Wat kan ik hiermee.....vreemd gedrag ex.

11-12-2019 23:57 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven, twijfelend welk topic het precies thuishoort.

Mijn ex-man en ik zijn nu bijna 3 jaar gescheiden, sinds ruim twee jaar ook apart wonend. We hebben twee kinderen, pubers

Al tijdens ons huwelijk vertoonde mijn ex-man apart gedrag. Voordat er kinderen waren, waren dat nog trekken waar ik wel mijn wenkbrauwen over optrok maar die geen alarmbellen deden rinkelen. Denk aan dat ondanks samenwonen en beiden een fulltime baan, mijn toen nog man nog het liefst ieder weekend tot sluitingstijd in de kroeg bleef, of op een verjaardag altijd als laatste weg. Ik zat in de vol- continue diensten, was vaker eerder moe of was een feestje beu, of wilde gewoon eens rustig genieten van een weekend niks doen. Dit leverde discussies en ergernissen op. Aangezien dit eigenlijk alles was, vond ik het geen reden tot zorg. Al weet ik nu uiteraard beter, hij hield gewoon geen rekening met mijn wensen en grenzen...

Onze jongste was al direct na de geboorte een uitdaging, huilbaby, allergieen, veel ziek, veel doktersbezoeken...Dit heb ik grotendeels op mijn schouders gekregen, want ik was hele dagen thuis ( werkte korte avondddiensten) en doordat ik overbelast raakte en hij dit niet begreep, ontstond er onvrede waar we niet uitkwamen.
Op de leeftijd van twee jaar ontwikkelde onze zoon een eetprobleem, machtstrijd aan tafel die meer dan een jaar duurde. Ik zocht hulp via de huisarts, tegen de zin van mijn ex, want zoon moest maar eens leren luisteren. Hij heeft hem toen ook wel geslagen uit drift. Probleem aangekaart, en opgepakt door de hulpverlening. Maar niet met blijvend resultaat...ex liet zelf ook zijn groente staan, lust zogenaamd niks, maar is al zo groot gegroeid dat hij geen groente hoeft te eten.
Ik raakte burn out, mijn ex lostte de problemen op door aandacht te zoeken bij andere vrouwen, eerst een collega, toen een one-night stand tijdens een zakenreis. Dit had ik wel in de gaten, maar hij ontkende altijd alles, ik was achterdochtig, piekerde teveel, zocht overal iets achter....totdat de waarheid via die collega boven water kwam en hij na die zakenreis met een soa terugkwam. We zijn in relatietherapie gegaan, als laatste redmiddel, ik wilde toen eiegenlijk al scheiden maar vanwege de kinderen eerst alles proberen. Hier speelde mijn ex het heel handig door het te laten lijken alsof ik het rpobleem was, door mijn achterdocht werd alles uitvergroot, hij kon er niks aan doen dat die collega zijn vriendschap verkeerd opvatte, en ja, het vreemdgaan dat was dan niet goed maar was hem overkomen.
Hij kan zo leuk de precies wetend hoe het hoort man spelen, dat de relatietherapeut het probleem bagatelliseerde. We moesten gewoon samen meer investeren in onze relatie. Drie keer raden wie daar het initiatief toe nam...hij niet.

Nu heeft de jongste inmiddels de diagnose autisme, en aan de hand van zijn verhaal heb ik mezelf ook laten diagnosticeren, en jawel, ook autisme. Ik heb hulp omdat ik niet duidelijk ben en minn grenzen niet goed aangeef. De jongste heeft hulp omdat hij grenzen niet aanvoelt en over de schreef gaat. Vaders....heeft geen hulp want met hem is niks aan de hand. Zo komt hij over buiten de 4 muren van het huis.
Echter, nu werd ik vanavond gecontact door de overbuurvrouw van mijn ex. Ik ken haar al jaren, onze kinderen zaten 8 jaar in dezelfde klas. Ze wil met me praten want ze wil discreet iets delen over mijn ex, iets wat al speelt sinds ik weg ben. Ik heb gevraagd of ik me zorgen moest maken, antwoord was ja over mijn ex. Want dat gaat niet goed, hij is een enge man. Ze is er klaar mee.Deze persoon is absoluut geen drama queen of roddeltante.

We hebben over een paar dagen afgesproken, ze wil me graag persoonlijk vertellen wat er speelt. Uiteraard weet ik nu niet precies wat er speelt, maar mijn ex gaat in ieder geval weer grenzen over van iemand. Ik maak me zorgen, hetgeen ik mijn vinger niet achter kreeg tijdens ons huwelijk, valt nu dus een buitenstaander ook op. En wel in die mate dat ze contact met mij zoekt, ze is duidelijk bang en we mogen ook niet op dat dorp afspreken.
Nu krijgt onze zoon hulp en moet grenzen leren aanvoelen, maar pa gaat die te buiten. Al zullen de kinderen dit niet precies weten, zo slim is hij waarschijnlijk wel. Maar de jongste hou je echt niet voor de gek, als er iets is, voelt hij het direct.

We hebben systeemtherapeut, zij spreekt zowel mij als mijn ex man. Een poos geleden heb ik mijn twijfels over het gedrag van mijn ex al besproken. Haar antwoord was toen:” als iemand niet zelf aangeeft dat hij een probleem heeft, kan ik niks.” Maar als het gedrag van een kind moet worden bijgesteld, dan komt dat toch niet goed als vader de grenzen net zo hard overschrijdt? Mijn zoon vertoont stalkingsgedrag richting meisjes die hij leuk vindt, zou bij mijn ex misschien ook spelen, maar dat vul ik nu in!! Dat weet ik!! Maar mijn ex kruipt ook rustig met drie bier achter het stuur waar de kinderen meerijden. Wat een voorbeeld dan....voor hem gelden altijd andere regels dan voor de rest, inclusief de kinderen.
Ik maak me zorgen en vraag me af waar ik hier mee terecht kan. Dit blijft problemen opleveren. Zeker als anderen het gaan zien, dan is er toch serieus iets helemaal scheef?
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Ik snap geloof ik niet de zorg omtrent een man die van een feestje houdt in combinatie met een overbuurman die ex een engerd vindt...
Ik snap het verhaal sowieso niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Warrig verhaal. Hij is je ex, laat die man met rust. En niet afspreken met de buurvrouw, het moet jou niks meer boeien wat je ex doet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn zorg is niet mijn ex man an sich...in welk wespennest hij zich steekt moet ie uiteraard helemaal zelf weten. Het gaat mij om de begeleiding en opvoeding van ons kind, die probleemgedrag vertoont, waar we mee bij de hulpverlening lopen. Maar hoe kan mijn zoon in de thuissituatie nou het juiste voorbeeld aannemen als hij om de week bij zijn vader is die het ook niet zo nauw neemt met regels en grenzen??
Mijn zoon is bang van zijn vader, vertoont het opstandige gedrag en agressie ook voornamelijk bij mij en bijna niet bij zijn vader. Is bekend bij de hulpverlening. Maar vanwege het sociaal correcte gedrag daar aan tafel, wordt het concrete probleem onderschat. En kon ik het maar bewijzen...
Het berichtje van de overbuurbrouw bevestigt eigenlijk hetgeen ik al weet, er is “ iets echt niet jn orde” met mijn ex. En nee, ik ben geen kwaadsprekende ex vrouw die de vader van mijn kinderen aan ern schandpaal wil nagelen!! Ik maak me oprecht zorgen wat het gedrag van mijn ex voor invloed heeft op mijn zoon met autisme ( kopieergedrag onder andere). En hoe ik dit kan aankaarten en bij wie, cq concreet als oprechte zorg over wat mijn zoon hiervan meekrijgt,
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
zou je niet eerst eens dat gesprek afwachten? en als het echt ernstig is moet de buurvrouw de politie bellen. jij hebter niks mee te maken
en je zoon is puber. hij hoeft niet naar zijn vader he?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-12-2019 00:08
Warrig verhaal. Hij is je ex, laat die man met rust. En niet afspreken met de buurvrouw, het moet jou niks meer boeien wat je ex doet.
Natuurlijk wel, haar kinderen zijn daar toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft zijn vader, ondanks angst voor zijn onvoorspelbare reacties, heel hoog zitten. Als hij niet naar zijn vader zou willen, dan was het wellicht makkelijker geweest. Maar ik krijg geen signalen in die richting.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-12-2019 00:33
zou je niet eerst eens dat gesprek afwachten? en als het echt ernstig is moet de buurvrouw de politie bellen. jij hebter niks mee te maken
Doe ik ook, tot dan doe ik niks. Eerst maar eens horen wat het enge gedrag dan is. En ik weet heel goed dat zijzelf haar eigen grenzen moet bewaken. En mocht dat leiden tot een aangifte of melding, dan is dat zo. Maar ik wil met de juiste mensen deze ontwikkeling delen zodat echt duidelijk wordt dat het grenzen- probleem niet alleen bij ons kind ligt, maar vaders er ook wat van kan. Ikmben namelijk als moeder net zo goed verantwoordelijk voor wat ons kind doet. En het klinkt in mijn oren heel stom om te moeten zeggen tegen een rechtbank, of welke instantie dan ook:” ikmwist het wel maar ik heb nooit iets gedaan”
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Eens met S-meds, wacht af waar ze mee komt en laat haar aan de hand daarvan daarna Veilig Thuis of de politie inlichten. Je ex zal van jou niets aannemen denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Klopt, sowieso niet. Ik ben ook van plan haar zelf de acties te laten ondernemen die zij nodig vindt, ook dit is uiteraard niet mijn pakkie an. Het gaat mij om het belang en voorbeeld voor ons jongste kind waar ik ook verantwoordelijk voor ben, en waar ik niet mijn kop in het zand wil steken alsof ik niets weet van hoe mijn ex zelf met zaken omgaat. Ik laat namelijk wel om de week mijn kinderen daar naar eer en geweten achter. En juist dat eer en geweten.....in combinatie met de problematiek die de jongste toch al heeft.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring: jij hebt geen invloed op het gedrag van je ex ten opzichte van jullie kinderen als ze bij hem zijn. Vervelend, maar waar.
Ik lees vooral veel leed tijdens jullie huwelijk. Hoe rot deze periode ook geweest is, dit staat los van het heden. Betreft het heden lijk je veel conclusies te trekken op basis van aannames in plaats van feiten.
Ik zou eerst wachten wat die overbuurvrouw te zeggen heeft en wat de feiten/bewijzen zijn (‘een enge man’, zegt niets). Op basis daarvan kun je verder kijken of en welke hulp nodig is, bijvoorbeeld veilig thuis, Huisarts, politie, opvoedingsondersteuning etc. Maar dan zul je toch echt meer moeten weten dan je nu doet.
Alle reacties Link kopieren
Lees ik het nou goed dat je ex een 2 jarig kind heeft geslagen? o_o
Alle reacties Link kopieren
Laat jij jouw kinderen achter bij iemand die dronken in de auto stapt met de kinderen?
Echt niet dat mijn kinderen daar nog zonder toezicht komen!

Voor de rest, wacht het gesprek met de buurvrouw af en wees blij dat hij jouw ex is.

Maar serieus, vecht wat harder voor de kinderen. Bij een dronken vader in de auto laten zitten, dat kan echt niet. Jij bent ook verantwoordelijk als er iets gebeurt, jij weet dat hij dit doet.

Leuk als jouw kind dadelijk verlamd is omdat papa dronken tegen een boom reed. Zeg je dan sorry, mama wist het maar ik deed er niets mee?

Het klinkt misschien hard maar ik snap dit echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Lexie72 schreef:
12-12-2019 01:00
Eens met S-meds, wacht af waar ze mee komt en laat haar aan de hand daarvan daarna Veilig Thuis of de politie inlichten. Je ex zal van jou niets aannemen denk ik...
Precies.
Wat reageert de helft hier nonchalant zeg.

Het zijn de kinderen van TO. Als het je eigen kinderen zijn, zou je ook niet zo makkelijk over deze situatie denken. Ik zou goede gesprekken voeren met zoon. En deze ex lijkt geen zelfinzicht te hebben en vooral manipulerende technieken toe te passen. Vaak zodanig dat het hele zelfvertrouwen verdwijnt. Dus ik snap de zorgen wel. Je kan contact zoeken met CJG met een hulpvraag. Misschien kunnen zij jou hulp bieden bij je zorgen, zodat jij je zoon zo goed mogelijk kan begeleiden als hij bij jou thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap zowiezo mensen niet die wat willen vertellen maar daar moet dagen opgewacht worden. Vertel het dan gelijk!
Alle reacties Link kopieren
Aneliz schreef:
12-12-2019 06:01
Laat jij jouw kinderen achter bij iemand die dronken in de auto stapt met de kinderen?
Echt niet dat mijn kinderen daar nog zonder toezicht komen!
Moe wordt ik van dit soort reacties.
Wat denk jij dat er gebeurd als to de kinderen gewoon niet meer laat gaan?

Dan gaan alle hulpverleners die op dit moment bij to en haar kinderen betrokken zijn steigeren want een kind heeft recht op zijn vader. Zij zien het probleem niet want vader gedraagt zich bij de hulpverlening correct.

To gaat neergezet worden als de overbezorgde geestelijk onstabiele bitch die haar kinderen schaadt door ze bij hun vader weg te houden.

Met als risico dat kinderen eindigen in een pleeggezin.

Echt je weet niet waar je over praat.

To persoonlijk zou ik het gesprek met de buurvrouw aangaan omdat ik nieuwsgierig zou zijn wat ze te vertellen heeft.

Maar het verstandige wat je eigenlijk zou moeten doen is zeggen dat je geen gesprek wil omdat jij niets meer te maken hebt met ex en buurvrouw doorverwijzen naar de politie / hulpverleners afhankelijk van wat het probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de reakties. Verhelderend om meerdere inzichten te lezen, ik denk er nu een stukje rustiger over. Het maakt me inderdaad nieuwsgierig wat zij te vertellen heeft en waarom het zo discreet moet, ze komt ook naar mij, het is niet de bedoeling dat gezien wordt dat ik bij haar zou komen.

Davo1979....Dit denk ik dus ook...ik wil het nu weten, maandag is nog een paar dagen weg. Maar goed, morgen komen de kinderen naar mij en is het niet aan mij om daar verder over na te denken. Inderdaad heb ik geen invloed op wat mijn ex wel of niet doet.

Zij moet zelf haar acties of plan bedenken voor hetgeen zij last van heeft, daar ga ik me niet in mengen. Maar wel kan ik na een gesprek inschatten of ik er bij onze systeemtherapeut wat mee moet. Het kan namelijk niet zo zijn dat mijn zoon behandeling krijgt, en bij een vader woont die wel grenzen over gaat zonder consequenties. Dat is gewoon niet uit te leggen aan een kind met autisme. Of niemand mag iets, of iedereen maar niet de ene persoon wel en de andere niet.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
davo1979 schreef:
12-12-2019 09:45
Ik snap zowiezo mensen niet die wat willen vertellen maar daar moet dagen opgewacht worden. Vertel het dan gelijk!
't Klinkt eerder sensatiedrang of stoken, en afgaande op de openingspost gaat het niet over de kinderen.

Als vader drinkt en dan met kinderen gaat autorijden (bijvoorbeeld) dan moeten ze de politie bellen, niet TO.
Net als wanneer er een kind mishandelt of verwaarloosd wordt, daar is veilig thuis voor. De instanties melden dan wel aan TO wat zij moet weten.

Als ik TO was had ik dat ook gezegd aan die overburen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je erg ongerust bent. Ik zou het gesprek even afwachten wat de buurvrouw te vertellen heeft. En dan bepalen hoe ernstig het is.

Je kan voor tips over bepaalde situaties altijd advies vragen bij Veilig thuis. Je kan anoniem om advies vragen maar ook advies vragen onder jouw naam of een verzonnen naam (zodat het terug te vinden is). Ze bespreken met jou de situatie en weten meer wegen richting de juiste hulp eventueel.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Broodbakmachine schreef:
12-12-2019 00:06
Ik snap geloof ik niet de zorg omtrent een man die van een feestje houdt in combinatie met een overbuurman die ex een engerd vindt...
Ik snap het verhaal sowieso niet zo goed.
plus met 3 bier achter het stuur... t is niet mijn keuze maar als dat minstens anderhalf uur na het eerste biertje is is dat nog wettelijk toegestaan.

En ook dat feesten snap ik niet, jullie hadden geen kinderen, waarom mocht hij niet feesten en naar de kroeg dan?

maar goed misschien begrijp ik gewoon het verhaal niet.
davo1979 schreef:
12-12-2019 09:45
Ik snap zowiezo mensen niet die wat willen vertellen maar daar moet dagen opgewacht worden. Vertel het dan gelijk!
Dit. Waarom kon de buurvrouw niet gewoon aan de telefoon de situatie even kort uitleggen?

Maar goed, TO moet afwachten. Meer kun je nu dus ook niet. En afhankelijk van wat er gaande is onderneem je wel of niet stappen.
Daar valt nu toch helemaal niks over te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
12-12-2019 09:45
Ik snap zowiezo mensen niet die wat willen vertellen maar daar moet dagen opgewacht worden. Vertel het dan gelijk!
Dat dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven