Wat mag ik verwachten van mijn ex?

17-11-2020 17:12 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind november vorig jaar betrapte ik mijn vriend waar ik 15 jaar een relatie mee heb en een kind dat hij stiekem berichtjes uitwisselde met een vrouw. Ik was helemaal van streek en vroeg hem wat de bedoeling was en toen biechtte hij op dat hij verliefd was geworden op een andere vrouw. Dat was niet zijn bedoeling geweest, want hij wilde eigenlijk niet verliefd worden.
Ik moet toegeven dat we beiden al een hele tijd gefocust waren op onze carrières en dat ik hem heel veel vrijheid had gegeven. Te veel om goed te zijn, ondervond ik achteraf.
Uiteindelijk bleef hij de vrouw zien en wilde hij een ander leven met haar. Hij beloofde wel nog een tijdje bij ons te blijven tijdens corona tot hij naar zijn tweede verblijf kon verkassen.
Tussendoor bleef hij weekendjes bij haar logeren, maar na een paar keer stond hij alweer thuis omdat hij ons miste. Dat ging een paar keer zo tot hij in mei toch besloot om het huis uit te trekken.
De liefde was over, zei hij, maar hij zou steeds van me blijven houden als de moeder van zijn kind.
Bij die vrouw kon hij voor het eerst zijn emoties en gevoelens delen, wat bij mij niet het geval was omdat ik te rationeel was, volgens hem.
Hij beloofde dat ik het huis mocht betrekken zolang ik wou, hij zou wel snel iets anders vinden voor zichzelf, wilde ook nog niet samenwonen.
Nadat hij voor de derde keer weer thuis stond met pak en zak omdat hij ons gezin miste en het verleden niet zomaar kon vergeten eiste ik dat we in therapie zouden gaan. Tijdens de rit naar de therapeut biechtte hij ook nog op dat hij voor haar kende ook nog een affaire van vijf jaar er had opzitten. Ik was razend en compleet in shock. Maar hij zei dat dat niets te betekenen had, dat het voor hem aanvoelde alsof hij naar de hoeren ging.
Daar aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat we al jaren uit elkaar waren gegroeid en dat hij me niet langer meer zag als een liefdespartner. Voor hem moet dat een soort bevestiging geweest zijn want toen ik hem polste of hij zijn vriendinnetje nog zag, gaf hij dat toe, zei dat het verlangen sterk was maar dat het niet altijd even makkelijk was. Terwijl ik mijn leven probeerde op de juiste rails te krijgen vernam ik dat hij op zoek was naar een nieuw huis, wat hij eerst alleen wilde bewonen want samenwonen zou hem nog niet lukken. Uiteraard hield hij wel rekening met haar wensen qua ligging ed. omdat hij op termijn dat toch uiteindelijk wel wilde.
Een paar weken terug kwam hij onze dochter brengen na een weekend bij hem en vroeg hij wat ik ervan zou vinden als hij het huis van me zou overnemen, terwijl hij eerst had gezegd dat ik er kon blijven zolang ik wilde want financieel zou ik het erg moeilijk hebben om het op mijn eentje rond te krijgen en hij had dan liever dat het niet aan derden zou verkocht worden. En hij vond het ook niet gezond om financieel van elkaar af te hangen. Alweer een enorme shock voor mij. Wilde hij me nu echt dit ook nog van me afpakken? Ik was in alle staten en voor hij vertrok heb ik hem de huid volgescholden. De volgende dag heb ik hem opgebeld, ik wist dat hij waarschijnlijk bij haar was, maar dat kon me niet deren. Ik ben gecrasht, heb hem gevraagd waar ik het aan verdiend heb om zo behandeld te worden, vroeg hem of ik dan niks betekend heb en hoe het zover is kunnen komen. Dat moet hem enorm aangegrepen hebben, eerder had hij vooral medelijden met mij, maar hij zei dat mijn pijn hem meer raakte dan dat hij al die tijd had gedacht. Dat hij misschien toch nog gevoelens voor me had. Omdat hij zo in de war daarover was heeft hij het uitgemaakt met haar en wil nu samen opnieuw ontdekken waar het fout is gegaan. Waarom hij in het verleden zijn gevoelens en emoties nooit met mij heeft kunnen delen. Die telefoon was precies als een eyeopener voor hem, dat hij nog niet rond was met onze relatie, dat hij ook altijd al moeite gehad heeft om het verleden te laten rusten en dat dat toch misschien een teken aan de wand is. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Zijn er nog mensen die na zo'n rollercoaster alsnog bij hun ex zijn beland?
Alle reacties Link kopieren
En TO heeft hem betrapt, als dit niet was gebeurd had hij nog steeds vreemdgegaan. Dus hij heeft het niet eerlijk en uit zichzelf verteld.
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Oh echt waar? BRAAK!

Hij bedriegt je al zeker 6 jaar door andere vrouwen te neuken en waarschijnlijk nog langer. Maar weet je, hij is eerlijk en betrouwbaar.
Ik geloof nooit dat je je dit nog afvraagt.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Wat verwacht je nu voor antwoord eigenlijk? Als een vriendin dit verhaal tegen jou zou vertellen zou jij het dan een goed idee vind als ze die man nog een kans geeft. Als je echt eerlijk naar jezelf bent geloof je dan dat je dan echt dat hij te vertrouwen is?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
17-11-2020 18:13
Oh echt waar? BRAAK!

Hij bedriegt je al zeker 6 jaar door andere vrouwen te neuken en waarschijnlijk nog langer. Maar weet je, hij is eerlijk en betrouwbaar.
Ik geloof nooit dat je je dit nog afvraagt.
Hoe zeker ben je trouwens over die 6 jaar?

Ik gok dat ie de helft nog verzwijgt "om je niet te kwetsen" en dat er nog véél meer is.

Dit exemplaar kan gewoon niet monogaam zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Hij zit wel lekker in zijn slachtofferrol.

Zou maar eens een SOA test doen, of deden jullie ook al jaren niet meer aan sex?

Als het voor hem voelde alsof hij naar de hoeren ging, dan ben ik bang dat hij daar ook een paar bezoekjes aan heeft gebracht want hoe weet je dat anders?

Maar TO ga ervoor, zou het gewoon weer opnieuw proberen, en opnieuw proberen en nog eens proberen en dat op een dag is je leven ineens voorbij....maar goed die arme jongen kan er ook niets aan doen dat hij zo is, gebroken gezinnen en dat soort toestanden...
Alle reacties Link kopieren
Hij wil er twee en jij wil liever kruimels dan niets.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Tot nu toe ging hij ook elke keer weer weg. En niet zomaar, hij gaat naar iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent rationeel en hij is romantisch?
Rare definitie van een romanticus, vreemd gaan hoort daar niet bij. En als jij inderdaad rationeel bent verwijder je hem uit je leven.
Als mijn man huis en haard verlaat voor een nieuwe liefde hoeft hij niet terug te komen. Zeker geen 6 keer.

Werk aan je eigenwaarde
Apatura schreef:
17-11-2020 18:11
Wat zou hij er van vinden als jij een minnaar hebt?
Dat maakt geen bal uit. Vind dit altijd zo'n raar iets.

Zeg dat hij het prima vind, moet TO het dan ook maar gaan doen? Of ze het wil of niet?
Of dan mag hij het wel, want hij vind het ook prima? Moet zij maar accepteren.

Of hij wil het niet en dat maakt dan wat uit voor haar?
Alle reacties Link kopieren
Je had hem al veel eerder definitief de deur moeten wijzen.

Laat niet zo met je spelen. Je bent geen speelbal.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij een lot uit de loterij is, fantastische kerel. Houden, echt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er niet op hoeft te rekenen dat hij gaat veranderen, jij wel?
Ik snap wel heel goed dat je niet zomaar weg wil van de vader van je kind en dat je zoekt naar strohalmen.
Het zal erop neerkomen dat jij moet accepteren dat hij is wie hij is, hordes vrouwen doen hetzelfde en zijn daar tevreden mee. Acceptatie voorkomt in elk geval schokken en verrassingen. Oh, en zorg dat je t voortaan altijd met condoom doet, met hem.
Waar is je zelfrespect?

Wat je van hem mag verwachten? Voldoende alimentatie om in dit huis te blijven tot je het binnen een redelijke zelf kunt betalen door zelfstandig te worden. Is dat niet reëel qua inkomensperspectief dan de helft van de overwaarde.
Alle reacties Link kopieren
Voorbeelden te over natuurlijk van vrouwen die bij een vreemdgaande partner blijven, om een of andere reden. Als ik jou was zou ik er in elk geval voor zorgen dat je de financiële banden verbreekt. Niet in een huis blijven wonen waarvan je niet zelf de lasten kunt betalen, en proberen onafhankelijk te worden van partneralimentatie. Of je de man dan nog in huis haalt, is aan jou, maar dan is het in elk geval je eigen huis.
Het idee dat hij jou iets aandoet, moet je proberen los te laten. Het is een flapdrol die probeert het voor zichzelf zo goed mogelijk te regelen. Dat zou jij ook moeten doen, en vragen naar het waarom heeft helemaal geen zin.
Alle reacties Link kopieren
Welk beeld wil je trouwens meegeven aan je kind?

Dat pap zomaar kan binnen en buitenlopen zoals het hem uitkomt?
Dat mam een dweil is die dat allemaal laat gebeuren?


Want dat is ook het beeld dat ie straks meeneemt en toepast in eigen relaties.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 17:50
Ik heb ook mijn aandeel in dit alles, mocht ik geen fouten hebben dan zou ik daar helemaal akkoord mee zijn. Maar ik heb hem losgelaten op het moment dat hij me nodig had. Ik ben rationeel, hij is eerder romantisch van aard en heb weinig aandacht daaraan besteed.

Ga je nu excuses zoeken voor het gedrag van die zak aardappels?

Zoek je eigenwaarde bij elkaar en dump hem.
Hoe gelukkig ben je nou echt als hij wel bij je is?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter en maakt zij alles bewust mee? Dit is niet gezond en je dochter zal denken dat dit ‘normale relatie’ is en later met zo’n zelfde oetlul gaan als haar vader. Wees een sterke vrouw, voor jezelf maar ook zeker voor je dochter. Je laat jezelf echt gebruiken/misbruiken.
Sjeeeeesus te paard! :woa:

Verwacht niks van je EX en zorg ervoor dat jullie kind het goed heeft.
En hou het je ex, meer is hij niet waard
Sportschoen schreef:
17-11-2020 19:00
Sjeeeeesus te paard! :woa:

Verwacht niks van je EX en zorg ervoor dat jullie kind het goed heeft.
En hou het je ex, meer is hij niet waard
Nou dit. O_o
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Kom op en jij geloofd dit zoet sappige gel*l?
Jij geloofd in sprookjes en bent ontzettend naïef.

HIJ IS NIET TE VERTROUWEN!!!

* hij maakt jouw wijs dat hij haar niet meer ziet maar hij houd haar echt wel achter de hand. En anders wel een andere vrouw.
* deze man heeft al jaren en jaren schijt aan jou en aan jouw gezondheid.
* je verzint echt allerlei smoesjes om zijn gedrag goed te praten.

Jij zal deze man nooit meer kunnen vertrouwen. Een 5 jarige affaire en dan was het voor hem meer alsof hij naar de hoeren gaat? Kom op dit geloof je toch zelf niet. Dan beviel die "hoer" wel goed ofniet 5 jaar lang. Ik denk dat je ooit deze vrouw zou vragen hoe en wat dat er heel veel informatie boven water zou komen. Durf te wedden dat ze toekomst plannen aan het maken waren maar dat er een kink in de kabel is gekomen.

Ga eens van je zelf houden en geef een voorbeeld aan je dochter.
Als je dochter met zo'n man thuis komt ga je dan haar advies geven als.......tja lieverd mannen gaan nou eenmaal vreemd is heel normaal. Maar je kan hem vergeven en proberen verder te gaan samen. En als het niet de 2e keer lukt misschien wel de 3e of de 4e keer. Dus geef niet op?

Wat je van je ex mag verwachten is alimentatie en meer niet.
05-2019 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 07:18
5.44% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Is deze relatie echt het voorbeeld dat je je kind wil meegeven?

Wake up. Laat je niet als een deurmat gebruiken. Laat hem niet binnen als hij weer eens ruzie heeft met zijn nieuwe vriendin. En ga werken aan je zelf! Je laat volledig over je heen lopen. Ga vertrouwen op jezelf, ga in therapie, focus op je kind, respecteer jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dit klinkt als mijn ex.
Die verliet ook huis en haard voor zijn nieuwe vlam...

Hier kwam het uit dat hij me al maandenlang bedroog met een collega. Toen het bedrog uitkwam zei hij letterlijk: "Ik ga proberen hoe het met haar is en als het tegenvalt dan kom ik terug bij jou. Maar ik kan niet met jou verdergaan en de rest van mijn leven met de what if blijven zitten"

Mooi niet dat die OOIT nog terug moet komen!
Nu er een flinke tijd is overgegaan snap ik zelfs niet waarom ik toen gereageerd heb zoals ik deed. Ik denk dat het vanuit angst was om het bekende te verliezen.
Maar echt, met zo iemand in je leven heb je geen vijanden meer nodig hoor.
Due-scimmie schreef:
17-11-2020 19:23
Is deze relatie echt het voorbeeld dat je je kind wil meegeven?

Wake up. Laat je niet als een deurmat gebruiken. Laat hem niet binnen als hij weer eens ruzie heeft met zijn nieuwe vriendin. En ga werken aan je zelf! Je laat volledig over je heen lopen. Ga vertrouwen op jezelf, ga in therapie, focus op je kind, respecteer jezelf.
+100

TO waarom denk je dat hij nu wel serieus met je verder wil? Hij bedriegt je al langer dan dat hij je niet bedrogen heeft in de tijd dat jullie samen zijn/waren. Hoe kun je hem ooit vertrouwen? En waarom zou je dat nog willen? Omdat jullie een kind hebben samen? En jij wil je kind dit als voorbeeld geven, hoe papa mama als deurmat gebruikt...? Kies voor jezelf en kind TO,en hopelijk kom je dan in de toekomst een echte man tegen. Die echt voor jou (alleen) gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven