Xtc gebruik man (Geen OP)

20-10-2019 10:11 206 berichten
Aangepast wegens herkenbaarheid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2019 11:12
Reden: OP verwijderd
97.96% gewijzigd
Oh, jouw vent is dus zo'n weggewaaid dakraam waarvoor die rotzooi in mijn bos gedumpt moet worden? Zo een komt bij mij mijn huis niet in, laat staan mijn bed.
kindrebel schreef:
20-10-2019 12:59
Dan zou ie het helemaal doodknuffelen en 1000x vertellen hoeveel hij van hem/haar houdt. ;)


Ja en op dinsdag scheldt ie hetzelfde kind verrot omdat ie herrie maakt omdat ie zo'n last heeft van de beruchte dinsdagdip na XTC-gebruik.
Bedankt voor alle reacties, heb mij eigen antwoorden helaas moeten verwijderen ivm herkenbaarheid (bleek helaas).
anoniem_386790 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 09:36
Reden: Herkenbaarheid
84.38% gewijzigd
CherryBlossom- schreef:
20-10-2019 13:06
Vind het wel naïef om steeds te denken dat hij geen pilletje neemt. Omdat hij dit blijkbaar toch doet en wil.
Maar begrijp je wel. En vooral het feit dat jullie een gezin hebben vind ik dat hij meer zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Het wordt nu een soort gewoonte van hem wat niet de bedoeling moet zijn...

Hoe los je het op? Geen idee. Afspraken maken mja daar doet hij duidelijk niet veel op uit.
Jammer dat jullie niet op 1 lijn kunnen zitten. Waardoor er veel frustratie ontstaan..
Bedankt voor alle reacties, heb mij eigen antwoorden helaas moeten verwijderen ivm herkenbaarheid (bleek helaas).
anoniem_386790 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 09:39
Reden: Herkenbaarheid
13.00% gewijzigd
Perkele schreef:
20-10-2019 11:04
Ik gebruik het zo’n 4 keer per jaar. Het is een lovedrug en in de partyscène een drug met de minste causaliteiten. Alcohol is eigenlijk in bepaalde maten heftiger.

Ik snap dat het in gezin setting anders over komt, zeker als je het zelf nooit hebt gebruikt.

Tegen het einde van het feest is het grotendees ook uitgewerkt. Je kind zal er niet last van hebben.. ook als het volledig werkzaam is.. zou hij hooguit knuffeliger zijn of iets

Ik zou het hem gunnen.
Dit vind ik altijd zo'n typische reactie van mensen die het zelf gebruiken, die vergelijking met alcohol. Ik vind jezelf lampzuipen net zo erg. Waarom kunnen mensen het niet gewoon leuk hebben zonder allerlei kunstgrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben redelijk bekend met de festivalscene. Heb hier ook veel contacten opgedaan. Op een gegeven moment wordt het minder. Waar ik eerst elk weekend naar een festival of muziekevenement ging en XTC gebruikte is dat nu naar 1/2 keer per jaar, en dan heb ik geen kinderen en ben ik nog student. Ik zie mijzelf het niet meer doen als ik ouder dan 30 ben.

Waarom het minder wordt? Omdat je op een gegeven moment merkt dat je ''het wel gezien hebt''. Bij veelvoudig gebruik verlies je daarnaast de gewenste effecten.
De kater is het het niet meer waard. Je verliest je wilde haren. Dit zie ik meer om mij heen, wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook bij jouw man aan de orde is, omdat je aangaf dat hij vroeger nooit uitging zou hij het misschien nu inhalen.
Wie wat wil die moet wat.
raindance schreef:
20-10-2019 11:47
Ik snap je man wel, maar hij is niet goed bezig als hij zijn verantwoordelijkheid als vader aan de kant schuift. Daar zou ik ook geen trek in hebben. Je gaat niet gebruiken en een paar uur later doodleuk je kinderen onder ogen komen met je grote pupillen. Ik vind dat niet oke, zij hoeven papa zo niet te zien.
Doe het dan als je een weekend of weekje de hort op bent eens per jaar ofzo.

Pas trouwens op met verbieden. Kan ervoor zorgen dat de 'fuck it' modus aan gaat.
Het feit dat hij liegt, zegt al dat hij weet en aanvoelt dat jij het niet leuk vindt en hij het verzwijgt, want 'fuck it, anders krijg ik weer gezeik thuis.' Iemand die xtc wil, gebruikt toch wel.

Je hebt 5 tot 6 wkn nodig om je serotonine volledig aan te vullen. Als je meerdere keren per jaar gebruikt, zit je dus het gehele jaar met je serotonine te kloten. De welbekende dinsdagdip is het perfecte voorbeeld hiervan.

Gebruik in het buitenland is een no go. Je bent in een onbekende omgeving met andere wetten/strafrecht. Stel je voor dat je gepakt wordt. Oftewel: hij denkt dus op zo'n moment niet aan de kinderen of gaat er laks mee om van 'dat gebeurt mij niet'.

Ik zou afspraken maken met je man. Het is niet onredelijk om te vragen of hij het alsjeblieft niet wil doen als hij de kinderen de volgende morgen onder ogen komt en gebruik in het buitenland moet hij sowieso laten zitten.

En ja, ik spreek uit ervaring, heb in het verleden ook regelmatig xtc gebruikt.
Bedankt voor alle reacties, heb mij eigen antwoorden helaas moeten verwijderen ivm herkenbaarheid (bleek helaas).
anoniem_386790 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 09:41
Reden: Herkenbaarheid
4.62% gewijzigd
Dat hij 2 keer per jaar een pil neemt zou mij niet kunnen schelen.

Dat hij 3 nachten op rij in 't buitenland gebruikt en er dan nog over liegt ... dan ben ik razend.


En hij zorgt maar dat hij niet meer onder invloed is als hij in contact komt met kind.
Desnoods gaat ie maar ergens anders "uitkateren".
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
20-10-2019 12:33
Waar haal jij die conclusie uit? Lees jij een ander verhaal dan ik?
Frequentie ligt hoog, gebruikt in buitenland (grotere risico's) meerdere dagen achter elkaar, komt nog onder invloed thuis bij kind, liegt erover tegen vrouw. Is jouw standaard zo laag dat je dit verantwoordelijk vindt?
Ook eens met phloxx!
2 x per jaar is iets anders als 6 x per jaar waardoor je dus inderdaad het hele jaar niet jezelf bent qua serotonine levels. Daarbij is 3 dagen achter elkaar gebruiken totaal niet effectief, je serotonine is na 1 avond gewoon OP.
Ik zou willen weten wat hij dan wel gebruikt heeft die 3 dagen.....

Het erover liegen en kind onder ogen komen vind ik ook ruzie waardig, veel succes met je gesprek!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou goed voor jezelf beslissen of je het oké vind als hij het een paar keer per jaar doet. En dan inderdaad met de afspraak pas thuis te komen als het volledig is uitgewerkt.

Het klopt dat hij vader is maar af en toe moet je ook even geen papa en mama kunnen zijn. De vraag is alleen of je het kan accepteren.

Wat betreft in het buitenland zou ik ook echt niet fijn vinden aangezien het daar illegaal is. In Nederland is gebruiken niet strafbaar.
Verder zou ik het liegen ook echt niet op prijs stellen.

Succes to met het gesprek
RaveMeisje schreef:
20-10-2019 16:34
Ik ben redelijk bekend met de festivalscene. Heb hier ook veel contacten opgedaan. Op een gegeven moment wordt het minder. Waar ik eerst elk weekend naar een festival of muziekevenement ging en XTC gebruikte is dat nu naar 1/2 keer per jaar, en dan heb ik geen kinderen en ben ik nog student. Ik zie mijzelf het niet meer doen als ik ouder dan 30 ben.

Waarom het minder wordt? Omdat je op een gegeven moment merkt dat je ''het wel gezien hebt''. Bij veelvoudig gebruik verlies je daarnaast de gewenste effecten.
De kater is het het niet meer waard. Je verliest je wilde haren. Dit zie ik meer om mij heen, wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook bij jouw man aan de orde is, omdat je aangaf dat hij vroeger nooit uitging zou hij het misschien nu inhalen.
Bedankt voor alle reacties, heb mijn eigen antwoorden moeten verwijderen ivm herkenbaarheid (bleek helaas).
anoniem_386790 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 09:42
Reden: Herkenbaarheid
8.23% gewijzigd
Ik zou hem ook op zijn verantwoordelijkheid als vader wijzen.


Jullie kind heeft niks aan zijn vader als die straks in één of andere Spaanse cel zit weg te rotten voor een jaar of 5.
Gewoon omdat ie persé die bollen wou slikken.
Zwaluw35 schreef:
20-10-2019 17:08
Ik denk het, het is een soort inhaalslag, waarbij ik inderdaad hoop dat hij het op een gegeven moment wel gezien heeft.

Hebben deze vrienden van hem eigenlijk ook kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Het jokken zou me heel boos maken...

Heb zelf nooit drugs gebruikt, wel alcohol en meer dan eens dronken geweest.. ik vind drugs onvoorspelbaarder? Maar kan niet zeggen dat ik het ene slechter vind dan het andere... het is beide troep.
Alle reacties Link kopieren
Zwaluw35 schreef:
20-10-2019 16:32
Dit vind ik altijd zo'n typische reactie van mensen die het zelf gebruiken, die vergelijking met alcohol. Ik vind jezelf lampzuipen net zo erg. Waarom kunnen mensen het niet gewoon leuk hebben zonder allerlei kunstgrepen.
Dat kan wel, maar dit maakt het extra leuk, niet te vergelijken.
Misschien kun jij er juist niet over mee praten omdát je niet weet hoe het voelt.
Dus eigenlijk jammer dat je het veroordeelt zonder het echt te weten.
Als ie het 4 X per jaar doet, laat gáán!
Het is niet bepaald meer weg te denken uit deze wereld hoor. Soms zitten mensen tegenover een advocaat die gister nog heeft zitten snuiven. Of net op de wc.
Weet je niet.
Maar als iemand er open en eerlijk over is krijgt ie de volle laag en allerlei bemoeienissen. Mede daarom blijft het vaak stiekem doenerij. Is wel jammer soms.

Al is het natuurlijk niet iets om super lichtzinnig over te denken.
Er kan wel degelijk mee omgegaan worden zonder dat het een probleem wordt.
Even los van of het gezond is of niet.
Ik wil zelf trouwens ook niet bij een advocaat zitten die dat net gedaan heeft hoor, even voor alle duidelijkheid.

Snacken, roken, drinken, stress, een nacht doorhalen, te weinig bewegen, ongezond eten, dat is allemaal ook niet gezond...
justagirly wijzigde dit bericht op 20-10-2019 17:43
4.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
20-10-2019 16:34
Ik ben redelijk bekend met de festivalscene. Heb hier ook veel contacten opgedaan. Op een gegeven moment wordt het minder. Waar ik eerst elk weekend naar een festival of muziekevenement ging en XTC gebruikte is dat nu naar 1/2 keer per jaar, en dan heb ik geen kinderen en ben ik nog student. Ik zie mijzelf het niet meer doen als ik ouder dan 30 ben.

Waarom het minder wordt? Omdat je op een gegeven moment merkt dat je ''het wel gezien hebt''. Bij veelvoudig gebruik verlies je daarnaast de gewenste effecten.
De kater is het het niet meer waard. Je verliest je wilde haren. Dit zie ik meer om mij heen, wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook bij jouw man aan de orde is, omdat je aangaf dat hij vroeger nooit uitging zou hij het misschien nu inhalen.
Eens!

En als het bij je man hierbij blijft vind ik dat hij een mooie uitlaatklep heeft gevonden om zijn tijd " in te halen".
Of kan ie beter een Ferrari en een toupet kopen en met een meisje van begin 20 ervandoor gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu pas over het liegen en gebruik in het buitenland, waaat?!?! Gevaarlijk!!!

En vaker gebruiken dan 4 x....

Een gesprek is idd wel nodig dus....
en zo voor je kind staan :nope: kan ook niet...

Ik hoop dat jullie eruit komen TO!
Alle reacties Link kopieren
Boselfje3 schreef:
20-10-2019 15:45
Oh, jouw vent is dus zo'n weggewaaid dakraam waarvoor die rotzooi in mijn bos gedumpt moet worden? Zo een komt bij mij mijn huis niet in, laat staan mijn bed.
Bezit jij zelf een bos?

En deze man dumpt het niet.
Als hij stopt gaat het dumpen ook gewoon door
Ja indirect verantwoordelijk zeker :blabla:
Zwaluw35 schreef:
20-10-2019 10:11
Kan voor mezelf niet goed benoemen wat ik er op tegen heb. Ik denk ten eerste dat het chemische troep is, ben bang voor de gezondheid van mijn man, en ten tweede vind ik het nep, mensen zijn niet zichzelf (ook al zijn de meeste met zo'n pilletje op natuurlijk vrolijk, en gezellig en lief naar elkaar). Waarom kunnen mensen het niet leuk hebben zonder elke keer drugs te gebruiken. En ja, alcohol is net zo erg, maar daar weet je van wat er in zit.
Dit is voor mij de hoofdzakelijkste reden om geen pilletje te nemen, er kan echt slechte rommel in zitten.

Anyway, ik zit min of meer in hetzelfde schuitje als je man (van wat ik in de OP lees natuurlijk). Verleden van pesten, nooit uitgegaan, tegenwoordig zo'n drie festivals waar ik dan ook écht naar uitkijk (ik drink ook geen alcohol meer verder, eensmaal of tweemaal in t jaar een paar biertjes). Ik neem echter die pilletjes niet zelf, vanwege bovenstaande reden. Ik heb me wel enorm verdiept in het theoretische gedeelte van drugs in z'n algemeen, omdat ik het wel enorm interessant vind. Voordat ik mijn gedachte erover ga delen, wil ik wel voorop stellen dat het liegen naar jouw toe gewoon pertinent niet goed is, dat schaadt gewoon veel vertrouwen natuuurlijk richting jou.

Ik heb geen idee hoe je man aan die 'zooi' komt (ik noem het zelf ook zo), maar raad hem wel aan om hetzelfde als een goede vriend van mij te doen. Die vriend gebruikt ook (ongeveer dezelfde frequentie als jouw man) wel eens een pilletje, maar laat ze van tevoren altijd (gratis, ook anoniem dacht ik) testen in een één of ander testbureau. Hij koopt er 10, laat er één testen (die is die kwijt) en weet wat er hoogstwaarschijnlijk in die andere 9 zit. Het is niet dat het gebruik dan goed is gekeurd natuurlijk, maar daarbij weet je tenminste wel wat je in je lichaam mietert. Gewoon een gedachte, als hij het dan echt per se wilt gebruiken, doe het dan verstandig, denk ik dan.

Dat je niet echt jezelf bent, tja, dat klopt inderdaad, net als met alcohol. Ik sta er een beetje neutraal over zelf, maar vind het niet gek dat sommigen er tegen zijn, helemaal als je niet weet wat er in dat pilletje zit natuurlijk. De aanmaak van dopamine en serotonine worden enorm gestimuleerd tijdens een xtc-pilletje, dat hij dan drie dagen achter elkaar een pilletje neemt (neemt hij echt hele pillen of halfjes/kwartjes?), tja, joke's on him... Dat werkt bij de meesten echt niet. Niet voor niets wordt er gesproken van een 'dinsdagdip' bij gebruikers; het reservoir van serotonine wordt namelijk gewoon uitgeput, dus het effect zal veel minder worden. Ook duurt het wel even voordat die daadwerkelijk aangevuld is. Jouw bezorgdheid is daarentegen niet ongegrond volgens de wetenschap, als men het echt te vaak gaat gebruiken, kan dit blijvende uitputting veroorzaken voor de aanmaak van serotonine, daar heb ik nooit wat over opgezocht (over het hoeveel, hoevaak, hoelang etc.), maar de kans zit er in bij té vaak gebruik. (voor de zekerheid en volledigheid toch even benoemen: Serotonine is het 'gelukshormoon', het laat je gelukkig voelen) Persoonlijk vind ik iemand die een dergelijk pilletje gebruikt niet dom/slecht per definitie, men moet weten wat die doet natuurlijk, maar doe het verstandig; maak van je lichaam geen onbekende pillen cocktail. Ik heb soms mensen op een festival zien lopen met ogen als schotels, niet normaal. :| Leer doseren zeg!

Maar nogmaals, dat je man tegen je liegt zou voor hemzelf ook al een alarmbelletje moeten zijn, dat vind ik (als buitenstaander) nog het kwalijkst. Ook is het niet onverstandig om hem pas thuis te laten komen als het effect weg is. Die zooi is beslist niet geschikt voor kinderen, zal wel niks gebeuren, maar kinderen merken meer dan je denkt.

Trouwens, in het buitenland drugs gebruiken? Oef! Daar zou ik de ballen niet voor hebben. In Nederland zijn de straffen relatief mild, in Spanje of in t oostblok zou ik dit echt niet riskeren.
anoniem_64c7f31e9a26f wijzigde dit bericht op 20-10-2019 18:37
6.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooie post Thubble :thumbsup:

Ben het met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zegt zes keer per jaar kun je uitgaan van het dubbele en is hij redelijk verslaafd, het is wel een probleem hoor.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
20-10-2019 11:02
Xtc is bij verantwoord gebruik minder schadelijk dan alcohol. Waar ik meer problemen mee zou hebben zijn zijn leugens.
Ik snap wel dat hij erover liegt. De vrouw is gelijk zo spastisch over een pilletje.
Laat die man lekker zijn feestje vieren op zijn tijd. Maar ik gruwel dan ook van mensen die een ander aan een soort van onzichtbare ketting leggen.
Ja en?
Mensen die geen drugs gebruiken en iets gaan uitleggen over de tuesdaydip vind ik wel aandoenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zwaluw35 schreef:
20-10-2019 17:08
Ik denk het, het is een soort inhaalslag, waarbij ik inderdaad hoop dat hij het op een gegeven moment wel gezien heeft.
Ik hoop voor jou dat je gelijk hebt, maar zie in mijn omgeving juist het omgekeerde gebeuren. Hoogopgeleide mensen met goede banen die meestal juist gezond leven (veel sporten, gezond eten) die steeds minder alcohol drinken (waar een paar jaar geleden nog raar gekeken werd als iemand geen alcohol dronk is het nu volkomen normaal) en die een paar keer per jaar op een festival los gaan met xtc, ketamine of 4fmp. Het is normaler geworden en wordt beschouwd als een fijn alternatief voor alcohol. Het hele jaar een drukke baan, gezin, crossfitten, avocado’s en havermout eten en tijdens ADE aan de keta of xtc.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
20-10-2019 19:58
Ik snap wel dat hij erover liegt. De vrouw is gelijk zo spastisch over een pilletje.
Laat die man lekker zijn feestje vieren op zijn tijd. Maar ik gruwel dan ook van mensen die een ander aan een soort van onzichtbare ketting leggen.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens... Als je niet wil dat hij überhaupt iets gebruikt, wees daar dan duidelijk in. Maar hij is een volwassen man en maakt zijn eigen keuzes. Als je roken en drinken wel goedkeurt, maar een pilletje niet omdat het een pilletje is, en niet eens voor wat het eigenlijk doet, dan ben je betuttelend bezig. Wees er wat losser in, dan voelt hij wellicht minder de behoefte om erover te liegen. Maar àls je hem een paar keer per jaar 'toestaat' om xtc te nemen, ga dan niet vieze gezichten trekken en op allerlei manieren je afkeer ervan laten merken. En maak duidelijke afspraken.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven