Wel of niet vertellen?

23-04-2018 12:24 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is vreemdgegaan. Het was niet zomaar, nee, een maandenlange affaire. De man met wie ze is vreemdgegaan heeft ook een relatie. Ik heb het per toeval ontdekt toen er een appje van hem binnenkwam op haar telefoon. Ze biechte het gelijk op. Ze zei dat ze geen seks hadden gehad, alleen gezoend en gevoeld. En dat het vooral een emoitionele band betrof.
We zijn nu een aantal maanden verder en gisteren vertelde ze me ineens dat ze wel seks hebben gehad. Ze kon het niet meer voor zich houden en heeft me hun hele gespreksgeschiedenis laten lezen. Daaruit blijkt dat ze meerdere malen seks hebben gehad, zowel in ons huis als in het huis van die vent.
Ik heb in het begin een keer met zijn vriendin gesproken. Ook zij heeft van haar man gehoord dat ze geen seks hadden gehad. Blijkbaar hebben mijn vriendin en hij dit afsgesproken vol te houden om de schade te beperken ofzo.
Mijn vriendin komt hier zeker niet mee weg, laat ik dat voorop stellen. Maar daar gaat mijn vraag nu niet over.
Het gaat mij erom dat ik eigenlijk die vrouw wil inlichten dat ze dus wel degelijk seks hebben gehad en nogwel in hun huis ook. Ik vind dat zij ook recht heeft op deze informatie want dat is nou niet echt een ‘detail’ om over het hoofd te zien in de keuze of je wel of niet iemand een tweede kans wil geven. Wat zouden jullie doen in mijn geval, wel of niet vertellen?
Ik denk niet dat je motieven zuiver zijn op dit moment. De correcte manier is, om gewoon niets te zeggen. Maar kan me voorstellen dat je uit emotie het toch per se wilt vertellen.

Mijn advies: hou je in, maak het uit met je vriendin, en laat het achter je.
Alle reacties Link kopieren
niet.
Maak het uit met je vriendin.
En dat is dan dat.
Alle reacties Link kopieren
Per direct je ex het huis uit flikkeren. Andere sloten op de deur zetten en haar vriendelijk verzoeken om dood te vallen en je met rust te laten.

Mbt die vrouw: zorgen dat je screenshots hebt van de gesprekken tussen die 2. Dan haar inlichten.
Alle reacties Link kopieren
Qball schreef:
23-04-2018 12:33
Per direct je ex het huis uit flikkeren. Andere sloten op de deur zetten en haar vriendelijk verzoeken om dood te vallen en je met rust te laten.

Mbt die vrouw: zorgen dat je screenshots hebt van de gesprekken tussen die 2. Dan haar inlichten.
Oh geloof me, die screenshots zijn er. Dat was ook zeker mijn bedoeling om die mee te sturen
Wil je verder met je vriendin ?
Ik zou bet laten rusten die vent zoekt het zelf maar uit met zijn vriendin, concentreer je op jouw relatie als die nog te redden is en je dit wil.
Alle reacties Link kopieren
Dat zowel jij als zijn vriendin geloofden dat er geen seks is geweest was natuurlijk ook wel erg naïef.
Is die vriendin knapper dan de jouwe? Misschien kun je wat met haar beginnen? Dan is iedereen wellicht gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft wel of niet vertellen: schrijf de voor- en nadelen eens op van zowel het wel vertellen als het niet vertellen. En maak dan je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Niet
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet mee in de rest en vind eigenlijk dat je het wel kan vertellen. Ik zou het ook graag willen weten wanneer mijn partner vreemd gaat, waarschijnlijk net als bijna iedereen hier.

Ik snap het wel, het voelt een beetje aan als bemoeien met iemand anders maar vreemdgaan is iets wat geen graantje respect verdiend. Ze moeten met hun consequenties leven maar het zou ze erg makkelijk afgaan als dus nooit iemand zijn of haar mond ervoor opentrekt. Want meestal is het iemand anders die het ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
wel vertellen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Niet vertellen
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet vertellen, ik bemoei me niet met andermans privéleven, tenzij ze me om advies vragen, misschien dan nog niet.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
23-04-2018 12:39
Is die vriendin knapper dan de jouwe? Misschien kun je wat met haar beginnen? Dan is iedereen wellicht gelukkig.
Die vriendin is zeker niet knapper dan mijn vriendin. Snap ook wel waarom hij voor mijn vriendin gevallen is, ik zou hem niet omhoog kunnen krijgen bij zijn vriendin
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
23-04-2018 12:39
Wat betreft wel of niet vertellen: schrijf de voor- en nadelen eens op van zowel het wel vertellen als het niet vertellen. En maak dan je beslissing.
Ik zie geen nadelen. In mijn ogen bewijs ik haar een dienst door de waarheid te vertellen. Ik zou dit ook willen weten als het andersom was.
Wel vertellen. Jij wilde de waarheid ook weten. Ik zou het een ***streek vinden als jij, in dezelfde positie als ik, het voor mij zou verzwijgen. Als dit ook een beetje voelt als die vent terugpakken is wat mij betreft bijzaak en erg begrijpelijk.
En dan is hij straks single en vrij om achter je vriendin aan te zitten.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
23-04-2018 13:04
En dan is hij straks single en vrij om achter je vriendin aan te zitten.
Ze verdienen elkaar
Alle reacties Link kopieren
jezebellebel schreef:
23-04-2018 13:00
Wel vertellen. Jij wilde de waarheid ook weten. Ik zou het een ***streek vinden als jij, in dezelfde positie als ik, het voor mij zou verzwijgen. Als dit ook een beetje voelt als die vent terugpakken is wat mij betreft bijzaak en erg begrijpelijk.
Helemaal mijn gedachten
Hoi,

Allereerst wat naar voor jou om dit zo mee te maken. Bedrogen worden is niet leuk en doet pijn. Als ik jou zou zijn zou ik het vertellen want ik vind dat ook de andere vrouw recht heeft om het te weten. Als ik haar zou zijn zou ik het onwijs ranzig vinden als ik wist dat mijn vriend met een ander naar bed is geweest om vervolgens terug bij mij te komen alsof er niks is gebeurd. Dat zou ik wel willeb weten want dat zou mijn mening nogal veranderen.. Notabene in haar eigen huis. Mocht ze er uiteindelijk geen oor voor hebben ook prima maar dan kent ze wel de waarheid. Ik zou het ook hebben gewaardeerd als iemand dat zou zeggen dus vanuit dat oogpunt zou ik het zelf ook vertellen.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
23-04-2018 12:38
Dat zowel jij als zijn vriendin geloofden dat er geen seks is geweest was natuurlijk ook wel erg naïef.
Ik geloofde het niet helemaal, maar gaf haar het voordeel van de twijfel.
Hee, je moet even zoeken: pas was hier ook een topic van een man die na 2 jaar had ontdekt dat zijn vrouw was vreemd gegaan en 'voor de lol' en om hem ook in de rats te laten zitten -hij wist van niks- toch de onwetende man even op de hoogte te stellen.
Met een vragenlijst of weet ik wat hij verzonnen had: zou goed zijn voor de closure weet ik wat hij bedacht had om het recht te praten maar het was gewoon een door en door jaloers mannetje die Wraak wilde.

Ook tegen jou de volgende wijze raad: bemoei je er niet mee verder, bemoei je met je eigen zaken en laat degene waar ze vreemd mee ging met rust. Al helemaal als ze nergens van weet.
Is helemaal hun zaak en jij gaat je niet beter voelen als je een ander een k*tgevoel bezorgd.

En ik herinner me nog een advies van een andere forumlid: heb een keer sex met zijn vrouw. Dan is alles weer 1 - 1 en hoe!

Daarna kiezen: of je blijft erin hangen of je gaat samen verder. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven