Wat redde jouw relatie of wat was juist de druppel?

21-12-2020 18:31 87 berichten
Ik denk dat de titel redelijk duidelijk is. Onze relatie gaat momenteel niet lekker. We hebben drie kleine kinderen dus ik wil het niet zomaar opgeven. Wat hielp jullie?
Alle reacties Link kopieren
Vragen of hij zich eigenlijk wel nog door mij “gezien” voelde. Dat bleek niet zo te zijn, zelfs al wonen we samen met jonge kinderen. Sindsdien probeer ik elke dag even “echt” samen contact te hebben, in de vorm van een lange knuffel, een oprecht gesprek, pillow talk, etc.
Alle reacties Link kopieren
De druppel hier was (na 2 jaar zwaar weer) dat ik me zo enorm in de steek gelaten voelde.

Ons kind lag in het ziekenhuis zoals vaker. Naast mijn baan deed ik ook alle ziekenhuisafspraken, opnames, het hele huishouden etc.

Maar die dag moest kind weer een nacht blijven. Vanaf smiddags al. Hij zou lekker een avond voor zichzelf hebben, want bracht ander kind naar oma(zijn kant). Vervolgens kwam hij uit zichzelf : zal ik je anders een paar uur aflossen in het zhuis? Hij zou er rond half 6 uiterlijk zijn zodat ik wegkon om even normaal te eten.

Hij heeft er vervolgens voor gekozen om met zijn familie (plus ons andere kind) eten te gaan bestellen. Er pas 2,5/3 uur later te zijn en vervolgens te zeggen : agh je hebt in ieder geval wat gegeten (een boterham met ham, met al een hele middag en nog een hele nacht voor de boeg in het ziekenhuis) .

Vond dat op 1 of andere manier zo respectloos. Maar dit is natuurlijk vooraf gegaan door 2 jr alles op mijn schouders, geen intimiteit, hij die verzandde in constant gamen, ruzies, totale verwijdering van elkaar. Dit was gewoon de druppel.
Alle reacties Link kopieren
En de ruzies waren niet fraai. Hij is nooit agressief naar mij geweest, maar wel op spullen. Er werden dingen gezegd die je gewoon niet meer goed kan maken met sorry.

Nu pas 3 maanden verder, maar echt de beste keuze. Ook al hebben we ook hele mooie momenten gekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam erachter dat hij wiet dealde. (En dan geen kleine hoeveelheden). Paar week geleden.

Hij heeft tijdens een autovakantie naar Portugal in de zomer ook stiekem 10 gram meegenomen met mij in de auto.
Ik heb het daarna uitgemaakt, maar hij wist mijn kop gek te praten in de tussentijd.
(Sorry, hij zou veranderen Blabla, brieven schrijven, met mijn moeder praten want hij had ZO’N spijt..)
Maar toen ik erachter kwam van dat dealen, heb ik alles afgekapt. Sommige mensen veranderen gewoon nooit.. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Toen hij zei dat ik wel weg kon willen, maar "Tja, de woningsmarkt hè?". En ik antwoordde: "Oh, maar ik heb toevallig net een huurcontract ondertekend."
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
12-01-2021 08:49
Toen hij zei dat ik wel weg kon willen, maar "Tja, de woningsmarkt hè?". En ik antwoordde: "Oh, maar ik heb toevallig net een huurcontract ondertekend."
:applause:

Ik was wel nog maar 19 en we woonden niet samen ofzo, maar ik had al 3 jaar lang een vriendje dat openlijk op mijn hart trapte. Aanpappen met elke vagina die hapte, en iedereen wist het. Hij maakte het uit en ik liet hem telkens mijn huis in lullen als het hem uit kwam. De druppel was dat hij mijn broer mij had zien afzetten bij mijn huis en hij boos smste wie dat was. Na ruim 4 jaar elkaar 'zo kapot goed kennen' zoals hij het altijd omschreef, wist hij niet eens hoe mijn broer eruit zag.

Dat gevoel dat iedereen je zielig vindt omdat hij op die en die locatie met zus en zo wel heel innig stonden te 'kennismaken'. Dat nooit meer. Ik heb sindsdien gelukkig alleen maar hondstrouwe mannen gedate.
Alle reacties Link kopieren
Vreemdgaan redde mijn relatie.
Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar maar in dit geval was vreemdgaan een (niet zo fraaie) reactie op een lang verwaarloosde relatie.
Hierdoor zijn onze ogen weer open gegaan.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Hier ook tropenjaren door zorgintensief kind.
Weinig slaap en veel zorgen is een recept voor relatie spanningen. En die zijn er.
Maar af en toe een lief gebaar naar elkaar, even een spontane kus of knuffel, of heel simpel de favoriete chocola voor elkaar meenemen zijn voor ons kleine maar waardevolle momenten. We weten dat we, ondanks de stomme ruzies door oververmoeid, veel van elkaar houden en samen door willen. En dat laten we elkaar zien door deze kleine dingetjes. Het sleept ons erdoorheen.
En af en toe kind laten logeren bij opa en oma, en dan lekker samen (uit) eten. Is ook heel goed voor de relatie.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren
Winterland schreef:
22-12-2020 07:46
Hier: tijdig relatietherapie. En ook dat niet zomaar opgeven. Met decentste therapeut klikte het niet, de tweede wel.
Oh over relatietherapie niet willen: mijn ex wilde dat ook nooit want ik was het probleem, met hem was er niks mis. Totdat de scheiding uiteindelijk uitliep op een rechtszaak, ik op alle punten in het gelijk werd gesteld en hij op de koop toe een huisverbod kreeg. Je gelooft het niet, maar toen pas zei hij: "Oh, maar misschien kunnen we relatietherapie proberen."
De rechter: "Daar lijkt het me nu een beetje te laat voor."

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Twee weken nadat mijn moeder was overleden: Ik oververmoeid met 2 kleine kinderen een huilbui kreeg, ik aangaf dat ik even moest slapen en hij een grap maakte en mijn verdriet en vermoeidheid negeerde. Durfde ook nog te vragen hoelaat ik begon met koken...

De gedachte aan dat ik nog 40 jaar met hem samen zou zijn maakte me intens ongelukkig.
En we hadden echt wel relatietherapie gehad. De dag dat we uit elkaar gingen was mijn bevrijdingsdag.

2 jaar na de scheiding kwamen er excuses van zijn kant: hij had zich jarenlang onmogelijk gedragen. En wilde het gezinsleven terug. Want ik was toch wel een heel goed mens, goede moeder etc.
Dat was wel nadat ik hem had meegedeeld een nieuwe partner te hebben :bonk:
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
13-01-2021 10:26
Oh over relatietherapie niet willen: mijn ex wilde dat ook nooit want ik was het probleem, met hem was er niks mis. Totdat de scheiding uiteindelijk uitliep op een rechtszaak, ik op alle punten in het gelijk werd gesteld en hij op de koop toe een huisverbod kreeg. Je gelooft het niet, maar toen pas zei hij: "Oh, maar misschien kunnen we relatietherapie proberen."
De rechter: "Daar lijkt het me nu een beetje te laat voor."

:rofl:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Door de bemoeienis van schoonouders en mijn ex zei er niet van om de goede vrede te behouden. En hij was achteraf een moederkindje. In jouw geval is een relatietherapie een idee? Aangezien er 3 kleine kinderen betrokken zijn. Mocht je met relatietherapie niet uitkomen? Dan kan je overwegen over een goedgeregelde co ouderschap. Bespreek dit goed met je partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven