Wat doen in Amsterdam met oude collega?
maandag 1 juni 2026 om 21:46
Twijfel over de pijler, toch maar reizen gekozen.
Vandaag in mijn spam box een berichtje met als titel 'hello old friend' Ben nog niet helemaal overtuigd, maar na wat heen en weer mailen denk ik toch echt dat een oude collega van mij volgende week een overstap van 18 uur in Amsterdam heeft.
Even de context; We hebben elkaar 21 jaar niet gezien, 20 jaar niet gesproken en waren destijds huisgenoten en collega's, niet perse dikke vriendinnen, wel veel samen opgetrokken in een voor ons beiden vreemd land
Ze is Canadese en reist met kind van 6 en partner. Ze landen al om 7:55, ik kan rond 13:30 in Amsterdam zijn en ze hoeven pas om 20:30 weer op Schiphol zijn.
Nu vind ik het echt wel leuk om haar te ontmoeten en bij te praten, maar geen idee wat te gaan doen. Heb nu als idee paar uurtjes de stad in en dan neem ik ze mee naar ons huis om te eten, douchen en even te slapen, zet ik ze s'avonds weer af op schiphol. Persoonlijk kan ik me er namelijk niks bij voorstellen dat het leuk is om al die uren met een 6 jarige erbij door Amsterdam te slenteren.
Maar goed, het lijkt hun wel leuk.om wat van Amsterdam te zien, wat ik ook wel weer snap. Wie heeft er tips voor zeg een uur of 4 lang vermaak?
Vandaag in mijn spam box een berichtje met als titel 'hello old friend' Ben nog niet helemaal overtuigd, maar na wat heen en weer mailen denk ik toch echt dat een oude collega van mij volgende week een overstap van 18 uur in Amsterdam heeft.
Even de context; We hebben elkaar 21 jaar niet gezien, 20 jaar niet gesproken en waren destijds huisgenoten en collega's, niet perse dikke vriendinnen, wel veel samen opgetrokken in een voor ons beiden vreemd land
Ze is Canadese en reist met kind van 6 en partner. Ze landen al om 7:55, ik kan rond 13:30 in Amsterdam zijn en ze hoeven pas om 20:30 weer op Schiphol zijn.
Nu vind ik het echt wel leuk om haar te ontmoeten en bij te praten, maar geen idee wat te gaan doen. Heb nu als idee paar uurtjes de stad in en dan neem ik ze mee naar ons huis om te eten, douchen en even te slapen, zet ik ze s'avonds weer af op schiphol. Persoonlijk kan ik me er namelijk niks bij voorstellen dat het leuk is om al die uren met een 6 jarige erbij door Amsterdam te slenteren.
Maar goed, het lijkt hun wel leuk.om wat van Amsterdam te zien, wat ik ook wel weer snap. Wie heeft er tips voor zeg een uur of 4 lang vermaak?
maandag 1 juni 2026 om 21:54
Lang geleden dat ik er geweest ben, dus misschien even checken of het nog zo is, maar ik vond het Rembrandthuis heel leuk met jonge kinderen. Workshops met verf maken etc. en ondertussen is het ook een mooi gebouw. Je kunt er geen 4 uur stukslaan, wel 2.
Misschien kun je opperen dat ze 's ochtends zonder jou alvast zo'n rondvaart doen? Of het moet je ding zijn en dat je het leuk vindt om mee te gaan, natuurlijk.
Misschien kun je opperen dat ze 's ochtends zonder jou alvast zo'n rondvaart doen? Of het moet je ding zijn en dat je het leuk vindt om mee te gaan, natuurlijk.
maandag 1 juni 2026 om 22:07
Wat gaan ze 's ochtends doen?
Ik zou meenemen dat ze sowieso al een halve dag zichzelf hebben moeten entertainen.
Die horeca en "rondlopen in Amsterdam" lijkt mij dus niet persé meer nodig.
Ik zou ze dus gewoon meeslepen naar je thuis, daar eten en drinken serveren - eventueel dus wel bitterballen - en bijpraten.
Als je ze om half 2* ergens ophaalt en ze moeten om half 9* alweer terug op Schiphol zijn is de tijd zo om. Tenzij je naast Schiphol woont.
Als ze Nederland of Amsterdam écht willen zien zou ik hen aanraden volgende keer 2 dagen te stoppen.
*Wat in praktijk waarschijnlijk betekent dat je om half 3 thuis bent en weer weg moet om half 8.
Ik zou meenemen dat ze sowieso al een halve dag zichzelf hebben moeten entertainen.
Die horeca en "rondlopen in Amsterdam" lijkt mij dus niet persé meer nodig.
Ik zou ze dus gewoon meeslepen naar je thuis, daar eten en drinken serveren - eventueel dus wel bitterballen - en bijpraten.
Als je ze om half 2* ergens ophaalt en ze moeten om half 9* alweer terug op Schiphol zijn is de tijd zo om. Tenzij je naast Schiphol woont.
Als ze Nederland of Amsterdam écht willen zien zou ik hen aanraden volgende keer 2 dagen te stoppen.
*Wat in praktijk waarschijnlijk betekent dat je om half 3 thuis bent en weer weg moet om half 8.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 1 juni 2026 om 22:37
Naar de OBA en dan vanaf de bovenste verdieping van het uitzicht genieten met een kop koffie. Gratis.
Naar Nemo? Zelfde uitzicht, maar misschien wel leuker voor de 6 jarige? Niet gratis
Via de zijkant van Krasnapolski klein steegje in en een jenevertje drinken bij wijnand fockink
Naar Nemo? Zelfde uitzicht, maar misschien wel leuker voor de 6 jarige? Niet gratis
Via de zijkant van Krasnapolski klein steegje in en een jenevertje drinken bij wijnand fockink
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
maandag 1 juni 2026 om 22:48
Ik bedoel inderdaad om ze wat tips te geven van wat zelf kunnen doen in de ochtend en dat ik ze dan ergens oppik, misschien eerst nog biertje en bitterballen op een teras, en dan mee naar huis.
Dat mee naar huis heb ik trouwens pas net voorgesteld, ingegeven doordat ik dat zelf heel fijn zou vinden als ik zo'n lange overstap had met kind. Misschien zien zij het wel zitten om zo'n lange dag in de stad door te brengen, dat kan natuurlijk ook nog. Woon niet heel ver bij Schiphol vandaan dus ook voor een paar uurtjes wel de moeite
Dat mee naar huis heb ik trouwens pas net voorgesteld, ingegeven doordat ik dat zelf heel fijn zou vinden als ik zo'n lange overstap had met kind. Misschien zien zij het wel zitten om zo'n lange dag in de stad door te brengen, dat kan natuurlijk ook nog. Woon niet heel ver bij Schiphol vandaan dus ook voor een paar uurtjes wel de moeite
simsalabimbam wijzigde dit bericht op 01-06-2026 22:49
Reden: typo
Reden: typo
8.55% gewijzigd
maandag 1 juni 2026 om 22:48
Achter het CS oversteken met de pont en dan hierheen
https://www.thisisholland.com/
Is echt heel leuk.
https://www.thisisholland.com/
Is echt heel leuk.
Jankerd
maandag 1 juni 2026 om 23:31
(Breek even in)Djessy schreef: ↑01-06-2026 22:48Achter het CS oversteken met de pont en dan hierheen
https://www.thisisholland.com/
Is echt heel leuk.
Dit lijkt mij dus heel erg leuk! Is dit ook nog leuk voor pubers van 15?
dinsdag 2 juni 2026 om 03:08
Hoe kom je erbij? Dat is duur en niet geschikt met een zesjarige erbij.
Dan is het een beter idee om een tochtje met de rondvaartboot of pont naar Noord en dan This is Holland (alhoewel ook prijzig) voor te stellen.
TO - weet je of ze van ver komen? Ik zou persoonlijk direct vragen wat zij fijn vinden na hun vlucht: heeft ze contact opgenomen omdat ze hopen bij jou te kunnen uitrusten of willen ze graag Amsterdam zien? (En ik vraag me af waarom iemand een vlucht met 18 uur overstap boekt, scheelde het veel geld of leek het hen oprecht een goed plan om een dag Amsterdam ertussen te proppen met een kind van zes?)
dinsdag 2 juni 2026 om 07:47
Djessy schreef: ↑01-06-2026 22:48Achter het CS oversteken met de pont en dan hierheen
https://www.thisisholland.com/
Is echt heel leuk.
Ik vond dit ook echt geweldig!
dinsdag 2 juni 2026 om 08:36
Sjezus mina, wat een oordelenlaiskuri schreef: ↑02-06-2026 03:08Hoe kom je erbij? Dat is duur en niet geschikt met een zesjarige erbij.
Dan is het een beter idee om een tochtje met de rondvaartboot of pont naar Noord en dan This is Holland (alhoewel ook prijzig) voor te stellen.
TO - weet je of ze van ver komen? Ik zou persoonlijk direct vragen wat zij fijn vinden na hun vlucht: heeft ze contact opgenomen omdat ze hopen bij jou te kunnen uitrusten of willen ze graag Amsterdam zien? (En ik vraag me af waarom iemand een vlucht met 18 uur overstap boekt, scheelde het veel geld of leek het hen oprecht een goed plan om een dag Amsterdam ertussen te proppen met een kind van zes?)
Jankerd
dinsdag 2 juni 2026 om 09:21
dinsdag 2 juni 2026 om 10:29
This is Holland is inderdaad heel erg leuk. En dan eten bij Tolhuistuin.
Maar ik vermoed inderdaad dat ze op een gegeven moment wel in gaan storten dus zij moeten eerst even aangeven hoe ze dat voor zich zien. Of ze als ze aankomen eerste even een paar uur gaan slapen en dan met jouw de stad in gaan of juist andersom. Dan kun jij ook beter je activiteit op aanpassen/plannen.
Maar ik vermoed inderdaad dat ze op een gegeven moment wel in gaan storten dus zij moeten eerst even aangeven hoe ze dat voor zich zien. Of ze als ze aankomen eerste even een paar uur gaan slapen en dan met jouw de stad in gaan of juist andersom. Dan kun jij ook beter je activiteit op aanpassen/plannen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in