Welke dating apps zijn nog populair anno 2020?

07-04-2020 15:15 54 berichten
Ik vroeg me af welke dating apps jullie gebruiken in 2020. Ik lees nu en dan dat Tinder vergane glorie is. Ook dat het vooral voor hook-ups is, is dat zo, en is het dat ooit geweest eigenlijk? Of is het echt een gerucht dat verspreid is om de app populair te maken.

Ik Tinder nu en dan met vlagen, maar omdat je als man niet vaak een match krijgt vind ik dat toch demotiverend werken. Totdat je dat weer vergeten bent en toch weer de app opnieuw installeert.

Heb ook een tijdje Happn gehad, maar ook daar niet veel succes. En ik swipe echt niet iedereen naar rechts. Ben wel onder de indruk dat er veel nepprofielen op staan. Bijv. die 'één foto' profielen met geen tekst. Of van die profielen met veel 'perfecte' foto's en dan alleen een verwijzing naar een Instagram pagina.

Even Googlen is niet moeilijk maar ik met een marketing achtergrond weet dat de informatie vaak niet echt betrouwbaar is en dat veel sites verschillende apps op verschillende posities (In een top 10 bijv.) zetten afhankelijk hoeveel ze er aan kunnen verdienen.

Ik heb overigens het idee dat bijna altijd de man de portefeuille moet trekken in dating apps. De vrouwen hoeven alleen maar een paar leuke foto's te uploaden en te wachten. Dit is niet iets tegen vrouwen, maar tegen de app makers. Maar goed daar valt weinig tegen in te brengen. Het is of betalen of de app niet gebruiken. Bastards!

In het begin toen ik Tinder gebruikte had ik vaker matches of likes dan nu. Volgens mij zink je na een tijdje naar de bodem van de swipe lijst zodat je gaat betalen voor een boost.

Ik spreek wel eens vrouwen in het 'echt' aan maar vaak ben ik te verlegen om dat te doen. Dus vandaar de apps om door het ijs van aanspreken te breken. Vroeger had je Badoo, dat was populair tot een jaar of 5 terug, heb via daar wel wat dates gehad. Lijkt nu ook dood.

Hier nog een zinnetje, dat eindigt met een leuker woord, zoals 'leuk'. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een single vrouw, stuur me maar een pb
Ben zelf beetje klaar met Tinder en heb een maand geleden Bumble geïnstalleerd. Vond het wel weer eens een leuke afwisseling. Het aanbod is echter wel nog laag gezien het nog niet zo'n bekende app is.
Alle reacties Link kopieren
Waar zit de afwisseling 'm dan in? Is het niet hetzelfde principe?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
2020-12 schreef:
07-04-2020 20:11
Of de zonnebril foto’s. Die vind ik ook vreselijk.
En de profielen waarbij mannen alleen maar op de foto’s staan met kleine kinderen, om vervolgens in de bio op te merken: niet mijn kind. ???????
Dit inderdaad.. En ook veel foto's met vrienden is geen goed idee! Verder je foto's misschien een beetje bewerken met een filter en persoonlijk vind ik 'actie foto's' niet aantrekkelijk en zou je die activiteiten juist in je bio kunnen schrijven.
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
07-04-2020 23:10
Dit inderdaad.. En ook veel foto's met vrienden is geen goed idee! Verder je foto's misschien een beetje bewerken met een filter en persoonlijk vind ik 'actie foto's' niet aantrekkelijk en zou je die activiteiten juist in je bio kunnen schrijven.
Ja die groepsfoto’s zijn ook drama. Puzzelen om uit te vinden wie het is.
Wat mij ook tegenstaat is dat het merendeel alleen maar als hobby heeft: reizen, festivals, sporten. Word daar zo moe van...
Wel op Tinder kan je mijn ogen in ieder geval prima zien.

Ja die filters vind ik wel een beetje controversieel. Dat is jezelf mooier voordoen dan dat je in het echt bent. Maarja, je moet bijna wel want iedereen doet dat. De vrouwen maken er zeker gebruik van, van de mannen weet ik het eigenlijk niet.

Vinden jullie een goede profieltekst dan belangrijk? Het blijft toch vooralsnog een vleeskeuring. Ik weet ook niet goed wat ik er in moet zetten.

'Vroeger' bijv. op de middelbare school ging het allemaal vanzelf. In elke klas (1e, 2e, 3e etc.) was er wel iemand die je zag zitten. Alleen toen boeide het me niet zo. Laatbloeier?

Maar ik denk dat ik het misschien al weet. Ik was vroeger ook veel gelukkiger. Weinig zorgen, van alles een grap maken, geen verantwoordelijkheden. The good old days. Nu moet je een 'volwassen' leven leiden, verantwoordelijkheid nemen, en dat soort BS. En natuurlijk stressen om jezelf in de rat race te houden.

Je straalt uit hoe je je voelt. Zo heb ik toch weer wat openbaringen gekregen!
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Vind het raar dat je ergens gelezen hebt dat tinder vergane glorie is. Ik heb ook tinder en dat gaat nog steeds heel vlot.

Wat betreft je profiel, op de laatste reactie sluit ik aan: de groepsfoto's, heel leuk dat je vrienden hebt, maar ik wil zien van wie het profiel is. De hobby's zijn inderdaad vaak wat cliché.

Persoonlijk vind ik ook "te perfecte profielen" niet leuk. Dan heb ik het over de mannen die het alleen maar hebben over "reizen, fitness, healthy lifestyle, alle talen die ze kennen, fantastische diploma's". Een geslaagd leven hebben is bewonderenswaardig, maar er moet toch ook iets meer persoonlijk of "niet perfect" in zitten. Iets dat niet het gevoel geeft dat je vol bent van jezelf maar dat je gewoon menselijk maakt. Misschien zelfs met een beetje humor :)
leeg
Alle reacties Link kopieren
Bozo schreef:
07-04-2020 23:50
Wel op Tinder kan je mijn ogen in ieder geval prima zien.

Ja die filters vind ik wel een beetje controversieel. Dat is jezelf mooier voordoen dan dat je in het echt bent. Maarja, je moet bijna wel want iedereen doet dat. De vrouwen maken er zeker gebruik van, van de mannen weet ik het eigenlijk niet.

Vinden jullie een goede profieltekst dan belangrijk? Het blijft toch vooralsnog een vleeskeuring. Ik weet ook niet goed wat ik er in moet zetten.

:biggrin:
Als ik een man aantrekkelijk vind, dan kijk ik vaak toch ook even naar de bio, ja. De foto is de "eerste indruk", wat daarachter komt, geeft vaak de doorslag (hier in België is het bovendien ook handig om te weten of iemand Nederlands of Frans spreekt haha).
leeg
2020-12 schreef:
07-04-2020 23:32
Ja die groepsfoto’s zijn ook drama. Puzzelen om uit te vinden wie het is.
Wat mij ook tegenstaat is dat het merendeel alleen maar als hobby heeft: reizen, festivals, sporten. Word daar zo moe van...
Dat is mij dus ook opgevallen. Ik ben niet echt een vakantie/reis man, festivals etc. helemaal niet.

Sporten is wel leuk, maar dan voetbal. Maarja heh, dat is ook echt alleen zo'n mannending.

Maar ik bedenk me dat mensen dat soort reisfoto's er op zetten omdat ze daar goede herinneringen aan hebben en dat het mooie omgevingen zijn waar ze natuurlijk leuke momenten beleefd hebben. En dan sta je er dus ook meer stralend op. Zou het niet moeten denken, maar het geeft mij wel gelijk het idee dat er minder snel kans is op een klik omdat ik geen 'wanderlust' heb! :rofl:
Bozo schreef:
07-04-2020 23:50
Wel op Tinder kan je mijn ogen in ieder geval prima zien.

Ja die filters vind ik wel een beetje controversieel. Dat is jezelf mooier voordoen dan dat je in het echt bent. Maarja, je moet bijna wel want iedereen doet dat. De vrouwen maken er zeker gebruik van, van de mannen weet ik het eigenlijk niet.

Vinden jullie een goede profieltekst dan belangrijk? Het blijft toch vooralsnog een vleeskeuring. Ik weet ook niet goed wat ik er in moet zetten.

'Vroeger' bijv. op de middelbare school ging het allemaal vanzelf. In elke klas (1e, 2e, 3e etc.) was er wel iemand die je zag zitten. Alleen toen boeide het me niet zo. Laatbloeier?

Maar ik denk dat ik het misschien al weet. Ik was vroeger ook veel gelukkiger. Weinig zorgen, van alles een grap maken, geen verantwoordelijkheden. The good old days. Nu moet je een 'volwassen' leven leiden, verantwoordelijkheid nemen, en dat soort BS. En natuurlijk stressen om jezelf in de rat race te houden.

Je straalt uit hoe je je voelt. Zo heb ik toch weer wat openbaringen gekregen!
:biggrin:
Je laatste woorden zijn zeker waar!! Als je gelukkig bent straal je dat uit en zullen ook in het echte leven meer mensen op je afstappen. Vergeet vooral ook niet dat datingapps zoals Tinder erop uit zijn om om je zo lang mogelijk op Tinder te houden, er is zó'n klein percentage die er werekelijk iets aan over houdt. Geen idee hoe oud je bent, maar boven een bepaalde leeftijd zitten er ook best wat mensen op Lexa en Relatieplanet enzo, dit zou ook nog een optie kunnen zijn als je boven de 35 bent (denk ik?). Als je jonger bent zul je daar weinig vrouwen van jouw leeftijd tegenkomen ben ik bang..

Als laatste wil ik nog zeggen dat je niet wanhopig moet worden (zo klink je nu gelukkig nog niet) en vooral veel leuke dingen moet doen met vrienden. Er zijn zoveel meer vrouwen dan mannen op de wereld en ik geloof zeker dat er ook iemand bij jou past. Misschien duurt het bij jou iets langer, maar geduld is een schone zaak! En als man kan je, als je bijvoorbeeld 40 bent, altijd nog een vrouw van 30 krijgen, terwijl bij een vrouw al gauw een kinderwens een rol speelt en daarom sneller een man moet vinden. ;)

Succes!
Bozo schreef:
07-04-2020 23:50


Maar ik denk dat ik het misschien al weet. Ik was vroeger ook veel gelukkiger. Weinig zorgen, van alles een grap maken, geen verantwoordelijkheden. The good old days. Nu moet je een 'volwassen' leven leiden, verantwoordelijkheid nemen, en dat soort BS. En natuurlijk stressen om jezelf in de rat race te houden.

Je straalt uit hoe je je voelt. Zo heb ik toch weer wat openbaringen gekregen!
:biggrin:
Misschien is het je gevoel voor humor hoor maar ik vind je echt ontzettend zwaar op de hand. Je spreekt steeds maar van een rat race en blabla. Zó onaantrekkelijk, zelfs al heb je de perfecte foto’s, hier jaag je ze vervolgens toch écht mee weg.
Bozo schreef:
07-04-2020 23:50
Wel op Tinder kan je mijn ogen in ieder geval prima zien.

Ja die filters vind ik wel een beetje controversieel. Dat is jezelf mooier voordoen dan dat je in het echt bent. Maarja, je moet bijna wel want iedereen doet dat. De vrouwen maken er zeker gebruik van, van de mannen weet ik het eigenlijk niet.

Vinden jullie een goede profieltekst dan belangrijk? Het blijft toch vooralsnog een vleeskeuring. Ik weet ook niet goed wat ik er in moet zetten.

'Vroeger' bijv. op de middelbare school ging het allemaal vanzelf. In elke klas (1e, 2e, 3e etc.) was er wel iemand die je zag zitten. Alleen toen boeide het me niet zo. Laatbloeier?

JMaar ik denk dat ik het misschien al weet. Ik was vroeger ook veel gelukkiger. Weinig zorgen, van alles een grap maken, geen verantwoordelijkheden. The good old days. Nu moet je een 'volwassen' leven leiden, verantwoordelijkheid nemen, en dat soort BS. En natuurlijk stressen om jezelf in de rat race te houden.

Je straalt uit hoe je je voelt. Zo heb ik toch weer wat openbaringen gekregen!
:biggrin:
Ja een goede profieltekst is belangrijk. Als je op voorhand al geen tekst hebt, wordt een date wel een saaie bedoening.
Dus:
1 uiterlijk
2 tekst

Verder ben ik bewust kindvrij, dus:
3 geen kinderen, straks niet maar nu ook niet

En mannen die denken dat mijn huis de zoete inval is (dus meteen voorstellen om maar bij mij thuis af te spreken) een no go.
happyface97 schreef:
07-04-2020 23:58
Als laatste wil ik nog zeggen dat je niet wanhopig moet worden (zo klink je nu gelukkig nog niet) en vooral veel leuke dingen moet doen met vrienden. Er zijn zoveel meer vrouwen dan mannen op de wereld en ik geloof zeker dat er ook iemand bij jou past. Misschien duurt het bij jou iets langer, maar geduld is een schone zaak! En als man kan je, als je bijvoorbeeld 40 bent, altijd nog een vrouw van 30 krijgen, terwijl bij een vrouw al gauw een kinderwens een rol speelt en daarom sneller een man moet vinden. ;) Succes!
Bedankt voor de positieve woorden. Toch 'comforting' om te horen. :) Ik ben 35 trouwens. Zoals iedereen wacht ik tot de crisis voorbij is en we allemaal weer kunnen bouwen aan ons leven. In the meanwhile, dating apps, videobellen met familie, FB'en met vrienden en af en toe een wandeling.

stellar schreef:
07-04-2020 23:59
Misschien is het je gevoel voor humor hoor maar ik vind je echt ontzettend zwaar op de hand. Je spreekt steeds maar van een rat race en blabla. Zó onaantrekkelijk, zelfs al heb je de perfecte foto’s, hier jaag je ze vervolgens toch écht mee weg.
Oeps, dat is waarschijnlijk gewoon de frustraties die ik heb over het gejaagde systeem in westerse landen. Maar dat zet ik echt niet in mijn Tinder profiel hoor. ;)
Alle reacties Link kopieren
Toch niet weer dezelfde persoon die advies komt vragen? :sarcastic:
De wandeldate. Is een site doen ook groepswandelingen met gelijk aantal mannen en vrouwen. Km of 17 gemiddeld. Kun je nu mooi alvast trainen. Of gewoon 1 op 1. Leek mij interessant.
Alle reacties Link kopieren
En heb je realistische verwachtingen qua looks en leeftijd? Als je alleen maar 20-jarige Doutzen look a likes naar rechts swipet schat ik je kansen klein in..
chocolol schreef:
08-04-2020 00:21
Toch niet weer dezelfde persoon die advies komt vragen? :sarcastic:
Lijkt er wel op he :sherlock:
Ik ken m'n vriend via Tinder. Maar goed Tinder is een middel geen doel. Het had ook op elke andere app of plek kunnen zijn. Je hebt geen garanties.

Je komt wel een beetje cynisch over, dat gaat niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Tinder bevalt hier nog steeds prima. Genoeg leuke vrouwen en meerendeel echt niet voor een hook-up. Als vrouw zijnde kijk ik naar de combinatie van foto’s en bio. Het maakt mij niet uit of dat foto’s zijn van reizen, vissen, met of zonder zonnebril, veel of weinig, met of zonder vrienden. Het gaat mij om hoe ze eruit ziet, niets meer en niets minder. Qua foto’s dan. Als ze vervolgens een biotekst heeft waar ik op afknap swipe ik d’r alsnog weg.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik dacht dat ik het laat had gemaakt, maar zie hier replies van midden in de nacht :lol:

Ik weet niet wie die 'andere' persoon is die om hetzelfde advies komt vragen. Maar dat ben ik in ieder geval niet. Tenzij ik nu al vergeetachtig ben. Maar dat zou ik dan niet kunnen bevestigen, natuurlijk :P

Oja en ik heb mijn Tinder profieltekst gewijzigd en wat meer verteld over mijzelf, wat persoonlijker gemaakt. En weer swipen dan.

Tja Doutzen zou niet mis zijn, :biggrin: maar dat soort types hebben Tinder ook niet nodig, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Bozo schreef:
08-04-2020 13:19

Tja Doutzen zou niet mis zijn, :biggrin: maar dat soort types hebben Tinder ook niet nodig, denk ik.
Nou, je leest toch wel eens dat Hollywoodsterren op Tinder geblokkeerd worden omdat niemand gelooft dat ze het echt zijn? Ik denk dat die ook weleens willen swipen.

Maar Doutzen is (nog) gelukkig getrouwd inderdaad.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Klopt, ik heb dat ook gehoord. Maar tegenwoordig kun je je blijkbaar laten verifiëren. Krijg je zo'n blauw vinkje naast je naam. Ik heb gekeken, maar de optie om me te laten verifiëren staat er bij mij niet bij. Ik snap er niks van. Je kan wel een mail sturen geloof ik. Alleen Dat kan een tijdje duren voordat je reactie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Eerst beroemd worden dus.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Alsof 'knappe' mensen geen reden kunnen hebben om Tinder te gebruiken, lekker kortzichtig,
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bozo schreef:
07-04-2020 23:50
Wel op Tinder kan je mijn ogen in ieder geval prima zien.

Ja die filters vind ik wel een beetje controversieel. Dat is jezelf mooier voordoen dan dat je in het echt bent. Maarja, je moet bijna wel want iedereen doet dat. De vrouwen maken er zeker gebruik van, van de mannen weet ik het eigenlijk niet.

Vinden jullie een goede profieltekst dan belangrijk? Het blijft toch vooralsnog een vleeskeuring. Ik weet ook niet goed wat ik er in moet zetten.

'Vroeger' bijv. op de middelbare school ging het allemaal vanzelf. In elke klas (1e, 2e, 3e etc.) was er wel iemand die je zag zitten. Alleen toen boeide het me niet zo. Laatbloeier?

Maar ik denk dat ik het misschien al weet. Ik was vroeger ook veel gelukkiger. Weinig zorgen, van alles een grap maken, geen verantwoordelijkheden. The good old days. Nu moet je een 'volwassen' leven leiden, verantwoordelijkheid nemen, en dat soort BS. En natuurlijk stressen om jezelf in de rat race te houden.

Je straalt uit hoe je je voelt. Zo heb ik toch weer wat openbaringen gekregen!
:biggrin:
ik heb mezelf letterlijk op een presenteer blaadje aangeboden maar je hebt me geen pb gestuurd, dan ligt het ook wel aan jezelf TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven