Wat mag ik verwachten van mijn ex?

17-11-2020 17:12 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind november vorig jaar betrapte ik mijn vriend waar ik 15 jaar een relatie mee heb en een kind dat hij stiekem berichtjes uitwisselde met een vrouw. Ik was helemaal van streek en vroeg hem wat de bedoeling was en toen biechtte hij op dat hij verliefd was geworden op een andere vrouw. Dat was niet zijn bedoeling geweest, want hij wilde eigenlijk niet verliefd worden.
Ik moet toegeven dat we beiden al een hele tijd gefocust waren op onze carrières en dat ik hem heel veel vrijheid had gegeven. Te veel om goed te zijn, ondervond ik achteraf.
Uiteindelijk bleef hij de vrouw zien en wilde hij een ander leven met haar. Hij beloofde wel nog een tijdje bij ons te blijven tijdens corona tot hij naar zijn tweede verblijf kon verkassen.
Tussendoor bleef hij weekendjes bij haar logeren, maar na een paar keer stond hij alweer thuis omdat hij ons miste. Dat ging een paar keer zo tot hij in mei toch besloot om het huis uit te trekken.
De liefde was over, zei hij, maar hij zou steeds van me blijven houden als de moeder van zijn kind.
Bij die vrouw kon hij voor het eerst zijn emoties en gevoelens delen, wat bij mij niet het geval was omdat ik te rationeel was, volgens hem.
Hij beloofde dat ik het huis mocht betrekken zolang ik wou, hij zou wel snel iets anders vinden voor zichzelf, wilde ook nog niet samenwonen.
Nadat hij voor de derde keer weer thuis stond met pak en zak omdat hij ons gezin miste en het verleden niet zomaar kon vergeten eiste ik dat we in therapie zouden gaan. Tijdens de rit naar de therapeut biechtte hij ook nog op dat hij voor haar kende ook nog een affaire van vijf jaar er had opzitten. Ik was razend en compleet in shock. Maar hij zei dat dat niets te betekenen had, dat het voor hem aanvoelde alsof hij naar de hoeren ging.
Daar aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat we al jaren uit elkaar waren gegroeid en dat hij me niet langer meer zag als een liefdespartner. Voor hem moet dat een soort bevestiging geweest zijn want toen ik hem polste of hij zijn vriendinnetje nog zag, gaf hij dat toe, zei dat het verlangen sterk was maar dat het niet altijd even makkelijk was. Terwijl ik mijn leven probeerde op de juiste rails te krijgen vernam ik dat hij op zoek was naar een nieuw huis, wat hij eerst alleen wilde bewonen want samenwonen zou hem nog niet lukken. Uiteraard hield hij wel rekening met haar wensen qua ligging ed. omdat hij op termijn dat toch uiteindelijk wel wilde.
Een paar weken terug kwam hij onze dochter brengen na een weekend bij hem en vroeg hij wat ik ervan zou vinden als hij het huis van me zou overnemen, terwijl hij eerst had gezegd dat ik er kon blijven zolang ik wilde want financieel zou ik het erg moeilijk hebben om het op mijn eentje rond te krijgen en hij had dan liever dat het niet aan derden zou verkocht worden. En hij vond het ook niet gezond om financieel van elkaar af te hangen. Alweer een enorme shock voor mij. Wilde hij me nu echt dit ook nog van me afpakken? Ik was in alle staten en voor hij vertrok heb ik hem de huid volgescholden. De volgende dag heb ik hem opgebeld, ik wist dat hij waarschijnlijk bij haar was, maar dat kon me niet deren. Ik ben gecrasht, heb hem gevraagd waar ik het aan verdiend heb om zo behandeld te worden, vroeg hem of ik dan niks betekend heb en hoe het zover is kunnen komen. Dat moet hem enorm aangegrepen hebben, eerder had hij vooral medelijden met mij, maar hij zei dat mijn pijn hem meer raakte dan dat hij al die tijd had gedacht. Dat hij misschien toch nog gevoelens voor me had. Omdat hij zo in de war daarover was heeft hij het uitgemaakt met haar en wil nu samen opnieuw ontdekken waar het fout is gegaan. Waarom hij in het verleden zijn gevoelens en emoties nooit met mij heeft kunnen delen. Die telefoon was precies als een eyeopener voor hem, dat hij nog niet rond was met onze relatie, dat hij ook altijd al moeite gehad heeft om het verleden te laten rusten en dat dat toch misschien een teken aan de wand is. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Zijn er nog mensen die na zo'n rollercoaster alsnog bij hun ex zijn beland?
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
19-11-2020 03:02
Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat dit weer mis loopt. En man die 5 jaar een affaire kan hebben. Daarna een andere relatie krijgt terwijl hij bij de moeder van zijn kind is een al een jaar af en aan op hangende pootjes terug keert maar ook weer vertrekt, veranderd niet. Trap niet in zijn mooie praatjes, of hij voelt het nu even zo maar gaat straks weer weg of weer vreemd, of hij doet dit in zaken zoals het huis goed te regelen.
Geloof er niks van dat zijn relatie met die andere vrouw over is.
Toen hij met die affaire begonnen is, is er iets heel ingrijpends gebeurd in zijn leven. Ik had er toen voor hem moeten zijn, maar ik was er niet. Relatietherapeut zei dat ik hem op dat moment had losgelaten (wat hiermee niet wil zeggen dat ze zijn escapades goedkeurt). Voor hem was het een vlucht. Er was geen liefde mee gemoeid. En ik was zo gefocust op mijn eigen leven dat ik niets in de gaten had. Ik besef dat nu ook. En toen is hij haar tegengekomen. Het was niet eens zijn bedoeling geweest om verliefd te worden. Maar hij werd het wel. Ondanks dat zij heel veel energie in hem heeft gestoken (ik wil hier echt alles benoemen zoals het is zonder er doekjes om te winden) heeft hij altijd moeite gehad om zijn verleden achter zich te laten. Uiteindelijk zijn we heel lang samen, hebben heel veel verwezenlijkt in die tijd en last but not least hebben we samen een dochter die hij doodgraag ziet.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heeft de andere vrouw zelf geen zin om met zo’n vreemdganger te gaan en is het alleen neuken en daarom kan hij daar dus niets opbouwen. Jij bent altijd zijn basis geweest, maar niet de basis waar hij gelukkig van wordt want even 5 jaar tussendoor rampetampe met een ander is nou niet bepaald normaal als je een gelukkig gezinsleven hebt.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 08:45
Ik heb ook mijn tijd nodig. Dat ben ik hier vergeten zeggen. En ik weet ook niet in hoeverre die gevoelens echt zijn. Ik zag hem en ik zie dat hij lijdt, dat kan je niet veinzen. Dat was écht. Het is voor mij ook allemaal verwarrend, vanwaar zou ik hier anders mijn verhaal kwijt willen?
Hij lijdt? Nee hoor. Hij speelt de slachtofferrol.

JIJ lijdt. Omdat je dit laat gebeuren. Het is nu echt jouw keuze.

Wat is het beste voor jullie dochter? En jij bent haar rolmodel he. Een moeder die zich laat gebruiken, voor de gek laat houden en alles van haar vent goedpraat? Of een sterke vrouw die de regie in handen neemt, zelf keuzes maakt en voor het belang van haar dochter en zichzelf kiest?

Je zult nooit zijn prioriteit zijn of worden. Je bent als het hem uitkomt, goed genoeg, voor even. Schop onder je kont, ik weet het. Maar je hebt het nodig.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 19-11-2020 09:27
9.27% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 01:51
Update: hij kon niet verder met die vrouw omdat hij zijn verleden niet kan vergeten. Hij dacht eerst dat er geen gevoelens meer waren voor mij, alleszins niet genoeg om verder te gaan met deze relatie, maar mijn verdriet heeft hem doen inzien dat die er blijkbaar wel nog waren. En hij zegt dat het absoluut geen medelijden of schuldgevoelens waren. Hij heeft dit ook opgebiecht aan die vrouw en daarop hebben ze hun relatie stopgezet. Hij zegt dat hij nu vooral zichzelf moet terugvinden. Hij heeft zich opnieuw ingeschreven voor online sessies met een therapeut. Hij heeft ook nog issues uit zijn kindertijd te verwerken. Het is niet zo dat onze dochter denkt dat alles terug is zoals vroeger omdat haar vader af en toe over de vloer komt. Dat deed hij eerder ook al omdat zijn werkplek hier ook nog is. Wie kan me garanderen dat wat hij voelt niet oprecht is? Wie durft daar zijn hand voor in het vuur steken?
Nou dat zou ik wel durven. Ik heb van dichtbij drie keer zo’n situatie gezien. In alle drie de gevallen veranderde hij echt niet. Weet je dat één van die verhalen mij heel erg aan jouw verhaal doet denken. Ik was met een man aan het scharrelen, hij lag in scheiding vertelde hij, ze woonden ook al gescheiden (hij op een vakantiepark). We deden leuke dingen samen en hadden vooral veel seks. We waren een dag naar de sauna geweest, hij moest tijdens die dag al elk uur zijn telefoon even checken in de kleedkamer, zogenaamd om te kijken of er niets met zijn kinderen was. Toen we op de parkeerplaats in de auto zaten werd hij gebeld. Hij ging het telefoontje buiten de auto aannemen en liep een stukje weg. Ik kon nog steeds heel goed horen waar het gesprek over ging. “Nee schat, je weet dat ik dat niet meer doe”. “Nee, ik was gewoon bij een klant ik zweer het je”. “Je weet dat ik niet meer op dat soort apps zit” Hij probeerde steeds het onderwerp te veranderen. Ik vond het toen een mega afknapper. Niet die hysterische vrouw aan de andere kant van de lijn. Maar wel zijn gelieg en de nonchalance waarmee hij weer in de auto stapte en dacht mij te kunnen zoenen.

Je man is een droeftoeter TO. Tegen jou heeft hij een mooi verhaal maar ik zou er niet intrappen. Hij heeft je jaren bedrogen en dan zou hij nu ineens tot inkeer zijn gekomen. Ik denk eerder dat zijn vriendin tot inkeer is gekomen en hem de deur heeft gewezen.
Alle reacties Link kopieren
Wel moeite gehad, maar niet gekozen voor jullie. Je moest hem betrappen.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit wat je ook tegen jou zegt want je blijft die vent ophemelen en met excuses komen.Succes met elkaar want dat heb je echt nodig.
Alle reacties Link kopieren
Sorry TO, wanneer denk je eens aan jezelf?
Hij heeft niet genoeg aan 1. Er is iets in zijn bovenkamer niet goed.
Het is niet iemand die een keertje de scheve schaats heeft gereden, geen weersrand kon bieden of wat dan ook. Hij heeft al jaren relaties naast jullie relatie!
Die veranderd niet.
En jij slikt dat allemaal, dat weet hij. Telkens als hij je mist dan mag hij terug!!!!
Je bent een speelbal en verdiend beter.
Ga als volwassenen uit elkaar. Wees goede ouders.
Zoek aub een woning, dat je los kont van deze malloot.
Wat vindt je omgeving?
Hebben jullie nog vrienden over? Kun he nog bij je familie op bezoek? Zou me nergens meer durven vertonen als ik hem was, maar als ik jou was ook niet. Kweek een ruggengraat.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
19-11-2020 09:20
Nou dat zou ik wel durven. Ik heb van dichtbij drie keer zo’n situatie gezien. In alle drie de gevallen veranderde hij echt niet. Weet je dat één van die verhalen mij heel erg aan jouw verhaal doet denken. Ik was met een man aan het scharrelen, hij lag in scheiding vertelde hij, ze woonden ook al gescheiden (hij op een vakantiepark). We deden leuke dingen samen en hadden vooral veel seks. We waren een dag naar de sauna geweest, hij moest tijdens die dag al elk uur zijn telefoon even checken in de kleedkamer, zogenaamd om te kijken of er niets met zijn kinderen was. Toen we op de parkeerplaats in de auto zaten werd hij gebeld. Hij ging het telefoontje buiten de auto aannemen en liep een stukje weg. Ik kon nog steeds heel goed horen waar het gesprek over ging. “Nee schat, je weet dat ik dat niet meer doe”. “Nee, ik was gewoon bij een klant ik zweer het je”. “Je weet dat ik niet meer op dat soort apps zit” Hij probeerde steeds het onderwerp te veranderen. Ik vond het toen een mega afknapper. Niet die hysterische vrouw aan de andere kant van de lijn. Maar wel zijn gelieg en de nonchalance waarmee hij weer in de auto stapte en dacht mij te kunnen zoenen.

Je man is een droeftoeter TO. Tegen jou heeft hij een mooi verhaal maar ik zou er niet intrappen. Hij heeft je jaren bedrogen en dan zou hij nu ineens tot inkeer zijn gekomen. Ik denk eerder dat zijn vriendin tot inkeer is gekomen en hem de deur heeft gewezen.
Wanneer ik hem vroeg of hij nog samen was met haar, heeft hij daar nooit over gelogen. Hij zei dat het verlangen er was maar dat het niet makkelijk was. Hij was ervan overtuigd dat hij geen gevoelens meer voor me had, wel had hij een torenhoog schuldgevoel. Ik verwachtte hier eigenlijk niets meer van. Maar nu onlangs bekende hij dat hij mijn pijn heel diep voelde en dat hij vermoedde dat er hierdoor nog gevoelens voor me waren. Sommigen denken dat ik hem hier wil goedpraten. Dat is niet zo. Ik geef gewoon mee wat er is gebeurd. En natuurlijk ben ik in die tijd al heel erg boos op hem geweest, hem al het lelijke toegewenst, etc... Ik weet ook niet wat die gevoelens ineens betekenen. Ik vraag het me gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 09:33
Wanneer ik hem vroeg of hij nog samen was met haar, heeft hij daar nooit over gelogen. Hij zei dat het verlangen er was maar dat het niet makkelijk was. Hij was ervan overtuigd dat hij geen gevoelens meer voor me had, wel had hij een torenhoog schuldgevoel. Ik verwachtte hier eigenlijk niets meer van. Maar nu onlangs bekende hij dat hij mijn pijn heel diep voelde en dat hij vermoedde dat er hierdoor nog gevoelens voor me waren. Sommigen denken dat ik hem hier wil goedpraten. Dat is niet zo. Ik geef gewoon mee wat er is gebeurd. En natuurlijk ben ik in die tijd al heel erg boos op hem geweest, hem al het lelijke toegewenst, etc... Ik weet ook niet wat die gevoelens ineens betekenen. Ik vraag het me gewoon af.
Hij is meer dan 5 jaar! 5 jaar!!! Vreemd gegaan. Al die tijd loog hij tegen je. Waarom zou je ook maar één woord geloven van wat hij zegt?
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
19-11-2020 09:21
Het maakt niet uit wat je ook tegen jou zegt want je blijft die vent ophemelen en met excuses komen.Succes met elkaar want dat heb je echt nodig.
ja want het is haar schuld dat hij haar heeft bedrogen met de laatste vrouw want ze was er niet voor hem op een cruciaal moment in zijn leven. Dat hij haar daarvoor ook al 5 jaar bedroog vergeet ze even voor het gemak.

Denk echt dat het een verspilling van energie is om nog op dit topic te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, er zijn maar twee smaken: of je accepteert dat de kans er in zit dat hij je (nogmaals) belazerd of je accepteert dat niet.

En allebei is prima, als je het maar bewust doet. Jij mag natuurlijk gewoon voor hem kiezen, met deze geschiedenis. Dan leg je naast je neer wat er gebeurde en gaan jullie samen verder. Prima toch?

Alleen nu denken dat hij dit nooit meer zal doen is jezelf voor de gek houden, dat is wat iedereen je hier probeert te vertellen..
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
5 jaar he. Dat is echt lang. In die tijd had hij die verschrikkelijke gebeurtenis al lang kunnen verwerken op een andere manier. Je praat alles goed. Echt werk aan jezelf en laat hem maar een andere werkplek regelen of ga zelf op zoek naar een andere woonplek. Je keurt alles goed wat die doet en gelooft hem na 5 jaar bedriegen nog steeds over alles. Dat klopt niet hoor.....
Alle reacties Link kopieren
Zooo, jij doet me denken aan een voormalige vriendin, voormalig want ik trok haar deurmat gedrag heel slecht.

Je vent is een manipulatieve hork en jij een ruggegraatloze deurmat, perfecte match. Het is heel hard wat ik zeg maar jeetje zeg, zie je echt niet in dat jij z'n reserve bent? Lekker op avontuur buiten de deur en altijd maar terug kunnen keren bij moeders de vrouw.

Oh en nog iets, een 5 jaar lange affaire zonder dat er gevoelens in het spel waren? Natuurlijk waren die er wel.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet ook niet dat hij de meest walgelijke dingen over je heeft gezegd tegen zijn ‘neukertjes’. Want dat is wat mannen doen als ze vreemdgaan. Dat hij je alleen maar ziet als de moeder van zijn kind, je niet een goede bedpartner bent etcetcetc. Geloof me, dat zijn de standaard dingen. Echt hoe de fuck kan jij een dochter laten opgroeien tot een zelfstandig sterke vrouw als jij achter een respectloze rat aangaat?
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie je zegt dit;
"Uiteindelijk zijn we heel lang samen, hebben heel veel verwezenlijkt in die tijd en last but not least hebben we samen een dochter die hij doodgraag ziet."

Is dat genoeg voor een relatie ?
Je was toch zo lang van hem verwijderd? En hij van jou? Wanneer hebben jullie dan jullie relatie goede input gegeven zonder dat er een ander mee speelde? Ik bedoel, zolang dat zo was kan hij niet 100% voor jou zijn gegaan en hoe kun jij daarmee leven?
En nog van hem houden? Ik snap het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
19-11-2020 09:48

En nog van hem houden? Ik snap het echt niet.
Maar waarom moet jij het begrijpen? Zolang zij het begrijpt is het toch prima?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
19-11-2020 09:38
Weet je, er zijn maar twee smaken: of je accepteert dat de kans er in zit dat hij je (nogmaals) belazerd of je accepteert dat niet.

En allebei is prima, als je het maar bewust doet. Jij mag natuurlijk gewoon voor hem kiezen, met deze geschiedenis. Dan leg je naast je neer wat er gebeurde en gaan jullie samen verder. Prima toch?

Alleen nu denken dat hij dit nooit meer zal doen is jezelf voor de gek houden, dat is wat iedereen je hier probeert te vertellen..

Dit.

Het kan zeker dat hij nog gevoelens voor jou. Dat die echt zijn.

Maar dit gaat zich herhalen. Daar durf ik mijn hand inderdaad wel voor in het vuur te steken. De vraag is dus of jij daar mee kunt leven. En dat kan jij alleen bepalen.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
LD199 schreef:
19-11-2020 09:47
Vergeet ook niet dat hij de meest walgelijke dingen over je heeft gezegd tegen zijn ‘neukertjes’. Want dat is wat mannen doen als ze vreemdgaan. Dat hij je alleen maar ziet als de moeder van zijn kind, je niet een goede bedpartner bent etcetcetc. Geloof me, dat zijn de standaard dingen. Echt hoe de fuck kan jij een dochter laten opgroeien tot een zelfstandig sterke vrouw als jij achter een respectloze rat aangaat?
Doe even normaal zeg.
Hoe zij haar leven inricht met deze man geeft jou echt niet het recht om een dergelijke post te plaatsen.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 09:33
Wanneer ik hem vroeg of hij nog samen was met haar, heeft hij daar nooit over gelogen. Hij zei dat het verlangen er was maar dat het niet makkelijk was. Hij was ervan overtuigd dat hij geen gevoelens meer voor me had, wel had hij een torenhoog schuldgevoel. Ik verwachtte hier eigenlijk niets meer van. Maar nu onlangs bekende hij dat hij mijn pijn heel diep voelde en dat hij vermoedde dat er hierdoor nog gevoelens voor me waren. Sommigen denken dat ik hem hier wil goedpraten. Dat is niet zo. Ik geef gewoon mee wat er is gebeurd. En natuurlijk ben ik in die tijd al heel erg boos op hem geweest, hem al het lelijke toegewenst, etc... Ik weet ook niet wat die gevoelens ineens betekenen. Ik vraag het me gewoon af.
To als hij ademt liegt hij al.
Wat begrijp je daar niet aan? Hij laat jou dingen geloven wat jij graag wilt horen en wilt geloven.
Hij kan moeilijk zeggen ik zie haar nog 2x in de week want ik ben nog verliefd op haar. En jij kan wel zeggen het is voorbij maar dat weet je gewoon echt niet.

Mijn ex die 4 jaar lang mij belogen en bedrogen heeft is ook zo'n triest geval.
Ik was dan die "hoer" in de omschrijving van jouw vriend.
Ik was de bijvrouw wat ik nooit geweten heb en ook nooit zou hebben geaccepteerd als ik het geweten had.
Toen ik 8 maanden zwanger was moest hij het allemaal wel opbiechten dat hij nog 2 kinderen had. Hij zou niet meer met de moeder samen zijn. (Ja ja geloof je het zelf daarom heeft hij ook 4 jaar lang gelogen)

Hij heeft gewoon letterlijk tegen mij gezegd ik kon er niets aan doen dat ik verliefd op jou geworden ben. En ik moest eerst zeker weten dat mijn bed bij jou gespreid zou zijn voordat ik het andere bed zou verlaten.
Maar hij wilde samen met mij oud worden en wat hij had gedaan was dan bijzaak want daar moest ik niet te zwaar aan tillen want tenslotte wilde hij verder met mij.

Dit is ook een grote leugenaar en deze man liegt ook zodra hij zijn mond open trekt.
Ik zou pas dingen van hem geloven als je de informatie hebt gekregen van die andere vrouwen.
Zou mij niets verbazen dat hij ook nog meer kinderen heeft.

Jij behandeld hem alsof hij heilig is en geweldig. En constant praat je zijn gedrag goed. (Heb ik ook lang gedaan totdat ik echt inzag wat hij gedaan heeft en mij ontzettend slecht behandeld heeft)
Je kan nog zo zijn gedrag goed praten en jou zelf schuld van dingen geven maar dat veranderd niets aan het feit dat hij geen respect voor jou heeft. Als hij zich niet geliefd en gehoord voelde omdat hij in een moeilijke periode zat had hij naar jou toe moeten komen en dit bespreekbaar maken.

Ga je nu weer afwachten totdat de volgende moeilijke periode aanbreekt en hij weer zijn heil ergens anders zoekt?
Dat hij een "hoer" 5 jaar lang gaat pleasen?

Kom op zeg.
Jij hebt je keuze gemaakt en jij kiest voor hem. Prima het is jouw leven maar verbaas je straks niet dat hij gewoon overal kinderen heeft en dat hij jou nog meer dingen wijs gaat maken.

Sterkte want dat zal je heel hard nodig hebben.
05-2019 wijzigde dit bericht op 19-11-2020 10:01
1.22% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Oké, je bent een deurmat en een betonnen muur. Want als we tegen je praten, dringt er echt 0,0 van tot je door. Je had beter geen topic kunnen openen, want letterlijk IEDEREEN hier zegt dat je hem niet terug moet nemen en elke keer weer verdedig je hem en zeg je dat het best kan.
Nou, dan néém je hem toch terug en zie je vanzelf wel keer op keer wat een lul van een vent het is? Open dan geen topic, neem hem in huis en leef nog lang en gelukkig samen (not). Veel succes en sterkte, je zult het nodig hebben en je dochter ook. Arm kind.
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
17-11-2020 18:10
Hij heeft elk contact verbroken en wil eerst aan zichzelf werken. Hij beseft dat hij momenteel niet in staat is om iemand gelukkig te maken. Hij moet eerst zichzelf zien gelukkig te maken. Maar het is toch niet de eerste keer dat ex-en terug bij elkaar komen of ben ik nu verkeerd?

Goed idee, zou jij ook eens moeten doen. Want je ex een slippertje of zelfs een affaire vergeven, dat gebeurt inderdaad. Maar je ex tot 6x toe weer binnenlaten, dat heb ik echt nog nooit gehoord. Dat gaat érg ver en zegt vooral veel over jou. Want jij kijkt alleen naar wat hij wil en wat hij doet en hoe je hem kunt helpen/terugnemen, maar wát wil jij? Kun jij dit nog aan?

Uit de OP: dat ik hem heel veel vrijheid had gegeven.

Hij heeft die vrijheid met beide handen naar zich toe getrokken. Je gaf hem de vrijheid om 6x weg te gaan. Dat hij vreemd ging is niet jouw schuld, dat je hem terugnam wel. Waardoor hij je gewoon weer in de steek kon laten. En weer. En... nóg een keer. EN nog steeds denk je niet "wil ik dit wel? Ben ik niet meer waard?" maar kijk je naar hoe vréselijk hij, die arme arme man, die maar steeds naar andere vrouwen toegaat, als jij hem teveel vrijheid geeft, hóe erg híj lijdt

Echt
Serieus
Neem een voorbeeld aan hem en werk aan jezelf.

Oh.. en veel stellen, waarbij het na vreemdgaan (nooit zo vaak als dit) wel goed leek te gaan, bleek de 'thuisblijvende' partner na een aantal jaren toch niet zo gelukkig te zijn en alsnog weg te gaan.
Maar goed, dat is wat ik gehoord heb. Van de meeste mensen zal ik niet eens weten wat er achter de voordeur speelt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
SweetCharlie schreef:
19-11-2020 09:10
Uiteindelijk zijn we heel lang samen, hebben heel veel verwezenlijkt in die tijd en last but not least hebben we samen een dochter die hij doodgraag ziet.

Jullie zijn 15 jaar samen, 5 jaar daarvan had hij een affaire, die hij veel later vertelde. Een aantal jaren heeft hij deze knipperlichtrelatie.

Je bent al 15 jaar samen, maar hoeveel jaren waren jullie echt gelukkig met elkaar? In de laatste 10 jaar?



SweetCharlie schreef:
17-11-2020 17:50
Ik heb ook mijn aandeel in dit alles, mocht ik geen fouten hebben dan zou ik daar helemaal akkoord mee zijn. Maar ik heb hem losgelaten op het moment dat hij me nodig had. Ik ben rationeel, hij is eerder romantisch van aard en heb weinig aandacht daaraan besteed.

Het kan ook heel goed zijn, dat jullie dus gewoon niet bij elkaar passen.
overigens ben ik het met een andere forumster eens dat vreemdgaan nou niet bepaald romantisch klinkt. Toen hij zoveel problemen had, had hij ook z'n energie in jou kunnen steken, maar nee, buiten de deur was makkelijker.
Later is nu
Volgens mij ben je verslaafd aan deze drama en durf je niet op eigen benen te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens wel bijzonder, dat deze man 2 vrouwen treft, die hem steeds weer terugnemen. Want ook zijn vriendin vindt het dus kennelijk geen probleem dat hij teruggaat naar z'n vrouw en dan weer bij haar komt. Hij weet ze wel te vinden.

Misschien kunnen jullie een 'Sisterwives' constructie verzinnen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven