Wel of niet met papa naar het buitenland?

10-02-2019 13:52 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen zoals de titel van de topic al wel aangeeft.
Ben ik benieuwd hoe jullie zouden omgaan in mijn situatie.
Mijn ex partner wilt graag naar het buitenland met onze zoontje voor
familie bezoek. Nu heb ik mijn twijfels dat hij niet terug komt omdat mijn relatie
met mijn ex partner niet al te soepel loopt.

Irritaties en vernederingen dat ik moeilijk het kind kan opvoeden
omdat ik een alleenstaande vrouw ben. Wat ik dus niet met mijn hoofd bij kan.
Lach ik hem dus uit als hij hierover begint want ik kan me dan niet inhouden.
Hij kan het niet hebben dat ik een relatie heb.
Hij denkt dat ik minder aandacht zou geven aan ons kind. Ik vroeg hem
waarom hij dat zo denkt. HIj zegt nee dat is gewoon zo?

Hij denkt alles beter te weten. Luistert wel alleen hij heeft altijd gelijk.
Heeft geen respect voor de mening van anderen. Vernederde mij bijvoorbeeld thuis vaak.
Bijvoorbeeld tijdens het kijken van het nieuws en ik mijn mening erover gaf...

Vernederingen over mijn opvoeding omdat ik toen niet kon koken, huishouden etc.
majah dat deed ik ook bijna thuis nooit. Zijn reactie slaat eigenlijk nergens op ik weet het.
Ik was studente en had een baan woonde thuis. Ik kan wel zo nog meer dingen
opnoemen.

Op een gegeven moment had ik het niet meer. Ik kreeg depressie had geen zelfvertrouwen
meer en had geen zin om naar mijn werk te gaan. Kwam ik iemand tegen op een feestje
waarmee ik fatsoenlijke gesprekken mee kon voeren. Iemand de me niet vernederde.
Tijdens het gesprek kreeg ik meer zelfvertrouwen want ik dacht waarom zou ik met zo
een persoon (ex partner) leven? Zijn we naar een relatietherapie geweest. Misschien
dat hij die persoon wel zou luisteren en mij kon begrijpen. Maar ja daar ook. Meneer
heeft altijd gelijk. Hij vernederde zelfs de therapeute van ja zo kan ik ook wel verdienen.
Jij herhaalt alles alleen maar. Hij is lachwekkend ik weet het....

Even weer terug naar het onderwerp...
Ik vind het wel goed als ons kind de vaderkant ook leert
kennen en vader heeft alle recht om kennis te laten
maken met zijn eigen familie.. Daar ben ik niet op tegen.
Alleen ik vertrouw hem niet omdat hij misschien niet terugkomt.
Want hij heeft eerder aangegeven dat de ontwikkeling beter zou zijn
wanneer ons kind in een groot gezin, in zijn familie zal
opgroeien. Wat dus helemaal nergens opslaat hij gaat hier naar de logopediste.
Ons zoontje van 3 jaar heeft namelijk een ontwikkelingsachterstand kan nog niet praten.

Ik kan niet mee omdat meneer het niet wilt want wij zijn gescheiden.
Familie kan niet komen omdat het verweg is. Ik weet het ook niet meer hoor.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-02-2019 14:22
Nee hoor, loep maar. En nu is ze zelf de minnares. Hihihi. Schijt aan andere mensen toch.
Ach ik had moeten loepen.
Maar goed zo te zien kwam de minnaar pas na het besluit te gaan scheiden. Zit toch nog wel een verschil in.
Alle reacties Link kopieren
Ehm als dit het voorbeeld is dat je je kinderen geeft snap ik je ex-man wel.
Dus jullie zoontje ziet dat het normaal is als een vrouw haar partner uitlacht en kleineert?

Ik denk dat je vooral even bij jezelf te raden mag gaan wat het effect is van je eigen keuzes en manier van doen.

Wat betreft de vakantie, als er echt een reële kans is dat hij zoon meeneemt en niet meer terug brengt moet je hem geen toestemming geven en in elk geval de rechtbank duidelijk aangeven waar je bedenkingen liggen.

Maar als jij je in een rechtbank gedraagt zoals je hierboven omschrijft mag ik hopen dat je ex-man de volledig voogdij krijgt.
waar is dat op gebaseerd dat hij niet terug komt
Alle reacties Link kopieren
TO, Natuurlijk wil hij zijn kinderen meenemen naar zijn familie. Daar had je maar over na moeten denken op moment dat je besloot een kind te maken samen. Hij vindt dat een kind in een groot gezin op laten groeien beter is, maar wie zegt nu dat hij daadwerkelijk zijn kind gaat ontvoeren? Daar zit nog wel een wereld van verschil in hoor. Vind je het ook oke als hij met jou, je kind en je nieuwe vriend mee gaat op vakantie? Hij is de vader van je kind. Deal with it.
appelientjex schreef:
10-02-2019 14:35
Hangt er ook vanaf welk land en welke cultuur en religie. Ik kan nu niet inschatten hoe gevaarlijk hij is.
En dat kun je ook niet inschatten op basis van de info als je wel weet naar welk land hij wil, welk geloof hij aanhangt en welke culturele waarden en normen hij hanteert. Ieder mens is verschillend.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
10-02-2019 14:37
Ehm als dit het voorbeeld is dat je je kinderen geeft snap ik je ex-man wel.
Dus jullie zoontje ziet dat het normaal is als een vrouw haar partner uitlacht en kleineert?

Ik denk dat je vooral even bij jezelf te raden mag gaan wat het effect is van je eigen keuzes en manier van doen.

Wat betreft de vakantie, als er echt een reële kans is dat hij zoon meeneemt en niet meer terug brengt moet je hem geen toestemming geven en in elk geval de rechtbank duidelijk aangeven waar je bedenkingen liggen.

Maar als jij je in een rechtbank gedraagt zoals je hierboven omschrijft mag ik hopen dat je ex-man de volledig voogdij krijgt.
Hij lacht haar toch uit? Hij zegt dat ze geen kind kan opvoeden als alleenstaande moeder, dat ze niet kan koken etc.
Alle reacties Link kopieren
Welk buitenland? Een land waar je geen rechten hebt, mocht je ex besluiten je kind(eren) daar te laten?
Leg het eens voor aan een instantie die hier verstand van heeft, politie/wijkteam of iets in die richting. Hoe reëel is de kans dat je ex jullie kind ontvoert en zoek eens uit wat je rechten hier in zijn.
fairy1 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 14:58
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
10-02-2019 14:43
Hij lacht haar toch uit? Hij zegt dat ze geen kind kan opvoeden als alleenstaande moeder, dat ze niet kan koken etc.
Er staat toch echt dat zij hem uitlacht...
overigens vind ik zijn gedrag ook niet om over naar huis te schrijven.
Natuurlijk wil hij zijn eigen kind meenemen naar zijn familie. Het is immers ook de familie van zijn kind, dus het lijkt me vrij voor de hand liggend dat hij daarheen wil.
Alle reacties Link kopieren
Want hij heeft eerder aangegeven dat de ontwikkeling beter zou zijn
wanneer ons kind in een groot gezin, in zijn familie zal
opgroeien.
Ik zou hem ook knijpen als ik dit zo lees.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zomaar dat TO niet meer terugkomt
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Dat bedenk je beter voor je je laat bezwangeren door een man uit een andere cultuur.
Het is ook zijn kind.
Alle reacties Link kopieren
Over mijn lijk dat ik mijn kind mee zou geven aan een vader die zulke dingen zegt. Of het nou ook zijn kind is of niet. Lijkt me duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bel vooral even met centrum IKO, zij kunnen je advies geven en helpen het risico in te schatten (en te verkleinen).
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
10-02-2019 14:38

En dat kun je ook niet inschatten op basis van de info als je wel weet naar welk land hij wil, welk geloof hij aanhangt en welke culturele waarden en normen hij hanteert. Ieder mens is verschillend.
Precies, en daarom maakt het helemaal niks uit welk land of welke cultuur.
Hadewychh schreef:
10-02-2019 15:09
Dat bedenk je beter voor je je laat bezwangeren door een man uit een andere cultuur.
Het is ook zijn kind.

Volgens mij is het ook haar cultuur, dus niks anders. Domme geoordeel altijd.
En toch ben ik ook heel erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal!
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnieu ... 7326%3famp
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-02-2019 15:17
Volgens mij is het ook haar cultuur, dus niks anders. Domme geoordeel altijd.
Hij komt toch uit een ander land?
appelientjex schreef:
10-02-2019 17:18
Hij komt toch uit een ander land?

Ja zij ook zo te lezen. Dus dan is er voor haar niks anders aan die cultuur als het ook de hare is.
Misschien kunnen jullie samen in therapie om de onderlinge verstandshoudingen beter te krijgen. Jij klinkt namelijk ook niet leuk naar hem toe.

Ik begrijp echter je angst heel erg goed en zelf zou ik ook geen toestemming geven. Al is die toestemming (paspoort/IDkaart) vaak helemaal niet nodig wanneer mensen besluiten met de auto te gaan, grenscontroles zijn nog maar minimaal. Landen als Marokko of Turkije ben je zo met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-02-2019 17:22
Ja zij ook zo te lezen. Dus dan is er voor haar niks anders aan die cultuur als het ook de hare is.
Ah ok dat had ik niet gelezen.
Ik las net wel dat de meeste kindontvoeringen naar Belgie, Duitsland, Polen en Turkije zijn. En in de meeste gevallen de moeder de dader is.
Wel heel sneu zeg.
appelientjex schreef:
10-02-2019 17:24
Ah ok dat had ik niet gelezen.
Ik las net wel dat de meeste kindontvoeringen naar Belgie, Duitsland, Polen en Turkije zijn. En in de meeste gevallen de moeder de dader is.
Wel heel sneu zeg.

Ik vond net hetzelfde artikel net denk ik:

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/05/16/aa ... e-a1603096

Maar goed, deze man heeft wel dingen in die richting gezegd. Ik zou geen toestemming geven.
Ik zou zelf geen toestemming geven als hij eerder erover heeft gespeculeerd om de kinderen in 't buitenland te laten opgroeien.

Hij maakt maar een tripje naar de rechtbank.
Kunnen ze daar achteraf niet zeggen "we wisten van niks".
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-02-2019 17:26
Ik vond net hetzelfde artikel net denk ik:

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/05/16/aa ... e-a1603096

Maar goed, deze man heeft wel dingen in die richting gezegd. Ik zou geen toestemming geven.
Ja dat zou me ook zorgen baren.
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste mensen, Ik heb veel negatieve reacties gekregen maar daar was ik al op voorbereid en ik begrijp jullie allemaal. Ik geef even meer informatie.
Iets wat me is opgevallen dat er word gesproken over dat ik een minnares ben. Dat is waar maar dit is gebeurd na mijn scheiding. Ik kwam er later achter dat mijn nieuwe vriend een vriendin heeft. We bellen nu alleen af en toe. Gaan we afspreken om even bij te kletsen. Mijn ex man was er een keer bij toen ik met hem aan de telefoon zat. Vroeg mij met wie ik aan het praten was en ik antwoordde dat het mijn prive is met wie ik telefonisch spreek want waarom moet ik hem uitleg geven over met wie ik aan de lijn zit?

Ik heb hier ook een reactie gelezen dat mijn kind door onze discussies een slechte invloed krijgt? Graag wil ik toevoegen dat we geen discussies voeren in het bijzijn van ons kind en dit lijkt me logisch?

En dat ik hem verneder uitlach vreemd ben gegaan etc. zo ben ik geworden nadat ik zelfvertrouwen heb gekregen om me niet meer te laten vernederen door hem.... Na onze besluit we zouden scheiden heb ik kennis gemaakt met iemand. We hebben een leuk gesprekje gehad op het feest en hebben onze nummers verwisseld. Wat is er hier zo vreemd aan?

Ik woonde toen nog samen want ik was opzoek naar een woning en de huur betaalden we samen. We waren als 2 vreemden in huis en sliepen niet samen.
Voor de mensen die mijn levensverhaal in VIVA aan het opzoeken zijn. Als deze mensen nog verdere vragen hebben kunnen ze dit nog wel hier in mijn topic vragen.

Gelukkig heb ik ook veel positieve reacties dit zijn voornamelijk reacties op mijn vraag. Ik zal jullie adviezen volgen. Heel erg bedankt voor jullie steun en adviezen.

Nog iets... Eigenlijk wel het belangrijkste voor mij. Ik heb bijvoorbeeld ook een reactie gelezen dat het van mijn tekst of iets te zien is dat ik een buitenlander ben. Waarom vinden jullie het nodig om dit bespreekbaar te maken?

En ja ik ben een buitenlander we hebben een eigentaal gebruik, grammatica en spelling waarmee we soms moeite hebben met de Nederlandse taal. Is dit wat andere mensen dwars zit dat ik hier word gerespecteerd? Ik vind dit echt een racisme. Mijn excuus hiervoor
als ik het verkeerd heb.
anoniem_381133 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 23:31
10.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven