Wat doe ik verkeerd (Tinder)

07-09-2019 12:53 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort weer single na een lange relatie, en heb op aanraden van vriendinnen datingapps geinstalleerd. In het begin was ik erg enthousiast; wat een knappe mannen! Maar de laatste tijd ben ik teleurgesteld. Veel matches reageren helemaal niet, of zeggen niks meer na een kort gesprek. Laatst kreeg ik een nummer en opeens reageerde hij niet meer toen ik vakantiefoto's stuurde. Het waren doodnormale foto's van de architectuur aldaar.

Ik heb echt zin om op date te gaan en het lukt maar niet! Ik ben 28, verzorgd, veel hobby's en interesses en ik het echte leven maak ik snel vrienden. Wat doe ik verkeerd? Wat wil een man horen?
DariaMorgendorffer schreef:
19-09-2019 22:18
Ik doe al sport en hobby's. Daar ben ik hem niet tegengekomen.
Je bent ook pas net uit een lange relatie toch? Hoe lang ben je eigenlijk pas of al op zoek?
Alle reacties Link kopieren
Ik had er gisteren nog met vrienden over hoe lang daten kan duren en voordat je iemand tegenkomt waar het wat mee wordt. Ik heb in een periode van 5 jaar af en aan gedate (had tussendoor een relatie van meer dan een jaar, dus zeg netto iets minder dan 4 jaar). In die periode heb ik verschillende sites en apps geprobeerd (paiq, ematching, OK cupid, Tinder, Bumble, Happn) in twee verschillende landen (ben tussendoor verhuisd en in die tijd was ik druk met andere dingen en was het niet mijn focus).

Ik heb toen dates met 15 verschillende mannen gehad, waarvan er 4 leidden tot elkaar langer zien (paar keer afgesproken en wat gescharreld), en 2 tot een ONS.

In dezelfde tijd ben ik ook 7 mannen tegengekomen/gedate waarvan ik er 3 langer heb gezien (inclusief huidige vriend, daar stopt de tijdlijn haha) en de rest was zoenen of een paar weken scharrelen (nog niet echt verkering zeg maar).

Conclusie: het kost gewoon tijd en in het wild gaat het me beter af dan online (want daar had ik niet de 9 saaie dates van het online daten die op hlemaal niks uitliepen)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier ergens gelezen van iemand die zei dat ze dacht leuke gesprekken te hebben op Tinder maar dat ze die bij nader inzien zelf onderhield.
Heb het gesprek eens nagelezen van de man waarmee ik morgen een date heb en ik schrok! Hij stuurde af en toe een vraag: 'hoe gaat het daar' 'Hoe was je dag' en ik antwoordde er enthousiast en uitgebreid op, waarna hij 'goed' antwoordde toen ik de vraag terug stelde.
Toen hij zei dat hij me graag wou ontmoeten reageerde ik positief maar waarom?? Die man is veel te saai, bracht me nooit aan het lachen eigenlijk weet ik behalve enkele standaard dingen niets van hem!
En het is niet dat ik geen andere contacten heb, heb nog 2 dates gepland met mannen die me bellen, aan het lachen brengen,... Moet daar echt attenter op zijn.
Anárion schreef:
19-09-2019 21:56
Ik vind een 'hoi' prima om mee te beginnen. Altijd die geforceerde, zogenaamd geïnteresseerde opmerkingen over één van je foto's.
Een man mag van mij gewoon beginnen met 'hee/hoi, hoe is het?'
Daarna zien we wel hoe het gesprek verder verloopt.
Ze werken meestal wel, ik heb juist een idee dat een hoi alles goed? niet werkt bij de dames, omdat ik veel profielen voorbij zien komen die een verwijzing hebben in hun bio dat ze daar niet op zitten wachten. Andersom beginnen dames daar vaak wel mee, als ze al het gesprek beginnen, ik reageer dan niet met een standaard ja met jou? Maar maar reageer meestal met een grappige of luchtige opmerking zodat ze door kan vragen, maar ze moeten niet verwachten dat wij met originele/grappige opmerkingen moeten komen en vervolgens zelf met de standaardzinnen aan komt zetten. Dat kan ik nooit helemaal rijmen, bij jou is het overigens prima Anárion, want jij verwacht het ook niet.
Kettlebel schreef:
20-09-2019 10:38
Ze werken meestal wel, ik heb juist een idee dat een hoi alles goed? niet werkt bij de dames, omdat ik veel profielen voorbij zien komen die een verwijzing hebben in hun bio dat ze daar niet op zitten wachten. Andersom beginnen dames daar vaak wel mee, als ze al het gesprek beginnen, ik reageer dan niet met een standaard ja met jou? Maar maar reageer meestal met een grappige of luchtige opmerking zodat ze door kan vragen, maar ze moeten niet verwachten dat wij met originele/grappige opmerkingen moeten komen en vervolgens zelf met de standaardzinnen aan komt zetten. Dat kan ik nooit helemaal rijmen, bij jou is het overigens prima Anárion, want jij verwacht het ook niet.
Het gaat toch niet om origineel en grappig zijn? Het gaat erom dat je een klik hebt met elkaar. Als het gesprek erg aan de oppervlakte blijft en werkelijk nergens over gaat, wordt het een soort interview. Met mijn huidige lief heb ik uren geappt, alsof we elkaar al jaren kenden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hoi geen probleem om mee te beginnen. Als het daarna maar vlotter verloopt.
Denk dat er zo veel mensen zijn die gewoon niet reageren dat men eerst een aftastende hoi stuurt.

Heb die man laten weten dat date niet doorgaat, had hem geliked door leuke foto's die niet stroken met zijn app gedrag. Blijkt nu dat hij net uit een depressie klautert en medicatie nog afbouwt. Vandaar de oppervlakkigheid dus... Ga ik niet aan beginnen...
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
18-09-2019 19:49
Projectie?
Heb je daar last van? Van projectie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
YagaBaba schreef:
20-09-2019 10:59
Het gaat toch niet om origineel en grappig zijn? Het gaat erom dat je een klik hebt met elkaar. Als het gesprek erg aan de oppervlakte blijft en werkelijk nergens over gaat, wordt het een soort interview. Met mijn huidige lief heb ik uren geappt, alsof we elkaar al jaren kenden.
Dat zeg ik ook weer niet dat het daar over moet gaan, het gaat idd om de klik. Maar ik heb vaak het idee als je begint met een alles goed? Dat dan het interviewgehalte hoog wordt, tenzij je er een leuke draai aan weet te geven zodat het gesprek vlot gaat. En vaak maak het niet uit wat je zegt, maar hoe. Het ging er mij meer om dat ik veel profielen voorbij zie komen die er naar linken om niet met alles goed te beginnen en ja ik ben ook super orgineel omdat ik van reizen hou, dat soort teksten
Attraverso schreef:
20-09-2019 12:14
Ik vind hoi geen probleem om mee te beginnen. Als het daarna maar vlotter verloopt.
Denk dat er zo veel mensen zijn die gewoon niet reageren dat men eerst een aftastende hoi stuurt.

Heb die man laten weten dat date niet doorgaat, had hem geliked door leuke foto's die niet stroken met zijn app gedrag. Blijkt nu dat hij net uit een depressie klautert en medicatie nog afbouwt. Vandaar de oppervlakkigheid dus... Ga ik niet aan beginnen...
Precies, dat moet je inderdaad niet willen. Next!
Alle reacties Link kopieren
Ik had er een die een maand niks mewr liet horen. Had ooit mijn nummer gegeven, wist niet eens meer wie het was. Wilde perse videochatten, nou sorry maar ik zat nog op het werk en had kort pauze. Rare snuiter. Die heb ik ook. Ik wil gewoon een normaal gesprek met een positieve noot die leidt tot een normale date...
Kettlebel schreef:
20-09-2019 16:02
Dat zeg ik ook weer niet dat het daar over moet gaan, het gaat idd om de klik. Maar ik heb vaak het idee als je begint met een alles goed? Dat dan het interviewgehalte hoog wordt, tenzij je er een leuke draai aan weet te geven zodat het gesprek vlot gaat. En vaak maak het niet uit wat je zegt, maar hoe. Het ging er mij meer om dat ik veel profielen voorbij zie komen die er naar linken om niet met alles goed te beginnen en ja ik ben ook super orgineel omdat ik van reizen hou, dat soort teksten
"Alles goed" vind ik inderdaad een nietszeggende dooddoener. Krijg je als antwoord "Ja, met jou ook? " heb je nog geen gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Ja of 'lekker van de zon genieten'. Geen vraag, geen interesse. Maar dan verbaasd zijn dat ik niet meer wil afspreken.
Wil niks zeggen.

Ik heb een klik gehad met iemand per telefoon en via de app. En na 1 week mee.gedate. Was totaaaaal niks!

Dus ben niet mee eens.Dat je per se moet klikken op de app of tel. Wel dat je gevoel zegt, oke dit is een interessant iemand of oeeeee wa een engerd/saaierd.

Voorbeeld 2: na 1 week appen. Gingen we bellen waar ik hoorde dat hij erg blij was. In doorvragen joh wat ben je blij.
Gaf die aan dat hij elke avond blowt, maar nu een soort lachkick had.
3 per avond. Was voor mij een afknapper.
Ik d8 echt heb ik weer haha ...
Het zegt ook niet altijd iets, maar het bepaald vaak wel of je wel of niet met iemand wilt afspreken, ik heb zoiets als het op de chat niet klikt waarom dan in het echt wel(met een uitzondering daar gelaten, want sommige zijn komen anders over op de chat) maar dan ben ik nu wel nieuwsgierig waarom het niks was? Als het via de telefoon en chat zo klikte?
Kettlebel schreef:
21-09-2019 12:20
Het zegt ook niet altijd iets, maar het bepaald vaak wel of je wel of niet met iemand wilt afspreken, ik heb zoiets als het op de chat niet klikt waarom dan in het echt wel(met een uitzondering daar gelaten, want sommige zijn komen anders over op de chat) maar dan ben ik nu wel nieuwsgierig waarom het niks was? Als het via de telefoon en chat zo klikte?
Hij zag er anders uit dan op fotos. En het was geen klik fysiek, ik voelde me niet aangetrokken. Tussendoor prijsde die me het hemel in. En had het al over relatie en huis kopen enzo. Weet niet , maar dacht oke miss.toch 2e date. Toch 2e date gehad. Maar voelde echt niets dan totale desinteresse.
Alle reacties Link kopieren
Ilovefairytales schreef:
21-09-2019 21:02
...Maar voelde echt niets dan totale desinteresse.
Soms zit het mee en soms zit het tegen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ilovefairytales schreef:
21-09-2019 21:02
Hij zag er anders uit dan op fotos.
Maar dan was het bedrog.. hij deed zich anders voor dan hij daadwerkelijk was? Hij was blijkbaar minder knap in het echt? Niet gevraagd waarom hij andere foto's op zijn profiel zette?
Alle reacties Link kopieren
jbres87 schreef:
22-09-2019 08:08
Maar dan was het bedrog.. hij deed zich anders voor dan hij daadwerkelijk was? Hij was blijkbaar minder knap in het echt? Niet gevraagd waarom hij andere foto's op zijn profiel zette?
Gebeurt vaak, foto's van een tijd geleden. Een standaardvraag moet daarom ook zijn of de foto's recent zijn en indien dat ontbreekt, een waar de persoon volledig op staat.
1 keer had iemand enkel foto's van zijn (leuke) hoofd maar bij de date bleek hij minstens 30kg overgewicht te hebben terwijl hij beweerde salsa dansleraar te zijn en gezond te eten. Hebben toch een drankje gedaan, voor mijn eerste glas leeg was had hij voor zichzelf 3 glazen bier besteld en telkens in 2 slokken binnengekapt...
Een andere keer woog iemand zeker 15 kg minder dan op zijn foto's en zag hij er ziek uit, wat hij ook was, ernstig chronisch ziek, met geen woord over gerept op chat.
Attraverso schreef:
22-09-2019 09:06
Gebeurt vaak, foto's van een tijd geleden. Een standaardvraag moet daarom ook zijn of de foto's recent zijn en indien dat ontbreekt, een waar de persoon volledig op staat.
1 keer had iemand enkel foto's van zijn (leuke) hoofd maar bij de date bleek hij minstens 30kg overgewicht te hebben terwijl hij beweerde salsa dansleraar te zijn en gezond te eten. Hebben toch een drankje gedaan, voor mijn eerste glas leeg was had hij voor zichzelf 3 glazen bier besteld en telkens in 2 slokken binnengekapt...

Drinken is geen eten hè :proud:


Een andere keer woog iemand zeker 15 kg minder dan op zijn foto's en zag hij er ziek uit, wat hij ook was, ernstig chronisch ziek, met geen woord over gerept op chat.
jbres87 schreef:
22-09-2019 08:08
Maar dan was het bedrog.. hij deed zich anders voor dan hij daadwerkelijk was? Hij was blijkbaar minder knap in het echt? Niet gevraagd waarom hij andere foto's op zijn profiel zette?
Ja knap is groot woord. Iemand hoeft niet knap te zijn . Maar wel dat ik me aangetrokken voel....tenminste ietssssssjes.

Nee heb ik.niet gevraagd! Durfde ik niet en het had geen nut om door te vragen.
Als iemand andere foto's gebruikt en je ziet hem/haar in het echt dan is het vaak al klaar toch? Ongeacht of iemand knap is, ik snap nooit zo goed waarom mensen dat dan doen,
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik gewoon weglopen. Het zou voor mij voelen alsof ik bedonderd ben.
Alle reacties Link kopieren
Kettlebel schreef:
23-09-2019 13:50
Als iemand andere foto's gebruikt en je ziet hem/haar in het echt dan is het vaak al klaar toch? Ongeacht of iemand knap is, ik snap nooit zo goed waarom mensen dat dan doen,
Ik snap dat ook niet, of idd foto's van langer dan 5 jaar geleden. Ook een paar keer gehad bij iemand. Als je elkaar dan in het echt ziet dan val je meteen door de mand, dus wat heeft dat voor zin.

Ik heb Tinder eraf gegooid vd week, ik vond het veel te oppervlakkig. Heb nu alleen nog paiq maar daar vind ik het ook niet tot nu toe. Mannen die met mij matchen maar totaal mijn type niet zijn... dus als iemand nog een leuke app weet (die niet op Tinder of Happn lijkt) hou ik me aanbevolen ;)
Is badoo iets?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds een paar dagen op Tinder.

Daarvoor heel lang op Badoo gezeten, dan heb ik het wel over jaren geleden, zo'n 10 -15 jaar geleden schat ik. Dat was toen erg leuk, toen heel veel leuke mannen ontmoet waarmee ik nu nog steeds bevriend ben.

Heb er ook 2 mannen ontmoet waarmee ik serieuze relaties heb gehad, met de ene, iets van 2,5 jaar en met de andere zo'n 6 jaar. Tegenwoordig is Badoo erg verandert en zitten er veel mannen met bijv. oorbellen, piercings en mannen die bijv. me i.p.v. van mijn schrijven op, het niveau is behoorlijk gedaald. Veel mannen van noord-Afrikaanse afkomst, daar zit ik ook niet op te wachten.

Toen ik op Badoo actief was, was ik halverwege de dertig, en had ik over aandacht niet te klagen, echt tientallen mannen, mooie, intelligente mannen, die ook actief chatten.

Ik had de afgelopen jaren een serieuze relatie, maar nu toch weer toe aan een partner in mijn leven. IRL kom ik ook leuke mannen tegen maar allemaal bezet.

Via mijn kennissenkring positieve verhalen over Tinder gehoord (een aantal mensen hebben hun partner daar gevonden) dus ik dacht...ook maar eens proberen. Maar ik vind het tot dusver heel oppervlakkig en stukken moeilijker dan toen ik jonger was. Ik ben nu eind 40 en ik denk dat het gewoon veel moeilijker is om dan nog een partner te vinden. Tot mijn schrik ben ik ook al 3 bekende heren tegen gekomen.

Veel matches die vervolgens niks (meer) zeggen. Gesprekjes met mannen die zeggen graag weer een serieuze relatie te zoeken en die dan opeens afgelopen zijn. Veel mannen die direct willen afspreken, (vorige week zondag nog met het lekkere weer, zullen we nog even wat gaan drinken op dat terras?) terwijl je nog nauwelijks met elkaar hebt gesproken, moet je dan met een vreemde gaan afspreken? Binnen 1 minuut heb je volgens mij al door of je iemand wel of niet aantrekkelijk vind en als je er dan op zo'n date achterkomt dat je helemaal niks gemeen hebt, dan is zo'n date verloren tijd wat mij betreft. Ik hou er van om langer te chatten en elkaar zo beter te leren kennen, deed ik in het verleden ook en ben daarin nooit teleurgesteld.

Ik begrijp dus, dat ik het niet zo serieus moet nemen en gewoon door moet swipen en dan misschien wel iemand tegenkom, of misschien ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelende met telefoon Apps is dat ze die vaak gebruiken als ze zich ff vervelen. Bijv. als er reclame is op tv, hun F1 of voetbalwedstrijd is saai enz.
Je bent een 'vuller' voor momentjes.
Heb ik gemerkt toen ik akkoord ging met Appen ipv op de datingsite. Hij ging op de bank zitten tv kijken met zijn telefoon en zijn antwoorden duurden ineens een eeuwigheid. De man bekende dat ie tv was gaan kijken??!!
Daar ben ik snel klaar mee. Geen tijd nemen voor het gesprek = opzouten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven