Wat mag ik verwachten van mijn ex?

17-11-2020 17:12 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind november vorig jaar betrapte ik mijn vriend waar ik 15 jaar een relatie mee heb en een kind dat hij stiekem berichtjes uitwisselde met een vrouw. Ik was helemaal van streek en vroeg hem wat de bedoeling was en toen biechtte hij op dat hij verliefd was geworden op een andere vrouw. Dat was niet zijn bedoeling geweest, want hij wilde eigenlijk niet verliefd worden.
Ik moet toegeven dat we beiden al een hele tijd gefocust waren op onze carrières en dat ik hem heel veel vrijheid had gegeven. Te veel om goed te zijn, ondervond ik achteraf.
Uiteindelijk bleef hij de vrouw zien en wilde hij een ander leven met haar. Hij beloofde wel nog een tijdje bij ons te blijven tijdens corona tot hij naar zijn tweede verblijf kon verkassen.
Tussendoor bleef hij weekendjes bij haar logeren, maar na een paar keer stond hij alweer thuis omdat hij ons miste. Dat ging een paar keer zo tot hij in mei toch besloot om het huis uit te trekken.
De liefde was over, zei hij, maar hij zou steeds van me blijven houden als de moeder van zijn kind.
Bij die vrouw kon hij voor het eerst zijn emoties en gevoelens delen, wat bij mij niet het geval was omdat ik te rationeel was, volgens hem.
Hij beloofde dat ik het huis mocht betrekken zolang ik wou, hij zou wel snel iets anders vinden voor zichzelf, wilde ook nog niet samenwonen.
Nadat hij voor de derde keer weer thuis stond met pak en zak omdat hij ons gezin miste en het verleden niet zomaar kon vergeten eiste ik dat we in therapie zouden gaan. Tijdens de rit naar de therapeut biechtte hij ook nog op dat hij voor haar kende ook nog een affaire van vijf jaar er had opzitten. Ik was razend en compleet in shock. Maar hij zei dat dat niets te betekenen had, dat het voor hem aanvoelde alsof hij naar de hoeren ging.
Daar aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat we al jaren uit elkaar waren gegroeid en dat hij me niet langer meer zag als een liefdespartner. Voor hem moet dat een soort bevestiging geweest zijn want toen ik hem polste of hij zijn vriendinnetje nog zag, gaf hij dat toe, zei dat het verlangen sterk was maar dat het niet altijd even makkelijk was. Terwijl ik mijn leven probeerde op de juiste rails te krijgen vernam ik dat hij op zoek was naar een nieuw huis, wat hij eerst alleen wilde bewonen want samenwonen zou hem nog niet lukken. Uiteraard hield hij wel rekening met haar wensen qua ligging ed. omdat hij op termijn dat toch uiteindelijk wel wilde.
Een paar weken terug kwam hij onze dochter brengen na een weekend bij hem en vroeg hij wat ik ervan zou vinden als hij het huis van me zou overnemen, terwijl hij eerst had gezegd dat ik er kon blijven zolang ik wilde want financieel zou ik het erg moeilijk hebben om het op mijn eentje rond te krijgen en hij had dan liever dat het niet aan derden zou verkocht worden. En hij vond het ook niet gezond om financieel van elkaar af te hangen. Alweer een enorme shock voor mij. Wilde hij me nu echt dit ook nog van me afpakken? Ik was in alle staten en voor hij vertrok heb ik hem de huid volgescholden. De volgende dag heb ik hem opgebeld, ik wist dat hij waarschijnlijk bij haar was, maar dat kon me niet deren. Ik ben gecrasht, heb hem gevraagd waar ik het aan verdiend heb om zo behandeld te worden, vroeg hem of ik dan niks betekend heb en hoe het zover is kunnen komen. Dat moet hem enorm aangegrepen hebben, eerder had hij vooral medelijden met mij, maar hij zei dat mijn pijn hem meer raakte dan dat hij al die tijd had gedacht. Dat hij misschien toch nog gevoelens voor me had. Omdat hij zo in de war daarover was heeft hij het uitgemaakt met haar en wil nu samen opnieuw ontdekken waar het fout is gegaan. Waarom hij in het verleden zijn gevoelens en emoties nooit met mij heeft kunnen delen. Die telefoon was precies als een eyeopener voor hem, dat hij nog niet rond was met onze relatie, dat hij ook altijd al moeite gehad heeft om het verleden te laten rusten en dat dat toch misschien een teken aan de wand is. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Zijn er nog mensen die na zo'n rollercoaster alsnog bij hun ex zijn beland?
Alle reacties Link kopieren
En om op je vraag te antwoorden...

Wat mag je verwachten? Dezelfde miserie en misschien nog meer drama. Beter dan dit zal het in elk geval niet worden.
Mensen veranderen niet zo snel en al helemaal niet als ze het niet zelf willen. En waarom zou hij willen veranderen? Hij heeft het zo wel prima voor elkaar met in ieder stadje een ander schatje.
Jij bent veel meer waard alleen zie je dit niet.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 17:54
We hebben heel veel opgebouwd samen en een kind. Dat heeft ervoor gezorgd dat we beiden vooral daar op gefocust waren. Niet bezig met de relatie en dat heb ik nu wel ingezien. Hij blijkbaar ook en daarom dat hij wil zien of er nog emoties zitten waarvan we niet meer dachten dat ze er waren. Maar ik weet inderdaad niet of een ex beter een ex blijft en wilde misschien andere verhalen horen van mensen die uit elkaar gingen maar uiteindelijk toch elkaar terug vonden.
Dat laatste gebeurt wel eens, bij mij ook. Maar NIET na zó lang en zo vaak bedrog.
Dan heeft hij zélf namelijk ook niks in jullie relatie gestoken, want hij lag jarenlang(!!!) te rampetampen met een ander.
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Blablabla.

Sorry TO, je houdt jezelf voor de gek. Dit komt niet meer goed.
Alle reacties Link kopieren
Je laat je als deurmat gebruiken.. ik zou je willen adviseren voor je zelf op te komen. Deze man aan de kant te schuiven en kijken wat jij samen met je dochter nodig hebt om verder te kunnen gaan met jullie leven.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
17-11-2020 17:40
Of je leert op je eigen benen te staan en een leuke partner te willen.
Dat ja: hoe lang ga je nog hij-bakken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
In de liefde niets, ik zou alleen verder gaan of een andere partner zoeken.
Als vader van zijn kind; dat hij zich houd aan de regeling en de helft van de kosten op zich neemt.
Alle reacties Link kopieren
belinda30 schreef: In de liefde niets, ik zou alleen verder gaan of een andere partner zoeken.
Als vader van zijn kind; dat hij zich houd aan de regeling en de helft van de kosten op zich neemt.
En zelfs dat wordt lastig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat je mag verwachten? Nou... je komt weer samen, hij gaat weer vreemd, het gaat weer uit - en deze keer zegt hij níet dat jij het huis mag 'houden', hij weet namelijk inmiddels dat híj het huis wil.

Oh: en die cyclus, zo mag je verwachten, duurt hooguit 6 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hij weet dat jij hem terug wil.
Hij wil dat jij instemt met zijn plannen voor het huis

Dus zegt hij dat hij jou terug wil tot hij heeft bereikt dat jij instemt met zijn plannen voor het huis.

Daarna zet hij jou weer aan de kant voor de andere vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom op TO.
Waar is je zelfrespect?!
Trap hem tussen zijn kloten met een noodgang je huis uit aub.
En ja, na zulk verraad heeft hij die wél verdiend. Zal je goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk eens dar jouw dochter dit zou overkomen. Wat zou je haar adviseren?
Wauw. Ja, wat moet je doen? Ik zou per dag bekijken hoe hij er in staat en daar op anticiperen.

Maar serieus? Raap jezelf op, en dump die lozer zelf.

En voor de dames die zich lenen voor een affaire: bij jou langskomen is alsof hij bij de hoeren is geweest :idee:
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
17-11-2020 18:09
Lekker voorbeeld voor je kind ook... draaideur vader en n deurmat moeder.
:rofl:
En jij ziet het nog zitten met zo'n vent?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij net zo over jou praat tegen die andere vrouw(en) eerlijk gezegd
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Dat is nu eens verstandig van hem. Dus ook het contact met jou verbreken of in ieder geval op een heel laag pitje gezien jullie kind. Dan lekker aan zichzelf werken en misschien dat hij dan ooit iemand gelukkig kan maken.

Hij zegt zelf al dat hij niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Waarom zou je het dan weer met hem proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks van hem verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Dus nu dat uit elkaar gaan en “jij mag in het huis blijven wonen” best een dure grap blijkt, wil hij toch maar weer terug?

Kom op TO, iemand die zes (!) jaar een dergelijk dubbelleven leidt, is niet te vertrouwen. Ik zou mijn man een dronken misstap misschien nog wel vergeven (eigenlijk ook liever niet, maar misschien hé?), maar geen twee affaires die bij elkaar zes jaar duren.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:06
Er zijn jaren die we beiden niet kunnen wissen, waarin het wel goed ging. Hij gaat ook aan zichzelf werken. Hij komt zelf uit een gebroken gezin en draagt daar nog de sporen van. Ik kom uit een gezin met een dominante vader waarbij presteren en veel werken heel belangrijk was. Ik heb dat als prioriteit gezien om mijn vader niet teleur te stellen. Ik weet dat er aan ons beiden wat werk aan de winkel is, maar weet echt niet wat ik hiervan moet verwachten. Ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. Je merkt zelf wel dat ik met veel vragen zit. Vraag me gewoon af of het realistisch is dat een koppel na zoveel turbulentie zich hier doorheen weet te slaan. Hoor je zoiets niet vaker?
Ik lees verder dat hij aan zichzelf werken ziet als: ik moet eerst gelukkig worden.
Alles draait om zijn geluk.
Hij is ouder en jouw partner en daar horen verantwoordelijkheden bij.
Naast hoe hij over jou en andere vrouwen praat en met jouw gevoel omgaat zou ik heel teleurgesteld zijn in hoe hij met zijn verantwoordelijkheden als ouder omgaat.
Ik zou hier littekens aan hebben overgehouden en deze relatie zien als iets dat de wonden openhoudt.
Mijn relatie heeft ook vele diepe dalen gekend, maar als mijn partner me dit zou aandoen en met droge ogen aankomt met 'ik ga mezelf eerst gelukkig maken en jij moet op het wachtbankje' zou ik me echt afvragen waarom hij zich dit denkt te kunnen veroorloven.
Zelfde als het huis.
Deze man zegt dat hij spijt heeft maar hij lijkt alleen maar spijt te hebben dat er consequenties aan zijn acties zitten.
Vooral de stunt over het huis zegt genoeg. Het gaat om hem.
Alle reacties Link kopieren
Serieus jij staat iedere keer klaar als die weer klaar is met z'n andere vrouw. Waar is je eigen waarde? Wil je dit als voorbeeld aan je kind meegeven? Het werken aan je carrière is geen excuus voor vreemdgaan.
Als je zo hard aan je carrière gewerkt hebt is het tijd om zelfstandig te worden en dus ook financieel. Neem nu het heft in eigen handen, verkoop jullie woning en start opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:06
Er zijn jaren die we beiden niet kunnen wissen, waarin het wel goed ging. Hij gaat ook aan zichzelf werken. Hij komt zelf uit een gebroken gezin en draagt daar nog de sporen van. Ik kom uit een gezin met een dominante vader waarbij presteren en veel werken heel belangrijk was. Ik heb dat als prioriteit gezien om mijn vader niet teleur te stellen. Ik weet dat er aan ons beiden wat werk aan de winkel is, maar weet echt niet wat ik hiervan moet verwachten. Ik weet niet of ik hem nog kan vertrouwen. Je merkt zelf wel dat ik met veel vragen zit. Vraag me gewoon af of het realistisch is dat een koppel na zoveel turbulentie zich hier doorheen weet te slaan. Hoor je zoiets niet vaker?

Je bent inderdaad erg rationeel. Tip die ik heb, zorg dan ook dat je jouw financiele positie rationeel en zakelijk aanpakt. Zodat als hij er weer vandoor gaat, jij in een financieel betere positie zit dan nu. Maak daar afspraken over, leg dat gelijk vast bij de notaris.

Uiteindelijk blijft jouw ex behoefte hebben aan 'iemand met wie hij meer emotionele aansluiting vindt om zijn gevoelens en emoties bij kwijt te kunnen'. Dit verandert echt niet als jullie zo verschillend zijn. De kans lijkt mij groot dat hij weer terugvalt op een geheime relatie, dat was voor hem al die 5 jaar minder complex dan de situatie die hij nu voor zichzelf heeft gecreeerd. Het was voor hem alsof hij naar de hoeren ging toch?

Ik zou niet willen samenleven met een man die ik niet vertrouw, maar het is jouw leven.

Als ex je weer eens rationeel noemt, kan je hem nog vragen of hij die 5 jaar vreemdgaan op gevoel deed. The asshole/het kontgat!!
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 18-11-2020 08:44
0.35% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Klinkt een beetje als m'n ex waarmee ik aan een tweede leg was begonnen. Zoveel mooie woorden en daden totdat hij kreeg waarvoor hij was gekomen: Een kind. Daarna ging het snel bergafwaarts.
Hij wist dondersgoed dat ik de relatie niet snel zou verbreken want; Na de tweede leg alleen eindigen was m'n grootste angst, vooral het maatschappelijke stigma en de luxe waarin we leefde was toch ook best heel fijn.
En toch is het geklapt en
'Ik zal altijd van mij blijven houden als moeder van mijn kind'
'Ik moet aan mezelf werken maar ik blijf altijd in jullie leven'
' Laten we er zoveel mogelijk als beste vrienden er zijn voor ons kind'

Inmiddels spreek ik hem eens per twee weken en geeft hij geen donder om ons. Ik heb een mooie baan, hij betaalt alimentatie en zelfs zonder kan ik mijn gezin onderhouden.

Meid , alsjeblieft hey, zoek je eigenwaarde en stop met deze giftige relatie.
Als ik het kan, kan jij het zeker.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:06
"Er zijn jaren die we beiden niet kunnen wissen ......." en "Ik weet dat er aan ons beiden wat werk aan de winkel is, maar weet echt niet wat ik hiervan moet verwachten".
TO,als ik eerlijk ben,lijkt het alsof hij die jaren allang geleden heeft gewist.En dat 2e...het lijkt mij ,net als veel anderen hier,heel duidelijk wat je kan verwachten van hem.Nl helemaal niets.
Het lijkt me ook ontzettend pijnlijk op deze manier met zoiets heftigs geconfronteerd te worden :@@:
Maar mijn advies zou zijn,bespaar jezelf iig nog meer (toekomstig) leed.En denk/kies voor jezelf en je kind.Sterkte iig.
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
'Ik heb dat als prioriteit gezien om mijn vader niet teleur te stellen.'

Heb je hier hulp voor gehad? Hopelijk weet je inmiddels dat je vader zijn eigen issues op jou projecteerde. Het had niets met jou te maken.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Ik zit dit met open mond te lezen. Hoe kun je jezelf zo als een deurmat gedragen? Je praat goed dat hij je jarenlang heeft bedrogen (en wat hij nog steeds zou doen als jij het niet ontdekt had) en geeft jezelf ook nog mede de schuld. Je neemt hem keer op keer terug en gelooft dan ook nog dat hij het licht gezien heeft. Ik kan je één ding vertellen: dat heeft hij niet! En blijkbaar geeft hij geen reet om je, want hij doet je elke keer weer veel pijn. Het respect is ver te zoeken.

Wat een bullshit, het voelde als naar de hoeren gaan. Want dat is wel oké als je in een relatie zit en ook nog eens een kind hebt? Dat zegt wel hoe hij erover denkt en dat zal echt niet veranderen.

Natuurlijk komen exen soms weer bij elkaar. Maar dat zijn dan mensen die elkaar even kwijtgeraakt zijn en het een tweede kans geven. Geen mensen die hun 6 jaar vreemdgaande en elke keer weer op de stoep staande en dan toch weer naar hun liefje gaande en geen enkel respect voor hun (ex-)partner hebbende kerel voor de tiende keer een kans willen geven. Kom op zeg.

Eigenlijk snap ik niet dat ik er tijd in heb gestoken om dit te typen. Ik denk niet dat dat helpt bij iemand die haar kop zover in het zand heeft zitten.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 18-11-2020 09:07
1.30% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven