Wel of niet met papa naar het buitenland?

10-02-2019 13:52 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen zoals de titel van de topic al wel aangeeft.
Ben ik benieuwd hoe jullie zouden omgaan in mijn situatie.
Mijn ex partner wilt graag naar het buitenland met onze zoontje voor
familie bezoek. Nu heb ik mijn twijfels dat hij niet terug komt omdat mijn relatie
met mijn ex partner niet al te soepel loopt.

Irritaties en vernederingen dat ik moeilijk het kind kan opvoeden
omdat ik een alleenstaande vrouw ben. Wat ik dus niet met mijn hoofd bij kan.
Lach ik hem dus uit als hij hierover begint want ik kan me dan niet inhouden.
Hij kan het niet hebben dat ik een relatie heb.
Hij denkt dat ik minder aandacht zou geven aan ons kind. Ik vroeg hem
waarom hij dat zo denkt. HIj zegt nee dat is gewoon zo?

Hij denkt alles beter te weten. Luistert wel alleen hij heeft altijd gelijk.
Heeft geen respect voor de mening van anderen. Vernederde mij bijvoorbeeld thuis vaak.
Bijvoorbeeld tijdens het kijken van het nieuws en ik mijn mening erover gaf...

Vernederingen over mijn opvoeding omdat ik toen niet kon koken, huishouden etc.
majah dat deed ik ook bijna thuis nooit. Zijn reactie slaat eigenlijk nergens op ik weet het.
Ik was studente en had een baan woonde thuis. Ik kan wel zo nog meer dingen
opnoemen.

Op een gegeven moment had ik het niet meer. Ik kreeg depressie had geen zelfvertrouwen
meer en had geen zin om naar mijn werk te gaan. Kwam ik iemand tegen op een feestje
waarmee ik fatsoenlijke gesprekken mee kon voeren. Iemand de me niet vernederde.
Tijdens het gesprek kreeg ik meer zelfvertrouwen want ik dacht waarom zou ik met zo
een persoon (ex partner) leven? Zijn we naar een relatietherapie geweest. Misschien
dat hij die persoon wel zou luisteren en mij kon begrijpen. Maar ja daar ook. Meneer
heeft altijd gelijk. Hij vernederde zelfs de therapeute van ja zo kan ik ook wel verdienen.
Jij herhaalt alles alleen maar. Hij is lachwekkend ik weet het....

Even weer terug naar het onderwerp...
Ik vind het wel goed als ons kind de vaderkant ook leert
kennen en vader heeft alle recht om kennis te laten
maken met zijn eigen familie.. Daar ben ik niet op tegen.
Alleen ik vertrouw hem niet omdat hij misschien niet terugkomt.
Want hij heeft eerder aangegeven dat de ontwikkeling beter zou zijn
wanneer ons kind in een groot gezin, in zijn familie zal
opgroeien. Wat dus helemaal nergens opslaat hij gaat hier naar de logopediste.
Ons zoontje van 3 jaar heeft namelijk een ontwikkelingsachterstand kan nog niet praten.

Ik kan niet mee omdat meneer het niet wilt want wij zijn gescheiden.
Familie kan niet komen omdat het verweg is. Ik weet het ook niet meer hoor.
Maar naar welk land wil hij de kinderen nou meenemen? Is nogal een verschilletje of dat Noorwegen is of iets anders begrijp je? Ook qua wetgeving en de rechten die jij hebt op de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
10-02-2019 23:30
Maar naar welk land wil hij de kinderen nou meenemen? Is nogal een verschilletje of dat Noorwegen is of iets anders begrijp je? Ook qua wetgeving en de rechten die jij hebt op de kinderen.
Hij wilt ze naar een Aziatische land brengen.
Alle reacties Link kopieren
laat me raden Iran?
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ga nog wel onderzoeken, informatie opvragen bij mijn advocaat.
Dat lijkt mij het beste.
Alle reacties Link kopieren
ingewikkeldd schreef:
10-02-2019 23:40
Maar ik ga nog wel onderzoeken, informatie opvragen bij mijn advocaat.
Dat lijkt mij het beste.
Vraag ook bij buitenlandse zaken informatie op mbt de afspraken met het betreffende land over ontvoerde kinderen.
Want zie, de winter is voorbij, de regen is over, verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet Iran een westers land. Ik wil mijn afkomst niet openbaar maken. Want heb hier het gevoel dat sommigen daarin op spelen. Mijn land zullen afkraken en dan zullen er geen leuke gesprekken meer gevoerd worden in de VIVA. Ik ben er heel gevoelig in. Ipv dat ze mensen steunen of adviezen geven gaan ze mensen afkraken. Blijkbaar hebben zij zelf een persoonlijkheidsstoornis. Want ik merk dit niet allen in mijn topic.
ingewikkeldd schreef:
10-02-2019 23:47
Het is niet Iran een westers land. Ik wil mijn afkomst niet openbaar maken. Want heb hier het gevoel dat sommigen daarin op spelen. Mijn land zullen afkraken en dan zullen er geen leuke gesprekken meer gevoerd worden in de VIVA. Ik ben er heel gevoelig in. Ipv dat ze mensen steunen of adviezen geven gaan ze mensen afkraken. Blijkbaar hebben zij zelf een persoonlijkheidsstoornis. Want ik merk dit niet allen in mijn topic.
Hoe kom je hier nu bij? Wij proberen juist te helpen en mee te denken. We vragen naar het land vanwege de eventuele risico's. Je loopt helaas een groter risico op ontvoering naar een moslimland dan wanneer het om Belgie, Frankrijk, Noorwegen of Zweden zou gaan.

Verder, jouw toon is niet zo leuk, je beschuldigd mensen van dingen die helemaal niet waar zijn. We proberen jouw vraag te beantwoorden en niet om je te discrimineren.
Alle reacties Link kopieren
ingewikkeldd schreef:
10-02-2019 23:47
Het is niet Iran een westers land. Ik wil mijn afkomst niet openbaar maken. Want heb hier het gevoel dat sommigen daarin op spelen. Mijn land zullen afkraken en dan zullen er geen leuke gesprekken meer gevoerd worden in de VIVA. Ik ben er heel gevoelig in. Ipv dat ze mensen steunen of adviezen geven gaan ze mensen afkraken. Blijkbaar hebben zij zelf een persoonlijkheidsstoornis. Want ik merk dit niet allen in mijn topic.
En ja ik ben een buitenlander we hebben een eigentaal gebruik, grammatica en spelling waarmee we soms moeite hebben met de Nederlandse taal. Is dit wat andere mensen dwars zit dat ik hier word gerespecteerd? Ik vind dit echt een racisme. Mijn excuus hiervoor
als ik het verkeerd heb.
Wat dacht je? Ik ga hier een vraag stellen en maak de mensen tussendoor nog even uit voor racist en psychisch ziek?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ingewikkeldd schreef:
10-02-2019 23:20

En ja ik ben een buitenlander we hebben een eigentaal gebruik, grammatica en spelling waarmee we soms moeite hebben met de Nederlandse taal. Is dit wat andere mensen dwars zit dat ik hier word gerespecteerd? Ik vind dit echt een racisme. Mijn excuus hiervoor
als ik het verkeerd heb.
Tuurlijk, trek de racisme-kaart maar weer. Mensen proberen je te helpen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ingewikkeld; naar aanleiding van je laatste reactie: Je weet het antwoord zelf al......... En ja, ik discrimineer..... Heb na het lezen zeker een persoonlijkheidsstoornis!


Geen wonder dat mensen steeds meer rechts gaan stemmen!
Ja hoor, de racismekaart is getrokken. Niemand heeft iets neerbuigends gezegd gezegd over jouw of zijn afkomst. Er wordt alleen naar gevraagd omdat het relevant is voor jouw topic.
Tickel schreef:
11-02-2019 11:36
Wat dacht je? Ik ga hier een vraag stellen en maak de mensen tussendoor nog even uit voor racist en psychisch ziek?

Ach, dit doet ze niet alleen in dit topic hoor. Ook in andere topics is zij al diverse malen aangesproken op haar onaardige en respectloze reacties, welke ze overigens steeds afsluit met “ik bedoel het niet verkeerd” of “xx” (hoe volwassen ben je dan vraag ik mij af?). En ja, de racisme-kaart trekken als je niet de antwoorden krijgt die je wil horen is natuurlijk gewoon een zwaktebod, niets meer en niets minder.

Helaas ontbreekt het erg veel mensen aan zelfreflectie, wat overigens totaal niks met afkomst heeft te maken.
Oh en als antwoord op je vraag, hopende dat jij dit niet als een racisme gaat zien:

Alleen als je echt concrete aanwijzingen hebt voor een mogelijke ontvoering, mag je weigeren om je kind mee te geven. Hij heeft net zoveel rechten als jij.
Is hij in die enkele jaren zo veranderd?
Als je echt harde bewijzen hebt dat hij niet goed is voor jullie kind, moet je instanties inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de laatste reacties.. Ik word weleens verkeerd begrepen omdat ik mezelf zo opstel wat mijn bedoeling niet is. Ik ben meestal sarcastisch. Sommigen respecteren het en begrijpen wat ik bedoel in mijn reacties en zo zijn er weer mensen tussen die het niet willen begrijpen of kunnen begrijpen en dan bied ik mijn excuus aan leg ik het op een ander manier uit en wordt het begrepen.
Maar voortaan zou ik me inhouden. :)
Racisme.. Dat vind ik omdat er word gezegd dat ik VAST WEL een buitenlander ben en het te zien is aan mijn taal. Daarom heb ik het duidelijk gemaakt ik een buitenlander ben en een eigentaalgebruik een ander grammatica en spelling heb. Het zou nu wel weer onaardig overkomen maar ik word er gewoon moe van. Vaak word dit niet geaccepteerd en word er gezegd ja trek de racisme kaart weer in?
Dit zijn mensen die al eerder negatieve reacties hebben gegeven en in verdediging komen. noem me maar weer onaardig
Wees nou een beetje aardig en zeg me dat het niet zo bedoeld is waarom weer die negativiteit. Wees volwassen....
anoniem_381133 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 14:14
6.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wees volwassen? Je begint echt zelf hoor!
Alle reacties Link kopieren
Vind je?
Alle reacties Link kopieren
ingewikkeldd schreef:
11-02-2019 13:53
Voor de laatste reacties.. Ik word weleens verkeerd begrepen omdat ik mezelf zo opstel wat mijn bedoeling niet is. Ik ben meestal sarcastisch. Sommigen respecteren het en begrijpen wat ik bedoel in mijn reacties en zo zijn er weer mensen tussen die het niet willen begrijpen of kunnen begrijpen en dan bied ik mijn excuus aan leg ik het op een ander manier uit en wordt het begrepen.
Maar voortaan zou ik me inhouden. :)
Racisme.. Dat vind ik omdat er word gezegd dat ik VAST WEL een buitenlander ben en het te zien is aan mijn taal. Daarom heb ik het duidelijk gemaakt ik een buitenlander ben en een eigentaalgebruik een ander grammatica en spelling heb. Het zou nu wel weer onaardig overkomen maar ik word er gewoon moe van. Vaak word dit niet geaccepteerd en word er gezegd ja trek de racisme kaart weer in?
Dit zijn mensen die al eerder negatieve reacties hebben gegeven en in verdediging komen. noem me maar weer onaardig
Wees nou een beetje aardig en zeg me dat het niet zo bedoeld is waarom weer die negativiteit. Wees volwassen....
Waar ben je sarcastisch dan?
Ik lees nergens racisme, de enige die hier grof en beledigend en onvolwassen reageert ben jij. Leuk voor de mensen die met je mee hebben gedacht.
Want zie, de winter is voorbij, de regen is over, verdwenen.
Wel ja joh, racisme. 't Wordt wel een goedkoop argument zo.

TO, je hoeft geen Nederlander te kunnen zijn om te kunnen reflecteren op jezelf. Je stelt je behoorlijk onmogelijk op (racisme, persoonlijkheidsstoornis) en kijkt niet verder dan je neus lang is.

Ook al is Nederlands niet je moedertaal, dan nog kun je toch gewoon de reacties lezen en daar wat uit halen? Je schrijft dat je bang bent voor ontvoering. De ervaring is dat de meeste kindontvoeringen met islamitische landen te maken hebben.

Dat kun je dan wel racistisch vinden, maar nergens ben je hier racistisch behandeld. Jij maakt de posters hier daarentegen wel uit voor mensen met een persoonlijkheidsstoornis.

Wie de broek past, trekke hem aan.
Alle reacties Link kopieren
Moìren schreef:
11-02-2019 14:47
Waar ben je sarcastisch dan?
Ik lees nergens racisme, de enige die hier grof en beledigend en onvolwassen reageert ben jij. Leuk voor de mensen die met je mee hebben gedacht.
Waarom zou ik grof en beledigend... en onvolwassen zijn als er niks aan de hand is?
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
11-02-2019 14:52
Wel ja joh, racisme. 't Wordt wel een goedkoop argument zo.

TO, je hoeft geen Nederlander te kunnen zijn om te kunnen reflecteren op jezelf. Je stelt je behoorlijk onmogelijk op (racisme, persoonlijkheidsstoornis) en kijkt niet verder dan je neus lang is.

Ook al is Nederlands niet je moedertaal, dan nog kun je toch gewoon de reacties lezen en daar wat uit halen? Je schrijft dat je bang bent voor ontvoering. De ervaring is dat de meeste kindontvoeringen met islamitische landen te maken hebben.

Dat kun je dan wel racistisch vinden, maar nergens ben je hier racistisch behandeld. Jij maakt de posters hier daarentegen wel uit voor mensen met een persoonlijkheidsstoornis.

Wie de broek past, trekke hem aan.
Ik ben niet opzoek naar negativiteit en ik ben het helemaal mee eens met jou.
Wie de broek past, trekke hem aan. ;-)
ingewikkeldd schreef:
11-02-2019 15:02
Waarom zou ik grof en beledigend... en onvolwassen zijn als er niks aan de hand is?
Seriously? Jij vindt dat er een hoop aan de hand is en dat het daarom doodnormaal is om met racisme en persoonlijkheidsstoornissen te strooien?
ingewikkeldd schreef:
11-02-2019 13:53
Voor de laatste reacties.. Ik word weleens verkeerd begrepen omdat ik mezelf zo opstel wat mijn bedoeling niet is. Ik ben meestal sarcastisch. Sommigen respecteren het en begrijpen wat ik bedoel in mijn reacties en zo zijn er weer mensen tussen die het niet willen begrijpen of kunnen begrijpen en dan bied ik mijn excuus aan leg ik het op een ander manier uit en wordt het begrepen.
Maar voortaan zou ik me inhouden. :)
Racisme.. Dat vind ik omdat er word gezegd dat ik VAST WEL een buitenlander ben en het te zien is aan mijn taal. Daarom heb ik het duidelijk gemaakt ik een buitenlander ben en een eigentaalgebruik een ander grammatica en spelling heb. Het zou nu wel weer onaardig overkomen maar ik word er gewoon moe van. Vaak word dit niet geaccepteerd en word er gezegd ja trek de racisme kaart weer in?
Dit zijn mensen die al eerder negatieve reacties hebben gegeven en in verdediging komen. noem me maar weer onaardig
Wees nou een beetje aardig en zeg me dat het niet zo bedoeld is waarom weer die negativiteit. Wees volwassen....
Of je probeert het zelf wat minder negatief te zien. Er hebben meerdere mensen gezegd dat ze met hun opmerkingen over je taalgebruik geen racistische intenties hadden. Blijkbaar geloof je dat niet, dat ligt dan echt bij jou.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
11-02-2019 15:06
Seriously? Jij vindt dat er een hoop aan de hand is en dat het daarom doodnormaal is om met racisme en persoonlijkheidsstoornissen te strooien?
Waar ben je naar opzoek Toos? Heeft het je zo erg geraakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven