Wat als vriendin gevoelens voor je heeft?

19-06-2022 23:00 147 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, ik houd het kort.

Ik ben gelukkig getrouwd en ben sinds enkele jaren bevriend met een vrouw die me net bekend heeft gevoelens voor me te hebben. Deze zijn absoluut niet wederzijds, en zelfs al was dat zo zou ik mijn relatie er nooit voor in gevaar brengen. Dit heb ik haar ook duidelijk gemaakt en ze begrijpt dit.
En nu zit ik in dubio; stop ik dit contact, of zet ik het gewoon door alsof er niets aan de hand is?

Wat zouden jullie doen?
Ik gooi er gelijk een peiling tegen aan, want waarom niet.

Contact verbreken?

Totaal aantal stemmen: 158

Ja (49%)
Nee (51%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit wordt te gecompliceerd denk ik. Ik zou de vriendschap beëindigen.
Gevoelens komen en gaan, waarom zou je daarvoor contact moeten verbreken? Tenzij ze opdringerig overkomt en t niet los kan laten. Ik heb ook wel eens gevoelens gehad voor vriendinnen maar die waren dan toevallig niet bezet en vonden het wel leuk om af en toe elkaar uit te dagen.
anoniem_411764 wijzigde dit bericht op 19-06-2022 23:08
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou verliefd zijn de reden zijn om een fijn vriendschap te verbreken mits er verder niks mee gedaan wordt?

Ze zal niet eeuwig verliefd blijven op je. En zo heel gek is het niet dat het gevoel soms versterkt. Ze heeft een antwoord gekregen en geef haar de tijd en ruimte. Persoonlijk zie ik geen reden om de vriendschap te verbreken. En als het wel gebeurt op dit punt zegt het ook veel over jullie vriendschap.
Zo’n verliefdheid zakt vaak wel weer. Als zij het aan denkt te kunnen zou ik het contact niet persé meteen verbreken.

Ik heb ook nog wel wat vrienden die in het verleden verliefd op me zijn geweest. Lijkt nu allemaal al weer zo lang geleden.

Edit: niet ten koste van gevoelens van een partner natuurlijk
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 21-06-2022 11:09
43.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet gelijk de vriendschap verbreken. Aan dit soort gevoelens kan zij weinig doen natuurlijk, en het zal vast moeilijk genoeg zijn geweest om op te biechten. Het is me niet duidelijk of je op vrouwen valt. In deze context zou ik dat wel mee laten wegen. Ik zou sowieso de vriendschap niet gelijk verbreken maar als ik ook op vrouwen zou vallen zou ik het bijvoorbeeld wel aan mijn partner vertellen. Al is het maar om gedoe achteraf te voorkomen mocht het ooit bekend worden. Ook zou ik het contact wel op een wat lager pitje zetten, vooral om het gemakkelijker te maken voor je vriendin.
Wel een beetje raar dat ze je dit vertelt, wetende dat je een relatie hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er zeker geen vriendschap om verbreken.
Ik zou stoppen, je geeft haar anders toch echt valse hoop.
Daarnaast weet ze dat je een relatie hebt en verteld ze dit toch, ergens niet netjes maar geeft ook aan dat ze wel heel graag meer van je wil. Ik zou voor jullie beiden in ieder geval nu alle contact stoppen.


Misschien ooit weer als de vriendschap echt sterker is dan haar verliefdheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verduidelijking; ik ben getrouwd met een vrouw, en die weet alles. Er is de laatste tijd quasi dagelijks contact tussen vriendin en ik, wat mijn vrouw begon te storen. Ik heb dit verteld aan de vriendin en zo is de bal aan het rollen gegaan.
Vriendin zelf is vrijgezel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bruxelloise schreef:
19-06-2022 23:27
Wat verduidelijking; ik ben getrouwd met een vrouw, en die weet alles. Er is de laatste tijd quasi dagelijks contact tussen vriendin en ik, wat mijn vrouw begon te storen. Ik heb dit verteld aan de vriendin en zo is de bal aan het rollen gegaan.
Vriendin zelf is vrijgezel.
Het klinkt als een gevaarlijk contact en potentiële bedreiging voor je relatie. Wat vind je vrouw van het contact?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit wordt te gecompliceerd.

Ik zou de vriendschap toch echt op een laag pitje zetten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vrouw is geen fan van het contact. Ze vertrouwt me, maar ze vindt het geen fijne gedachte dat iemand meer zou willen van haar vrouw. En dat begrijp ik volledig, omgekeerd zou ik met hetzelfde gevoel zitten. Mijn vrouw eist echt niet dat ik het contact verbreek, wel dat er duidelijke grenzen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zei de vriendin daar zelf over? Wil die het contact graag voortzetten zoals nu, of even rust, of wat anders?

Niet dat jij dat dan ook moet willen, maar dat vertelt misschien iets over haar verdere intentie en wat het met jou doet.

En jij? Heb je er zelf een bepaald gevoel over? Het verbaast me dat je niks zegt over hoe je er zelf instaat (de vriendschap dus).

Zelf zou ik het even afwachten, kijken hoe de sfeer tussen jullie is en wat dat met je doet. Maar het hangt er nogal vanaf hoe je je er zelf over voelt.
fiorah wijzigde dit bericht op 19-06-2022 23:46
15.91% gewijzigd
Bruxelloise schreef:
19-06-2022 23:27
Wat verduidelijking; ik ben getrouwd met een vrouw, en die weet alles. Er is de laatste tijd quasi dagelijks contact tussen vriendin en ik, wat mijn vrouw begon te storen. Ik heb dit verteld aan de vriendin en zo is de bal aan het rollen gegaan.
Vriendin zelf is vrijgezel.
En wat wil je precies horen?

Ze is geen fan en zag al dat vanuit die vriendin meer aan de hand was.
Wie is er belangrijker voor je?
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
19-06-2022 23:45
En wat wil je precies horen?

Ze is geen fan en zag al dat vanuit die vriendin meer aan de hand was.
Wie is er belangrijker voor je?
Nou, geef haar even de tijd. Het is een vriendschap van een paar jaar en ze weet dit zelf pas net (in ieder geval zeker, misschien was het onderbuikgevoel er al). Ze is er zorgvuldig mee omgegaan, heeft niks verborgen en heeft duidelijk gemaakt dat ze geen romantische interesse heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vrouw is uiteraard veel belangrijker, LuciFee.

Vriendin zelf ziet geen graten in het contact gewoon verder zetten, ze zegt dat het wel weer gewoon overwaait. Ze staat er best wel zorgeloos in, wat ik best "bijzonder" vind.
Fiorah schreef:
19-06-2022 23:50
Nou, geef haar even de tijd. Het is een vriendschap van een paar jaar en ze weet dit zelf pas net (in ieder geval zeker, misschien was het onderbuikgevoel er al). Ze is er zorgvuldig mee omgegaan, heeft niks verborgen en heeft duidelijk gemaakt dat ze geen romantische interesse heeft.
Ik zou mijn partner serieus nemen als die dat contact niet leuk vind en nu blijkt dat die persoon ook verliefd op me is en dat per se aan me moet melden terwijl ik getrouwd ben.

Echt hoor, dit is toch vragen om drama binnen je relatie voor iemand die je net een paar jaar beetje kent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bruxelloise schreef:
19-06-2022 23:37
Mijn vrouw is geen fan van het contact. Ze vertrouwt me, maar ze vindt het geen fijne gedachte dat iemand meer zou willen van haar vrouw. En dat begrijp ik volledig, omgekeerd zou ik met hetzelfde gevoel zitten. Mijn vrouw eist echt niet dat ik het contact verbreek, wel dat er duidelijke grenzen zijn.
In dit geval zou ik alle contact verbreken. Mensen eisen niet zo snel van hun partner dat ze een vriendschap verbreken maar het contact voelt voor jouw vrouw duidelijk niet goed. Dat het voor haar niet goed voelt, en zij dat aangeeft is haar goed recht, aan jou om te bepalen wat je ermee wil doen. Voor mij zou de keuze duidelijk zijn, ik zou mijn relatie niet willen beschadigen en duidelijk willen maken dat er voor mij maar één persoon is waarvan ik aandacht wil.
madamecannibale wijzigde dit bericht op 19-06-2022 23:54
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
19-06-2022 23:45
En wat wil je precies horen?

Ze is geen fan en zag al dat vanuit die vriendin meer aan de hand was.
Wie is er belangrijker voor je?
Niet elke oplossing hoeft zwart/wit te zijn.

TO, ik zou eerst eens peilen bij die vriendin hoe diep die verliefdheid zit. Soms kan iemand zichzelf te veel laten meeslepen in een bepaald gevoel en tuimelen ze meteen van hun wolk af als ze een negatief antwoord krijgen. Dan is het gewoon iets wat is gebeurd en gaat het leven verder.

Als die liefde diep zit dan zou ik de vriendschap verbreken want het beïnvloed vaak je eigen gedrag en woorden. Je moet alles gaan afwegen omdat ze misschien door een woord, hoopvol wordt.
DingDong schreef:
19-06-2022 23:52
Niet elke oplossing hoeft zwart/wit te zijn.

TO, ik zou eerst eens peilen bij die vriendin hoe diep die verliefdheid zit. Soms kan iemand zichzelf te veel laten meeslepen in een bepaald gevoel en tuimelen ze meteen van hun wolk af als ze een negatief antwoord krijgen. Dan is het gewoon iets wat is gebeurd en gaat het leven verder.

Als die liefde diep zit dan zou ik de vriendschap verbreken want het beïnvloed vaak je eigen gedrag en woorden. Je moet alles gaan afwegen omdat ze misschien door een woord, hoopvol wordt.
Dan maak je haar gevoelens belangrijker dan die van je partner. Lijkt me een strak plan hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou wel voor een fors lager potje dan dagelijks contact kiezen.
Gezien de manier waarop de bal aan het rollen is gegaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee, ik neem mijn partner ook serieus. Anders zou ik niet overwegen dit contact te beëindigen, toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bruxelloise schreef:
19-06-2022 23:50
Mijn vrouw is uiteraard veel belangrijker, LuciFee.

Vriendin zelf ziet geen graten in het contact gewoon verder zetten, ze zegt dat het wel weer gewoon overwaait. Ze staat er best wel zorgeloos in, wat ik best "bijzonder" vind.
Had je dan liever gehad dat ze een heel drama had gemaakt? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je liever niet had gehoord dat ze gevoelens voor je had, maar haar reactie op jouw reactie vind ik dan weer niet zo raar. Kan me ook voorstellen dat ze er nuchter op reageert omdat ze geen gezichtsverlies wil.

Ik kan me voorstellen dat je het contact voor nu op een laag pitje zet, maar ik vind het wel apart dat je het "bijzonder" vindt dat ze zegt dat het wel overwaait.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
19-06-2022 23:54
Ik zou wel voor een fors lager potje dan dagelijks contact kiezen.
Gezien de manier waarop de bal aan het rollen is gegaan.

Eens. Ik zou zelfs even een pauze inlassen, laat die verliefdheid eerst maar eens afzakken voordat je het contact weer aangaat.

Weet je ook hoe lang ze al verliefd op je is TO?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven