Wie kan ik nog vertrouwen na wat ik heb meegemaaktl?

11-02-2019 12:37 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_382656 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 09:44
99.97% gewijzigd
Toen ik je start las dacht ik: weer iemand die niet kan omgaan met de normale zaken in de liefde
Maar je laatste verhaal klinkt wel echt heel bizar.
Je bent dus in krap twee jaar van in een leuke relatie en bijna vader in een leuk gezinnetje, naar onvrijwillig in een co ouderschap geduwd.
Naast alle emoties en dat ik het echt rot voor je vindt en ik niet zou kunnen zeggen waar je zelf de fout in bent gegaan.
Denk ik dat je heel kritisch moet blijven hoe dit co ouderschap wordt uitgevoerd.
Week op week af lukt niet en de weekenden ook niet, je werkt de nachten.
Wellicht kun je met je werkgever bespreken of er een vast patroon in je dagen kunt komen zodat je drie dagen per week door de week je kind kunt zien, dus drie om vier dagen en eventueel een paar weken per jaar vast dat je je kindje bij je hebt
Je niet zomaar laten afschepen en zelf pro actief zijn nu.
Zij wil helemaal niks nu lijkt maar zo werkt het niet.
Ik zou het eerlijk gezegd wel lekker voor de vinden dat ze geen relaxte weekend regeling krijgt, het klinkt zo onvolwassen en ergens een beetje geslepen.
Sterkte.
Co-ouderschap bij baby's werkt sowieso niet. Pas als ze wat groter zijn is dat realistisch.

Ik denk toch dat het misschien hormonaal is of iets anders medisch/lichamelijks bij haar. Als ze zo radicaal veranderd na zwanger geworden te zijn.
Maar je kan er niets mee als zij aangeeft dat dat niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
Dus even in het kort: je hebt ongeveer twee jaar een relatie, ze is nu zo'n zeven maanden zwanger na een vruchtbaarheidstraject, al de hele zwangerschap is ze aan het twijfelen en in november heeft ze zomaar de relatie verbroken omdat haar gevoel weg is.

Ik kan me voorstellen dat je er goed ziek van bent.
Wat betreft de omgangsregeling: wellicht is het verstandig om er een mediator bij te betrekken, zo te lezen komen jullie er nu niet echt uit. Ik denk dat het met een baby sowieso anders gaat dan met een groter kind, dus dat het nu nog geen definitieve regeling zal zijn.

Verder zou ik nu eerst even de bevalling afwachten en kijken wat dat met haar doet. Ik weet niet of het kan, maar misschien heeft de zwangerschap wel een nogal extreem effect op haar, aangezien de twijfels en haar veranderde gedrag ook zijn begonnen vanaf het moment dat ze zwanger was? Niet dat je al je hoop erop moet vestigen, maar wellicht dat ze na de bevalling weer enigszins tot zinnen komt.

Sterkte in elk geval, het is goed k*t.
Hopelijk heb je veel steun aan je ouders.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel alsof zij je gewoon heeft gebruikt als zaaddonor. Heel bizar dit. Hoe kan je gevoel nou zomaar ineens weg zijn? Dat maakt je mij niet wijs. Ze klinkt als ene geslepen tante.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
11-02-2019 13:24
Co-ouderschap bij baby's werkt sowieso niet. Pas als ze wat groter zijn is dat realistisch.

Ik denk toch dat het misschien hormonaal is of iets anders medisch/lichamelijks bij haar. Als ze zo radicaal veranderd na zwanger geworden te zijn.
Maar je kan er niets mee als zij aangeeft dat dat niet zo is.
Hier ben ik het mee eens. En inderdaad kun je er niks mee, maar goed, ze is nu nog zwanger, dus misschien kan ze dat zelf ook niet goed beoordelen. Dat zal pas blijken na de bevalling of misschien zelfs een tijdje daarna, je bent net na de bevalling ook nog niet meteen jezelf.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze niet ontzettende last van haar hormonen? Dat kan echt, dat ze tijdelijk niks van je moet weten.
Alle reacties Link kopieren
mariekkk schreef:
11-02-2019 13:26
Het lijkt wel alsof zij je gewoon heeft gebruikt als zaaddonor. Heel bizar dit. Hoe kan je gevoel nou zomaar ineens weg zijn? Dat maakt je mij niet wijs. Ze klinkt als ene geslepen tante.
Juist niet (als dat al haar bedoeling is). Als je een zaaddonor wil, kun je toch gewoon voor een zaaddonor kiezen, dat is tegenwoordig toch allemaal niet meer zo moeilijk? Dan kies je er toch niet voor om eerst een lange relatie met een man aan te knopen met wie je vervolgens omgangsregelingen hebt tot je kind volwassen is?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
mariekkk schreef:
11-02-2019 13:26
Het lijkt wel alsof zij je gewoon heeft gebruikt als zaaddonor. Heel bizar dit. Hoe kan je gevoel nou zomaar ineens weg zijn? Dat maakt je mij niet wijs. Ze klinkt als ene geslepen tante.
Dit. Ze wilde een kind en jullie waren er al een tijdje mee bezig. Als ze bij jou weg zou gaan, zou ze weer helemaal opnieuw moeten beginnen en wat als ze een hele tijd alleen zou blijven? Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met haar. En nu geluk dat je van haar af bent, al is het heel verdrietig voor jou en sneu voor het kind.
mariekkk schreef:
11-02-2019 13:26
Het lijkt wel alsof zij je gewoon heeft gebruikt als zaaddonor. Heel bizar dit. Hoe kan je gevoel nou zomaar ineens weg zijn? Dat maakt je mij niet wijs. Ze klinkt als ene geslepen tante.
Dat dacht ik ook gelijk na het verhaal gelezen te hebben..
Alle reacties Link kopieren
Co-ouderschap kan sowieso niet. Hoe zuur ook. Zeker als zij wellicht borstvoeding gaat geven. Heb jij het kind al wel erkend?

Want een klotesituatie dit.

Heb verder geen tips maar wil je veel sterkte wensen.
beetjegek schreef:
11-02-2019 13:27
Heeft ze niet ontzettende last van haar hormonen? Dat kan echt, dat ze tijdelijk niks van je moet weten.
Dit!!
Alle reacties Link kopieren
mariekkk schreef:
11-02-2019 13:26
Het lijkt wel alsof zij je gewoon heeft gebruikt als zaaddonor. Heel bizar dit. Hoe kan je gevoel nou zomaar ineens weg zijn? Dat maakt je mij niet wijs. Ze klinkt als ene geslepen tante.
Dit.
Enne... hoe komt zij er nu bij om naar een gynaecoloog te gaan zonder dat daarvoor direct noodzaak bestaat? Want normaal gesproken laten ze het je eerst een jaar proberen om natuurlijk zwanger te raken. Jullie hadden afgesproken te beginnen vanaf november 2018. Dus dan zou ze pas november 2019 eens in aanmerking kunnen komen voor de onderzoeken. Maar in plaats daarvan is de eerste behandeling al in juli 2018, ruim voor jullie eerste plannen voor november, gedaan. Dat vind ik te bizar en te ongelooflijk dat er geen voorbedachte rade bij haar bij zat.
ik denk daarom dat je heel erg te pakken bent genomen door haar ... Ik vind dat heel erg sneu voor je en wens je sterkte.
doreia* wijzigde dit bericht op 11-02-2019 14:00
20.97% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wat Doreia zegt. Ze wist dus blijkbaar al dat er iets mis was op gyneacologisch vlak?
Heb je het kindje al erkend?
Alle reacties Link kopieren
Ze wil ook geen relatietherapie of iets dergelijks?

Heel vreemd. Je gaat in volle overtuiging samen voor een kind ook met als doel om een gezin te vormen. Je zou toch denken dat de ander dat niet zomaar op geeft en in ieder geval met hulp wil proberen om er iets van te maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Doreia* schreef:
11-02-2019 13:54
Dit.
Enne... hoe komt zij er nu bij om naar een gynaecoloog te gaan zonder dat daarvoor direct noodzaak bestaat? Want normaal gesproken laten ze het je eerst een jaar proberen om natuurlijk zwanger te raken. Jullie hadden afgesproken te beginnen vanaf november 2018. Dus dan zou ze pas november 2019 eens in aanmerking kunnen komen voor de onderzoeken. Maar in plaats daarvan is de eerste behandeling al in juli 2018, ruim voor jullie eerste plannen voor november, gedaan. Dat vind ik te bizar en te ongelooflijk dat er geen voorbedachte rade bij haar bij zat.
ik denk daarom dat je heel erg te pakken bent genomen door haar ... Ik vind dat heel erg sneu voor je en wens je sterkte.
Dit..
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
11-02-2019 13:54
Dit.
Enne... hoe komt zij er nu bij om naar een gynaecoloog te gaan zonder dat daarvoor direct noodzaak bestaat? Want normaal gesproken laten ze het je eerst een jaar proberen om natuurlijk zwanger te raken. Jullie hadden afgesproken te beginnen vanaf november 2018. Dus dan zou ze pas november 2019 eens in aanmerking kunnen komen voor de onderzoeken. Maar in plaats daarvan is de eerste behandeling al in juli 2018, ruim voor jullie eerste plannen voor november, gedaan. Dat vind ik te bizar en te ongelooflijk dat er geen voorbedachte rade bij haar bij zat.
ik denk daarom dat je heel erg te pakken bent genomen door haar ... Ik vind dat heel erg sneu voor je en wens je sterkte.

Eens. Ik zit zelf in een medisch traject vanwege een kinderwens. Naar de huisarts gegaan juli 2017, oktober 2017 bij de gyneacoloog (eerste testen bleek niks raars uit), in maart 2018 pas begonnen met medicatie i.v.m. 'nog even aankijken'. Heel opvallend dat jullie wel direct terecht konden. Dat iemand in het ziekenhuis werkt lijkt me ook een raar argument, omdat het niet alleen gaat om 'even kijken', maar om een volledige IUI behandeling zonder gebruikelijk voortraject.

Vind de situatie echt heel klote voor je. Zorg in elk geval dat je jullie zoon erkent, leg alles vast qua afspraken die jullie maken en toenadering die je zocht, zodat je er niet later op afgerekend kan worden.

(edit / aanvulling: Uitslagen van vrij standaard testen (bloedtesten, HSG, etc duurt bij mij meestal 1-2 weken voordat ik die te horen krijg en ik moet rustig 6 weken wachten om een opvolgende 'evaluatieafspraak' in te plannen. Ben ook wel benieuwd wat haar diagnose is, dat ze niet spontaan zwanger kan raken, maar het met IUI direct raak is)
pergamon wijzigde dit bericht op 11-02-2019 14:40
10.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je wil niet te hard van stapel lopen.
Maar...binnen 7 maanden woonden jullie samen. Half jaartje later is ze zwanger.
We zijn nu dus anderhalf jaar verder, Hoezo niet hard van stapel lopen?
Doreia* schreef:
11-02-2019 13:54
Dit.
Enne... hoe komt zij er nu bij om naar een gynaecoloog te gaan zonder dat daarvoor direct noodzaak bestaat? Want normaal gesproken laten ze het je eerst een jaar proberen om natuurlijk zwanger te raken. Jullie hadden afgesproken te beginnen vanaf november 2018. Dus dan zou ze pas november 2019 eens in aanmerking kunnen komen voor de onderzoeken. Maar in plaats daarvan is de eerste behandeling al in juli 2018, ruim voor jullie eerste plannen voor november, gedaan. Dat vind ik te bizar en te ongelooflijk dat er geen voorbedachte rade bij haar bij zat.
ik denk daarom dat je heel erg te pakken bent genomen door haar ... Ik vind dat heel erg sneu voor je en wens je sterkte.
Ja lijkt me ook een raar verhaal. Want wie heeft er nu een normale controle bij de gynaecoloog en ineens wordt er a vue van alles geconstateerd.
Ik kan niet zo snel een scenario verzinnen wat logisch is hierbij.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
11-02-2019 14:36
Ja lijkt me ook een raar verhaal. Want wie heeft er nu een normale controle bij de gynaecoloog en ineens wordt er a vue van alles geconstateerd.
Ik kan niet zo snel een scenario verzinnen wat logisch is hierbij.
Wellicht is TO Belgisch?
Zou wel 'n vaderschapstest laten doen voor jij zometeen 20 jaar moet betalen voor 'n kind van 'n ander.
Dit zaakje stinkt. Zij zocht een zaaddonor, kwam jou tegen en alles verloopt vervolgens in sneltreinvaart. Jij was welwillend want verliefd. Het klinkt heel fout en berekenend en helaas hoor ik dit vaker van mannen. Daten, zij zwanger en vervolgens mag hij oprotten. Een relatie was niet haar doel..slechts een middel!
Doreia* schreef:
11-02-2019 13:54
Dit.
Enne... hoe komt zij er nu bij om naar een gynaecoloog te gaan zonder dat daarvoor direct noodzaak bestaat? Want normaal gesproken laten ze het je eerst een jaar proberen om natuurlijk zwanger te raken. Jullie hadden afgesproken te beginnen vanaf november 2018. Dus dan zou ze pas november 2019 eens in aanmerking kunnen komen voor de onderzoeken. Maar in plaats daarvan is de eerste behandeling al in juli 2018, ruim voor jullie eerste plannen voor november, gedaan. Dat vind ik te bizar en te ongelooflijk dat er geen voorbedachte rade bij haar bij zat.
ik denk daarom dat je heel erg te pakken bent genomen door haar ... Ik vind dat heel erg sneu voor je en wens je sterkte.
Dit is niet zo gek. Niet iedereen komt bij de gyn vanwege een kinderwens. De ex van TO kan bv PCO klachten hebben gehad, daarmee bij de gyn terecht gekomen zijn en zo te horen gekregen hebben dat zwanger worden wel eens wat moeilijker kon zijn.

Maar dan nog begrijp ik de haast niet. In zomer 2017 begonnen jullie te daten en krap een jaar later probeerde ze zwanger te worden. Niet zo heel handig, dat blijkt nu wel. Wat niet wegneemt dat zij of ontzettend last van haar hormonen heeft, of je er inderdaad ingeluist heeft. Maar waarom??
Wie was degene die zo snel stappen wilde zetten to?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven