Wat is nu echt belangrijk?

05-06-2020 15:45 34 berichten
Ik open dit topic omdat ik soms helemaal gek van mezelf word.....

Na ruim 18 jaar in een relatie te hebben gezeten die verre van goed was ben ik nu 3 jaar gescheiden.
Sinds een tijdje een hele lieve vriend die in alles de tegenpool van mijn ex is.

De beginperiode was erg lastig vanwege het feit dat de ex van mijn huidige partner en zijn ex nog in 1 huis woonden (en nee, ik was niet die andere, zijn ex had al jaren een nieuwe partner maar vond het wel een goed idee dat ze daar nog bleef wonen). Een aantal maanden geleden is zij vertrokken en hebben wij meer ruimte om elkaar te kunnen zien.

Het “vervelende” is dat ik nu het gevoel heb dat we niet hebben kunnen “genieten” van de roze wolk / bril periode. Deze lijkt voorbij te zijn. Wat er nu is, is een heel stabiele relatie (heel naar gezegd gezapig) waar we heel goed weten wat we aan elkaar hebben, maar die me ook een beetje benauwt.
Ik mis een beetje spanning (en nee, er is niemand anders waar ik die spanning wel bij voel).

In het verleden heb ik aantoonbaar niet uitgeblonken in mijn partnerkeuze, en ben zo bang dat ik nu weer de foute keuze maak, maar heb geen idee hoe ik dit voor mezelf duidelijk kan krijgen.

Iemand tips?
Moezewoes schreef:
05-06-2020 18:19
Of misschien juist "bang" om tot de realisatie te komen dat dit het toch ook niet helemaal is? Je geeft aan dat je eerdere relatie verre van goed was, ik kan me voorstellen dat zowat alles dan "leuker/goed" voelt in vergelijking. Maar dat wil niet per se zeggen dat dit "het" is.
Dit, maar ook bang om als ik het beeindig tot de conclusie te komen dat ik dat fout heb gedaan (en hem onnodig veel pijn ermee doe).
Bang dat het gevoel dat ik omschrijf als het gemis aan spanning een soort van afleidingsmanoeuvre van mn echte probleem is.

Denk dat het tijd wordt voor een gesprek met een professional :@@:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat mensen bedoelen met spanning in een relatie. Ik denk dan aan spannende films met enge mannen die ineens in je gangkast zitten en hartkloppingen enzo en daar zit ik totaal niet op te wachten in een relatie :)

Op seksueel vlak is er geen gebrek aan spanning, dus het gaat niet om chemie/aantrekkingskracht neem ik aan?

Heb je het over avontuurlijk zijn v.s. veel op de bank hangen?

Hoe "verre van goed" was je vorige relatie?
Belangrijkste is dat je gelukkig bent met je partner. Het lijkt alsof je los staat van je gevoel en niet goed weet wat je nu voelt en of het echt is.
Wat benauwt je dan precies aan de relatie met deze man?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je taak volbracht. Je hebt hem veroverd, je zag het in de begintijd wellicht ook nog als je uitdaging de ex uit zijn buurt te verwijderen, en nu heb je hem helemaal alleen voor jezelf, en nu vind je er niks meer aan. Een oud spreekwoord zegt het al: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. En ik ben bang dat dit voor jou geldt. Het ging er niet zozeer om dat hij voor jou de meest geweldige man ter wereld was, het ging erom hem voor jouzelf te krijgen en die ex de deur uit te krijgen. En nu is het zo ver en is het eigenlijk niet leuk meer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik was 26 toen ik mijn baan aan de wilgen heb gehangen. Dat was in mijn leven de beste beslissing ooit en dat zeg ik nu nog nu ik 55 ben.
Heerlijk toch, dat je een stabiele relatie hebt die je rust geeft. Niets zo vermoeiend als een relatie die onvoorspelbaar is en voor veel spanning zorgt. Dat is op het begin leuk maar denk dat je meer jezelf kunt zijn binnen een “veilige” relatie.
Alle reacties Link kopieren
Een stabiele relatie is echt fijn, dit geeft zoveel rust voor iedereen in die relatie.

Toch is het voor jou handig om uit te zoeken waar je ‘onvrede’ in zit, dan kan je er iets mee doen en het eventueel met je partner bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Het zal waarschijnlijk allemaal onbekend voor je voelen juist omdat je in een totaal andere relatie hebt gezeten voor 18 jaar.
Geef dit een kans, het is anders maar het geeft veel nieuwe kwaliteiten in je leven.
Verder kun je de focus gaan leggen op een avontuurlijk leven zodat het nooit echt saai wordt.
In die zin dat je gaat ontdekken wat je leuk vindt, waar je energie van krijgt.
Of dat nou een boek schrijven is of bergbeklimmen en survival weekends in de Ardennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven