Wat is nu echt belangrijk?

05-06-2020 15:45 34 berichten
Ik open dit topic omdat ik soms helemaal gek van mezelf word.....

Na ruim 18 jaar in een relatie te hebben gezeten die verre van goed was ben ik nu 3 jaar gescheiden.
Sinds een tijdje een hele lieve vriend die in alles de tegenpool van mijn ex is.

De beginperiode was erg lastig vanwege het feit dat de ex van mijn huidige partner en zijn ex nog in 1 huis woonden (en nee, ik was niet die andere, zijn ex had al jaren een nieuwe partner maar vond het wel een goed idee dat ze daar nog bleef wonen). Een aantal maanden geleden is zij vertrokken en hebben wij meer ruimte om elkaar te kunnen zien.

Het “vervelende” is dat ik nu het gevoel heb dat we niet hebben kunnen “genieten” van de roze wolk / bril periode. Deze lijkt voorbij te zijn. Wat er nu is, is een heel stabiele relatie (heel naar gezegd gezapig) waar we heel goed weten wat we aan elkaar hebben, maar die me ook een beetje benauwt.
Ik mis een beetje spanning (en nee, er is niemand anders waar ik die spanning wel bij voel).

In het verleden heb ik aantoonbaar niet uitgeblonken in mijn partnerkeuze, en ben zo bang dat ik nu weer de foute keuze maak, maar heb geen idee hoe ik dit voor mezelf duidelijk kan krijgen.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Saai is niet fout. Geniet van de rust en een stabiele relatie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is die spanning wel een teken van een slechte relatie voor jou?
Wat is je vraag nu eigenlijk?

Ik vind zelf spanning in een relatie totaal niet belangrijk. Dat haal ik wel uit andere aspecten van het leven. We zijn al een paar keer geëmigreerd, allebei een creatief en onzeker beroep, het leven neemt steeds onverwachte wendingen. Bij mijn lief voel ik me veilig, geborgen, gezapig, en ik zou niet anders willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik teken voor een saai leven😏

Ik denk ook dat de afgelopen maanden iedereen een wat gezapiger leven had.... puur omdat er op uitgaan zo lastig is.

Maar goed denk eens over waar je over vijf jaar wilt zijn? En is hij er dan bij? En over twee jaar?

Overigens was bij mijn nieuwe partner snel het spannende eraf simpelweg omdat ik hem vertrouw en het helemaal ok voelde. Bij mijn ex was het idd niet saai maar wel altijd onzeker en onveilig. Dus overdenk eens voor jezelf wat precies maakt dat het zo voelt.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan zoek je weer een lul van een vent, heb je ook weer veel spanning.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zit ik een gezapige relatie. Zo'n -op zondag samen de kruiswoordpuzzel maken-relatie en ik zou niet anders willen.
Na een week met werk, sport, sociale verplichtingen en kleuters vind ik het fantastisch om gewoon naast hem op de bank te ploffen en samen gezapig te zijn.
Hij is lief, zorgzaam, eerlijk, betrouwbaar, respectvol en een fantastische vader. Hij hoeft niet spannend te zijn. In mijn ervaring missen spannende mannen altijd minimaal één van de eigenschappen die ik hierboven noem.
Als ik de titel van je post neem als vraag die je eigenlijk wil stellen,
wat is er nu echt belangrijk in een relatie.
Dat ligt aan wie je bent, in welke levensfase je zit en wat je al hebt meegemaakt.
Toen ik jonger was wilde ik spanning en avontuur, vuurwerk binnen mijn relaties.
Nu ik ouder ben vind ik het fijn om een lieve, stabiele, betrouwbare partner te hebben en dat het allemaal niet te moeilijk gaat.
vuurwerk is leuk, maar dat zijn momenten die je met iemand hebt. Het grootste deel van de tijd is het belangrijker dat iemand goed bij je past en dat je je prettig voelt bij die persoon en in je relatie.
Maar een rustige, gezapige relatie, daar moet je misschien aan toe zijn.
Ben je dat?
Naar mijn ervaring is het leuk om elkaars kleren van het lijf te willen scheuren, maar duren de wat rustigere relaties langer en hebben ze meer kans van slagen.
Mijn ervaring hoor, kan voor een ander misschien heel anders zijn.
En spanning hoef je niet per se uit je relatie te halen, er zijn genoeg andere vlakken waar je voor jezelf spanning of een uitdaging uit kan halen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor spanning mis je? Waar heb je behoefte aan? Wat zou je willen dat hij doet, dat jij doet? Kun je elkaar nog meer leren kennen (3 jaar is nog niet zo lang dat je alles al weet toch?) en op welke manier zou je dit willen? Is het seksgerelateerd? Of zijn er andere dingen die je mist?

Niets doen lijkt me het stomste om te doen. Je voelt dit zo, dus je moet hier iets mee. En als je hebt uitgezocht wat het nu precíes is, kun je ervoor kiezen om daar iets mee te doen. En dan kan het hele forum zeggen dat je blij moet zijn met wat je hebt, dat saai fijn is, als het niet zo voelt, moet je je daarbij niet neerleggen. Vind ik. Totdat je hebt ontdekt waar je behoefte aan hebt en wellicht is dat heel goed mogelijk met deze man binnen deze relatie.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
05-06-2020 15:56
Wat is je vraag nu eigenlijk?

Ik vind zelf spanning in een relatie totaal niet belangrijk. Dat haal ik wel uit andere aspecten van het leven. We zijn al een paar keer geëmigreerd, allebei een creatief en onzeker beroep, het leven neemt steeds onverwachte wendingen. Bij mijn lief voel ik me veilig, geborgen, gezapig, en ik zou niet anders willen.
wat lief geschreven, ik kan me hier wel helemaal in vinden!
Saartjepoes2 jouw ervaring klinkt als de mijne. En je suggestie om te bedenken of hij er over 5 jaar nog bij zou zijn is een goede!

Zoals we nu samen zijn, zou mijn droom zijn om over 5 jaar samen te zijn. Stabiel en rust.
Ik ben blij met jullie reacties.
De veiligheid en geborgenheid die hij mij biedt heb ik nog nooit gevoeld. En op seksueel gebied is er overigens totaal geen gebrek aan spanning.


Hij doet niets fout, hij is de beste, liefste en leukste man die ik ooit heb gezien en waar ik een relatie mee heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
proudmum71 schreef:
05-06-2020 16:21
Saartjepoes2 jouw ervaring klinkt als de mijne. En je suggestie om te bedenken of hij er over 5 jaar nog bij zou zijn is een goede!

Zoals we nu samen zijn, zou mijn droom zijn om over 5 jaar samen te zijn. Stabiel en rust.


Maar waarom ben je daar nu niet tevreden mee dan?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
05-06-2020 16:10
Nou dan zoek je weer een lul van een vent, heb je ook weer veel spanning.
:rolling:
Als de seks goed is, dan zou ik er lekker van genieten.

Spanning op andere terreinen vind ik nou niet nodig in een relatie. Ik heb wel een relatie gehad waarin we elkaar constant aantrokken en weer afstoten, dat bleef lang spannend, maar ook doodvermoeiend en op de lange termijn onhoudbaar.

Ik hou er juist van als je stabiel bent samen, dat kan soms een beetje saai aanvoelen, maar stiekem is het zo prettig als je iemand helemaal vertrouwt en weet wat je aan elkaar hebt.

Misschien kun je meer spanning zoeken op andere gebieden in je leven? Je leven hoeft natuurlijk niet saai te zijn, ga nieuwe mensen ontmoeten, iets nieuws leren, maak een carrièreswitch, pak een nieuwe sport op waar je vroeger plezier aan beleefde, ga reizen (zodra dat weer kan), waar je maar zin in hebt, met of zonder je nieuwe vriend.
Alle reacties Link kopieren
Het is ben je toe aan die rustige stabiele relatie of nog niet?

Ik ben 11 jaar met mijn jeugdliefde samen geweest, 2 kinderen met hem gehad, de relatie was er één waar je een spannende film van kan maken. We hebben GELEEFD ja met hoofdletters want zo voelde het maar naarmate ik ouder werd merkte ik dat ik toe was aan een stabiele rustige relatie. Mijn ex bleef in zijn gedrag het jongetje zoals ik hem had leren kennen in onze tienerjaren. Het is een man zonder een plan voor morgen en dat is leuk als je begin 20 bent maar niet meer als je begin 30 bent en een vaste baan en 2 kinderen hebt.

Hoewel er nog veel liefde voor elkaar was zijn we toch uit elkaar gegaan omdat we niet meer bij elkaar pasten.

Na een aantal jaren alleenstaande moeder te zijn geweest heb ik opnieuw de liefde gevonden, inmiddels zijn we al ruim 2 jaar samen en deze relatie is heel anders dan mijn vorige. Ik kan op deze man bouwen en vertrouwen, we denken na over onze toekomst wat willen we nog allemaal en ook straks als mijn kinderen het huis uit zijn (ze zijn nu 13 en 19). We willen graag een huis kopen want huren met 2 inkomens is zo duur en we willen graag een huisje in het buitenland.

Dit nadenken over een toekomst ken ik niet uit mijn vorige relatie toen leefden we van dag tot dag. Ik ben heel blij met deze rustige relatie en mijn man waar ik me fijn en geborgen bij voel.

Als je mijn leven nu vergelijkt met dat van vroeger kan je denken die is saai geworden maar ik vind het heerlijk zo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 jaar verkering gehad met mijn man en toen gingen we samen wonen. Dat was toen echt wel een roze wolk en we waren nog steeds verliefd. Ze zeggen wel eens dat verliefdheid niet zo lang duurt maar dat is mijn ervaring niet. Als je leven of je relatie saai wordt, dat heb je zelf in de hand. Ik hou niet van een saai leven.
sunshineandblueskies schreef:
05-06-2020 16:37
Maar waarom ben je daar nu niet tevreden mee dan?
Daar probeer ik achter te komen.

En juist door de reacties die op mijn relaas komen voel ik meer en meer dat wat ik nu heb juist zo veel waard is.
Maar dat ik het nu door mijn onrust ook kan verzieken.

Dromen over later is wat we doen, onze 4 pubers die graag bij ons en bij elkaar zijn, de rust en de stabiliteit en veiligheid die zij voelen als we met zn 6en bij elkaar zijn is bijzonder.

Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik bang ben.
Bang voor wat precies weet ik niet....
proudmum71 schreef:
05-06-2020 17:25
Daar probeer ik achter te komen.

En juist door de reacties die op mijn relaas komen voel ik meer en meer dat wat ik nu heb juist zo veel waard is.
Maar dat ik het nu door mijn onrust ook kan verzieken.

Dromen over later is wat we doen, onze 4 pubers die graag bij ons en bij elkaar zijn, de rust en de stabiliteit en veiligheid die zij voelen als we met zn 6en bij elkaar zijn is bijzonder.

Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik bang ben.
Bang voor wat precies weet ik niet....
of je bent gewoon niet verliefd
Alle reacties Link kopieren
Je bent op hem uitgekeken?
Alle reacties Link kopieren
Je mist misschien de beginperiode van een relatie, omdat je toen rekening moest houden met ex waar hij huis mee deelde?

Nou, dan maak je roze wolk deel 2, dat heb je zelf in de hand denk ik.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
05-06-2020 17:56
Je mist misschien de beginperiode van een relatie, omdat je toen rekening moest houden met ex waar hij huis mee deelde?

Nou, dan maak je roze wolk deel 2, dat heb je zelf in de hand denk ik.
Dit.
Beetje gek om de ex van je vriend daar de schuld van te geven dat je nooit verliefd bent geweest.
Alle reacties Link kopieren
proudmum71 schreef:
05-06-2020 17:25
Daar probeer ik achter te komen.

En juist door de reacties die op mijn relaas komen voel ik meer en meer dat wat ik nu heb juist zo veel waard is.
Maar dat ik het nu door mijn onrust ook kan verzieken.

Dromen over later is wat we doen, onze 4 pubers die graag bij ons en bij elkaar zijn, de rust en de stabiliteit en veiligheid die zij voelen als we met zn 6en bij elkaar zijn is bijzonder.

Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik bang ben.
Bang voor wat precies weet ik niet....

Je geeft in je OP ook aan dat je spanning mist. Maar niet op seksueel vlak. Op welk vlak dan wel?
Bedoel je misschien spanning in de zin van de 'jacht', het lustgevoel wat vaak in het begin overheerst? Ik denk namelijk dat dat gevoel in 90% van de relaties voorbij gaat. Wat je ervoor terugkrijgt (in mijn geval tenminste) is liefde, vertrouwen, gezelligheid en een vertrouwd gevoel. Ik denk dat je in geen enkele relatie voor altijd in die 'eerste' fase kunt blijven hangen. Zijn er vlagen van lust? Ja, nog steeds. Verliefd? Ook nog steeds. Maar alles mooi in balans.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
proudmum71 schreef:
05-06-2020 17:25
Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik bang ben.
Bang voor wat precies weet ik niet....
Bang om dit kwijt te raken? Dat het "te mooi is om waar te zijn"?

Of misschien juist "bang" om tot de realisatie te komen dat dit het toch ook niet helemaal is? Je geeft aan dat je eerdere relatie verre van goed was, ik kan me voorstellen dat zowat alles dan "leuker/goed" voelt in vergelijking. Maar dat wil niet per se zeggen dat dit "het" is.
Hoe lang hebben jullie een relatie en wonen jullie samen?

De relatie met mijn ex was af en toe behoorlijk explosief, never a dull moment zullen we maar zeggen. Dat wil ik echt nooit meer en ik heb tijdens die relatie vaak verlangd naar rust, maar om nou te zeggen dat ik nu het andere uiterste wil..... Stabiel zou ik voor tekenen, gezapig niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven