Weg bij vriend, hij doet alsof ik gek ben

17-03-2024 17:55 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Dit weekend heb ik mijn spullen gepakt en ben samen met mijn kindje weggegaan bij mijn vriend (zie andere topics). Hij is niet de vader van mijn kind. De reden waarom is het volgende;
Mijn vriend is regelmatig 'overprikkeld', chagrijnig en valt dan soms tegen mij uit. Ik heb hierin al vaak gezegd dat ik dit niet pik. Laatste maanden leek het beter te gaan. Tijdens het avondeten dit weekend was mijn kindje vrolijk, zong, was een beetje druk maar niet heel erg. Vriend keek al geïrriteerd naar mn kind, moest zuchten en rolde met zijn ogen toen het (ik wil gender even neutraal houden ivm herkenbaarheid) zei 'ik weet niet of ik de korst lekker vind of juist de rest' en liet vervolgens zijn irritatie richting mij blijken toen ik het bord volgens hem niet dicht genoeg bij de pan hield door wederom hard te zuchten.
Daarna appte ik hem (ik wilde dit niet bespreken waar mijn kind bij was) en zei; 'ik zou het erg waarderen als je je irritatie richting mijn kind niet zo openlijk toont, ik vind dat een ongezonde sfeer creëren. Wat je bij je eigen kind doet moet je zelf weten, maar voor mijn kind wil ik dit niet'
Zijn reactie, per app:'ik hou me al erg in 👍'

Er knapte iets in mij, ik vond dit ZO bizar en gemeen en ik wilde gewoon niet verder met zo'n man voor mijn kind.
Ik ben stante pede naar mijn ouders gegaan en heb de relatie verbroken.
Nu, een paar dagen later hebben we sporadisch contact en is hij 'bood' op mij dat ik 'out of the blue' mijn koffers heb gepakt en hij vindt het nergens op slaan. Een vriendin waarmee ik heel fijn gepraat hebt geeft me groot gelijk, mijn ouders ook en vinden het goed dat ik voor mezelf en mijn kind ben opgekomen maar zij vragen zich wel af of ik niet te impulsief heb gehandeld. Ik wil graag gewoon mijn verhaal wat verder kwijt en zou het fijn vinden om te horen of iemand ervaringen heeft met zulke situaties.. daarbij komt ook dat hij zei dat hij nog 2000euro van mij krijgt als het klaar is. Ik zei ; die krijg je echt niet. Daarop heeft hij al het geld en ons spaargeld naar zijn eigen rekening overgeheveld. Dit is toch een debiele en volstrekt onvolwassen reactie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, en als wij nu allemaal vinden dat je je aanstelt? JIj en je kind moeten ermee leven, niet wij. En je ouders ook niet trouwens. Jij vindt dit niet fijn, en het is jouw relatie. Als jij het uit wilt maken om deze reden, dan is dat je goed recht.

Even voor de goede orde: ik vind niet dat je je aanstelt. Je hebt groot gelijk. Je kind komt voor een relatie. Je kind moet het maar doen met de man met wie jij een relatie hebt, dus aan jou de taak om een leuke uit te zoeken (of single te blijven). Het is voor een kind echt naar als iemand zich de hele tijd aan hem/haar ergert, met zijn ogen rolt en duidelijk laat weten dat het niet gewenst is.

Dus ja, goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb je andere topics niet gelezen, maar over het algemeen is het wel zo dat als je meerdere topics over je partner/relatie moet openen er iets echt niet goed is.

Ik vind het knap dat je je kind (en jezelf) op één hebt gezet.
Heb je zicht op een eigen plek? Kan hij jullie huis verlaten en ergens anders gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren Quote
En ja, hij zal natuurlijk doen alsof jij gek bent, alsof jij "zomaar uit het niets" vertrokken bent. Sommige mensen draaien de zaken nogal graag om. Je hebt via de app heel duidelijk uitgelegd wat je dwars zat. Hij weet heel goed dat je niet zomaar ineens uit het niets je koffers hebt gepakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat maakt het nog uit hoe hij reageert of doet: het is toch uit omdat hij raar doet waar je kind bij is. Dan is het om de juiste reden uit.

Of dacht je dat je door het uit te maken hem zo kom manipuleren dat het een andere man zou worden?

Hij gaat jou niet begrijpen en daarom ben je weg.
pekka123 wijzigde dit bericht op 17-03-2024 18:09
9.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vrees dat dit nog een heel lang 'verhaal' gaat worden. Doe dat je dochter niet aan! Stop met haar in schadelijke situaties brengen (zoals te snel gaan samenwonen en gaan samenwonen op een moment dat de relatie niet goed is). Ga op jezelf staan en ga voor stabiliteit voor je kind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom krijgt hij nog 2000 euro van jou en vind jij dat hij daar geen recht op heeft?
Alle reacties Link kopieren Quote
debuurvrouw schreef:
17-03-2024 18:16
Waarom krijgt hij nog 2000 euro van jou en vind jij dat hij daar geen recht op heeft?
Voor een vakantie die hij voorgeschoten heeft. Hij krijgt dat geld heus nog wel maar omdat hij het heel dreigend zei en als 1 van de eerste dingen die hij überhaupt zei nadat het over was tussen ons, had ik even geen zin om dat toe te zeggen en daar meteen in mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kind buiten deze relatie houden voor 100% en niet meer samenwonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
17-03-2024 18:23
Je kind buiten deze relatie houden voor 100% en niet meer samenwonen.
Ja, maar deze relatie is dus over wat mij betreft. We zullen allebei op zoek moeten gaan naar nieuwe woonruimte
Dat hij op de centen is blijkt wel uit je andere topic. Ik mag hopen dat je ook direct bij je werkgever je eigen bankrekeningnummer hebt hersteld, anders gaat jouw salaris alsnog via die gemeenschappelijke rekening naar zijn spaarrekening.

Trap verder niet in die act dat het voor hem uit het niets kwam dat jij jullie relatie beëindigde. Dat hij die act alleen al opvoert is reden om het heel erg uit te laten. En hoe hij omgaat met jouw kind des te meer reden!

Succes en sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
We zullen allebei op zoek moeten gaan naar nieuwe woonruimte`

Deze snap ik niet helemaal jij was toch bij hem ingetrokken?
Grote kans dat hij morgen op de stoep staat bij het gemeentehuis om jou uit te schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat hij vindt maakt nu niets meer uit! Kinderachtig allemaal - probeer jij je volwassen te gedragen en je verder zo min mogelijk van hem aan te trekken. Het is uit! Waarschijnlijk was hij de relatie al langer zat en is hij blij dat jij het hebt uitgemaakt, zodat hij geen actie hoeft te ondernemen.

Mijn ex had het ineens ook alleen nog maar over geld toen ik bij hem weg wilde. Dan zie je ineens hoeveel de relatie hem waard was. Neem je verlies en zorg er in de toekomst voor dat je je eigen geld veilig houdt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
17-03-2024 18:42
We zullen allebei op zoek moeten gaan naar nieuwe woonruimte`

Deze snap ik niet helemaal jij was toch bij hem ingetrokken?
Grote kans dat hij morgen op de stoep staat bij het gemeentehuis om jou uit te schrijven.
Ze hebben samen een koopwoning.

Goede beslissing om het uit te maken, succes met de praktische vervolgstappen
Alle reacties Link kopieren Quote
Toileteer schreef:
17-03-2024 18:18
Voor een vakantie die hij voorgeschoten heeft. Hij krijgt dat geld heus nog wel maar omdat hij het heel dreigend zei en als 1 van de eerste dingen die hij überhaupt zei nadat het over was tussen ons, had ik even geen zin om dat toe te zeggen en daar meteen in mee te gaan.
Jullie doen allebei al de hele relatie raar over geld. Hij zit kennelijk nogal op zijn centen en jij vindt dat je recht heb op zijn geld, dus dit was nogal onhandig op het spits drijven van jou.
Verder: goed dat je bent opgestapt, zeker voor je dochter. Nu volhouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toileteer schreef:
17-03-2024 18:18
Voor een vakantie die hij voorgeschoten heeft. Hij krijgt dat geld heus nog wel maar omdat hij het heel dreigend zei en als 1 van de eerste dingen die hij überhaupt zei nadat het over was tussen ons, had ik even geen zin om dat toe te zeggen en daar meteen in mee te gaan.
Dus hij heeft wel recht op het geld maar niet nu?
Dan boekte ik het vandaag nog over.
Hij heeft het tenslotte voorgeschoten blijkbaar?
En de rest omtrent woning via de officiële weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toileteer schreef:
17-03-2024 18:25
Ja, maar deze relatie is dus over wat mij betreft. We zullen allebei op zoek moeten gaan naar nieuwe woonruimte
Waarom ben je dan nog bezig met wat en hoe en jij doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pekka123 schreef:
17-03-2024 19:04
Waarom ben je dan nog bezig met wat en hoe en jij doet?
Omdat het pas net uit is? Dat is toch niet raar.
Alle reacties Link kopieren Quote
blachocoladevla schreef:
17-03-2024 19:00
Jullie doen allebei al de hele relatie raar over geld. Hij zit kennelijk nogal op zijn centen en jij vindt dat je recht heb op zijn geld, dus dit was nogal onhandig op het spits drijven van jou.
Verder: goed dat je bent opgestapt, zeker voor je dochter. Nu volhouden.
Dit. Jullie waren eerder, zover ik mij kan herinneren eerder ook al aan het dimdammen over jouw geld, zijn geld. En hoeveel was het gezamenlijke spaargeld. Is dat gelijk aan die 2000 euro?

Ik snap het ergens wel. Hij heeft er recht op (dit zeg je zelf ook) en als jij resoluut zegt dat hij dat niet krijgt, dan denkt hij, nu veilig stellen.

Maar ik vrees dat als dit zijn eerste stap is, dat de financiële afwikkeling nog wel wat wordt.

Wel wil ik zeggen, dapper dat je hebt gekozen voor je kind!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb je even geloept en vraag me echt af wat jij van een volwassen relatie verwacht.

Hij verdient vast en zeker niet een medaille voor de leukste vriend van het jaar. Maar jij communiceert ook het niveau van een kleuter.

Lekker met je dochter een huis zoeken en niet meer gaan samenwonen en lekker je eigen huis aanhouden mocht je een andere vriend vinden.

En dat van het geld snap ik wel als je zegt dat krijg je lekker niet. Dat is namelijk de debiele en onvolwassen reactie.
Net als met een hoop peoha tijden het eten je koffers te pakken en te vertrekken.

Volwassen zou zijn om te wachten dat je dochter op bed ligt. Aangeven dat het niet gaat werken en dat je doodongelukkig in de relatie bent. Dat je morgen naar je ouders gaat om even af te koelen en de financiele punten regelen we binnenkort wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
trien31 wijzigde dit bericht op 17-03-2024 19:12
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik uit je vorige topic begreep is dat hij veel meer heeft ingelegd in de woning dan jij, maar dat hier geen afspraken over zijn gemaakt. Dat kan voor jou weleens voordelig uitpakken.

Dat hij alles heeft overgeboekt is flauw, zorg ervoor dat je wel inzage in de rekeningen houdt.

Regel ook snel bij je werkgever dat je salaris niet meer naar die rekening wordt over gemaakt.

Goed dat je bent opgestapt. Jullie wijze van contact tijdens het eten vind ik raar, maar daar ben je nu ook vanaf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met trien31.

Goed dat het uit is want dit ging toch niet werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toileteer schreef:
17-03-2024 18:18
Voor een vakantie die hij voorgeschoten heeft. Hij krijgt dat geld heus nog wel maar omdat hij het heel dreigend zei en als 1 van de eerste dingen die hij überhaupt zei nadat het over was tussen ons, had ik even geen zin om dat toe te zeggen en daar meteen in mee te gaan.
Pfff…. Dat slaat dan natuurlijk ook weer nergens op. Jullie zijn duidelijk niet blij met elkaar en voor jou was dat de situatie om de relatie te verbreken. Maar hoe moet ik denken over je OP als je dit soort kinderachtige ‘over-en-weer’ als wapenfeiten presenteert in de OP?

Als jij hem zijn geld keihard ontzegt omdat je op de moment ‘geen zin had om dat toe te zeggen’, dan moet je niet gek opkijken dat hij dan maar zelf geld overboekt.

Precies wat trien dus ook schrijft hierboven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die appjes waren ook een beetje provocerend, je hoeft het niet aan te kaarten waar kind bij is maar dan wacht je toch even tot het op bed ligt en bespreek je het f2f?

ESH
You're not wrong, you're an asshole

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven