Wat moet ik hiermee?? Lege OP
zondag 15 februari 2026 om 17:24
En dat snap ik. Het ís ook niet leuk als iedereen loopt te feesten en jij kan het niet omdat jij en je kind kotszeik zijn. Echt, ik begrijp het.
Maar eea komt nu ook uit een grieperig brein van to, en zegt wat mij betreft niet zoveel over wat man de rest van het jaar voor z'n gezin doet. Want eerlijk? Wie kijkt er naar hem om?
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 15 februari 2026 om 17:29
Helemaal dit.Lady*Voldemort schreef: ↑15-02-2026 17:24Als ik het zo lees wil ie dat ook best hoor, maar TO voelt zich ziek en zielig en ziet de zaken wat zwarter in dan ze zijn. En dat is op zich ook best te begrijpen.
Maar dat maakt de man nog steeds geen klootzak from hell wat mij betreft.
zondag 15 februari 2026 om 18:29
Dat is een aanname die bijna iedereen hier doet. Dit schrijft TO zelf niet en ze geeft ook nergens aan dat ze dit op een normale manier met hem besproken heeft. Ik lees alleen dat hij heeft gezegd niet zo boos te hoeven doen. Schijnbaar is dit dus niet op een rustige volwassen manier aangegeven.Dropdrop schreef: ↑15-02-2026 16:37Ik denk dat het nooit andersom is bij to. Dat haar man nooit haar passie voor hem en het gezin laat gaan.
To: wanneer mag jij zo egoïstisch zijn dat het thuis superzwaar is, maar jij lekker mag genieten, want jouw grote passie gaat voor?
Waarschijnlijk ziet ze hem gewoon niet als hij ziek is, trekt de de deur van de slaapkamer dicht en ze zoekt het maar uit met de koters. Net als dat hij nu doet met carnaval.
Er wordt nu een plaatje geschetst dat TO een normaal gesprek met hem is aangegaan en aangegeven heeft wat ze nodig heeft en hij een middelvinger naar haar opsteekt, zijn tong uitsteekt en lekker toch gaat. Een verhaal heeft 2 kanten.
nanouk wijzigde dit bericht op 15-02-2026 18:35
0.63% gewijzigd
zondag 15 februari 2026 om 18:34
Klopt, al 8 jaar en de diagnose gekregen toen ze elkaar net hadden leren kennen. Man houdt hier zoveel mogelijk rekening mee en helpt waar hij kan. Volgens mij is hij dus erg behulpzaam.
Is deze diagnose dan meteen een reden voor een partner om dingen te moeten laten?
zondag 15 februari 2026 om 18:34
Precies ja.Nanouk schreef: ↑15-02-2026 18:29Dat is een aanname die bijna iedereen hier doet. Dit schrijft TO zelf niet en ze geeft ook nergens aan dat ze dit op een normale manier met hem besproken heeft. Ik lees alleen dat hij heeft gezegd niet zo boos te hoeven doen. Schijnbaar is dit dus niet op een rustige volwassen manier aangegeven.
Er wordt nu een plaatje geschetst dat TO een normaal gesprek met hem is aangegeven en aangegeven heeft wat ze nodig heeft en hij een middelvinger naar haar opsteekt, zijn tong uitsteekt en lekker toch gaat.
Maar een verhaal heeft 2 kanten.
zondag 15 februari 2026 om 18:35
Alweer dit.Nanouk schreef: ↑15-02-2026 18:34Klopt, al 8 jaar en de diagnose gekregen toen ze elkaar net hadden leren kennen. Man houdt hier zoveel mogelijk rekening mee en helpt waar hij kan. Volgens mij is hij dus erg behulpzaam.
Is deze diagnose dan meteen een reden voor een partner om dingen te moeten laten?
zondag 15 februari 2026 om 18:42
LemoosGaatDoor schreef: ↑15-02-2026 16:15Hier zou ik ook niet blij van worden. Mijn man leeft ook voor carnaval (ik vroeger ook) maar hij zou wel aanpassingen maken. Mijn man kwam tussendoor dan even kijken hoe het ging, zette verse jus en drinken in kannen klaar en zorgde dat er ‘makkelijk eten’ (soep, beschuit, fruit) kant en klaar in de keuken was. Bij thuiskomst verschoonde hij de bedden, emmers en nam zoon mee douchen voordat hij zelf ging slapen. Als er nog een gezonde kleuter rond zou lopen met een normaal energieniveau, dan zou hij overdag alleen de activiteiten doen waar de gezonde kleine mee naartoe kon (optocht, appelsienen sjmieten, bloaskappelle, kinderzitting, etc.) en anders overdag skippen en voor gezond kind zorgen.
Dan heb je echt een partner.
zondag 15 februari 2026 om 19:44
Ik verbeter m even voor je:
Dat kunnen (moeten) de meeste ouders! Vaders net zo goed als moeders, maar de lat voor mannen ligt vaak nog op de grond....
To, het zou mij om de intentie gaan, dat hij ondanks drukte van carnaval wel betrokken is bij het gezin.
zondag 15 februari 2026 om 20:13
Wat veel reacties.
We hebben een goed gesprek gehad en hij heeft z’n excuses aangeboden en zal wat minderen met de drank.
Het gaat mij ook meer om de nachten, ben de hele dag en avond bezig, en als ze dan snachts ook weer loopt te spoken is het fijn dat hij het over kan nemen.
Ik zou hem dit nooit afnemen, maar mijn ziekte is zeer progressief, heb elke dag moeite met het opvoeden van de kinderen en moeite met mezelf, en deze combinatie is killing. Ms is een vreselijke ziekte!
Dus ik ben echt hulp nodig, anders had ik het nooit gevraagd.
We hebben een goed gesprek gehad en hij heeft z’n excuses aangeboden en zal wat minderen met de drank.
Het gaat mij ook meer om de nachten, ben de hele dag en avond bezig, en als ze dan snachts ook weer loopt te spoken is het fijn dat hij het over kan nemen.
Ik zou hem dit nooit afnemen, maar mijn ziekte is zeer progressief, heb elke dag moeite met het opvoeden van de kinderen en moeite met mezelf, en deze combinatie is killing. Ms is een vreselijke ziekte!
Dus ik ben echt hulp nodig, anders had ik het nooit gevraagd.
zondag 15 februari 2026 om 20:28
zondag 15 februari 2026 om 20:50
maandag 16 februari 2026 om 04:34
Nanouk schreef: ↑15-02-2026 18:29Dat is een aanname die bijna iedereen hier doet. Dit schrijft TO zelf niet en ze geeft ook nergens aan dat ze dit op een normale manier met hem besproken heeft. Ik lees alleen dat hij heeft gezegd niet zo boos te hoeven doen. Schijnbaar is dit dus niet op een rustige volwassen manier aangegeven.
Er wordt nu een plaatje geschetst dat TO een normaal gesprek met hem is aangegaan en aangegeven heeft wat ze nodig heeft en hij een middelvinger naar haar opsteekt, zijn tong uitsteekt en lekker toch gaat. Een verhaal heeft 2 kanten.
Maar waarom zou ze een normaal gesprek moeten aangaan? Hij heeft ook ogen in zijn hoofd. Hij ziet hoe ziek zijn vrouw is. Dan kan hij toch ook zelf bedenken dat zijn kinderen verzorgd moeten worden en dat dat haar even niet lukt?
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
maandag 16 februari 2026 om 08:57
Dit zou mij tegenvallen, een partner met ms is hartstikke zwaar.
maandag 16 februari 2026 om 10:00
Ze heeft toch net 3 dagen/nachten in haar eentje met haar MS én griep voor de kinderen gezorgd?
MS komt in heel veel gradaties en hoewel ze aangeeft veel last te hebben van de ms, lijkt ze wel een hoop te doen
maandag 16 februari 2026 om 10:50
Ik ben er gistermiddag(!) in de bus getuige van geweest hoe een joviale sfeer binnen vijf minuten omsloeg in een matpartij. Bizar. En eng. Ik mag hopen dat de man van TO volwassener in het leven staat.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 16 februari 2026 om 14:14
Dan kan hij toch gewoon gaan feesten?
koekies zijn lekker
maandag 16 februari 2026 om 14:36
Iemand kan niet ruiken wat je behoeftes zijn. Door aan te geven wat je nodig hebt/ wat je wil/nodig hebt/verwacht kun je zulke dingen voorkomen.
Jij vind dus dat man moet zien dat vrouw ziek is en daardoor niet voor de kinderen kan zorgen en uit zichzelf thuis blijft?
Waarom kan vrouw niet voor de kinderen zorgen? Ook als je ziek bent kan dan nl “gewoon”. Op een andere manier dan anders en met dekens op de bank en filmmiddagen ofzo.
Ik zou mijn man in ieder geval gewoon laten gaan en zou het heel raar vinden dat hij zonder gesprek thuis blijft terwijl hij leuke plannen heeft ongevraagd voor ons gaat zorgen.
maandag 16 februari 2026 om 14:41
en toch, toen mijn partner echt flink ziek was, had ik behoorlijk door hoe ik hem kon ontlasten. Zo moeilijk is het ook weer niet.Nanouk schreef: ↑16-02-2026 14:36Iemand kan niet ruiken wat je behoeftes zijn. Door aan te geven wat je nodig hebt/ wat je wil/nodig hebt/verwacht kun je zulke dingen voorkomen.
Jij vind dus dat man moet zien dat vrouw ziek is en daardoor niet voor de kinderen kan zorgen en uit zichzelf thuis blijft?
Je zorgt voor eten, drinken, rust, uithuilen, verhaal kwijt, wat lekkers.
En ik ben (als mijn man ziek is) echt geen natuurlijk verzorger, ik erger me vaak
Toen mijn man ziek was, had dat effect op mijn keuzes in mijn vrije tijd, heb ik veel af moeten zeggen. Het heeft me veel verlofuren gekost en veel leuke uitjes
maandag 16 februari 2026 om 15:20
Er is toch een tussenweg?
Hij hoeft toch niet vier dagen dag en nacht te feesten?
maandag 16 februari 2026 om 15:31
Nanouk schreef: ↑16-02-2026 14:36Iemand kan niet ruiken wat je behoeftes zijn. Door aan te geven wat je nodig hebt/ wat je wil/nodig hebt/verwacht kun je zulke dingen voorkomen.
Waarom kan vrouw niet voor de kinderen zorgen? Ook als je ziek bent kan dan nl “gewoon”. Op een andere manier dan anders en met dekens op de bank en filmmiddagen ofzo.
Ik zou mijn man in ieder geval gewoon laten gaan en zou het heel raar vinden dat hij zonder gesprek thuis blijft terwijl hij leuke plannen heeft ongevraagd voor ons gaat zorgen.
Ja, dat vind ik. Als dat niet nodig is kan vrouw het wel aangeven.
Mijn man doet dat tenminste wel. Die brengt een kopje thee op bed en vraagt of ik het red zo. Die bleef dus één dag thuis om voor me te zorgen. (Thuiswerkdag)
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
maandag 16 februari 2026 om 16:04
Nee, man moet zien dan vrouw ziek is en kind ook en dan met haar overleggen wat haalbaar is. Dan komen ze daar vast samen uitNanouk schreef: ↑16-02-2026 14:36Iemand kan niet ruiken wat je behoeftes zijn. Door aan te geven wat je nodig hebt/ wat je wil/nodig hebt/verwacht kun je zulke dingen voorkomen.
Het is zoals het is
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in