Wel of niet vertellen?

23-04-2018 12:24 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is vreemdgegaan. Het was niet zomaar, nee, een maandenlange affaire. De man met wie ze is vreemdgegaan heeft ook een relatie. Ik heb het per toeval ontdekt toen er een appje van hem binnenkwam op haar telefoon. Ze biechte het gelijk op. Ze zei dat ze geen seks hadden gehad, alleen gezoend en gevoeld. En dat het vooral een emoitionele band betrof.
We zijn nu een aantal maanden verder en gisteren vertelde ze me ineens dat ze wel seks hebben gehad. Ze kon het niet meer voor zich houden en heeft me hun hele gespreksgeschiedenis laten lezen. Daaruit blijkt dat ze meerdere malen seks hebben gehad, zowel in ons huis als in het huis van die vent.
Ik heb in het begin een keer met zijn vriendin gesproken. Ook zij heeft van haar man gehoord dat ze geen seks hadden gehad. Blijkbaar hebben mijn vriendin en hij dit afsgesproken vol te houden om de schade te beperken ofzo.
Mijn vriendin komt hier zeker niet mee weg, laat ik dat voorop stellen. Maar daar gaat mijn vraag nu niet over.
Het gaat mij erom dat ik eigenlijk die vrouw wil inlichten dat ze dus wel degelijk seks hebben gehad en nogwel in hun huis ook. Ik vind dat zij ook recht heeft op deze informatie want dat is nou niet echt een ‘detail’ om over het hoofd te zien in de keuze of je wel of niet iemand een tweede kans wil geven. Wat zouden jullie doen in mijn geval, wel of niet vertellen?
Daffie321 schreef:
23-04-2018 12:35
Oh geloof me, die screenshots zijn er. Dat was ook zeker mijn bedoeling om die mee te sturen
Dat je alleen op deze post en soortgelijke posts reageert, zegt wel dat je emoties in de weg zitten. Je kunt niet rationeel nadenken. Je motieven zijn niet helder. Je wilt gewoon wraak. Hopen dat die man weer naar z'n vrouw teruggaat ofzo. Zodat je vriendin niemand heeft? Ik verzin maar wat. Doe het niet. Hou alsjeblieft de eer aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
23-04-2018 15:46
Dat je alleen op deze post en soortgelijke posts reageert, zegt wel dat je emoties in de weg zitten. Je kunt niet rationeel nadenken. Je motieven zijn niet helder. Je wilt gewoon wraak. Hopen dat die man weer naar z'n vrouw teruggaat ofzo. Zodat je vriendin niemand heeft? Ik verzin maar wat. Doe het niet. Hou alsjeblieft de eer aan jezelf.
Die man is al terug bij zijn vrouw. Ik wil juist dat zij dit ook te horen krijgt want ik zou dit andersom ook willen weten
Daffie321 schreef:
23-04-2018 16:04
Die man is al terug bij zijn vrouw. Ik wil juist dat zij dit ook te horen krijgt want ik zou dit andersom ook willen weten
Dus je wilt wraak nemen op hem door zijn relatie ook kapot te maken. Tja. Het is maar wie je wilt zijn in het leven.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
23-04-2018 16:24
Dus je wilt wraak nemen op hem door zijn relatie ook kapot te maken. Tja. Het is maar wie je wilt zijn in het leven.
Ik zou het ook willen weten als het andersom was. Ik voel me verplicht aan haar om dit te vertellen. En de wraak is voor mij een mooie bijkomstigheid.
Alle reacties Link kopieren
Succes.
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
23-04-2018 16:24
Dus je wilt wraak nemen op hem door zijn relatie ook kapot te maken. Tja. Het is maar wie je wilt zijn in het leven.
Met andere woorden: de gast die vreemd gaat maakt de relatie niet kapot maar TO? Kom op zeg..
Als je het lef hebt vreemd te gaan moet je ook de ballen hebben om met de consequenties te leven. Als hij niet vreemd had gegaan, had TO niks hoeven te zeggen, was er ook niks gebeurd, hadden ze nog een prima relatie.

Waarom beschermen zoveel mensen iemand die vreemdgaat? Alsof ook maar iemand van jullie in een monogame relatie het niet graag zou willen weten wanneer je partner vreemd gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je kwaad bent en die minnaar van je (ex) vriendin een hak wilt zetten. Je zult er echter niet gelukkiger door worden.
Hou de eer aan jezelf, zet je vriendin de deur uit en laat ze het alledrie verder bekijken. Ze zijn niet meer interessant voor jou, loslaten dus.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik zou het zelf willen weten als ik bedrogen werd. Dus ik zou het wel vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je het kan vertellen, maar bedenk wel dat als je dit doet als wraak naar hem en zijn relatie net zoveel schade wilt aanrichten als jouw relatie, hij gewoon binnen een dag weer met je vriendin in bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
Raflesia schreef:
23-04-2018 19:19
Met andere woorden: de gast die vreemd gaat maakt de relatie niet kapot maar TO? Kom op zeg..
Als je het lef hebt vreemd te gaan moet je ook de ballen hebben om met de consequenties te leven. Als hij niet vreemd had gegaan, had TO niks hoeven te zeggen, was er ook niks gebeurd, hadden ze nog een prima relatie.

Waarom beschermen zoveel mensen iemand die vreemdgaat? Alsof ook maar iemand van jullie in een monogame relatie het niet graag zou willen weten wanneer je partner vreemd gaat.
Inderdaad! Don’t shoot the messenger
Ja vertellen, maar let wel op dat je dan het bewijs ook echt hebt in de vorm van screens of iets dergelijks.

Daarnaast lijkt het mij nou niet de meest gezonde situatie. leugen op leugen eigenlijk. Hele slechte basis.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij blij dat je nu de waarheid weet? Ik denk het wel. En dus ja, ik zou het die vriendin zeker vertellen. Helemaal omdat jullie elkaar al eens gesproken hebben over dit gebeuren. Wat een vreselijk stelletje leugenaars...
Alle reacties Link kopieren
Heel rot voor je dat je dit meemaakt. Of je het moet vertellen hangt er vanaf natuurlijk. Vind dat heel dubbel. Beter ga je jezelf in ieder geval niet voelen om de situatie, dus voor jezelf hoef je het niet te doen. Je weet niet zeker of de vrouw in kwestie weet dat ze seks hebben gehad. Als ik in jouw schoenen stond zou ik het wel vertellen denk ik, echt voor die vrouw. Als ik bedrogen zou worden, zou ik degene die het me verteld juist heel dankbaar zijn. Ik zie dit niet als bemoeienis maar eerder rechtvaardigheid.
Alle reacties Link kopieren
Wel zeggen. Zij heeft ook recht op de waarheid, dan kan ze haar keuze wel of niet te blijven daarop baseren. En niet op luchtkastelen.
Daffie321 schreef:
23-04-2018 12:56
Die vriendin is zeker niet knapper dan mijn vriendin. Snap ook wel waarom hij voor mijn vriendin gevallen is, ik zou hem niet omhoog kunnen krijgen bij zijn vriendin
Jij klinkt ook als een leuke vent.
Alle reacties Link kopieren
vivamien schreef:
23-04-2018 21:47
Ben jij blij dat je nu de waarheid weet? Ik denk het wel. En dus ja, ik zou het die vriendin zeker vertellen. Helemaal omdat jullie elkaar al eens gesproken hebben over dit gebeuren. Wat een vreselijk stelletje leugenaars...
Ja ik ben daar wel ‘blij’ om, dus ik kan me voorstellen dat een ander dat ook zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
hankypankyshanghai schreef:
23-04-2018 19:42
Ik vind ook dat je het kan vertellen, maar bedenk wel dat als je dit doet als wraak naar hem en zijn relatie net zoveel schade wilt aanrichten als jouw relatie, hij gewoon binnen een dag weer met je vriendin in bed ligt.
Als zij daar op ingaat weet ik gelijk waar ik aantoe ben.
Alle reacties Link kopieren
Ken je de uitdrukking "je verrader slaapt nooit".
Lucifermiauww schreef:
23-04-2018 22:10
Jij klinkt ook als een leuke vent.
Cynisch bedoeld hoop ik! TO is net zo'n slang als zijn promiscue vriendin. Bij beiden is weinig emotionele volwassenheid te bespeuren. Wat betreft passen ze goed bij elkaar. TO het uitmaken met haar hierom is dom, jullie kunnen nog zoveel van elkaar leren door te gaan spiegelen.
Alle reacties Link kopieren
Daffie321 schreef:
23-04-2018 12:56
Die vriendin is zeker niet knapper dan mijn vriendin. Snap ook wel waarom hij voor mijn vriendin gevallen is, ik zou hem niet omhoog kunnen krijgen bij zijn vriendin
Wow smerig ventje ben jij
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
overigens zou ik t wel vertellen,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
appelientjex schreef:
23-04-2018 12:38
Dat zowel jij als zijn vriendin geloofden dat er geen seks is geweest was natuurlijk ook wel erg naïef.
Dit

Was ik die vriendin dan zou ik het zeker willen weten.
Alle reacties Link kopieren
Ben je nog bij je 'vriendin' ? Ik zou het uitmaken en die andere vrouw vertellen, ik zou het willen weten, zij is ook gekwetst en belogen.

Jullie zijn samen slachtoffer, ik snap alleen niet waarom je zo respectloos over haar praat met je ik zou hem niet omhoog kunnen krijgen, je 'vriendin' werd anders ook niet erg warm van jou vriend, die lag met een ander in bed..
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
23-04-2018 15:46
Dat je alleen op deze post en soortgelijke posts reageert, zegt wel dat je emoties in de weg zitten. Je kunt niet rationeel nadenken. Je motieven zijn niet helder. Je wilt gewoon wraak. Hopen dat die man weer naar z'n vrouw teruggaat ofzo. Zodat je vriendin niemand heeft? Ik verzin maar wat. Doe het niet. Hou alsjeblieft de eer aan jezelf.
Ik vind dat to 'recht' heeft op deze wraakgevoelens

Absoluut vertellen dus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
24-04-2018 15:45
Ik vind dat to 'recht' heeft op deze wraakgevoelens

Absoluut vertellen dus
Precies. Wat maakt het motief uit? En wat is er eigenlijk erg aan wraakgevoelens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven