Wat mag ik verwachten van mijn ex?

17-11-2020 17:12 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind november vorig jaar betrapte ik mijn vriend waar ik 15 jaar een relatie mee heb en een kind dat hij stiekem berichtjes uitwisselde met een vrouw. Ik was helemaal van streek en vroeg hem wat de bedoeling was en toen biechtte hij op dat hij verliefd was geworden op een andere vrouw. Dat was niet zijn bedoeling geweest, want hij wilde eigenlijk niet verliefd worden.
Ik moet toegeven dat we beiden al een hele tijd gefocust waren op onze carrières en dat ik hem heel veel vrijheid had gegeven. Te veel om goed te zijn, ondervond ik achteraf.
Uiteindelijk bleef hij de vrouw zien en wilde hij een ander leven met haar. Hij beloofde wel nog een tijdje bij ons te blijven tijdens corona tot hij naar zijn tweede verblijf kon verkassen.
Tussendoor bleef hij weekendjes bij haar logeren, maar na een paar keer stond hij alweer thuis omdat hij ons miste. Dat ging een paar keer zo tot hij in mei toch besloot om het huis uit te trekken.
De liefde was over, zei hij, maar hij zou steeds van me blijven houden als de moeder van zijn kind.
Bij die vrouw kon hij voor het eerst zijn emoties en gevoelens delen, wat bij mij niet het geval was omdat ik te rationeel was, volgens hem.
Hij beloofde dat ik het huis mocht betrekken zolang ik wou, hij zou wel snel iets anders vinden voor zichzelf, wilde ook nog niet samenwonen.
Nadat hij voor de derde keer weer thuis stond met pak en zak omdat hij ons gezin miste en het verleden niet zomaar kon vergeten eiste ik dat we in therapie zouden gaan. Tijdens de rit naar de therapeut biechtte hij ook nog op dat hij voor haar kende ook nog een affaire van vijf jaar er had opzitten. Ik was razend en compleet in shock. Maar hij zei dat dat niets te betekenen had, dat het voor hem aanvoelde alsof hij naar de hoeren ging.
Daar aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat we al jaren uit elkaar waren gegroeid en dat hij me niet langer meer zag als een liefdespartner. Voor hem moet dat een soort bevestiging geweest zijn want toen ik hem polste of hij zijn vriendinnetje nog zag, gaf hij dat toe, zei dat het verlangen sterk was maar dat het niet altijd even makkelijk was. Terwijl ik mijn leven probeerde op de juiste rails te krijgen vernam ik dat hij op zoek was naar een nieuw huis, wat hij eerst alleen wilde bewonen want samenwonen zou hem nog niet lukken. Uiteraard hield hij wel rekening met haar wensen qua ligging ed. omdat hij op termijn dat toch uiteindelijk wel wilde.
Een paar weken terug kwam hij onze dochter brengen na een weekend bij hem en vroeg hij wat ik ervan zou vinden als hij het huis van me zou overnemen, terwijl hij eerst had gezegd dat ik er kon blijven zolang ik wilde want financieel zou ik het erg moeilijk hebben om het op mijn eentje rond te krijgen en hij had dan liever dat het niet aan derden zou verkocht worden. En hij vond het ook niet gezond om financieel van elkaar af te hangen. Alweer een enorme shock voor mij. Wilde hij me nu echt dit ook nog van me afpakken? Ik was in alle staten en voor hij vertrok heb ik hem de huid volgescholden. De volgende dag heb ik hem opgebeld, ik wist dat hij waarschijnlijk bij haar was, maar dat kon me niet deren. Ik ben gecrasht, heb hem gevraagd waar ik het aan verdiend heb om zo behandeld te worden, vroeg hem of ik dan niks betekend heb en hoe het zover is kunnen komen. Dat moet hem enorm aangegrepen hebben, eerder had hij vooral medelijden met mij, maar hij zei dat mijn pijn hem meer raakte dan dat hij al die tijd had gedacht. Dat hij misschien toch nog gevoelens voor me had. Omdat hij zo in de war daarover was heeft hij het uitgemaakt met haar en wil nu samen opnieuw ontdekken waar het fout is gegaan. Waarom hij in het verleden zijn gevoelens en emoties nooit met mij heeft kunnen delen. Die telefoon was precies als een eyeopener voor hem, dat hij nog niet rond was met onze relatie, dat hij ook altijd al moeite gehad heeft om het verleden te laten rusten en dat dat toch misschien een teken aan de wand is. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Zijn er nog mensen die na zo'n rollercoaster alsnog bij hun ex zijn beland?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-11-2020 20:20
Hij weet dat jij hem terug wil.
Hij wil dat jij instemt met zijn plannen voor het huis

Dus zegt hij dat hij jou terug wil tot hij heeft bereikt dat jij instemt met zijn plannen voor het huis.

Daarna zet hij jou weer aan de kant voor de andere vrouw.
En dit, ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk trouwens niet dat TO zich als deurmat gedraagt in de klassieke betekenis. Ze kent waarschijnlijk haar eigen behoeften niet, heeft ze door opvoeding weg moeten stoppen, papa blij maken. Als je dan later je gezin hebt en nog steeds bezig bent met je vader niet teleur te stellen, dan leef je op de automatische piloot. Weet je niet wie je zelf bent, zonder die baan, zonder die man, wat je zelf nou eigenlijk wil. Dan kan zo een ex heen en weer zwabberen, en zwabber je maar wat mee.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ga je eens aan je dochter denken? Aan dat meisje dat helemaal geen zeggenschap of controle heeft in dit circus van jullie?



Een paar weken terug kwam hij onze dochter brengen na een weekend bij hem en vroeg hij wat ik ervan zou vinden als hij het huis van me zou overnemen, terwijl hij eerst had gezegd dat ik er kon blijven zolang ik wilde want financieel zou ik het erg moeilijk hebben om het op mijn eentje rond te krijgen en hij had dan liever dat het niet aan derden zou verkocht worden. En hij vond het ook niet gezond om financieel van elkaar af te hangen. Alweer een enorme shock voor mij. Wilde hij me nu echt dit ook nog van me afpakken? Ik was in alle staten en voor hij vertrok heb ik hem de huid volgescholden.

Denk eens aan je dochter. Hoe moet dat voor haar zijn? Dat jullie het afgelopen jaar steeds aan het jojoën zijn, dat ze steeds weer die spanning moet voelen bij jullie, steeds maar afwachten hoe het er nu weer voorstaat en dan ook nog eens mag aanhoren hoe haar moeder in alle staten is en haar vader de huid vol scheldt? Echt, waar is je verstand!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou qua relatie vooral niet teveel van hem verwachten. Heel weinig eigenlijk. Zo iets als 'niks'.
Zakelijk de afspraken uitwerken (ouderschapsplan, huis, spullen, geld, whatever) en vooral zorgen dat jullie kind hier zo min mogelijk onder lijdt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Wat je mag verwachten? Nou, nog meer ellende en gelieg ALS jij dat toelaat. Want jij kunt keuzes maken. Bijvoorbeeld beseffen en accepteren dat hij een onbetrouwbare leugenaar is. En dat hij geen fijne man is. En dat jij zonder hem door een dal moet maar daarna op de top gaat schitteren. Gun jezelf een normale relatie, dan maar niet het huis, maar wel happy.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?
Hier heb je je antwoord.


Daarnaast, vraag jezelf af wat je van jezelf mag verwachten . Dat lijkt me een veel belangrijkere vraag.

Vertel alsjeblieft dat je financieel voor jezelf kunt zorgen en dat je deze bullshit niet moet pikken omdat je denkt geen andere opties te hebben. Die heb je namelijk wel. Altijd!.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel werk je dan dat je financieel afhankelijk ben van hem?
Zou je meer uren kunnen werken?
Als je gescheiden bent en een ander adres heb heb je recht op kinderopvangtoeslag en kindgebonden budget met alleenstaande ouder toeslag.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Je weet wat je van hem kan verwachten, de vraag is of je er zelf mee kunt leven.
We gaan to niet meer terug zien hier, want de reacties zijn niet wat ze had verwacht.

En ze blijft bij die vreemdganger, en ze leven lang en gelukkig euhm...nou ja hij dan.
Alle reacties Link kopieren
Update: hij kon niet verder met die vrouw omdat hij zijn verleden niet kan vergeten. Hij dacht eerst dat er geen gevoelens meer waren voor mij, alleszins niet genoeg om verder te gaan met deze relatie, maar mijn verdriet heeft hem doen inzien dat die er blijkbaar wel nog waren. En hij zegt dat het absoluut geen medelijden of schuldgevoelens waren. Hij heeft dit ook opgebiecht aan die vrouw en daarop hebben ze hun relatie stopgezet. Hij zegt dat hij nu vooral zichzelf moet terugvinden. Hij heeft zich opnieuw ingeschreven voor online sessies met een therapeut. Hij heeft ook nog issues uit zijn kindertijd te verwerken. Het is niet zo dat onze dochter denkt dat alles terug is zoals vroeger omdat haar vader af en toe over de vloer komt. Dat deed hij eerder ook al omdat zijn werkplek hier ook nog is. Wie kan me garanderen dat wat hij voelt niet oprecht is? Wie durft daar zijn hand voor in het vuur steken?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
17-11-2020 17:40
Of je leert op je eigen benen te staan en een leuke partner te willen.


Of je stopt met in elk topic dat over emoties gaat als eerste te reageren met dooddoenerige afzeikers. Zover je dat toch blijft doen (hetgeen ik vrees!) zeg dan in elk geval iets empatisch of constructiefs.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 01:51
Update: hij kon niet verder met die vrouw omdat hij zijn verleden niet kan vergeten. Hij dacht eerst dat er geen gevoelens meer waren voor mij, alleszins niet genoeg om verder te gaan met deze relatie, maar mijn verdriet heeft hem doen inzien dat die er blijkbaar wel nog waren. En hij zegt dat het absoluut geen medelijden of schuldgevoelens waren. Hij heeft dit ook opgebiecht aan die vrouw en daarop hebben ze hun relatie stopgezet. Hij zegt dat hij nu vooral zichzelf moet terugvinden. Hij heeft zich opnieuw ingeschreven voor online sessies met een therapeut. Hij heeft ook nog issues uit zijn kindertijd te verwerken. Het is niet zo dat onze dochter denkt dat alles terug is zoals vroeger omdat haar vader af en toe over de vloer komt. Dat deed hij eerder ook al omdat zijn werkplek hier ook nog is. Wie kan me garanderen dat wat hij voelt niet oprecht is? Wie durft daar zijn hand voor in het vuur steken?

Ik niet, maar ik vind de situatie heftig en kan mijn jouw twijfel goed voorstellen! Na je OP had ik zoiets van: Run Forrest Run, maar heel misschien wel en wellicht keert het nu ten goede.
Ik help het je ergens hopen maar wil je wel zeggen dat je, als je op het punt komt van 'dit heeft geen zin meer' je zelf het initiatief moet nemen om de knoop door te hakken.
Want hoe comlex het ook lijkt en wat hij ook aanvoert: uiteindelijk is de hamvraag of er een (onvoorwaardelijke) wil is samen verder te gaan. Jouw partner heeft daarin nog wel e.e.a. goed te maken. Dus als blijkt dat hij eigenlijk niet zo denkt, neem dan je eigen besluiten.

Hoe dan ook een heftige situatie.

Liefs en sterkte.

:hug: :hug: :hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 01:51
Update: hij kon niet verder met die vrouw omdat hij zijn verleden niet kan vergeten. Hij dacht eerst dat er geen gevoelens meer waren voor mij, alleszins niet genoeg om verder te gaan met deze relatie, maar mijn verdriet heeft hem doen inzien dat die er blijkbaar wel nog waren. En hij zegt dat het absoluut geen medelijden of schuldgevoelens waren. Hij heeft dit ook opgebiecht aan die vrouw en daarop hebben ze hun relatie stopgezet. Hij zegt dat hij nu vooral zichzelf moet terugvinden. Hij heeft zich opnieuw ingeschreven voor online sessies met een therapeut. Hij heeft ook nog issues uit zijn kindertijd te verwerken. Het is niet zo dat onze dochter denkt dat alles terug is zoals vroeger omdat haar vader af en toe over de vloer komt. Dat deed hij eerder ook al omdat zijn werkplek hier ook nog is. Wie kan me garanderen dat wat hij voelt niet oprecht is? Wie durft daar zijn hand voor in het vuur steken?
Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat dit weer mis loopt. En man die 5 jaar een affaire kan hebben. Daarna een andere relatie krijgt terwijl hij bij de moeder van zijn kind is een al een jaar af en aan op hangende pootjes terug keert maar ook weer vertrekt, veranderd niet. Trap niet in zijn mooie praatjes, of hij voelt het nu even zo maar gaat straks weer weg of weer vreemd, of hij doet dit in zaken zoals het huis goed te regelen.
Geloof er niks van dat zijn relatie met die andere vrouw over is.
Verander de titel van je post :

Mijn man is een lul en ik ben een deurmat.


Echt hoe kan je je zo in de zeik laten nemen
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hij bespeelt je gewoon met z'n verhalen over gevoelens. Voor hetzelfde geld heeft die ander hem de deur gewezen. Echt werk aan jezelf, wordt financieel afhankelijk en laat hem eerst maar eens bewijzen dat die een jaar therapie volgt, je dochter netjes ophaalt, niet met andere vrouwen afspreekt, jou met respect behandeld en kijk dan eens of er nog een relatie inzit, maar laat hem voor nu even niet toe als relatiemateriaal maar alleen als vader van je kind.
Kan doe niet ergens anders z'n werkplek inrichten?
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 01:51
Update: hij kon niet verder met die vrouw omdat hij zijn verleden niet kan vergeten. Hij dacht eerst dat er geen gevoelens meer waren voor mij, alleszins niet genoeg om verder te gaan met deze relatie, maar mijn verdriet heeft hem doen inzien dat die er blijkbaar wel nog waren. En hij zegt dat het absoluut geen medelijden of schuldgevoelens waren. Hij heeft dit ook opgebiecht aan die vrouw en daarop hebben ze hun relatie stopgezet. Hij zegt dat hij nu vooral zichzelf moet terugvinden. Hij heeft zich opnieuw ingeschreven voor online sessies met een therapeut. Hij heeft ook nog issues uit zijn kindertijd te verwerken. Het is niet zo dat onze dochter denkt dat alles terug is zoals vroeger omdat haar vader af en toe over de vloer komt. Dat deed hij eerder ook al omdat zijn werkplek hier ook nog is. Wie kan me garanderen dat wat hij voelt niet oprecht is? Wie durft daar zijn hand voor in het vuur steken?
Hij, hij, hij.

Wanneer gaat het eens over jou?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
19-11-2020 07:34
Hij, hij, hij.

Wanneer gaat het eens over jou?
Ja precies, dat mis ik ook.
Ik kan alleen garanderen dat ik er niet verder mee zou willen. Mafkees.
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
19-11-2020 07:15
Hij bespeelt je gewoon met z'n verhalen over gevoelens. Voor hetzelfde geld heeft die ander hem de deur gewezen. Echt werk aan jezelf, wordt financieel afhankelijk en laat hem eerst maar eens bewijzen dat die een jaar therapie volgt, je dochter netjes ophaalt, niet met andere vrouwen afspreekt, jou met respect behandeld en kijk dan eens of er nog een relatie inzit, maar laat hem voor nu even niet toe als relatiemateriaal maar alleen als vader van je kind.
Kan doe niet ergens anders z'n werkplek inrichten?
Ik weet 100% zeker dat zij hem niet aan de deur heeft gezet.
En nee, het is niet mogelijk om zijn werkplek ergens anders in te richten.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
19-11-2020 07:54
Ja precies, dat mis ik ook.
Ik kan alleen garanderen dat ik er niet verder mee zou willen. Mafkees.
Ik heb ook mijn tijd nodig. Dat ben ik hier vergeten zeggen. En ik weet ook niet in hoeverre die gevoelens echt zijn. Ik zag hem en ik zie dat hij lijdt, dat kan je niet veinzen. Dat was écht. Het is voor mij ook allemaal verwarrend, vanwaar zou ik hier anders mijn verhaal kwijt willen?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft wel echt een goede aan jou zeg. Jij moet aan jezelf werken dan kom je er snel genoeg achter dat dit niet is wat je wilt. Hij heeft allang de keuze in zijn hoofd gemaakt dat jij niet bent wat hij wilt, want geloof me een affaire van 5 jaar is niet iets zoals even naar een hoer gaan. En dat hij dat ook zo beschrijft laat al helemaal zien dat hij voor niemand respect heeft. In ieder geval niet voor vrouwen.Het is een respectloze eikel die alles naar zijn eigen straatje praat.

Echt asjeblieft doe dit jezelf niet aan om dat jullie ooit betere tijden hadden, want dat is nu niet meer. In die 5 jaar tijd had hij ook wel aan zichzelf kunnen werken toch? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat jij straks op straat staat en je ex met zijn nieuwe vriendin (of alweer een ander) het gaat betrekken anders is het allemaal wel heel erg toevallig toch? Je onderbuikgevoel zegt al genoeg maar je blijft te veel plakken aan deze loser. Maak jezelf helemaal los en ga lekker opzoek naar een andere man, net zoals jouw man deed tijdens je huwelijk. Misschien kom jij ook wel iemand tegen waar je beter mee overweg kan. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Man man wat heb jij een plaat voor je hersens. Je komt hier om te vragen hoe of wat en vervolgens negeer je álles wat hier gezegd wordt en je wil alleen maar horen dat er nog véél meer dames zijn die zich 1 2 3 4 5 6 x laten dumpen en vervolgens de ex weer terugnemen.

Ik heb nieuws voor je: ik denk niet dat je hier heel veel vrouwen zult vinden...
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me garanderen dat wat hij voelt niet oprecht is? Wie durft daar zijn hand voor in het vuur steken?

Meid je hebt je beslissing al gemaakt en weet je jullie verdienen elkaar alleen jammer voor het kind. Krijgt een mega slecht voorbeeld van hoe het niet moet maar neemt dit wel mee later omdat dit is wat ze leert over relaties en liefde.

Chapeau moeder!
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 08:45
Ik heb ook mijn tijd nodig. Dat ben ik hier vergeten zeggen. En ik weet ook niet in hoeverre die gevoelens echt zijn. Ik zag hem en ik zie dat hij lijdt, dat kan je niet veinzen. Dat was écht. Het is voor mij ook allemaal verwarrend, vanwaar zou ik hier anders mijn verhaal kwijt willen?
Maar ben je dan niet ontzettend BOOS?!
En heel goed dat hij ook lijdt, (als dat zo is) hij mag ook wel last van zijn geweten hebben door zijn eigen handelen naar zijn vrouw en de moeder van zijn kind.
Respect voor jou is ver, heel ver te zoeken. Hij zou op zijn blote knieën moeten liggen te smeken. En dan nog zou jij niet zomaar weer met hem in zee moeten willen.
Hij is nu niet in staat tot een relatie zegt hij zélf toch al? Waarom denk jij dan dat je zo verder kunt?
justagirly wijzigde dit bericht op 19-11-2020 09:12
34.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je probeert het nog steeds goed te praten voor hem, waarom? Hij had in die 5 jaar en de tijd met zijn laatste vriendin allang aan zichzelf kunnen werken in plaats van hem er jarenlang bij anderen in te hangen. En nu ziet hij opeens het licht en is hij verdrietig? Omdat het uitgekomen is, ja, en hij zijn gezinnetje niet meer naast zijn vriendinnetje(s) kan hebben. Door nu zielig te lopen doen, bereikt hij wat hij al eerder bereikt heeft, namelijk dat jij hem wel weer terug neemt. En dan kan hij weer lekker zijn gang gaan, want hij heeft zijn huis en zijn dochter en een vrouw bij wie hij toch altijd wel weer terug kan en ondertussen komt hij wel weer ergens een ander tegen waar hij zo goed zijn “emoties mee kan delen” en ongestoord zijn gang mee kan gaan. Echt, hoe komt het in je hoofd op te denken dat het anders zal zijn? Omdat hij zielig loopt te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven