Wat wil hij nou?..

16-02-2020 21:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

4 maanden geleden verbrak mijn ex-vriend onze relatie. Hij had niet het idee dat wij 'the one' voor elkaar waren, mede doordat wij allebei andere wensen voor de toekomst hadden en het ons niet leek te lukken om die bij elkaar te brengen. Dit leverde vaak discussies en ruzies op, ondanks dat deze discussies en ruzies wel altijd gingen over het samen oud willen worden. Midden in een gesprek over de volgende stap in onze relatie heeft hij toen geroepen 'weetje, anders moeten we hier maar mee stoppen!'. Hij heeft mij toen thuis gebracht en dat was dat. In de eerste twee weken hierna heb ik toen geprobeerd om soms nog eens te vragen hoe het met hem ging, maar hij wilde afstand en rust en gaf aan dat het anders niet goed met hem ging. Hierop volgde twee maanden van geen contact. Na twee maanden zagen wij elkaar bij een feestje, omdat we een vriendengroep delen. Dit was voor ons allebei heel moeilijk en ik had niet verwacht dat het nog zoveel met me zou doen. Ik ben altijd eerlijk geweest over dat het verbreken van de relatie echt niet mijn keuze was en ik dit niet wilde, maar ik probeerde zijn keuze wel te respecteren en door te gaan met mijn leven.

Hij appte mij na dit feeste wat dingen, waarop ik vroeg wat hij hiermee wilde bereiken? Vervolgens benoemde hij dat hij twijfelde of hij spijt had, maar uiteindelijk besloot hij achter zijn keuze te blijven staan en gaf aan dat het beter was als wij niet samen waren. Dit brak mijn hart, maar besloten om mijn schouders er weer onder te zetten en door te gaan. Ondertussen wat gedate en van het leven geproefd, maar eindstand mis ik hem nog extreem na 4 maanden en is er totaal geen ruimte voor andere dingen.

3 weken geleden zag ik hem weer met een feestje en 1.5 week geleden appte hij me weer. Er waren wat dingen veranderd in mijn leven wat hij te horen had gekregen en hij vroeg uit interesse hoe het ging. Opnieuw volgde lange berichten over hoe hij probeert door te gaan met zijn leven, dat hij op papier had gezet hoe wij beide onze toekomsten zien en hoe onze toekomst er samen uit zou zien, dat dat botst, maar dat hij me maar niet los lijkt te kunnen laten en nog steeds de wens/het idee heeft dat hij oud wordt met mij.

Zoals jullie kunnen gokken ben ik een grote emotionele bende en weet ik niet meer wat ik moet. Ik had mezelf er heilig van overtuigd dat ik over hem heen aan het komen was, dat het beter is zo, maar na 4 hele maanden moet ik toch concluderen dat ik geen steek verder kom en zijn gevoel eigenlijk deel. Het werkte niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ik oud word met een ander.

Heeft iemand in een vergelijkbare situatie gezeten en tips voor mij wat ik nu kan doen? Het gesprek aangaan? Hem negeren, toch proberen door te gaan met het leven? Liefde is een bende en mijn hoofd kan wel wat orde gebruiken. Bedankt alvast allemaal <3
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
16-02-2020 22:28
Dit.


En samen oud worden? Je had verkering. Meer niet.
Als je alleen op deze toon tegen me kan praten mag je ook direct afhaken. Ik had een relatie, tuurlijk werk je dan samen naar samen oud worden, ik ben geen 18 meer. Volgens mij heb ik niks gedaan waardoor je zo geïrriteerd/afkeurend hoeft te reageren?
Dank TO, ik heb dit ook gehad en je hebt me wakker geschud. Ik begin het ineens allemaal te snappen, ook met mijn situatie. (Alhoewel dat deed ik al maar nu nog meer)
Als zo iemand twijfelt dan wil hij niet 100% voor je gaan. Als jij dan afstand neemt dan gaat ie je waarschijnlijk missen en als jij daarop ingaat begint het verhaal weer opnieuw. Ik heb daar geen zin meer in, dan ben ik liever alleen want ik heb geen zin meer in mensen die niet weten wat ze willen, zoals jouw ex vriend.
Wat jij doet moet jij weten, je bent hier door verschillende mensen gewaarschuwd.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 22:41
16.35% gewijzigd
Dubbel nog wel.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:05
Hij vindt het heerlijk, dat je naar hem smacht
Zijn ego groeit, zijn plasser ook

Leen je er niet meer voor, blokkeer hem
Geweldig omschreven dit hier!


Ik heb het ook meegemaakt in mijn verleden.
Vreselijk gevoel. Ik ga nu iets zeggen wat echt rot kan overkomen, maar mijn advies zou zijn; vraag jezelf af of je deze drama nodig hebt.
Ik kwam erachter dat ik na mijn zoveelste rampzalige relatie het “fijn” vond om drama te ervaren omdat ik dat gewend was.
Toen ik uiteindelijk voor mijzelf koos en mijzelf als prioriteit stelde kwam er een ontzettend geheeld persoon op mijn pad.
Jouw ex klinkt verre van dat.
Haal je zelfrespect (terug) en sluit dit af.
What will be will be!
En anders daaaaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd eerlijk geweest over dat het verbreken van de relatie echt niet mijn keuze was en ik dit niet wilde, maar ik probeerde zijn keuze wel te respecteren en door te gaan met mijn leven.

Maar wat wil(de) je dan wel? Ruzies blijven maken? Jullie kwamen er duidelijk niet uit dus wat was er nog voor optie dan?



Hij appte mij na dit feeste wat dingen, waarop ik vroeg wat hij hiermee wilde bereiken? Vervolgens benoemde hij dat hij twijfelde of hij spijt had

Okee dan. Hij twijfelde of hij spijt had? Kom op zeg, wat een lamlul.


Maar het draait om jou. Wat wil jij? Waarom maak je je zo afhankelijk van zijn grillen? Waarom maar je zelf geen keuze?
S-Groot schreef:
17-02-2020 09:10
Maar wat wil(de) je dan wel? Ruzies blijven maken? Jullie kwamen er duidelijk niet uit dus wat was er nog voor optie dan?







Okee dan. Hij twijfelde of hij spijt had? Kom op zeg, wat een lamlul.


Maar het draait om jou. Wat wil jij? Waarom maak je je zo afhankelijk van zijn grillen? Waarom maar je zelf geen keuze?
Dit inderdaad TO.
Hij gaat niet veranderen hoor, jij moet je afvragen of je daar zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Er kunnen volgens mij drie dingen aan de hand zijn:
1) Hij denkt dat zijn toekomstplannen wellicht toch wel verenigbaar zijn met die van jou
2) Hij wil jou manipuleren zodat je water bij de wijn doet
3) Hij wil je voor de leuke dingen op de korte termijn, wellicht zelfs alleen maar voor de seks.

Scenario 1 lijkt me onwaarschijnlijk, want dan had hij dat gewoon kunnen zeggen.

Blijven over scenario's 2 en 3.

Het leven is te kort om te blijven hangen in een relatie met iemand die op belangrijke punten andere plannen heeft voor de toekomst.

Wat je kunt doen is duidelijk zijn: jullie plannen zijn anders, en tenzij hij zijn plannen wijzigt, zijn er geen mogelijkheden voor een relatie. Dat betekent niet dat je hem nooit meer hoeft te zien. Ik heb zelfs een vriendschappelijke band met mijn ex.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendschappelijke band met je ex kan prima als beiden geen gevoelens en verwachtingen meer hebben. TO heeft nog liefdesverdriet dus die vriendschap is nog niet aan de orde.

Overigens denk ik, als dit echt de man is waarmee je oud wil worden, zou het jou toch ook niet moeten uitmaken of dit in een dorp, stad of hutje op de hei is? Zolang je maar samen bent, toch? Maar ik kijk dan ook (te) veel romkoms.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde niet dat ze nu maar een vriendschappelijke band aan moet gaan, maar wel dat het niet nodig is dat ze nu maar de feestjes uit de weg gaat waar hij ook komt, zoals sommigen opperen. Zolang ze maar duidelijk is en ze, hoe moeilijk het waarschijnlijk ook is, haar gevoelens niet aan hem laat blijken.

En ja, voor sommigen is het erg belangrijk in de juiste omgeving te wonen ;) Ik zou ook diep ongelukkig worden in bepaalde plaatsen. Wonen in een klein dorp lijkt me vreselijk, maar in bijvoorbeeld Den Haag ook. Ik heb, voor de liefde, zeven jaar in Arnhem gewoond en ik wist niet hoe snel ik moest vertrekken toen het uit was. Zeven jaar, en ik heb er nooit kunnen aarden.

De uitdrukking "ik zou er nog niet dood gevonden willen worden" bestaat niet voor niets ;)
Kloddertje schreef:
17-02-2020 11:39
Overigens denk ik, als dit echt de man is waarmee je oud wil worden, zou het jou toch ook niet moeten uitmaken of dit in een dorp, stad of hutje op de hei is? Zolang je maar samen bent, toch? Maar ik kijk dan ook (te) veel romkoms.
Eens hoor, een collega van me heeft het gepresteerd om een jaar of twintig een lange afstandsrelatie met iemand uit Amerika vol te houden. Inmiddels wonen ze samen maar toch.

Als het echt je grote liefde is dan vind je wel een middenweg. Maar volgens mij zat het bij hem niet zo diep, hij twijfelt of hij spijt heeft.
Hij wil blijkbaar niet zien dat je zonder hem kan en wil nog even polsen of je niet nog naar hem hangt/jankt.
Alle reacties Link kopieren
Sommige reacties van mede forumers snap ik, maar misschien heeft hij wel echt spijt van zijn keuze.

Zelf heb ik ook in een soortgelijke situatie gezeten. Mijn vriend wilde het uitmaken ondanks dat hij wel van mij hield, omdat wij twee verschillende individuen zijn. Daar kon hij eerst moeilijk mee om gaan, door zijn perfectionisme. Hij had het uitgemaakt, maar na enkele dagen kwam hij terug. Nu zijn wij bijna een jaar verder en het gaat nu stukken beter.

Stel jullie komen weer bij elkaar. Als compromis kan hij het dorp verlaten en jij de stad en verhuizen naar een Vlek (Nederzetting) Dat is groter dan een dorp maar kleiner dan een stad. Of de buitenste ring van een stad. Dat zijn dan twee middenwegen, kwa woonplek.

Verschillen hoeven niet perse te betekenen dat iets niet gaat werken. Een relatie is compromissen sluiten. Praten is heel belangrijk.
Twee mensen in een relatie moeten alleen wel allebei even veel hun best (willen) doen.
Iedereen op dit forum reageert vanuit z'n eigen perspectief of ervaring. Je kunt denk ik het beste doen wat goed bij jou past. Persoonlijk zou ik afstand nemen van deze ex, ook op feestjes.
naamloosjes schreef:
17-02-2020 12:39
Iedereen op dit forum reageert vanuit z'n eigen perspectief of ervaring.
Ik niet, ik vertolk hier objectief de stem van de rede.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
16-02-2020 21:26
Jullie hebben niet samengewoond dus dat "samen oud worden" is sowieso relatief.
Het werkte niet, laat hem gaan. Ga niet op zijn mooie praatjes in en vergeet hem.
Mag je alleen oud worden met iemand waarmee je samenwoont?
Tegenwoordig zijn er genoeg mensen die niet samenwonen hoor.

To is latten geen optie? Mij bevalt dat super goed.
abracadabra schreef:
17-02-2020 13:57
Mag je alleen oud worden met iemand waarmee je samenwoont?
Tegenwoordig zijn er genoeg mensen die niet samenwonen hoor.

To is latten geen optie? Mij bevalt dat super goed.
Nee zeker niet. Maar ik krijg een beetje de indruk dat TO en ex niet al jaren samen waren (of beiden nog jong zijn) en de relatie zich nog niet geweldig ontwikkeld had. Dat de kwestie wel of niet samenwonen nog niet serieus ter sprake was gekomen, maar meer iets voor de toekomst was.
Om in een relatief pril stadium te praten over "samen oud worden" vind ik wat voorbarig.
Maar misschien zit ik ernaast.
Alle reacties Link kopieren
Tiesss schreef:
16-02-2020 21:22
Ik heb altijd in een klein dorp gewoond en was hier erg ongelukkig, hij wil het liefst zo goedkoop mogelijk wonen en dus daar blijven.
Jij wilt niet zijn kant op bewegen omdat je daar ongelukkig van zou worden, hij wil niet jou kant op bewegen omdat dat meer geld kost. Als hij nou aan zou geven niet te kunnen aarden in een stad kan ik me daar nog iets bij voorstellen. Als je het simpelweg niet kunt betalen of er zou financieel helemáál geen ruimte meer overblijven vind ik dat ook nog een hele acceptabele reden.

Maar een beetje uit gierigheid de relatie verbreken vind ik best raar.
Alle reacties Link kopieren
Moezewoes schreef:
17-02-2020 14:37


Maar een beetje uit gierigheid de relatie verbreken vind ik best raar.
Goedkoop willen wonen kan je ook anders zien. Wanneer hij in zijn dorp 120m2 woonruimte en een grote tuin kan krijgen voor een bedrag waar je in de stad niet eens een 1-kamer appartement van 40m2 kan krijgen in een lawaaiige straat, dan snap ik die keuze heus wel, dat hij zijn relaxte dorp niet uit wil, zelfs al zit hij dan niet direct ondergedompeld in het drukke stads-uitgaansleven.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij benoemde alleen het goedkoop, niet de ruimte, de tuin, de rust.

Dat komt dan op mij over alsof het voornamelijk om het bedrag per maand gaat, niet zozeer om wat je daar wel/niet voor terug krijgt.
Het is trouwens wat wilt hij
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-02-2020 15:03
Het is trouwens wat wilt hij
Nee hoor TO heeft het helemaal juist. 'Hij wilt' is fout. Willen is een onregelmatig werkwoord.
Weett ik ik was aan het trollen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven