Wat kan ik het beste doen?

19-06-2018 10:28 169 berichten
Hoi viva Forumers

Ik zit met een probleem en weet even niet zo goed hoe ik dit netjes oplos.

Ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen. en pas verhuisd naar een nieuwe woning. Leuke buurt, vriendelijke buren, kinderen hebben het naar hun zin en nu loop ik tegen een probleem aan en weet ik niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

1 van de buren is afgelopen zondag iets te "vriendelijk" geworden en is zo vrij geweest zichzelf via de app aan te bieden voor een verzetje. Ik heb het app-gesprek afgekapt onder het mom van dat ik moe was en wilde gaan slapen.

Ik heb daar aboluut geen behoefte aan en wil gewoon normaal contact over koetjes en kalfjes en niets persoonlijks en al zeker geen seksueel getinte gesprekken.

Hoe los ik dit op het beste op?
Alle reacties Link kopieren
Beste buurman, ik heb geen interesse. Groet Oifa
Blokkeren op whatsapp.
lise1985 schreef:
19-06-2018 10:32
Blokkeren op whatsapp.
Kan je dat zomaar maken? Het is wel mijn buurman
Oifa schreef:
19-06-2018 10:33
Kan je dat zomaar maken? Het is wel mijn buurman
En met al je buren moet je een app-relatie onderhouden?
"Beste buurman, Ik heb daar aboluut geen behoefte aan en wil gewoon normaal contact over koetjes en kalfjes en niets persoonlijks en al zeker geen seksueel getinte gesprekken."
juul29 schreef:
19-06-2018 10:32
Beste buurman, ik heb geen interesse. Groet Oifa
Dit is idd nog wel een idee.

Stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben om het zo simpel op te lossen. Heb er zelfs 2 nachten slecht van geslapen :facepalm:
nerdopviva schreef:
19-06-2018 10:34
"Beste buurman, Ik heb daar aboluut geen behoefte aan en wil gewoon normaal contact over koetjes en kalfjes en niets persoonlijks en al zeker geen seksueel getinte gesprekken."
Dit is nog beter, bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
19-06-2018 10:34
"Beste buurman, Ik heb daar aboluut geen behoefte aan en wil gewoon normaal contact over koetjes en kalfjes en niets persoonlijks en al zeker geen seksueel getinte gesprekken."
dit. niet moeilijker maken dan het is
Oifa schreef:
19-06-2018 10:36
Dit is nog beter, bedankt :)

Het is je eigen tekst ;-D
lise1985 schreef:
19-06-2018 10:33
En met al je buren moet je een app-relatie onderhouden?
Niet perse, maar om hem zomaart e blokkeren vind ik ook niet fijn.

Misschien eerst uitleggen dat ik hier niet op zit te wachten en dan blokkeren?

Ik had in mijn oude buurt helemaal geen appcontact met mijn buren. Maar zijn vraag om mijn mobiele nummer klokt heel logisch, hij zei namelijk dat we op deze manier een oogje in het zeil konden houden als buren zijnde.
Oifa schreef:
19-06-2018 10:39
Niet perse, maar om hem zomaart e blokkeren vind ik ook niet fijn.

Misschien eerst uitleggen dat ik hier niet op zit te wachten en dan blokkeren?

Ik had in mijn oude buurt helemaal geen appcontact met mijn buren. Maar zijn vraag om mijn mobiele nummer klokt heel logisch, hij zei namelijk dat we op deze manier een oogje in het zeil konden houden als buren zijnde.
Daar hebben wij hier dus geen mobiele nummers voor nodig. Als er iets is, bellen we even aan en that's it.
Ik zou het berichtje van nerdopviva gebruiken en afhankelijk van zijn reactie, hem dan alsnog blokkeren.
nerdopviva schreef:
19-06-2018 10:39
Het is je eigen tekst ;-D
Hahaha ja dat is waar, maar was er nooit op gekomen dit naar hem te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
19-06-2018 10:39

Misschien eerst uitleggen dat ik hier niet op zit te wachten en dan blokkeren?
Blokkeren zou ik mee wachten, afhankelijk van zijn reactie
Als hij makkelijk nee accepteert en je daarna met rust laat, waarom zou je hem dan blokkeren, bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
Vraag t nr. van zn vrouw en stuur het bericht door. Zo'n buurman ben je liever kwijt dan rijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
lise1985 schreef:
19-06-2018 10:41
Daar hebben wij hier dus geen mobiele nummers voor nodig. Als er iets is, bellen we even aan en that's it.
Ik zou het berichtje van nerdopviva gebruiken en afhankelijk van zijn reactie, hem dan alsnog blokkeren.
Zo ga ik het doen.
Madeliefjees schreef:
19-06-2018 10:45
Vraag t nr. van zn vrouw en stuur het bericht door. Zo'n buurman ben je liever kwijt dan rijk.
Hij heeft een prille relatie en woont nog niet samen. Weet niet of ik me daarin moet mengen.
Alle reacties Link kopieren
Niets doen. Het gesprek is afgekapt en als het goed is, snapt hij zelf ook wel dat je geen interesse hebt.

Als hij verstandig is, doet hij geen nieuwe poging.
In dat geval is er niets aan de hand. Gewoon de volgende keer als je hem tegenkomt, doen alsof er niets gebeurd is en hem er dus zonder gezichtsverlies mee laten wegkomen dat hij het een keertje ("misschien ook maar in een dolle bui") geprobeerd heeft.

Komt hij er nog wél een keer op terug, dan heel luchtig zoiets zeggen als "nee joh, ben ik helemaal geen geschikt type voor, om iets met een buurman te beginnen".
Blijven glimlachen als je dat zegt. Doen alsof je op een hele charmante wijze een complimentje over je nieuwe jurk in ontvangst neemt of zo.

Reduceren tot een incidentje en er niet eens een 'ongemakkelijk moment' van maken, biedt jou zelf immers de grootste kans op ongestoord woongenot in de nieuwe omgeving. Dus daar zou ik dan voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
19-06-2018 10:33
Kan je dat zomaar maken? Het is wel mijn buurman
Ja en?
Ik heb niet eens het mobiele nummer van mijn buurman
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Gebruna schreef:
19-06-2018 10:48
Niets doen. Het gesprek is afgekapt en als het goed is, snapt hij zelf ook wel dat je geen interesse hebt.

Als hij verstandig is, doet hij geen nieuwe poging.
In dat geval is er niets aan de hand. Gewoon de volgende keer als je hem tegenkomt, doen alsof er niets gebeurd is en hem er dus zonder gezichtsverlies mee laten wegkomen dat hij het een keertje ("misschien ook maar in een dolle bui") geprobeerd heeft.

Komt hij er nog wél een keer op terug, dan heel luchtig zoiets zeggen als "nee joh, ben ik helemaal geen geschikt type voor, om iets met een buurman te beginnen".
Blijven glimlachen als je dat zegt. Doen alsof je op een hele charmante wijze een complimentje over je nieuwe jurk in ontvangst neemt of zo.

Reduceren tot een incidentje en er niet eens een 'ongemakkelijk moment' van maken, biedt jou zelf immers de grootste kans op ongestoord woongenot in de nieuwe omgeving. Dus daar zou ik dan voor kiezen.
Hier is ook wel wat voor te zeggen.
Summerdance schreef:
19-06-2018 10:50
Ja en?
Ik heb niet eens het mobiele nummer van mijn buurman
Ik wil ook geen moeilijkheden, dus zomaar blokkeren zou ik liever niet doen.

En ja ik vind het nu ook heel stom van mezelf dat ik mijn nummer gegeven heb.
waarom zeg je dat je moe bent en wilt gaan slapen als de buurman zich aanbiedt voor seks. Wat raar. Je zegt dan toch meteen: graag of rot op?
Nu laat je het in het midden, hij zou kunnen denken dat je het een goed idee vindt en er nog even over na wilt denken
S-Meds schreef:
19-06-2018 10:54
waarom zeg je dat je moe bent en wilt gaan slapen als de buurman zich aanbiedt voor seks. Wat raar. Je zegt dan toch meteen: graag of rot op?
Nu laat je het in het midden, hij zou kunnen denken dat je het een goed idee vindt en er nog even over na wilt denken
Ja dat is waar, het viel alleen rauw op mijn dak en grenzen aangeven is niet mijn sterkste kant. Dus dacht het op deze manier handig af te kappen.
Oifa schreef:
19-06-2018 10:56
Ja dat is waar, het viel alleen rauw op mijn dak en grenzen aangeven is niet mijn sterkste kant. Dus dacht het op deze manier handig af te kappen.
beetje een vrouwending, aardig blijven doen terwijl je gewoon een onbeschoft en ongepast bericht krijgt.
S-Meds schreef:
19-06-2018 11:00
beetje een vrouwending, aardig blijven doen terwijl je gewoon een onbeschoft en ongepast bericht krijgt.
Ja dat zal idd wel een beetje een vrouwending zijn. Ik vind het ook zeer ongepast dat hij dit geappt heeft. Snap ook niet zo goed waarom, ik heb geen aanleiding gegeven, niet flirterig gedaan of wat dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven