wat zouden jullie doen? 2 strijd

12-08-2017 18:08 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik ben hier voor het eerst en ben erg benieuwd naar jullie reacties.
ik heb sinds 5 maanden een relatie met 1 van mijn beste vrienden en oud collega.
We wonen sinds een maandje samen na een heerlijke vakantie en hebben ook een konijntje.
Nu komt mijn probleem een beetje.. Mijn vriend is vrij saai.
Ik ben 20 en studeer nog aan mijn laatste jaar MBO (meubelmaker) en rij zoveel mogelijk motor en doe lekker veel dingen met vrienden. Ik ben
dus van mijzelf een ondernemend type die niet lang thuis stil op de bank kan zitten (tenzij het na een lange werkdag is) ik heb daarnaast nog 2 a 3 bijbaantjes waarmee ik vanalles regel en doe.
Mijn vriend is 27 en werkt als verkoopmedewerker. Verder doet hij niks op af en toe de ps4 met fifa aan. Hij heeft geen vrienden ( echt geen 1) geen hobby's en geen passie. nu zijn werk ook tegenvalt en hij daar weg wil klaagt hij er ook nog eens veel over. Ik kwam er tijdens onze vakantie ook achter dat hij in de schulden zit (niet veel) maar toch soms niet kan pinnen of leuke dingen kan doen met mij, Op deze dingen na is hij een enorme schat en heeft hij alles voor mij over en kan ik super met hem praten en vaak genoeg lachen. Ik heb hem al voorgesteld om anders eens te gaan sporten. hij is namelijk vrij uh gezet tot dik en daardoor voor mij seksueel soms ook echt niet aantrekkelijk. Ik zit toch wel veel met deze dingen. we hebben nu in zijn (ons) huisje nieuwe kledingkasten gekocht, konijn erbij (wou ik) plantjes en dingetjes en een laminaatvloer. dit wel vanaf mijn initiatief (hij vond alles wel prima) de muren zitten nog vol vlekken en het tapijt was kots rood groen? dus dit waren wel echt dingen waarvan ik dacht dit wil ik minimaal. overigens heb ik dit wel allemaal bekostigd en dat heeft me mijn hele spaarrekening gekost. ik denk er nu ook aan om te lenen bij duo, maar denk ook tegelijk van holy shit waar ben ik aan begonnen. ik hou echt van hem en ben ook echt gek op hem, maar een man die niet veel dingen wil doen wat ik wel wil (sporten, festival of een feestje). ik wil alles met hem opbouwen maar tegelijk kijk ik ook van ja shit er zijn ook mannen met wel passie hobbys vrienden meer hygiene en een toekomst met een goede baan. ik wil gewoon het beste voor ons beide en het leuk blijven houden. ik praat hier ook over met hem alleen heeft hij al een tijdje hoofpijn van een zonnesteek van de vakantie en zei hij ja als ik beter ben ga ik sporten en ja dat geld krijg je gewoon terug als we andere dingen hebben verkocht enzo. toch zit ik nu zo op de bank van ja wat moet ik nou. is dit wat ik wil en klaar voor ben? heb ik niet voor mijzelf een gat gegraven? het is allemaal wel erg negatief nu vooral omdat ik er erg mee zit maar er zijn ook nog genoeg leuke dingen!
Wat vinden jullie van dit verhaal en wat zou jij doen in zon situatie?
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
12-08-2017 18:15
na 4 maanden samenwonen? recept voor ramp. Jij probeert een vierkantje door een driehoekig gaatje te rammen... Uithuilen en opnieuw beginnen
Dat hoeft niete hoor.
Ik woonde na een maand samen en dat bevalt nog steeds prima
Ook met iemand die eerder een hele goeie vriend was.
Of nou ja was....dat is hij nog steeds X-D
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
12-08-2017 18:38
Iemand veranderen gaat je niet lukken. Dus daar kan ik je geen advies in geven. Ik zou wel afspraken maken over de financiën, zodat hij ook ook gewoon bijdraagt aan de kosten van jullie huishouden. En dan hem zelf laten uitzoeken hoe hij dat betaalt. Hij is volwassen en woonde voor jullie gingen samenwonen ook op zichzelf, dus dat kan hij best. Dat hij geen vrienden heeft en niet wil sporten zijn zijn keuzes, niet de jouwe. Dat jij dat anders wil hoeft hij weer geen rekening mee te houden. Accepteer elkaar zoals je bent, dat is mijn advies voor een gelukkige relatie.
daar heb je ook zeker gelijk in. tuurlijk zou ik het soms anders willen zien natuurlijk. voor dat hijj met mij was zat hij ook al in de schulden. geen idee hoe maargoed. dat is hard gezegt niet mijn probleem dan maar ik wil hem wel helpen natuurlijk en hij laat het na veel gesprekken ook toe door afspraken en plannen te maken
Alle reacties Link kopieren
Hij is vast leuk als EEN VRIEND van je...maar relationeel lees ik even geen klik tussen jullie
Wat ik van je verhaal vind?
Een slecht verhaal. Je bent 20 en bent al gaan samenwonen met iemand waar je niet echt gek op bent.
Hij is je type niet, dus wat doe je met hem?!
Volgens mij ben je nog te jong om goede beslissingen te nemen. Je hebt nog geen idee van hoe een goede relatie hoort te zijn, dat blijkt wel.
Je doet maar wat, want tja, deze knul is beter dan de vorige kerels.
Een beetje sneu is het wel dat je dan maar voor iemand gaat die je niet echt boeiend vindt.
En waarom samenwonen op jouw leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Sjonge, jouw openingstekst is een en al klaagzang.
En dit al na 5 maanden met hem als levenspartner?
Die situatie verandert alleen als hij dat vanuit zichzelf wil.
En vooralsnog zit hij met die zonnesteek waardoor hij niks kan.
Wie wil vind 'n weg en wie geen zin heeft 'n nieuwe smoes.
Jij kunt nu nog wel terug naar platonische vriendschap.
highlander wijzigde dit bericht op 12-08-2017 18:51
9.09% gewijzigd
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
12-08-2017 18:46
Wat ik van je verhaal vind?
Een slecht verhaal. Je bent 20 en bent al gaan samenwonen met iemand waar je niet echt gek op bent.
Hij is je type niet, dus wat doe je met hem?!
Volgens mij ben je nog te jong om goede beslissingen te nemen. Je hebt nog geen idee van hoe een goede relatie hoort te zijn, dat blijkt wel.
Je doet maar wat, want tja, deze knul is beter dan de vorige kerels.
Een beetje sneu is het wel dat je dan maar voor iemand gaat die je niet echt boeiend vindt.
En waarom samenwonen op jouw leeftijd?
punt was meer dat het in het begin wel anders was en hij ook interesse toonde in mijn hobbys en dat ook wou doen en proberen.
Samenwonen nja hoe je het kan noemen ( 4 dagen nog bij mijn vader en 3 bij hem) puur 1. voor duo ben ik uitwonend student dus kan ik hem maandelijks wat helpen met boodschappen en 2. ik was er al super vaak aangezien hij dichterbij school woonde en mijn werk. ik heb wel veel goede beslissingen genomen maar relaties vind ik inderdaad lastig. daarom vraag ik et hier ook wat jullie zouden doen.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
12-08-2017 18:41
Dat hoeft niete hoor.
Ik woonde na een maand samen en dat bevalt nog steeds prima
Ook met iemand die eerder een hele goeie vriend was.
Of nou ja was....dat is hij nog steeds X-D
precies ik heb eerst ook veel rondgevraagd daarover en online verhalen opgezocht van mensen die dit hebben gedaan.
Denk dat de irritaties hoger oplopen als je deze relatie laat doorsudderen. Zo kort bijelkaar en nu al een waslijst duidelijk omschreven tegens. Ik zou er geen energie insteken, als goede vrienden afscheid nemen en verder met je eigen leven. Suc6!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
12-08-2017 18:39
Wow....
Hij klinkt op zoveel vlakken echt zo vreselijk onaantrekkelijk!

Maar serieus hè, voor je gaat samen wonen maak je toch eerst een financieel plan?
Even alle rekeningen op tafel, wiebheeft wat en hoe doen we de verdeling?
Of ben ik nou ouderwets?

En hij is ineens ergens binnen die 5 maanden dikker en onaantrekkelijker geworden?

Ik snap niet dat je met een saai exemplaar gaat samenwonen eigenlijk

Ik ben zelf ook actiever dan mijn vriend
Maar als mijn vent de hele dag op de bank zit te vegeteren was ik A niet op hem gevallen en B al helemaal niet meer met hem gaan samenwonen.

Waarom leek het jou een goed idee?
het leek mij een goed idee omdat we eerst veel op elkaar leken. na werk en tijdens werk veel leuke goede gesprekken en ervaringen opgedaan en toen vanuit vriendschap ook veel leuke dingen gedaan met gedeelde hobbys. dat was gamen en lekker wandelen. nu hij al een paar weken ziek is en daarnaast met werk zit valt mij die negatieve dingen dus wel veel meer en erger op. hij is vooral op seksueel gebied achteruit gegaan. daar baal ik vooral van denk ik. niet zozeer hoe hij eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
PinkUnicorn schreef:
12-08-2017 18:56
Denk dat de irritaties hoger oplopen als je deze relatie laat doorsudderen. Zo kort bijelkaar en nu al een waslijst duidelijk omschreven tegens. Ik zou er geen energie insteken, als goede vrienden afscheid nemen en verder met je eigen leven. Suc6!

Dankje voor je advies! ik denk er wel over na inderdaad.
Als vrienden waarbij je elkaar 1 keer per week ofzo zag werkte het.

Als vaste partner met wie je samenwoont en die je elke dag ziet werkt het gewoon niet.
Of je gaat je de komende 50 jaar alleen maar dood-ergeren.

Doe jezelf een giga plezier en maak het uit.
En ga over een half jaar terug naar "gewone vrienden" als hij dat nog kan en wil.
Alle reacties Link kopieren
Deze relatie gaat je niet gelukkig maken. Je bent niet gek op hem zoals je zou moeten zijn na pas 5 maanden, na zo'n korte periode zou je hem de hele dag moeten willen bespringen, lekker verliefd zijn.

Ermee stoppen dus, dit gaat hem niet worden.
Ik vind dat je veel te snel bent gaan samenwonen en veel te snel naar 'huisje, boompje, beestje' bent gegaan. Ik denk niet dat dit gaat werken zo.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tips allemaal. ik ben enigzinds verrast aangezien mijn omgeving juist het meer door steunt van kijk het nog even aan enzo en ik nu voor het eerst hoor van maak het uit. tuurlijk wel een beetje buik pijn gevoel maar weer stof tot nadenken..
Lolaliza20 schreef:
12-08-2017 19:09
bedankt voor de tips allemaal. ik ben enigzinds verrast aangezien mijn omgeving juist het meer door steunt van kijk het nog even aan enzo en ik nu voor het eerst hoor van maak het uit. tuurlijk wel een beetje buik pijn gevoel maar weer stof tot nadenken..
Hoe lang willen zij de boel dan nog "proberen" of aankijken?

Hoe langer je wacht, hoe meer jij je ergert en hoe moeilijker het tegelijk wordt om het uit te maken "want we zijn toch al zo lang samen" en "het wordt een geweldige klap voor hem" en "ik heb er al zoveel geld in gestoken".

Ik vermoed immers dat hij het niet echt zal zien aankomen.

Als je na 4 à 5 maanden al niet meer gelukkig bent en je al ergert ... zal je dat over 4 jaar ook niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je jouw verwachtingen bijstellen. Vind hij het prima dat hij zo leeft (op zijn werk na)? Misschien vind hij van jou wel weer dat je te veel met andere dingen bezig bent.

Over het algemeen maakt het de meeste mannen niet zoveel uit hoe hun huis er uit ziet, zolang de benodigde spullen maar aanwezig zijn. Dat jij de noodzaak ziet om de vloer te vervangen en hij niet kan daarmee te maken hebben. Daarnaast ben jij ook nog eens meubelmaker (of bijna) dus ben je daar sowieso al meer in geïnteresseerd.
Alle reacties Link kopieren
Lolaliza20 schreef:
12-08-2017 19:09
bedankt voor de tips allemaal. ik ben enigzinds verrast aangezien mijn omgeving juist het meer door steunt van kijk het nog even aan enzo en ik nu voor het eerst hoor van maak het uit. tuurlijk wel een beetje buik pijn gevoel maar weer stof tot nadenken..
Jij mag inderdaad zelf aankijken waar jij jouw deadline legt.
Of ga jij eindeloos afwachten of hij eens sport en/of je terug betaald?
Hij zal 't ongetwijfeld fijn vinden zo'n suikertante als jij in huis.
Hoe langer jij blijft hoe opgeknapter zijn huis word immers.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Je vriendje heeft schulden, en blijkbaar weinig geld.

Wat voor sport wil je hem laten doen? En wat voor leuke dingen wil je hem laten doen?
Hij vindt het misschien wel erg moeilijk om bepaalde dingen te ondernemen zonder dat hij daar geld voor heeft.

Hij klinkt alsof hij op dit moment erg slecht in zijn vel zit. Komt financieel niet uit, niet blij met zijn baan. Moeilijke situatie om mee om te gaan.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Okay, jullie zijn dus geen match op relationeel vlak. Dat kan, en is ook niet erg. Beter dat je er nu achter komt dan na 25 jaar trekken aan een dood paard.

Ik zou even goed na gaan denken hoe realistisch het is dat hij gaat veranderen binnen acceptabele tijd, en ook hoe wenselijk het is dat jij verwacht dat hij voor jou verandert. Denk je serieus dat hij binnen pakweg een half jaar strak gesport en met een actieve levenshouding rondloopt? Vind je dat je dat kunt verwachten van iemand? Of kun je beter iemand zoeken die wél van zichzelf bij jou past?

En zie dit als een wijze les. Het is niet leuk om te horen dat jullie zo snel zijn gaan hokken en dat je zo snel al je spaargeld hebt weggesmeten, maar het is wel iets wat je moet horen. De volgende keer zou ik echt ff beter aftasten of het gaat werken voordat je 100% van jezelf investeert (en er daarna achter komt dat je de hele kar moet trekken).
Alle reacties Link kopieren
Op jezelf gaan wonen en deze energie steken in een toekomstige HBO studie (of iets anders wat goed is voor je toekomst).
Op je twintigste ben je echt te jong voor geneuzel over een laminaatvloer en een vriend die je niet aantrekkelijk vindt.
Je bent 20 en woont al na 4 maanden samen? Als je mijn dochter was, had ik je een draai om je oren gegeven. Ben je wel wijs?
Hij is 27, niet ambitieus, te dik, geen hobby's, geen vrienden, geen auto, geen rijbewijs en kan niet met geld omgaan.
Je pakt nu je verlies en vertrekt weer naar huis. En geen geld meer lenen bij Duo! Dit is een bodemloze put, en jij kan de komende 30 jaar de schulden afbetalen.
Alle reacties Link kopieren
Lolaliza20 schreef:
12-08-2017 18:51
punt was meer dat het in het begin wel anders was en hij ook interesse toonde in mijn hobbys en dat ook wou doen en proberen.
Samenwonen nja hoe je het kan noemen ( 4 dagen nog bij mijn vader en 3 bij hem) puur 1. voor duo ben ik uitwonend student dus kan ik hem maandelijks wat helpen met boodschappen en 2. ik was er al super vaak aangezien hij dichterbij school woonde en mijn werk. ik heb wel veel goede beslissingen genomen maar relaties vind ik inderdaad lastig. daarom vraag ik et hier ook wat jullie zouden doen.

Ah, het is vooral praktisch. Nou dan is het makkelijk toch, gewoon de voor- en nadelen op een rijtje zetten en kijken welk rijtje het langst is.


Benoem de dingen trouwens gewoon hoe ze zijn alsjeblieft. Drie dagen per week bij je vriend logeren is géén samenwonen.
Verder: ben je voor het DUO uitwonend met 3 dagen bij je vriend logeren of bedoel je dat je fraudeert?


Als laatste: zie het gewoon als een levensles. Voorheen had je niet zulke goede partnerkeuzes, nu ben je de andere kant opgeschoten en dat blijkt ook geen goede keuze te zijn. Doe er je voordeel mee.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt voor mij alsof je hem nog steeds ziet als een gewone vriend, en niet als liefdespartner zeg maar. En zelf zou ik 20 veel te jong vinden om al samen te wonen..
Ik zou vechten voor de relatie. Je bent het aan je konijn verplicht imo. :bunny:
glitglam schreef:
12-08-2017 20:48
Het klinkt voor mij alsof je hem nog steeds ziet als een gewone vriend, en niet als liefdespartner zeg maar. En zelf zou ik 20 veel te jong vinden om al samen te wonen..
20 te jong ... tot daaraantoe nog.
Het is jong, maar als het werkt ...

Maar wel een te korte relatie om én te gaan samenwonen én in die paar maand al je spaargeld erdoor te jagen én dan ook nog es in een relatie te zitten die maar half werkt en waar je direct je partner wil veranderen.
En waar er dan ook nog es ineens sprake is van schulden bij hem.

Had hem eerst die schulden laten wegwerken, laten sparen (om de boel in te richten) en was dan gaan samenwonen.
Op gelijkwaardige financiële basis.
Veel kans dat je er dus tegen die tijd ook op uit gekomen was dat hij toch niet helemaal je type was.

Als je nu weg wil moet je maar hopen dat je ouders je terug in huis willen.
Of dat je een kamer vindt die al volledig naar je smaak ingericht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven