Wat is liefde? Mijn verhaal..

22-08-2019 22:06 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
HoiHoi lezers van VIVA,

Graag zou ik even mijn verhaal willen doen. Ik vind het namelijk lastig om er met iemand uit mijn directe omgeving over te praten,, Wellicht dat jullie naar me willen luisteren en mij advies kunnen geven!

Ik heb nu al bijna een jaar een leuk bijbaantje, met gezellige collega's. Maar ik werk eigenlijk altijd met dezelfde collega, waarmee ik goed kan samenwerken, heel veel lachen en leuke/ serieuze gesprekken mee kan voeren. We hebben elkaar de afgelopen weken bijna dagelijks gezien, waardoor we erg naar elkaar toe zijn gegroeid. Misschien teveel?
We hebben het vaak over onze toekomst, hoe die eruit gaat zien en waar we staan over 5 jaar. We hebben het vooral over zijn toekomst, hij is namelijk 6 jaar ouder dan ik en is full-time bij zijn bijbaan blijven hangen. Dat kan echt niet langer.
Hij heeft al een tijdje plannen om een eigen bedrijfje te starten en ik heb hem beloofd dat ik dan voor hem kom werken, als zijn assistent. Als hij dat echt gaat doen, want hij kan het wel.

Maar terug naar mijn issue. We zijn erg closer geworden. We zeggen steeds vaker lieve dingetjes tegen elkaar en raken elkaar net wat vaker aan. Tijdens een lange werkdag legde ik slaperig mijn hoofd tegen zijn schouder aan. Het moment dat ik mijn ogen weer opende, draaide hij opeens zijn gezicht naar mij toe. Ik schrok hiervan, draaide mijn hoofd snel weg en stond op. Dagen heb ik hierover nagedacht, hij probeerde mij te zoenen? Huh wat? We hebben het leuk samen, maar nooit gedacht dat hij mij op die manier zag.
Een aantal dagen later bleven we samen nog even vermoeid op het werk hangen. En je raad het misschien al wel, het gebeurde weer. Hij boog zijn hoofd naar die van mij, deze keer zag ik het wel aankomen en ging ik er op in. We zoenden. Shit, we werken bijna iedere avond samen, dit kan toch niet? We zijn collega's!

Toch gebeurde het een week later weer en weer. Toch twijfel ik heel erg. Niet dat we verder zijn gegaan dan elkaar intens zoenen, nee (hij zou overigens wel meer willen). Maar wat we doen, is dat oké? Aan de ene kant denk ik: we zijn allebei volwassen, leef je leven en doe lekker waar je zin in hebt. Maar aan de andere kant: dat is niet hoe ík ben. Ik ben een onschuldig meisje, zonder ervaring in de liefde. Waar ben ik mee bezig?
Hij is super lief, maar onze omgevingen zijn compleet anders. Is hij wel goed voor mij? Vind ik hem leuk?

Ik raak zo erg in de war van hem en mezelf. Iedere dag denk ik aan hem en aan wat er is gebeurt tussen ons. Hebben jullie advies voor mij? Moet ik er gewoon voor gaan of afkappen nu het nog kan? X

Wat vind jij dat ik moet doen?

Totaal aantal stemmen: 40

Je moet er gewoon voor gaan! (93%)
Nee afkappen, kan echt niet!! (8%)
Alle reacties Link kopieren
Moet ik er gewoon voor gaan of afkappen nu het nog kan? X

Je kunt het toch op ieder moment afkappen als het toch niet leuk blijkt?
En wat is het ergste wat je kan overkomen als je er wel ‘voor gaat’ en kijkt hoe het is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ga d'r gewoon voor. Eens moet je de stap wagen het aan te durven. Stap er zknder al te veel verwachtigen in en zie waar het schip strand 😉 Zoiets kan altijd alle kanten op, nu, maar ook later...
Ik ben een onschuldig meiske... Dat klinkt schattig.
Ik zou ervoor gaan.
Alle reacties Link kopieren
C. Te weinig informatie. Maar als het goed voelt voor je, doen.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf omschrijven als "een onschuldig meisje met weinig ervaring in de liefde"... sorry, maar dit klinkt echt als zo'n late-night tv reclame.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wil je dat onervaren meisje blijven? Gewoon genieten en ervaring opdoen hij hoeft de ware nog niet te zijn hoor
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
En wie heeft je wijs gemaakt dat ‘ervaring in de liefde’ ofwel experimenteren met mannen te maken heeft met schuld en onschuld...
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Hou oud ben je? Je klinkt heel jong. Maar meid, go for it. Niks mis mee hoor. Alleen door te proberen, kom je erachter of hij wat voor je is of niet. Tenzij jij hem helemaal niet leuk vindt natuurlijk. Dan afkappen inderdaad. Valse hoop geven ben ik wel op tegen!
raindance schreef:
23-08-2019 00:22
Hou oud ben je? Je klinkt heel jong. Maar meid, go for it. Niks mis mee hoor. Alleen door te proberen, kom je erachter of hij wat voor je is of niet. Tenzij jij hem helemaal niet leuk vindt natuurlijk. Dan afkappen inderdaad. Valse hoop geven ben ik wel op tegen!
Als iemand 'ik ben een onschuldig meisje' tikt mag ik toch hopen dat ze 16 is. Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet eens of je hem leuk vindt? Dan vind je hem niet leuk want anders had je dat wel geweten.
Zoveel koppels leren elkaar kennen pp het werk. Zelfs al zijn ze niet single.
Enkel kussen en 'dat ben ik niet ik ben een onschuldig meisje'? Nu niet meer?
Lijkt wel een stationsromannetje.
Attraverso schreef:
23-08-2019 06:28
Je weet niet eens of je hem leuk vindt? Dan vind je hem niet leuk want anders had je dat wel geweten.
Zoveel koppels leren elkaar kennen pp het werk. Zelfs al zijn ze niet single.
Enkel kussen en 'dat ben ik niet ik ben een onschuldig meisje'? Nu niet meer?
Lijkt wel een stationsromannetje.
Dit. En ze vind dat het niet langer kan dat hij in z'n bijbaan is blijven hangen :rofl:
Alsof jij dat uitmaakt TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar verhaal. Hoezo kan het niet? Zoveel collega's die wat met elkaar hebben. En zoenen is erg omdat je een onschuldig meisje bent?
...
Alle reacties Link kopieren
Je moet toch ooit beginnen met zoenen. Huppetee
Alle reacties Link kopieren
'' ik ben een onschuldig meisje'' Dit klinkt uhm... heel raar!

Maare... gewoon voor gaan!
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man ook via werk ontmoet. Maar goed, ik vond hem meteen heel fijn om mee samen te werken en ik werd verliefd op hem. Jij geeft niet aan wat je van hem vindt. Vind je hem leuk? Ga er dan voor. Vind je hem niet leuk genoeg: stoppen ermee.
Zeker voor gaan! Klinkt als een lieve jongen en blijkbaar is er een klik.. Niet te hard van stapel lopen, gewoon rustig beginnen met daten. En eerlijk zeggen dat je onervaren bent, je bent immers een tikkie jonger, dus dat hij het rustig aan doen (met seks een zo) moet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem leuk vindt: ga ervoor! Maar je weet volgens mij nog niet echt of dat zo is.
Alle reacties Link kopieren
Dus wij moeten beslissen of jij door gaat met een fling op het werk.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je moet toch es EEN KEER ervaring opdoen? Waarom dan niet met deze leuke jongen waarmee het goed klikt?
Natuurlijk is zijn achtergrond anders en zijn familie is ook anders, dan hoort er nou eenmaal bij. Daar wen je ook zomaar weer aan (jouw familie zal ook moeten wennen dat Nbeek3 nu een vriendje mee naar huis neemt).
"Anders" is niet per sé eng.
Kijk gewoon hoe het loopt en zo lang het leuk is, is het leuk. Toch?
Jullie hoeven niet gelijk te trouwen natuurlijk. En die 6 jaar leeftijdsverschil maakt helemaal niks uit.
Hoe oud zijn jullie?
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Loekie12345 schreef:
23-08-2019 07:31
Zeker voor gaan! Klinkt als een lieve jongen en blijkbaar is er een klik.. Niet te hard van stapel lopen, gewoon rustig beginnen met daten. En eerlijk zeggen dat je onervaren bent, je bent immers een tikkie jonger, dus dat hij het rustig aan doen (met seks een zo) moet accepteren.
Een jongen nog wel. Hij is 6 jaar ouder, het is toch echt te hopen dat het een man is.
Alle reacties Link kopieren
Je hoofd op de schouder van je collega leggen tijdens je werk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven