Wat kan ik het beste doen?

19-06-2018 10:28 169 berichten
Hoi viva Forumers

Ik zit met een probleem en weet even niet zo goed hoe ik dit netjes oplos.

Ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen. en pas verhuisd naar een nieuwe woning. Leuke buurt, vriendelijke buren, kinderen hebben het naar hun zin en nu loop ik tegen een probleem aan en weet ik niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

1 van de buren is afgelopen zondag iets te "vriendelijk" geworden en is zo vrij geweest zichzelf via de app aan te bieden voor een verzetje. Ik heb het app-gesprek afgekapt onder het mom van dat ik moe was en wilde gaan slapen.

Ik heb daar aboluut geen behoefte aan en wil gewoon normaal contact over koetjes en kalfjes en niets persoonlijks en al zeker geen seksueel getinte gesprekken.

Hoe los ik dit op het beste op?
Hij heeft dan nog een relatie en toch wil je het nog over koetjes en kalfjes hebben met hem? Heb je anders geen vrienden/buren/familie waarmee je kan lullen?
Die zou van mij een heel duidelijke reactie krijgen en werd geblokkeerd /genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
ik zou wel even een screenshotje bewaren van zijn 'voorstel' voor het geval hij het nodig vind vervelend te gaan doen later
Lorem Ipsum
Hadewychh schreef:
19-06-2018 11:11
Hij heeft dan nog een relatie en toch wil je het nog over koetjes en kalfjes hebben met hem? Heb je anders geen vrienden/buren/familie waarmee je kan lullen?
Die zou van mij een heel duidelijke reactie krijgen en werd geblokkeerd /genegeerd.
Ik hoef het ook niet perse over koetjes en kalfjes te hebben, hij wilde mijn nummer hebben voor als er problemen waren. Achter had ik natuurlijk nooit mijn nummer moeten geven.

Ik wil hem ook niet tegen het hoofd stoten, hij is mijn buurman en netjes oplossen is denk ik de beste keuz
Oifa schreef:
19-06-2018 11:05
Ja dat zal idd wel een beetje een vrouwending zijn. Ik vind het ook zeer ongepast dat hij dit geappt heeft. Snap ook niet zo goed waarom, ik heb geen aanleiding gegeven, niet flirterig gedaan of wat dan ook.
dat is ook typisch een vrouwenreactie, een seksueel intimiderend voorstel krijgen en dan je afvragen of je daar aanleiding voor gegeven hebt.

Zeg tegen die man dat je niet gediend bent van zijn voorstel en blokkeer hem
Alle reacties Link kopieren
Eens met Gebruna.
Maar verder zou ik je overweging om met hem 'over koetjes en kalfjes' te appen wel heroverwegen. Waarom is dat nodig? Oké, jullie hebben nu elkaars mobiele nummer, dat hebben mijn buren en ik ook, maar daarom hoeft je hem toch niet steeds te appen? Of hij jou?
Oifa schreef:
19-06-2018 11:16
Ik hoef het ook niet perse over koetjes en kalfjes te hebben, hij wilde mijn nummer hebben voor als er problemen waren. Achter had ik natuurlijk nooit mijn nummer moeten geven.

Ik wil hem ook niet tegen het hoofd stoten, hij is mijn buurman en netjes oplossen is denk ik de beste keuz
De volgende keer, waar zijn vrouw bij is, het voorval benoemen maar dan zonder naam (6)
Oifa schreef:
19-06-2018 11:16
Ik hoef het ook niet perse over koetjes en kalfjes te hebben, hij wilde mijn nummer hebben voor als er problemen waren. Achter had ik natuurlijk nooit mijn nummer moeten geven.

Ik wil hem ook niet tegen het hoofd stoten, hij is mijn buurman en netjes oplossen is denk ik de beste keuz
wacht even, hij begon met het niet netjes te maken he?
jij hoeft niks op te lossen. Geef je grens aan en verder is het aan hem.
Ik zou hem blokkeren nadat je gezegd hebt dat je zijn bericht ongepast vindt en daar niet van gediend bent.
turquasi schreef:
19-06-2018 11:14
ik zou wel even een screenshotje bewaren van zijn 'voorstel' voor het geval hij het nodig vind vervelend te gaan doen later
Dit is de reden dat ik het netjes wil oplossen, ik wil geen problemen met mijn buurman.

En ik ga het gesprek idd maar wel bewaren voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
19-06-2018 11:16
Ik hoef het ook niet perse over koetjes en kalfjes te hebben, hij wilde mijn nummer hebben voor als er problemen waren. Achter had ik natuurlijk nooit mijn nummer moeten geven.
het nummer van je buren hebben, is best handig hoor. Daar zit echt de fout niet.
Hij gaat over jouw grenzen heen, nu is het zaak, dat jij aangeeft, dat hij te ver gaat.
Je kunt hem amper kwalijk nemen, dat hij het probeert. Je kunt wel zelf besluiten voortaan duidelijker te zijn.
Oifa schreef:
19-06-2018 11:19
Dit is de reden dat ik het netjes wil oplossen, ik wil geen problemen met mijn buurman.

En ik ga het gesprek idd maar wel bewaren voor het geval dat.
je maakt geen problemen als je je grenzen aangeeft. integendeel, als jedit niet doet zal deze man er steeds over heen blijven walsen want je hebt toch best wel een tik van de molen gehad als je na 1 avond, zonder enige aanleiding, jezelf bij de buurvrouw aanbiedt
S-Meds schreef:
19-06-2018 11:18
wacht even, hij begon met het niet netjes te maken he?
jij hoeft niks op te lossen. Geef je grens aan en verder is het aan hem.
Ik zou hem blokkeren nadat je gezegd hebt dat je zijn bericht ongepast vindt en daar niet van gediend bent.
Dit is misschen wel het beste om te doen
S-Meds schreef:
19-06-2018 11:22
je maakt geen problemen als je je grenzen aangeeft. integendeel, als jedit niet doet zal deze man er steeds over heen blijven walsen want je hebt toch best wel een tik van de molen gehad als je na 1 avond, zonder enige aanleiding, jezelf bij de buurvrouw aanbiedt
Ja daar heb je gelijk in.

Ik voel me er echt kut onder
Oifa schreef:
19-06-2018 11:24
Ja daar heb je gelijk in.

Ik voel me er echt kut onder
ja maar dat hoeft niet. Jij hebt niks raars gedaan. Jij hebt hier niet om gevraagd. Gewoon aangeven dat je het belachelijk vindt en blokkeren. Daarna kan je gewoon groeten als je je buurman ziet en weet hij dat hij geen rare voorstellen meer moet doen.
lilalinda schreef:
19-06-2018 11:20
het nummer van je buren hebben, is best handig hoor. Daar zit echt de fout niet.
Hij gaat over jouw grenzen heen, nu is het zaak, dat jij aangeeft, dat hij te ver gaat.
Je kunt hem amper kwalijk nemen, dat hij het probeert. Je kunt wel zelf besluiten voortaan duidelijker te zijn.
Ik weet niet, ik neem het hem wel kwalijk om zomaar uit het niks zichzelf aan te bieden. Ik heb geen aanleiding gegeven tot
Oifa schreef:
19-06-2018 11:26
Ik weet niet, ik neem het hem wel kwalijk om zomaar uit het niks zichzelf aan te bieden. Ik heb geen aanleiding gegeven tot
ja natuurlijk. Hij zou zich rot moeten voelen, niet jij
S-Meds schreef:
19-06-2018 11:26
ja maar dat hoeft niet. Jij hebt niks raars gedaan. Jij hebt hier niet om gevraagd. Gewoon aangeven dat je het belachelijk vindt en blokkeren. Daarna kan je gewoon groeten als je je buurman ziet en weet hij dat hij geen rare voorstellen meer moet doen.
Ja daar heb je gelijk in.

Ik wil het volgende appen:

Beste buurman, ik wil nog even terugkomen op je voorstel van afgelopen zondag. Ik wil je laten weten dat ik niet gediend ben van dit voorstel. Met vriendelijke groet

Is dit goed?
S-Meds schreef:
19-06-2018 11:28
ja natuurlijk. Hij zou zich rot moeten voelen, niet jij
Ik voel me er wel rot onder, heb ik eindelijk en leuk huisje met voor ieder kind een eigen slaapkamer (wat ik zograag wilde) en dan gebeurd er dit
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
19-06-2018 10:56
Ja dat is waar, het viel alleen rauw op mijn dak en grenzen aangeven is niet mijn sterkste kant. Dus dacht het op deze manier handig af te kappen.
In mijn ogen heb je het totaal niet afgekapt. Hij begint over een verzetje en jij begint over je bed! Klinkt bijna als een verkapte aanmoediging.

"Nee."

Dat was voldoende geweest.
Alle reacties Link kopieren
Erg overdreven. Ik zou sturen: buurman, ik heb geen belangstelling. En dan blokkeren. Waarom doe je zo je best om lief en aardig gevonden te worden, zelfs door mensen die niet lief en aardig doen voor jou? Tijd om daar maar eens mee te stoppen denk ik.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
19-06-2018 11:33
Ik voel me er wel rot onder, heb ik eindelijk en leuk huisje met voor ieder kind een eigen slaapkamer (wat ik zograag wilde) en dan gebeurd er dit
Joh, dit is 1 klein voorvalletje, het is alleen groot omdat jij geen nee kunt zeggen. (in mijn ogen is het niet eens een voorval) Voel je niet rot in je nieuwe woning vanwege een buurman die durft te vragen, voel je rot omdat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je geen nee mag zeggen, en doe er iets aan zodat je kinderen ook leren dat "nee" gewoon een antwoord is.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
19-06-2018 11:26
Ik weet niet, ik neem het hem wel kwalijk om zomaar uit het niks zichzelf aan te bieden. Ik heb geen aanleiding gegeven tot
je mag het hem best kwalijk nemen natuurlijk, maar eigenlijk neem je vooral jezelf kwalijk dat je eerder zo dweilig hebt gedaan

hij heeft waarschijnlijk voelsprieten ontwikkeld voor vrouwen die moeite hebben met dit soort dingen, lulig maar 'slim', dus je hebt te maken met een gewetenloze eikel die je zwakte goed gepeild heeft in deze... jij bent niet geoefend in het dealen met dit soort dingen dus laat het nu maar.

geen antwoord is namelijk ook een antwoord.
Lorem Ipsum
makreel schreef:
19-06-2018 11:34
Erg overdreven. Ik zou sturen: buurman, ik heb geen belangstelling. En dan blokkeren. Waarom doe je zo je best om lief en aardig gevonden te worden, zelfs door mensen die niet lief en aardig doen voor jou? Tijd om daar maar eens mee te stoppen denk ik.
Daar sla je de spijker wel op zijn kop, ik wil graag aardig gevonden worden en kan moeilijk grenzen aangeven. Zit er voor in therapie omdat dit probleem steeds weer terugkeert.
turquasi schreef:
19-06-2018 11:36
je mag het hem best kwalijk nemen natuurlijk, maar eigenlijk neem je vooral jezelf kwalijk dat je eerder zo dweilig hebt gedaan

hij heeft waarschijnlijk voelsprieten ontwikkeld voor vrouwen die moeite hebben met dit soort dingen, lulig maar 'slim', dus je hebt te maken met een gewetenloze eikel die je zwakte goed gepeild heeft in deze... jij bent niet geoefend in het dealen met dit soort dingen dus laat het nu maar.

geen antwoord is namelijk ook een antwoord.
Geen antwoord is ook een antwoord, dit is de makkelijkste manier omdat ik dan niks hoef te doen.

Zal dit volstaan?
Annelleke schreef:
19-06-2018 11:36
Joh, dit is 1 klein voorvalletje, het is alleen groot omdat jij geen nee kunt zeggen. (in mijn ogen is het niet eens een voorval) Voel je niet rot in je nieuwe woning vanwege een buurman die durft te vragen, voel je rot omdat jij jezelf hebt wijsgemaakt dat je geen nee mag zeggen, en doe er iets aan zodat je kinderen ook leren dat "nee" gewoon een antwoord is.
Ik heb inmiddels therapie hiervoor omdat ik vaker problemen heb gehad met dat ik moeilijk grenzen aan kan geven.
Wat ik zou doen in jouw geval: GEEN aandacht meer geven. Ook een berichtje is weer een soort aandacht waar hij dan misschien weer op in gaat.
Iemand die al een vriendin heeft en dit soort aandacht zoekt bij een andere vrouw, is toch een soort grensoverschrijdend bezig.
Hij geeft jou een ongemakkelijk gevoel. Dat blijft zolang jij ergens op reageert.
Het enige ik zou doen is, zodra hij zelf weer enige toenadering zoekt, op dat moment aangeven dat je niet geïnteresseerd bent in dit soort contact met hem. En ook niet ingaan op vragen of opmerkingen daarover. Gewoon nee. Niet.
Goede oefening dit voor jou dan ook meteen he 😉.

Je bent dan niet onaardig, wat jij vervelend vindt. Maar wel gewoon duidelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven