesloten hoofdstuk. En daar zijn dus kinderen in het spel. De relatie is wel beëindigt, maar er is geen ouderschapsplan of regeling. In de ogen van de ex-partner die nog wat hoop had, ben ik nu de boosdoener en ja, er is een kans dat die kinderen dus in de strijd worden gegooid.

Ik weet wat een roze bril is. Ik weet dat ik nooit nummer 1 zal zijn, en dat wil ik ook niet. Het belang van kinderen gaat altijd voorop, ik heb zelf kinderen en begrijp dat als geen ander.

Ik heb voorgesteld om er voorlopig een punt achter te zetten totdat zij zaken met elkaar op orde hebben en ik heb aangegeven geen enkele rol hierin te willen spelen.
Hij vindt dat niks en is bang om mij kwijt te raken. En dat wil hij niet.

Bottomline, was ik maar nooit gegaan. Ik weet dat je geen controle hebt over hoe het leven loopt. Ik heb de gok genomen, maar niet met de intenties om in een ingewikkeld verhaal verzeild te raken. Ik heb niks verkeerd gedaan, heb zelfs duidelijk gevraagd of hij wel vrijgezel was, etc.

Ik weet het even niet. En het gaat maar om een maand. Ik moet wel bekennen dat ik ook als ik de roze bril afzet, mij wel besef dat dit een ontzettend lief, eerlijk en leuk persoon is. Ik heb niks van het verhaal uit hem hoeven trekken, hij houdt niks verborgen en hij respecteert en begrijpt mijn twijfels en keuzes, maar zou heel graag een kans krijgen om te kijken wat er voor ons in zit in de toekomst.

Hoe lang moet je zoiets tijd geven?
Er is heel veel in mij dat gilt; rennen, nu het nog kan en het niet moeilijk is.
Maar de mooie kanten van deze man die ik in vrij korte tijd helemaal vanzelf zonder moeite of gedoe heb gezien maken dat ik twijfel.
Ik heb mijn leven op orde, heb een prima verstandhouding en goede regeling voor mijn kinderen en daar ben ik blij mee en gun ik iedereen.

Ik gun mijzelf ook een redelijk zorgeloos leven zonder de chaos die dit met zich gaat meebrengen.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-06-2020 23:16
Nee, maar dan slaat haar OP nergens op, als er niks aan het handje was en is.
De OP is geheel tegenstrijdig en latere informatie.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:20
Mijn hele OP gaat toch over hoe ik mij voel en niet over zijn break up? Of zijn betrouwbaarheid?
Maar dat gevoel slaat toch nergens op als ze al een jaar uit elkaar zijn en een co-ouderschap hebben?

Dus of jij doet dramatisch om niks, of je zit de zaken mooier voor te spiegelen dan ze zijn.

En daarbovenop is duidelijk dat welk van de twee het ook is, je toch niks wil veranderen dus dit hele topic is vrij zinloos.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Laat hem terug komen als het ouderschapsplan in orde is en naar behoren werkt.
En als jij tegen die tijd nog wil.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:19
Hij doet ook niks verkeerd en heeft niks verkeerd gedaan. Het is een lief, eerlijk en goed persoon. Ik laat niemand zomaar in mijn leven toe en ik weet wie ik voor mij heb.

Mijn probleem is dat er een ex is die -of het nu terecht of onterecht of begrijpelijk is- die nu hij verliefd is op mij, moeilijk doet over de omgang, moeilijk doet over iets vastleggen. Ik ben niet de persoon die daar druk op wil leggen of een rol in wil spelen. Dat is hun zaak en dat begrijp ik.
Hij is bang dat haar moeilijk doen, uiteindelijk ertoe kan leiden dat hij moet inleveren op zijn vader zijn.
En dat gun ik niemand.
Maar wat wil jij? Vind jij het geen probleem om te wachten tot hij dit geregeld heeft? Dan zou ik het even op een wat lager pitje zetten maar wel doorgaan. Neemt hij nu wel stappen om dingen te regelen?
Alle reacties Link kopieren
Als hij zijn kinderen 4dgn per week heeft en om het weekend voor al zeker een jaar, dan kan hij toch gewoon zeggen dat hij de bestaande regeling officieel vastgelegd wilt zien en dat regelen.

Zou dan geen breekpunt hoeven zijn voor één van jullie lijkt me.
Gewoon blijven daten dan en houd het voor jullie zelf.
Domme actie dan ook van hem omdat zo snel al aan zijn ex te vertellen die ook nog hoop had dat het weer goed kwam tussen hen.

Waren ze getrouwd? Dan komt de omgang toch ook in het echtscheidingsconvenant?
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
03-06-2020 23:24
Maar wat wil jij? Vind jij het geen probleem om te wachten tot hij dit geregeld heeft? Dan zou ik het even op een wat lager pitje zetten maar wel doorgaan. Neemt hij nu wel stappen om dingen te regelen?
Ik wil best een tijdje wachten tot zaken geregeld zijn. Hij neemt nu stappen om dingen goed te regelen.
Ik ben iemand die behoefte heeft aan rust en structuur en veiligheid, dit soort omstandigheden maken mij onrustig en bang.

Eigenlijk wilde ik daar ook het liefst over sparren, maar nu ben ik alleen maar mijn date aan het verdedigen.
Waarom heeft hij verteld over jou? Het is toch nog totaal niet serieus tussen jullie? Jij bent niet in contact met de kinderen. Waarom dan toch vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
03-06-2020 23:27
Als hij zijn kinderen 4dgn per week heeft en om het weekend voor al zeker een jaar, dan kan hij toch gewoon zeggen dat hij de bestaande regeling officieel vastgelegd wilt zien en dat regelen.

Zou dan geen breekpunt hoeven zijn voor één van jullie lijkt me.
Gewoon blijven daten dan en houd het voor jullie zelf.
Domme actie dan ook van hem omdat zo snel al aan zijn ex te vertellen die ook nog hoop had dat het weer goed kwam tussen hen.

Waren ze getrouwd? Dan komt de omgang toch ook in het echtscheidingsconvenant?
Nee, niet getrouwd.
Het breekpunt is dat de ex niks wil. Niks vastleggen, een andere regeling. Ik wil daar niet op ingaan verder omdat ik haar ook niet ken en niks weet van haar beweegreden behalve dan wat ik van hem hoor.
Vreemde ex dat ze nu sinds een maand ineens moeilijk doet, terwijl ze zelf dus (vast al langer dan 1 maand) een ander heeft :nope: . Zie ook niet wat er tegen is op een beetje daten als je al een jaar uit elkaar bent.
anoniem_6368c0de068c3 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 23:30
24.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
03-06-2020 23:27
Waarom heeft hij verteld over jou? Het is toch nog totaal niet serieus tussen jullie? Jij bent niet in contact met de kinderen. Waarom dan toch vertellen?
Dat moet je niet aan mij vragen. Ik heb daar geen invloed op. Wat zij elkaar vertellen is tussen hen.
Ik heb wel met klem gevraagd mij erbuiten te houden en eerst met elkaar tot een goede regeling te komen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:28
Nee, niet getrouwd.
Het breekpunt is dat de ex niks wil. Niks vastleggen, een andere regeling. Ik wil daar niet op ingaan verder omdat ik haar ook niet ken en niks weet van haar beweegreden behalve dan wat ik van hem hoor.
Dan gaat hij naar een advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
03-06-2020 23:30
Dan gaat hij naar een advocaat.
Ik weet niet of dat de sfeer of prettige omgang voor de kinderen bevorderd en dat lijkt mij toch het belangrijkst.
Waarom heeft zij hoop, terwijl ze zelf alweer lang en breed in een andere relatie zit? Het verhaal klopt van geen kant. Het klinkt alsof hij alles zo praat dat hij zelf mooi uit de verf komt en hij maakt van zijn ex een heks. Niet echt chique.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
03-06-2020 23:31
Waarom heeft zij hoop, terwijl ze zelf alweer lang en breed in een andere relatie zit? Het verhaal klopt van geen kant. Het klinkt alsof hij alles zo praat dat hij zelf mooi uit de verf komt en hij maakt van zijn ex een heks. Niet echt chique.
Je stelt vragen waar ik het antwoord gewoon niet op weet. Ik weet niet waarom zij hoop heeft, of pijn of dat het is omdat het nu neerdaalt dat hij verder gaat met zijn leven.
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij mooi uit de verf wil komen. Hij maakt van de ex geen heks.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:31
Ik weet niet of dat de sfeer of prettige omgang voor de kinderen bevorderd en dat lijkt mij toch het belangrijkst.
Hij ziet ze al 4dgn per week. Zij kan de kinderen niet ineens bij hem weghouden en doet ze dat wel dan zal hij naar een advocaat moeten.
Alle reacties Link kopieren
walk away.. in belang van zijn kinderen.. walk away.. Laat hem eerst maar alles netjes met zijn ex geregeld hebben en alles voor de kinderen voor elkaar hebben.

Ik snap sowieso niet hoe iemand zo makkelijk van de ene relatie in de ander kan stappen.. Maar hé.. wie ben ik.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:33
Je stelt vragen waar ik het antwoord gewoon niet op weet. Ik weet niet waarom zij hoop heeft, of pijn of dat het is omdat het nu neerdaalt dat hij verder gaat met zijn leven.
Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat hij mooi uit de verf wil komen. Hij maakt van de ex geen heks.
Dreigt ze dan met de kinderen weghouden als hij met jou blijft daten?
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
03-06-2020 23:36
Dreigt ze dan met de kinderen weghouden als hij met jou blijft daten?
Ik heb het gevoel dat hij daar bang voor is, ja.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:29
Dat moet je niet aan mij vragen. Ik heb daar geen invloed op. Wat zij elkaar vertellen is tussen hen.
Ik heb wel met klem gevraagd mij erbuiten te houden en eerst met elkaar tot een goede regeling te komen.
Lekker stom dat hij dat niet zelf kon bedenken dan.

Je kent elkaar pas een maandje. Je kan toch rustig doordaten en dan merk je wel wat er gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
03-06-2020 23:35
walk away.. in belang van zijn kinderen.. walk away.. Laat hem eerst maar alles netjes met zijn ex geregeld hebben en alles voor de kinderen voor elkaar hebben.

Ik snap sowieso niet hoe iemand zo makkelijk van de ene relatie in de ander kan stappen.. Maar hé.. wie ben ik.
Dat zegt mijn gevoel ook.
Wat het tweede betreft; ik zie het anders. Als je al een jaar niet meer samen woont en samen bent, mag je best weer eens rondscharrelen.
Ik snap die angst van hem niet, want zijn ex heeft ook een relatie, dus dat kan de reden niet zijn dat zijn kinderen van hem worden afgenomen. Het klinkt als een bllsht verhaal. Wat heeft hij te verbergen? Kom je wel eens bij hem thuis?
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
03-06-2020 23:46
Ik snap die angst van hem niet, want zijn ex heeft ook een relatie, dus dat kan de reden niet zijn dat zijn kinderen van hem worden afgenomen. Het klinkt als een bllsht verhaal. Wat heeft hij te verbergen? Kom je wel eens bij hem thuis?
Dit
Als het al een jaar over is hebben ze 9,5 maand tijd gehad om te regelen voordat Corona begon dus dat argument van ‘we kunnen niets regelen want Corona’ gaat natuurlijk niet op.

Waarom wilde hij pas dingen officieel maken toen hij met jou was en niet eerder ?

Laks? Pas nadenken als een andere vrouw hem erop wijst dat hij hier iets mee moet?

Ik vind het niet aantrekkelijk klinken. Het is toch je eerste prioriteit om deze zaken goed en officieel te regelen voor je kinderen als je uit elkaar gaat. Iemand die dat nalaat vind ik... nouja precies dat, nalatig. En daarmee niet geschikt als partner voor mij.
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
03-06-2020 23:46
Ik snap die angst van hem niet, want zijn ex heeft ook een relatie, dus dat kan de reden niet zijn dat zijn kinderen van hem worden afgenomen. Het klinkt als een bllsht verhaal. Wat heeft hij te verbergen? Kom je wel eens bij hem thuis?
Denk het ook.

Misschien dat je dat toch ergens zelf óók aanvoelt?
KataTonDemonaEaytoy schreef:
03-06-2020 23:27
Ik wil best een tijdje wachten tot zaken geregeld zijn. Hij neemt nu stappen om dingen goed te regelen.
Ik ben iemand die behoefte heeft aan rust en structuur en veiligheid, dit soort omstandigheden maken mij onrustig en bang.

Eigenlijk wilde ik daar ook het liefst over sparren, maar nu ben ik alleen maar mijn date aan het verdedigen.
Geheel begrijpelijk. Vervelende gevoelens en logisch dat je die niet onnodig in je leven wilt.

Dat je gevoel zegt ‘afstand en lat het hem maar oplossen’ lijkt me heel goed
En slim van jouw gevoel / intuïtie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven