Wat doen jullie zoal iedere avond?

26-11-2019 14:31 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat andere stellen nou zo'n beetje de hele week 's avonds doen samen.
Natuurlijk hebben wij beiden heus wel eens een afspraak of een verplichting, maar soms heb je ook van die weken dat er niks hoeft en we allebei thuis zijn
Dan zet je "maar weer" een serie op Netflix aan, maar soms voelt dat allemaal zo blahhhh
Bij avond vier op rij na het eten "wat zullen we kijken?" denk ik dan soms: jeetje er moet toch meer te doen zijn? Wat zouden andere mensen nou week in week uit doen als ze uit hun werk komen. (ja ik weet, je kan ook er op uit en dingen gaan doen, maar het geld is ook niet oneindig en ik vind het op zich lekkerom 's avonds ook rustig thuis te zijn).

En doen jullie ook veel "voor jezelf" 's avonds? Als in: dat je in je eentje boven gaat zitten met een boek of zo? Of richt je je toch ook wel veel op de ander

Gewoon nieuwsgierig, zonder oordeel.
Serie kijken, kinderen helpen met huiswerk, huis opruimen, hond uitlaten, kattenbak verschonen, studeren, wasje opvouwen, boek lezen, muziek luisteren met wijn, blendle lezen of luisteren, tv kijken, bellen met vriendinnen/familie, studeren, werken, momenteel knutselen aan sinterklaassurprises, ijsje halen in de stad, terrasje pakken in de stad, wandelen door de stad, in de kroeg met vriendinnen wat drinken, hapje eten ergens, plannen maken voor vakanties, rommelen in huis, kledingkasten uitmesten.
Alle reacties Link kopieren
Hier max 2 avonden per week Netflix, van meer word ik ook kriegel. Ik werk ook wel zeker 2-3 avonden per week. Verder doen we vaak een spelletje, soms ook gewoon ieder voor zich een beetje struinen op internet/lezen, of samen plannen smeden voor de verbouwing en materialen zoeken enzo. In de zomer ben ik vaak tot laat in de tuin bezig en drinken we daarna nog samen een wijntje op het terras.
Mezcal schreef:
27-11-2019 15:04
's Zomers zijn we actiever dan in de winter, maar dan nog: koken en eten, samen douchen, Netflixen, seks, borreltje doen ergens, uit eten, spelletjes doen, wandelen met de hond, bloggen.

Geen kinderen, dus dat zal schelen denk ik.
Daar heb ik zo weinig beeld bij, waarom zou het zonder kinderen zo heel anders zijn dan met? Ok, buitenshuis is het minder makkelijk met kinderen, maar de rest? Koken, eten, douchen, Netflix, seks, spelletjes, wandelen, bloggen, gaat allemaal gewoon door hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier veel bordspellen.
We hebben een verzameling, maar komen er doordeweeks niet aan toe ivm andere "verplichtingen" (studie, boeken, stock).
1x per maand en dan op een zondag.

Legpuzzels hebben we ook. Alleen 500 stuks vanwege het formaat.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
BlaZoo schreef:
27-11-2019 16:33
Daar heb ik zo weinig beeld bij, waarom zou het zonder kinderen zo heel anders zijn dan met? Ok, buitenshuis is het minder makkelijk met kinderen, maar de rest? Koken, eten, douchen, Netflix, seks, spelletjes, wandelen, bloggen, gaat allemaal gewoon door hoor :)
Ik vind dat een wereld van verschil. Je moet afstemmen wanneer wie weg is en tot hoe laat, je kunt niet zomaar kijken wat je wilt als er kinderoogjes meekijken (the walking dead bewaar ik even voor een ander moment) en ook de gesprekken met partner zijn anders met kinderen in de buurt, wandelen met kinderen is korter en met meer gejengel en er komt een hele taak bij als het gaat om helpen met huiswerk en taxi spelen voor sport. Laat staan het aansporen om naar bed te gaan, verzoeknummers voor gymkleding die echt echt echt morgen klaar moet zijn en oh ja we hebben een project voor AK en daar moet nog dit en dat voor gehaald worden had ik toch gezegd....?

Dat wordt over een jaar of 2 weer heel anders, maar begin middelbare schoolpubers zijn een enorme aanslag op je avond vind ik. Veel meer nog dan peuters en kleuters. Die slapen om 19:00.
Jaja007 schreef:
27-11-2019 16:43
Ik lees hier veel bordspellen.
We hebben een verzameling, maar komen er doordeweeks niet aan toe ivm andere "verplichtingen" (studie, boeken, stock).
1x per maand en dan op een zondag.

Legpuzzels hebben we ook. Alleen 500 stuks vanwege het formaat.
Wat?
BlaZoo schreef:
27-11-2019 16:33
Daar heb ik zo weinig beeld bij, waarom zou het zonder kinderen zo heel anders zijn dan met? Ok, buitenshuis is het minder makkelijk met kinderen, maar de rest? Koken, eten, douchen, Netflix, seks, spelletjes, wandelen, bloggen, gaat allemaal gewoon door hoor :)
Dat is wel een beetje naief gedacht denk ik.

Ja, je kunt je leven tot op zekere hoogte doorleven maar kleine kinderen kosten heel veel 'zorg'tijd en grotere kinderen heel veel 'coach'tijd (lees ik net bij Malinois).

Die van mij liggen inderdaad om 19.00 uur op bed maar dan ben ik wel al anderhalf uur voortdurend met ze bezig geweest: koken, zorgen dat ze eten, onder de douche, verhaaltjes lezen, zorgen dat ze in hun bed blijven liggen, terugleggen, nog eens terugleggen, boos worden, naast ze gaan zitten totdat ze slapen...
Dan ben ik wel kapot hoor.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
27-11-2019 16:53
Dat is wel een beetje naief gedacht denk ik.

Ja, je kunt je leven tot op zekere hoogte doorleven maar kleine kinderen kosten heel veel 'zorg'tijd en grotere kinderen heel veel 'coach'tijd (lees ik net bij Malinois).

Die van mij liggen inderdaad om 19.00 uur op bed maar dan ben ik wel al anderhalf uur voortdurend met ze bezig geweest: koken, zorgen dat ze eten, onder de douche, verhaaltjes lezen, zorgen dat ze in hun bed blijven liggen, terugleggen, nog eens terugleggen, boos worden, naast ze gaan zitten totdat ze slapen...
Dan ben ik wel kapot hoor.
Die van mij slaapt niet voor 20:30 en die is pas 2.5 :cry:

En ik heb idd opzich verder meer een totaal gebrek aan energie na een 9-urige werkdag en een peuter dan dat het strikt gezien onmogelijk is om de deur nog uit te gaan ofzo. Meestal ben ik blij als ik nog ff een uurtje op de bank kan kruipen, eindelijk HEEL EVEN niks. :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Beide intensieve baan, we eten samen, kletsen dan bij over de dag en na het eten gaan we vaak relaxen. Doordeweeks hebben we beide nooit echt zin om nog op pad te gaan. We spreken onze vrienden vaak in het weekend. Dus doordeweekse avonden bestaan uit tv kijken, Netflixen en soms lange gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
27-11-2019 15:13
Niet iedereen vindt een vergadering een leuke invulling van z'n avond.
Vind het als ik ervoor betaald krijg al geen reet aan dus laat staan in mijn vrije tijd.
lux- schreef:
27-11-2019 17:57
Die van mij slaapt niet voor 20:30 en die is pas 2.5 :cry:

En ik heb idd opzich verder meer een totaal gebrek aan energie na een 9-urige werkdag en een peuter dan dat het strikt gezien onmogelijk is om de deur nog uit te gaan ofzo. Meestal ben ik blij als ik nog ff een uurtje op de bank kan kruipen, eindelijk HEEL EVEN niks. :P
De peuter van drie schopt de meeste stennis hoor. En daar zit ik nu dus naast.... want ze liggen om 19.00 uur in bed maar slapen... dat is altijd de vraag ;-D
COtweepuntnul schreef:
27-11-2019 16:53
Dat is wel een beetje naief gedacht denk ik.
Kan, ik heb weinig vergelijk. Mijn volwassen leven is nauwelijks kinderloos geweest :)
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
27-11-2019 19:34
De peuter van drie schopt de meeste stennis hoor. En daar zit ik nu dus naast.... want ze liggen om 19.00 uur in bed maar slapen... dat is altijd de vraag ;-D
Haha. Ik lig er niet meer naast. Dat hebben we hem afgeleerd inmiddels. Maar dat betekent niet dat hij daar geen commentaar op heeft.

Vanavond ging hij zonder ook maar een kik te geven slapen :yes: maar wat doe ik nu? Tv kijken en forummen :P Man is uit namelijk dus ja; iemand moet het fort bewaken ;)

Achja morgen heb ik avonddienst, vrijdag een etentje met vriendinnen en zaterdag vieren we Sinterklaas dus genoeg enerverends op het programma :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
BlaZoo schreef:
27-11-2019 20:01
Kan, ik heb weinig vergelijk. Mijn volwassen leven is nauwelijks kinderloos geweest :)
Ik heb ook weinig vergelijk. Maar dat maakt je toch niet blind voor de impact die een kind op je avond heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk vrijwel elke avond, de avonden dat we samen zijn kijken we tv of serie. Doen soms een spelletje of lezen wat. Of kletsen gewoon op de bank
Ik ben 1 avond op cursus tot Half 11 en 1 avond sporten met vriendinnen.
Andere avonden, soms Videoland of Netflix avond. Bezoek/ visite zeker 2 avonden.
Soms avondje creatief prutselen. Soms uitgebreid verzorg avondje bad/ ontharen nagels enz. Soms avondje catawiki.
In de zomer altijd tot laat in de tuin bezig of in ieder geval buiten
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
27-11-2019 20:12
Ik heb ook weinig vergelijk. Maar dat maakt je toch niet blind voor de impact die een kind op je avond heeft?
Sommige mensen zijn daar erg blind voor, heb ik gemerkt. En die denken dan vaak dat mensen die hun kinderen wel als een beperkende factor ervaren het zichzelf dan moeilijk maken.

En gaan dan heel uitgebreid uitleggen hoe ze alles veel meer moeten regelen maar dat als je het maar gewoon goed regelt alles kan. Ja, no shit Sherlock, dat was het punt ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Malinois schreef:
27-11-2019 20:12
Ik heb ook weinig vergelijk. Maar dat maakt je toch niet blind voor de impact die een kind op je avond heeft?
Als mijn ervaring anders is ben ik blind. Ok.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond bv is man weg, puber zit boven en de jongste slaapt. Zijn bloedsuiker is onder controle dus ik hoef niet tig keer naar boven. Ik heb mijn teennagels opnieuw gelakt, gedoucht, geschoren en gesmeerd, en man is onderweg naar huis met McDonald’s. Daarna roken we een joint en gaan we seksen. Daarna lekker slapen. Onderwijl kijk ik tv en forum ik.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
27-11-2019 21:15
Vanavond bv is man weg, puber zit boven en de jongste slaapt. Zijn bloedsuiker is onder controle dus ik hoef niet tig keer naar boven. Ik heb mijn teennagels opnieuw gelakt, gedoucht, geschoren en gesmeerd, en man is onderweg naar huis met McDonald’s. Daarna roken we een joint en gaan we seksen. Daarna lekker slapen. Onderwijl kijk ik tv en forum ik.
Jij liever dan ik ;-D als er nou een combinatie is waarvan ik niet geil word is het wel Mc Donald’s en joints :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
27-11-2019 21:28
Jij liever dan ik ;-D als er nou een combinatie is waarvan ik niet geil word is het wel Mc Donald’s en joints :lol:
Haha, nee ik ook niet, ik ben meer van de pizza en wijn / sushi en bubbels :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik word ook niet geil van de Mac of de joint, maar van mijn man. Sushi is voor aanstellers.
beetjegek schreef:
27-11-2019 21:35
Ik word ook niet geil van de Mac of de joint, maar van mijn man. Sushi is voor aanstellers.
Het hoeft niet zo onaardig he.
BlaZoo schreef:
27-11-2019 21:13
Als mijn ervaring anders is ben ik blind. Ok.
Nee, dat je niet ziet dat jouw ervaring alleen iets zegt over jou en niet over anderen en dat ook na uitleg nog niet ziet maakt je blind.
Als je blowen als je koters in huis zijn normaal vindt snap ik dat je geen punt maakt van seks als je kinderen je kunnen horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven