Wat gaat dat geven binnen een jaar of 15?

22-08-2019 22:00 92 berichten
Ik heb een partner die net een half jaar heeft thuisgezeten.
Werkloos.

Zich enerzijds suf solliciterend.
Anderzijds ... met momenten zo op mijn zenuwen werkend.


Sinds deze week werkt ie eindelijk terug.
En mijn God ... wat was ik gelukkig dat ie weer gewoon 40 uur of wat per week buitenshuis is.
Iets zinnig te doen heeft.
Mij niet heel de tijd voor de voeten loopt als ik zelf thuis ben (ik werk 3 dagen).


Want ja, hij zat 7 op 7 thuis, dan ga ik buiten werk om niet eindeloos veel plannen maken voor mezelf.
Kan nu dus zonder schuldgevoel ("ik laat hem weer alleen thuis achter") ook terug een keer afspreken met een vriendin.


Maar ... Over 15 jaar gaat die man normaal gezien wel met pensioen.
Wat dan?
Dan is ie definitief hele dagen thuis.

Nog mensen die hier tegenaan lopen en hun partner soms letterlijk buiten kijken?


(Vrienden heeft ie nauwelijks. Behalve af en toe 2 uur gaan fietsen in zijn ééntje op de dijken alleen maar hobby's binnenshuis thuis.
Kinderen hebben we niet.)


En ja, hij is lief en vaak een schat.
Maar continu op elkaars lip ... werkt dan ook weer niet voor mij.


Ik zal wel een onmogelijke echtgenote zijn :-) ?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je wel. En het duurt nog 25 jaar voor ons pensioen maar ik heb gewoon af en toe dat huis voor mezelf nodig

Maar gelukkig heb je nog 15 jaar om het met hem te bespreken hoe je dat gaat aanpakken😂
.
anoniem_382003 wijzigde dit bericht op 23-08-2019 08:00
Reden: .
99.58% gewijzigd
absor schreef:
22-08-2019 22:49
Ik begrijp je wel. En het duurt nog 25 jaar voor ons pensioen maar ik heb gewoon af en toe dat huis voor mezelf nodig

Maar gelukkig heb je nog 15 jaar om het met hem te bespreken hoe je dat gaat aanpakken😂
Ik wil gewoon al af en toe in rust kunnen Viva'en zonder dat man met een half oog meekijkt "wat ik daar allemaal aan 't typen ben" of "wat er te lachen valt en of ie mag meelachen" :-D.


Hij kent nogal veel fora, het is niet voor niets dat we elkaar 15 jaar geleden op een forum zijn tegengekomen :).
(Maar Viva is toch écht van mij en van mij alleen :twisted:.)
Mermedina schreef:
22-08-2019 22:34
Nou dan ga je toch latten na jullie pensioen? Of nu alvast. Heb je de avonden voor jezelf.

Ik snap niet zo goed waarom je het rijk voor jezelf alleen wilt hebben maar dat zal mogelijk aan uiteenlopende wensen liggen. Zoals ik een dame laatst hoorde zeggen: “heb ik ook eens de afstandsbediening”.
Ik wel. Maar ik snap niet waarom TO niet gewoon kan doen wat ze wil omdat zij zelf vind dat ze thuis moet blijven bij een partner.
Alle reacties Link kopieren
Het huis voor jezelf hebben voelt anders dan dat er iemand rondloopt

Daarom vind ik het ook heerlijk dat ik soms weekenden moet werken en dus doordeweeks vrij ben en man en kids weg zijn, lekker je huis voor jezelf

En ja ik vind het ook fijn als ze er wel zijn
Als jij ook het grootste deel van de week vrij bent had je toch veel meer leuke dingen samen kunnen gaan ondernemen?

Toen mijn vader met de vut ging, gingen hij en m'n moeder vaker fietsen, wandelen, dagje ergens een plaatsje bezichtigen etc en daarnaast kluste hij thuis en bij mij en soms bij familie. Hij had altijd wel wat te doen.
Mijn man is al met pensioen (ook een flink leeftijdsverschil) en hij is veel thuis. Verveelt zich totaal niet, maar veel van zijn bezigheden zijn thuis.
Ik werk 4 dagen en op mijn vrije dag vind ik het soms fijn om het huis voor mezelf te hebben. Dat gaat man op pad en heb ik alle ruinte. Heerlijk.
Jouw man lijkt zich erg afhankelijk van jou op te stellen. Daar zou ik niet tegen kunnen.
Hij lijkt weinig initiatieven tot eigen activiteiten te nemen. Echter kan het zomaar dat wanneer hij met pensioen is hij een fietsmaatje treft en/of zelf langere tochten wil fietsen.

Kijk tegen die tijd waar je zelf behoefte aan hebt. Zijn dat meer eigen activiteiten, onderneem die dan.
Is dat meer tijd alleen thuis, stel hem dan voor om te fietsen wanneer jij thuis bent, en dan niet heel vroeg in de ochtend.

En voor nu, nog niet teveel piekeren. Voorspellen hoe het dan precies zal lopen en waar jullie behoefte aan hebben dat is onmogelijk.

Hier ook af en toe behoefte aan me-time. Net zo goed als aan tijd samen. Oplossingen:
-latten
-partner is in de weekenden eerder op, ik slaap later. Hierdoor beiden op verschillende momenten wat extra tijd voor onszelf.
-verschillende werktijden.
-naast activiteiten samen ook beide soms afspreken met anderen zonder partner.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-08-2019 22:27
Gewoon een andere vent zoeken tegen die tijd.


Inderdaad, je kunt hem altijd nog weg doen;)
Antoon69 schreef:
22-08-2019 22:32
o_o
Wat, geschrokken van een beetje leeftijdsverschil?
Alle reacties Link kopieren
Je doet alsof je een hond hebt die niet een paar uur alleen thuis kan zijn. Samen met hem al die uren thuis gaan zitten is toch echt iets wat jij zelf doet. Het zit in jou. Want jij zit ook thuis ipd dat je met vrienden op stap bent, een cursus doet of naar theater/musea, sport, vrijwilligerswerk of familie....

Hij is volwassen. Jij kan prima een dag of meer alleen op stap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
22-08-2019 22:19
Neemt hij het je echt kwalijk als je weggaat terwijl hij thuiszit of zit dat tussen jouw oren? Ik zou dat, over vijftien jaar of als hij nog eens zijn baan kwijtraakt, loslaten en niet anders leven dan normaal. Hij is een volwassen vent, hij kan toch gewoon alleen thuis zijn?
wat vindt hij er van idd. ik zou er namelijk helemaal geen probleem mee hebben als mijn partner uitjes zou hebben en ik thuis zo blijven rommelen. ik vind dat juist weer heerlijk.
Don't cry, buy a bag and move on.
Marnamai schreef:
22-08-2019 22:04
Maar als eerst een vriendin passeert en vervolgens collega's op stap willen en daarna ook nog es familie is het antwoord de 3de keer toch echt "njet" of "niet deze week".
En dan heb ik dus bij die collega's al een schuldgevoel want het is al de 2de keer die week.
Waarom zeg je dan nee tegen een sociale afspraak die jou leuk lijkt? Je man is toch geen kind dat een oppas nodig heeft? Kun je hem niet eens meenemen? Of jullie gaan samen een keer fietsen of wandelen?

Je moet ook erg oppassen met jouw houding. Voor je het weet zit jij ook in een sociaal isolement, als jij steeds afspraken afzegt. Dan zitten jullie straks allebei 24/7 thuis als jullie met pensioen zijn. Leef gewoon lekker je eigen leven!
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam een paar jaar geleden tot een zelfde soort besef.
Kinderen waren ineens zo groot, dat we de weekenden veel tijd samen hadden.
Ook minder druk en afleiding daardoor.
Teruggeworpen op elkaar. En stel dat ik 100 word... ( Wat voor onze generatie niet raar schijnt te zijn) dan ben ik nog niet op de helft. En moet nog heel lang met hem.
Wij hebben er veel over gepraat. Heel veel. Onze behoeftes uitgesproken.
We hebben beiden veel behoefte aan vrijheid. Ik het meest.
Daar hebben we afspraken over.
De basis is samen oud worden. Maar duidelijk als zeer vrije individuen.
Dat past ons.
Ieders veel weg (ik vooral), en als we samen zijn is die druk weggevallen. De druk van samen zijn

En nog zou ik wat vaker alleen willen eten. Asociaal met scherm of krant.
Mijn ouders hadden hetzelfde toen mijn vader met pensioen ging. Die had weinig vrienden, of ze wonen erg ver weg. Hobby's alleen dingen in huis, zoals piano spelen en tuinieren.
Hij heeft toen weer een baan gezocht voor 2,5 dag. Nu gaat hij ook wat vaker op pad, zoals naar muziekevenementen wat hij mensen leert kennen. Dat deed hij vroeger nooit. Misschien dat zich dat bij jouw man ook nog gaat ontwikkelen. Koopt hij ineens een hond of een zeilboot en is hij juist hele dagen op pad. Ik zou je 15 jaar van te voren niet te veel zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn stellen die samen een bedrijf hebben dus voor sommigen kan dat werken.

Het leven is geen rozengeur en maneschijn, en dit soort ingrijpende veranderingen drukken je met de neus op de feiten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er dus nu al het nodige aan doen om slank en gezond te blijven. Zo word je niet afhankelijk van iemand die het haast uitgilt van frustratie. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het is belangrijk om buiten de deur te komen, dingen mee te maken, andere mensen te spreken. Dan heb je elkaar nog eens wat te vertellen aan de eettafel. Maar als iemand niks meemaakt doordat hij de hele tijd thuis zit en niks doet, dan ben je snel uitgesproken. Je man kan prima vrijwilligerswerk gaan doen, een hobby zoeken, eens een dag naar een museum of evenement. Ik zou er bij hem op aandringen dat hij dat soort dingen zoekt. Er is genoeg aan vrijwilligerswerk te doen. Dat geeft hem ook het gevoel nuttig bezig te zijn en doet wat met zijn eigen waarde. Je hebt nu mooi de tijd om hem daar wat in te coachen. Schijnbaar bedenkt hij dat zelf niet.
Ik vind het heerlijk als mijn man thuis is! Ik geniet daar echt van en kan hem overdag ook echt missen.
Maar als hij thuis is zijn we niet constant samen. Ieder doet ook wel z'n eigen ding en we zijn bezig met onze eigen bezigheden. Maar toch, als ik dat wil kan ik even naar hem toe gaan, we kunnen samen koffie drinken, samen ontbijten en lunchen ect.

Maar ik kan ook terwijl hij thuis is lekker gaan forummen, of even gaan wandelen of naar een vriendin als ik daar zin in heb.
Maar ik ben graag bij hem en ik vind het heerlijk als hij thuis is, dat is toch een heel ander gevoel.
Maar wij kunnen ook heel erg goed samen werken en samen dingen doen. Dan vullen we elkaar aan en zijn we eigenlijk wel een perfect team.

Van mij mag hij altijd thuis zijn, maar goed, het duurt nog lang voordat hij op pensioen gaat helaas.
Mijn man zegt altijd als we moet pensioen zijn kopen we een luxe camper of een jacht en dan zijn we weg, lijkt me heerlijk!

Mijn schoonvader is ook net op pensioen gegaan en zijn nu ook op zoek naar een jacht om te kopen.
Lekker genieten van je tijd samen en reizen, heerlijk! :flirting:
Als ie jou voor de voeten loopt ben je dus zelf ook thuis. Het huis is van jullie allebei. Zelf meer gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-08-2019 22:18
Het duurt nog wel 10 jaar, maar als t aan mij lag ging hij morgen met pensioen. Thuis doen we gewoon onze eigen dingen, en we vinden het ook leuk om samen dingen te doen.
Dit
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-08-2019 09:09
Er zijn stellen die samen een bedrijf hebben dus voor sommigen kan dat werken.
Oh vast, maar dat zou ik niet leuk vinden. Hoe fijn mijn man ook is.
Hij is de eerste die ik bel in voor&tegenspoed. Maar 24-7 samen... neu
2 weken op vakantie is zat, en gelukkig delen we dat gevoel. Ik zit er ook niet mee, dat hij mij wel eens zat is
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-08-2019 09:31
Maar 24-7 samen... neu
2 weken op vakantie is zat,
Maar wat betekent ‘het zat’ zijn dan? Wij kunnen een dag samen zijn in een huis en echt ons eigen ding doen. Dan is hij er wel maar ik ben echt bezig met mijn eigen zaken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
23-08-2019 09:38
Maar wat betekent ‘het zat’ zijn dan? Wij kunnen een dag samen zijn in een huis en echt ons eigen ding doen. Dan is hij er wel maar ik ben echt bezig met mijn eigen zaken.

Ja dat doen wij ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven