Wat moet ik hiermee?? Lege OP
zondag 15 februari 2026 om 16:04
To toont nogal weinig begrip voor haar man.Spaghettiworm schreef: ↑15-02-2026 15:47
Tegelijkertijd vind ik dat hij nu heel weinig begrip voor jouw situatie toont. Wat ik in zijn plaats zou doen: proberen een oplossing te zoeken waarbij hij tóch kan gaan, maar jij niet compleet alleen komt te staan. Bijvoorbeeld kijken of familie of vrienden tijdelijk kunnen bijspringen of in ieder geval een plan B regelen (of erover meedenken) voor situaties zoals deze.
zondag 15 februari 2026 om 16:15
Hier zou ik ook niet blij van worden. Mijn man leeft ook voor carnaval (ik vroeger ook) maar hij zou wel aanpassingen maken. Mijn man kwam tussendoor dan even kijken hoe het ging, zette verse jus en drinken in kannen klaar en zorgde dat er ‘makkelijk eten’ (soep, beschuit, fruit) kant en klaar in de keuken was. Bij thuiskomst verschoonde hij de bedden, emmers en nam zoon mee douchen voordat hij zelf ging slapen. Als er nog een gezonde kleuter rond zou lopen met een normaal energieniveau, dan zou hij overdag alleen de activiteiten doen waar de gezonde kleine mee naartoe kon (optocht, appelsienen sjmieten, bloaskappelle, kinderzitting, etc.) en anders overdag skippen en voor gezond kind zorgen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zondag 15 februari 2026 om 16:29
Ben-ik-weer schreef: ↑15-02-2026 16:02Je stelt je aan, vind ik.
Maar jij denkt daar kennelijk heel anders over. Dus wat hoop je hier te halen?
Aanstellen vind ik nou ook weer zoiets. Als je strontziek bent heb je nou eenmaal niet de puf om eens een goed gesprek te gaan voeren over de taakverdeling in huis, dan voel je je gewoon heel zielig en dat mag.
Aan de andere kant snap ik man ook wel, ik weet uit ervaring dat carnaval voor de liefhebbers iets is waar het hele jaar naartoe wordt geleefd. Ik hoop maar dat TO zich morgen weer wat beter voelt en dat zij en haar man dan wel tot een vergelijk kunnen komen, want er moet toch best iets op te verzinnen zijn zonder meteen die man naar buiten te gooien en zijn overhemden in de voortuin in de fik te steken.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 15-02-2026 16:30
0.43% gewijzigd
Graftak!
zondag 15 februari 2026 om 16:30
Waar is de tijd gebleven waar we gewoon even een paar dagen doorzette en onze partner een uitje gunde die maar 1x per jaar is en waar hij al 30 jaar bij betrokken is?!
Ik snap het gewoon echt niet…. Leuk om ziek te zijn? Nee. Leuk om dan ook nog eens 2 kinderen waarvan er 1 ook ziek is om je heen te hebben? Nee. Maar is dat nu werkelijk het einde van de wereld? Ik zou echt niet willen dat mijn man daarvoor thuis blijft, dat zou mijn man ook niet van mij vragen.
Ik snap het gewoon echt niet…. Leuk om ziek te zijn? Nee. Leuk om dan ook nog eens 2 kinderen waarvan er 1 ook ziek is om je heen te hebben? Nee. Maar is dat nu werkelijk het einde van de wereld? Ik zou echt niet willen dat mijn man daarvoor thuis blijft, dat zou mijn man ook niet van mij vragen.
zondag 15 februari 2026 om 16:35
Ze heeft MS.Nanouk schreef: ↑15-02-2026 16:30Waar is de tijd gebleven waar we gewoon even een paar dagen doorzette en onze partner een uitje gunde die maar 1x per jaar is en waar hij al 30 jaar bij betrokken is?!
zondag 15 februari 2026 om 16:36
Sorry, wilde het eigenlijk niet schrijven of sarcastisch overkomen.
Maar gaan jullie meteen halfdood als manlief niet naast jullie bed blijft staan met glaasjes water, paracetamol en een thermometer? Mag hij ook niet naar zijn werk? Of gaat het er vooral om dat hij niet mag feesten terwijl jij ziek op de bank ligt?
zondag 15 februari 2026 om 16:37
Ik denk dat het nooit andersom is bij to. Dat haar man nooit haar passie voor hem en het gezin laat gaan.Nanouk schreef: ↑15-02-2026 16:30Waar is de tijd gebleven waar we gewoon even een paar dagen doorzette en onze partner een uitje gunde die maar 1x per jaar is en waar hij al 30 jaar bij betrokken is?!
To: wanneer mag jij zo egoïstisch zijn dat het thuis superzwaar is, maar jij lekker mag genieten, want jouw grote passie gaat voor?
Waarschijnlijk ziet ze hem gewoon niet als hij ziek is, trekt de de deur van de slaapkamer dicht en ze zoekt het maar uit met de koters. Net als dat hij nu doet met carnaval.
zondag 15 februari 2026 om 16:38
Maar wil ze dat hij thuisblijft? Of dat hij helpt waar het wel mogelijk is, overlegt en doorheeft dat het voor haar ook niet fijn is zo.Nanouk schreef: ↑15-02-2026 16:30Waar is de tijd gebleven waar we gewoon even een paar dagen doorzette en onze partner een uitje gunde die maar 1x per jaar is en waar hij al 30 jaar bij betrokken is?!
Het is zoals het is
zondag 15 februari 2026 om 16:39
Je bent vergeten dat een van de kinderen ziek is dus niet alleen TO. Dus jouw fraaie opsomming moet nog toegevoegd worden met: naast het bed met een glaasje water en paracetamol, zorgen voor een ziek kind, zorgen voor een niet ziek kind.Hallodaar schreef: ↑15-02-2026 16:36Sorry, wilde het eigenlijk niet schrijven of sarcastisch overkomen.
Maar gaan jullie meteen halfdood als manlief niet naast jullie bed blijft staan met glaasjes water, paracetamol en een thermometer? Mag hij ook niet naar zijn werk? Of gaat het er vooral om dat hij niet mag feesten terwijl jij ziek op de bank ligt?
Volgens mij gaat het erom dat hij in de nacht helpt met kind dat ook ziek is.Hallodaar schreef: ↑15-02-2026 16:36Sorry, wilde het eigenlijk niet schrijven of sarcastisch overkomen.
Het is zoals het is
En dit.Lady*Voldemort schreef: ↑15-02-2026 16:29Aanstellen vind ik nou ook weer zoiets. Als je strontziek bent heb je nou eenmaal niet de puf om eens een goed gesprek te gaan voeren over de taakverdeling in huis, dan voel je je gewoon heel zielig en dat mag.
Aan de andere kant snap ik man ook wel, ik weet uit ervaring dat carnaval voor de liefhebbers iets is waar het hele jaar naartoe wordt geleefd. Ik hoop maar dat TO zich morgen weer wat beter voelt en dat zij en haar man dan wel tot een vergelijk kunnen komen, want er moet toch best iets op te verzinnen zijn zonder meteen die man naar buiten te gooien en zijn overhemden in de voortuin in de fik te steken.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 15 februari 2026 om 16:43
Maar je weet niet hoe het is gegaan. Als hij thuiskomt van carnaval (dronken? laat?) kan hij echt niet inschatten hoe zwaar het was voor TO.
Bottom line is dat ze volgens mij niet duidelijk communiceren en aangezien er ook dingen bij worden gehaald van dat hij vaker uitjes heeft en zij chronisch ziek is, denk ik dat het haar steekt.
Misschien ligt de waarheid in het midden. TO, als je partner en jij de taken goed verdelen en als hij ook de zorgtaken overneemt zodat jij even zonder kinderen iets kunt doen, dan zou ik dit nu ook doen. Tegelijkertijd zou ik wel verwachten dat hij rekening houdt met jouw gezondheid, dus dat hij wel bepaalde taken overneemt die met carnaval prima te combineren zijn.
Jullie moeten het samen doen en dat is allemaal best pittig met twee kleine kinderen en een (hopelijk niet te) progressieve ziekte. Dus gun je elkaar wederzijds iets. Als dat scheef loopt, dan is het een ander verhaal.
Jullie moeten het samen doen en dat is allemaal best pittig met twee kleine kinderen en een (hopelijk niet te) progressieve ziekte. Dus gun je elkaar wederzijds iets. Als dat scheef loopt, dan is het een ander verhaal.
Si abra la puerta hay lobos.
Dat niet-zieke kind kan ie overdag natuurlijk gewoon meenemen naar de brakkensliert, dat scheelt TO al een jas.
Graftak!
zondag 15 februari 2026 om 16:46
Inderdaad. En opstaan met de kids in de ochtend, dan zijn er toch geen activiteitenLady*Voldemort schreef: ↑15-02-2026 16:43Dat niet-zieke kind kan ie overdag natuurlijk gewoon meenemen naar de brakkensliert, dat scheelt TO al een jas.
Het is zoals het is
zondag 15 februari 2026 om 16:50
Nou ja, ik heb jarenlang carnaval gevierd in Breda en wij zaten op zondagochtend om tien uur al ons eerste biertje naar binnen te schroeven tijdens het traditionele carnavalsontbijt
Graftak!
zondag 15 februari 2026 om 16:50
Hij heeft wel gelijk dat er maar 1 keer per jaar carnaval is. De vraag is eigenlijk of het alleen gaat om deze dagen of dat de zorg altijd scheef verdeeld is.Je schrijft dat hij rekening houdt met jouw chronische ziekte dat is fijn. Dus ik ga er vanuit dat de zorg op zijn minst gelijk verdeeld is. Dan red je deze paar dagen toch ook wel?
zondag 15 februari 2026 om 16:53
Hallodaar schreef: ↑15-02-2026 16:36Sorry, wilde het eigenlijk niet schrijven of sarcastisch overkomen.
Meestal red ik mezelf wel als ik ziek ben. Laatste griep dus niet, ik kon letterlijk niet op mijn benen staan. Man heeft extra thuiswerkdag ingepland om mij in de gaten te kunnen houden en een beetje te verzorgen. De dag eerder heb ik nauwelijks iets gedronken en niks gegeten omdat ik niet in staat was dat te gaan regelen.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zondag 15 februari 2026 om 16:53
Hallodaar schreef: ↑15-02-2026 16:36Sorry, wilde het eigenlijk niet schrijven of sarcastisch overkomen.
Ja, mensen vatten wel eens griep.
zondag 15 februari 2026 om 16:55
Gelukkig dan maar dat je geen single bent.Verbena schreef: ↑15-02-2026 16:53Meestal red ik mezelf wel als ik ziek ben. Laatste griep dus niet, ik kon letterlijk niet op mijn benen staan. Man heeft extra thuiswerkdag ingepland om mij in de gaten te kunnen houden en een beetje te verzorgen. De dag eerder heb ik nauwelijks iets gedronken en niks gegeten omdat ik niet in staat was dat te gaan regelen.
zondag 15 februari 2026 om 16:58
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in