Relaties
alle pijlers
Wel of niet daten?
zondag 8 september 2024 16:20
Hallo,
Ik zit enorm in dilemma met mijzelf. Ik heb de (op papier) perfecte match ontmoet, maar ik voel het niet. Wat nu?!
Oké laten we voorop stellen dat het onmogelijk is een goed advies te geven zonder mijn achtergrond te kennen. Kort samengevat, ik ben 30 jaar, heb 3 serieuze relaties achter de rug waarvan mijn laatste relatie van 3-4 jaar een hele slechte was met verslaving, geweld en geen respect.
Ik heb zo langzamerhand last van rammelende eierstokken en heb mijn ego opzij gezet door apps als Tinder, Happn etc. weer te omarmen, want waar komen wij nu nog leuke, vrijgezelle mannen tegen?!
Nu heb ik een match met een hele lieve man, we hebben elkaar nu ongeveer 10x gezien en op papier is hij een hele goede match. Geen kinderen, hetzelfde toekomstbeeld, hij heeft zijn leven op orde, onze humor matcht. Maar toch... ik voel het niet.
Ik weet, ik heb bindingsangst en ben altijd actief op zoek naar redenen om het af te kappen. Ik kan mijn verleden niet op hem reflecteren etc. Maar toch, blijft het gevoel uit door bindingsangst, of is het echt geen match? Ik zie eerder op tegen onze dates, dan dat ik blij ben hem weer te zien. Maar toch, in het begin had ik echt kriebels voor hem!
Ik weet echt niet meer waar ik naar moet luisteren. Mijn hart, waarbij ik eigenlijk niets voel, of toch mijn hersenen omdat het op papier zo'n goede match is?
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierin. Dankjewel alvast!
Ik zit enorm in dilemma met mijzelf. Ik heb de (op papier) perfecte match ontmoet, maar ik voel het niet. Wat nu?!
Oké laten we voorop stellen dat het onmogelijk is een goed advies te geven zonder mijn achtergrond te kennen. Kort samengevat, ik ben 30 jaar, heb 3 serieuze relaties achter de rug waarvan mijn laatste relatie van 3-4 jaar een hele slechte was met verslaving, geweld en geen respect.
Ik heb zo langzamerhand last van rammelende eierstokken en heb mijn ego opzij gezet door apps als Tinder, Happn etc. weer te omarmen, want waar komen wij nu nog leuke, vrijgezelle mannen tegen?!
Nu heb ik een match met een hele lieve man, we hebben elkaar nu ongeveer 10x gezien en op papier is hij een hele goede match. Geen kinderen, hetzelfde toekomstbeeld, hij heeft zijn leven op orde, onze humor matcht. Maar toch... ik voel het niet.
Ik weet, ik heb bindingsangst en ben altijd actief op zoek naar redenen om het af te kappen. Ik kan mijn verleden niet op hem reflecteren etc. Maar toch, blijft het gevoel uit door bindingsangst, of is het echt geen match? Ik zie eerder op tegen onze dates, dan dat ik blij ben hem weer te zien. Maar toch, in het begin had ik echt kriebels voor hem!
Ik weet echt niet meer waar ik naar moet luisteren. Mijn hart, waarbij ik eigenlijk niets voel, of toch mijn hersenen omdat het op papier zo'n goede match is?
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierin. Dankjewel alvast!
zondag 8 september 2024 19:13
Ik heb precies hetzelfde gehad een jaar geleden. Op papier echt een goede man maar we hadden nul chemie. Bij de gedachte aan sex hebben met hem ging ik al over m'n nek. En je raad het al het is niks geworden. Ik heb hem uiteindelijk na 8 dates verteld dat ik het niet voelde voor hem. Als je al tegen de dates opziet ben ik bang dat het niks gaat worden. Ik kan je uit ervaring vertellen dat zoenen en sex hebben met iemand die je niet echt leuk vind ook niet echt lekker is. Dat iemand op papier een goede match is betekent niet dat het ook een goede.match VOOR jou is.
zondag 8 september 2024 19:17
Is dat een term die je op jezelf geplakt hebt? Heb je er hulp voor gezocht? Ik vind het zelf een beetje vergezocht om het op bindingsangst te gooien, die eerdere 3 relaties ben je immers ook aangegaan. Wat is er dan nu anders?
zondag 8 september 2024 19:18
Je hebt bindingsangst en je voelt het niet. Duidelijk toch ?
Op papier matchen is redeneren met je verstand. En dat alleen is niet genoeg .
Geloof me , in het verleden heb ik ook mannen gekend die perfect bij mij pasten en toch voelde ik niets .
Niet doen . Het gaat alleen maar op teleurstelling uitdraaien.
Op papier matchen is redeneren met je verstand. En dat alleen is niet genoeg .
Geloof me , in het verleden heb ik ook mannen gekend die perfect bij mij pasten en toch voelde ik niets .
Niet doen . Het gaat alleen maar op teleurstelling uitdraaien.
zondag 8 september 2024 19:26
Meiden bedankt voor jullie reactie tot dusver. Hoewel ik ergens misschien hoopte op een reactie als, stel je niet aan, geniet ervan en wie weet waar het toe leidt...
Die bindingsangst is idd een label wat ik mezelf heb opgeplakt. Ik heb sinds die laatste relatie echt wel moeite om een andere man weer te vertrouwen hoewel ik dus echt wel weet dat niet alle mannen hetzelfde zijn.
Ergens voelt het alsof deze man een "alles of niets" is om nog een huisje, boompje, beestje te beginnen. Maar ik weet ook weer dondersgoed dat die druk die ik er zelf op leg, averechts werkt...
Lastig dus, maar als ik jullie mening zo hoor, draait het dus echt om gevoel en niet om feiten of "op papier".
Die bindingsangst is idd een label wat ik mezelf heb opgeplakt. Ik heb sinds die laatste relatie echt wel moeite om een andere man weer te vertrouwen hoewel ik dus echt wel weet dat niet alle mannen hetzelfde zijn.
Ergens voelt het alsof deze man een "alles of niets" is om nog een huisje, boompje, beestje te beginnen. Maar ik weet ook weer dondersgoed dat die druk die ik er zelf op leg, averechts werkt...
Lastig dus, maar als ik jullie mening zo hoor, draait het dus echt om gevoel en niet om feiten of "op papier".
zondag 8 september 2024 19:44
Dying_Oblivion schreef: ↑08-09-2024 19:26Meiden bedankt voor jullie reactie tot dusver. Hoewel ik ergens misschien hoopte op een reactie als, stel je niet aan, geniet ervan en wie weet waar het toe leidt...
Dan moet je zelf je OP nog maar eens nalezen, dan snap je ineens waarom niemand dat zegt .
Ik snap wel dat je na je vorige relatie moeite hebt met vertrouwen, maar is dat dan meteen bindingsangst? En gaat dat niet veel meer over niet meer op jezelf durven vertrouwen dan over het vertrouwen van een man? Dat je niet vertrouwt dat je de rode vlaggen zult zien, dat je grenzen kunt/durft te stellen, dat je er een punt achter en durft te zetten als iemand jouw vertrouwen beschaamt? En dat je niet (weer?) verslaafd wordt aan een relatie?
zondag 8 september 2024 19:54
Ha TO, ik snap je helemaal. Zeker als je een sterke kinderwens hebt en denkt: hee ik heb eindelijk een leuke lieve man gevonden. Maar, zoals Zaramorad al zegt, als je nu al opziet tegen de dates... Hoe ga je dat de rest van je leven vormgeven, stel je blijft bij hem, trouwt met hem, krijgt kinderen..
ik zie het veel gebeuren hoor in mijn omgeving (ben halverwege de 30) : mensen die trouwen en kinderen krijgen omdat ze op een bepaalde leeftijd zijn en iemand tegenkomen die ze 'wel ok' vinden en die toevallig dezelfde dingen zoekt in het leven. Helaas zijn het echter over het algemeen niet de relaties die stand houden. De eerste scheidingen in mijn vriendenkring zijn alweer een feit helaas. Overigens snap ik het wel, ik ben ook single en zou een fijn gezin leuk vinden. Maar pas dus op dat je door die wens niet meer helder kijkt of deze persoon echt bij je past.
Je bent misschien wat voorzichtiger geworden na je negatieve ervaring, maar ik zou niet zomaar 'bindingsangst' labels op jezelf gaan plakken. Risico is dat je daar vervolgens naar gaat leven omdat je dénkt dat je het hebt.
ik zie het veel gebeuren hoor in mijn omgeving (ben halverwege de 30) : mensen die trouwen en kinderen krijgen omdat ze op een bepaalde leeftijd zijn en iemand tegenkomen die ze 'wel ok' vinden en die toevallig dezelfde dingen zoekt in het leven. Helaas zijn het echter over het algemeen niet de relaties die stand houden. De eerste scheidingen in mijn vriendenkring zijn alweer een feit helaas. Overigens snap ik het wel, ik ben ook single en zou een fijn gezin leuk vinden. Maar pas dus op dat je door die wens niet meer helder kijkt of deze persoon echt bij je past.
Je bent misschien wat voorzichtiger geworden na je negatieve ervaring, maar ik zou niet zomaar 'bindingsangst' labels op jezelf gaan plakken. Risico is dat je daar vervolgens naar gaat leven omdat je dénkt dat je het hebt.
zondag 8 september 2024 20:00
Als je nou op zich wel van de dates zou genieten, zou ik dat misschien inderdaad zeggen. Maar dat doe je niet, dus wat valt er dan te genieten en aan te kijken?Dying_Oblivion schreef: ↑08-09-2024 19:26Meiden bedankt voor jullie reactie tot dusver. Hoewel ik ergens misschien hoopte op een reactie als, stel je niet aan, geniet ervan en wie weet waar het toe leidt...
Die bindingsangst is idd een label wat ik mezelf heb opgeplakt.
Ik zou overigens voorzichtig zijn met jezelf labels opplakken. Dat pakt zelden gunstig voor je uit.
zondag 8 september 2024 20:05
Ik herkende ook wel bindingsangst. Zag ook op tegen dates (met mijn huidige partner), zocht redenen waarom ik hem vast niet leuk vond etc.
Maar ik vond hem wel aantrekkelijk, gezellig, en hij was ook gewoon leuk. Ik dacht vaak: ok, voor nu vind ik het wel leuk en dan zie ik over een tijdje wel of ik dat nog steeds vind. De angst om me open te stellen was groot.
Maar waar ik bij andere dates graag er zelf mee wilde stoppen, omdat ik het niet zag zitten om bijv te zoenen met die andere, laat staan meer, wilde ik dit wel met hem.
We zijn 9 jaar en 2 kinderen verder.
Mijn advies? Bedenk eerst of je wel of niet wil zoenen en seksen met hem. Zo nee, stop ermee. Zo ja, geef t misschien nog een kans. Als hij verder wel leuk is en je het fijn hebt samen
Maar ik vond hem wel aantrekkelijk, gezellig, en hij was ook gewoon leuk. Ik dacht vaak: ok, voor nu vind ik het wel leuk en dan zie ik over een tijdje wel of ik dat nog steeds vind. De angst om me open te stellen was groot.
Maar waar ik bij andere dates graag er zelf mee wilde stoppen, omdat ik het niet zag zitten om bijv te zoenen met die andere, laat staan meer, wilde ik dit wel met hem.
We zijn 9 jaar en 2 kinderen verder.
Mijn advies? Bedenk eerst of je wel of niet wil zoenen en seksen met hem. Zo nee, stop ermee. Zo ja, geef t misschien nog een kans. Als hij verder wel leuk is en je het fijn hebt samen
zondag 8 september 2024 20:07
Pfff toch wel een reality check dit. Diep van binnen weet ik dat jullie wel gelijk hebben, maar het lijkt alsof het met iedere maand dat je alleen bent, alleen maar lastiger wordt om zo'n fijne vent te vinden.
En ik plak er idd wel te snel een label op voor mijzelf. Ik wil het wel heel graag, en afgelopen jaren heb ik ook wel wat langer gedate met andere mannen, maar die "30" legt mijzelf zo veel druk op
Nou, mochten er nog goede tips zijn waar ik en leuke man tegen het lijf kan lopen... Hobbies heb ik volop, ik doe vrijwilligerswerk, volg cursussen, maar de beschikbare mannen zijn echt beperkt
En ik plak er idd wel te snel een label op voor mijzelf. Ik wil het wel heel graag, en afgelopen jaren heb ik ook wel wat langer gedate met andere mannen, maar die "30" legt mijzelf zo veel druk op
Nou, mochten er nog goede tips zijn waar ik en leuke man tegen het lijf kan lopen... Hobbies heb ik volop, ik doe vrijwilligerswerk, volg cursussen, maar de beschikbare mannen zijn echt beperkt
zondag 8 september 2024 20:13
Mijn laatste relatie is inmiddels alweer 7 jaar geleden definitief afgelopen (na nog een jaar stoplichten). Ik ben wel erg gesteld op mijn eigen ritme, plekje en vrijheid. Dat maakt het ook wel wat complexer om een nieuwe man toe te laten.
Maar als ik er heel realistisch naar kijk, afgelopen 3 dates heb ik alleen maar excuses gezocht waarom onze date niet zo lang zou kunnen duren. Dat zegt al genoeg natuurlijk, maar ik wil ook weer niet té snel de handdoek in de ring gooien omdat die hele situatie natuurlijk ook gewoon gewenning en aanpassing vraagt van mij.
Maar als ik er heel realistisch naar kijk, afgelopen 3 dates heb ik alleen maar excuses gezocht waarom onze date niet zo lang zou kunnen duren. Dat zegt al genoeg natuurlijk, maar ik wil ook weer niet té snel de handdoek in de ring gooien omdat die hele situatie natuurlijk ook gewoon gewenning en aanpassing vraagt van mij.
zondag 8 september 2024 20:25
zondag 8 september 2024 21:07
Als je het ook leuk vindt, uitgaan (met of zonder vriendinnen) in de stad, wie weet tref je daar iemand.
Wel uitgaan omdat het leuk is, niet enkel daarvoor. Anders is het een opgave.
Misschien als hij wederzijds niet verliefd is, dat je hem als vriendschappelijke vriend toevoegt aan je sociaal leven.
Wel uitgaan omdat het leuk is, niet enkel daarvoor. Anders is het een opgave.
Misschien als hij wederzijds niet verliefd is, dat je hem als vriendschappelijke vriend toevoegt aan je sociaal leven.
Karakter is wat je bent in het donker.
zondag 8 september 2024 21:37
zondag 8 september 2024 21:37
Bedankt meiden, jullie hebben me laten zien wat ik eigenlijk diep van binnen al wist...
Er zijn inderdaad nog genoeg alternatieven voor een kinderwens. Ik zeg ook zelf vaak genoeg "liever alleen en gelukkig, dan samen en meh" . Toch vind ik het lastig waar die scheiding ligt en dat komt denk ik ook door het gebrek aan sociale contacten sinds mijn periode van ziekte afgelopen jaren.
Iig duidelijk, liefde gaat toch echt wel om gevoel en niet om redenatie. En hopen dat die perfecte man snel op mijn pad komt (send help! )
Er zijn inderdaad nog genoeg alternatieven voor een kinderwens. Ik zeg ook zelf vaak genoeg "liever alleen en gelukkig, dan samen en meh" . Toch vind ik het lastig waar die scheiding ligt en dat komt denk ik ook door het gebrek aan sociale contacten sinds mijn periode van ziekte afgelopen jaren.
Iig duidelijk, liefde gaat toch echt wel om gevoel en niet om redenatie. En hopen dat die perfecte man snel op mijn pad komt (send help! )
zondag 8 september 2024 21:42
Heel herkenbaar! Ik ben ook halverwege de 30 en ik heb mij toen ik begin 30 was helemaal suf gedated. Ook lang doorgedate met mannen waarvan ik wist dat het het niet ging worden. Soms ook als agendavulling (een keer wat anders in de agenda dan een kraamvisite. Ik wilde te graag, te graag wilde ik een fijn gezin stichten. Ik was datingverslaafd. Toen 35 werd heb ik het losgelaten en ik voel nu meer zelfliefde en kan veel beter mijzelf over wegviamia schreef: ↑08-09-2024 19:54Ha TO, ik snap je helemaal. Zeker als je een sterke kinderwens hebt en denkt: hee ik heb eindelijk een leuke lieve man gevonden. Maar, zoals Zaramorad al zegt, als je nu al opziet tegen de dates... Hoe ga je dat de rest van je leven vormgeven, stel je blijft bij hem, trouwt met hem, krijgt kinderen..
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in