Xtc gebruik man (Geen OP)

20-10-2019 10:11 206 berichten
Aangepast wegens herkenbaarheid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2019 11:12
Reden: OP verwijderd
97.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
20-10-2019 12:33
Waar haal jij die conclusie uit? Lees jij een ander verhaal dan ik?
Frequentie ligt hoog, gebruikt in buitenland (grotere risico's) meerdere dagen achter elkaar, komt nog onder invloed thuis bij kind, liegt erover tegen vrouw. Is jouw standaard zo laag dat je dit verantwoordelijk vindt?

Eens. Vreemd dat sommige reacties zo luchtig klinken, alsof er geen risico's aan verbonden zijn. Ik begrijp je bezorgdheid, TO. De verantwoordelijkheden die je als ouder hebt, kan je niet combineren met drugs. Wat als hij onder invloed met jullie kind omgaat? Wat als hem iets overkomt en de zorg voor jullie kind op jouw schouders valt? Dat hij er ook nog eens over liegt, is niet bepaald geruststellend. Ik zou dit zeker met hem bespreken.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Drugs = illegaal met alle bijbehorende criminele ellende. Recent de doodgeschoten advocaat. Iedereen in diepe rouw, iedereen roept om hardere maatregelen...maar ach...een pilletje moet kunnen.

Zolang deze geluiden blijven komen: pilletje moet kunnen, jointje: lekker ontspannend, keuren we schijnbaar ook de ellende erachter goed.

Sorry TO: man zou bij mij de koffer op straat vinden en ik zou hem mijlenver bij ons kind vandaan houden. En voor eeuwig spijt hebben dat ik een kind heb gekregen met iemand van wiens belevingswereld zo ontzettend ver van de mijne ligt.
Hard: ja, maar minder hard dan die moeder die nu met kinderen zit zonder vader omdat hij doodgeschoten is omdat die debielen iets duidelijk willen maken aan een kroongetuige die ook een onschuldige broer kwijt is, door diezelfde randdebielen.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Artricks schreef:
20-10-2019 12:56
Eens. Vreemd dat sommige reacties zo luchtig klinken, alsof er geen risico's aan verbonden zijn. Ik begrijp je bezorgdheid, TO. De verantwoordelijkheden die je als ouder hebt, kan je niet combineren met drugs. Wat als hij onder invloed met jullie kind omgaat? Wat als hem iets overkomt en de zorg voor jullie kind op jouw schouders valt? Dat hij er ook nog eens over liegt, is niet bepaald geruststellend. Ik zou dit zeker met hem bespreken.
Dan zou ie het helemaal doodknuffelen en 1000x vertellen hoeveel hij van hem/haar houdt. ;)
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
20-10-2019 12:59
Dan zou ie het helemaal doodknuffelen en 1000x vertellen hoeveel hij van hem/haar houdt. ;)

Sure. Nog nooit heeft iemand iets gevaarlijks gedaan onder invloed van drugs. :whistle:
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn partner zou liegen over drugsgebruik.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel naïef om steeds te denken dat hij geen pilletje neemt. Omdat hij dit blijkbaar toch doet en wil.
Maar begrijp je wel. En vooral het feit dat jullie een gezin hebben vind ik dat hij meer zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Het wordt nu een soort gewoonte van hem wat niet de bedoeling moet zijn...

Hoe los je het op? Geen idee. Afspraken maken mja daar doet hij duidelijk niet veel op uit.
Jammer dat jullie niet op 1 lijn kunnen zitten. Waardoor er veel frustratie ontstaan..
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
20-10-2019 12:33
Waar haal jij die conclusie uit? Lees jij een ander verhaal dan ik?
Frequentie ligt hoog, gebruikt in buitenland (grotere risico's) meerdere dagen achter elkaar, komt nog onder invloed thuis bij kind, liegt erover tegen vrouw. Is jouw standaard zo laag dat je dit verantwoordelijk vindt?
Je hebt gelijk, ik had het moeten nuanceren. Ik schrijf eerder al dat ik gebruik in het buitenland onverantwoord vind. Onder invloed thuiskomen vind ik niet perse bezwaarlijk, mits hij niet diegene is die verantwoordelijk is voor de zorg voor hun kind op dat moment. Het feit dat TO niks merkte aan hem maakt wel dat ik aanneem dat hij geen bizarre hoeveelheden gebruikt, want dan zou je dat wel merken lijkt mij (tenminste ik merk het de volgende ochtend echt wel of vrienden nog laat een pil gehad hebben of hele sterke pillen, dan is het gewoon niet uitgewerkt). Een paar keer per jaar een pilletje slikken vind ik wel verantwoord gebruik. Erover liegen vind ik nooit goed en zou voor mij reden zijn om een relatie te beëindigen (liegen sowieso, ongeacht het onderwerp), maar ik snap haar man wel dat hij liever liegt dan het gesprek aangaan als TO sowieso tegen is no matter what. Dan keur ik het liegen nog niet goed.
Ik vind niet dat je je aanstelt en zou het echt niet tot vinden als mijn man dit zou doen.
Maar zoals je aan de wisselende reacties kan lezen zijn de meningen erg verdeeld.

De bewering dat het “minder schadelijk dan alcohol” is, is appels met peren vergelijken. Als je alcohol verantwoord gebruikt is het ook niet schadelijk. Alcohol is een ander soort genotsmiddel met andere nadelen. Tuurlijk is volledig lam gaan ook ontzettend slecht en schadelijk. En ook dat zou ik niet ok vinden voor mijzelf of mijn partner.

XTC zorgt ervoor dat je lange tijd geen goed geheugen hebt (er loopt daar nog wetenschappelijk onderzoek naar) en het is bijv aangetoond dat je slaappatroon van 1 pil langdurig is verstoord. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/30/xt ... g-a2753267

Dat lijken mij geen fijne dingen als je ook moet functioneren op je werk en als partner en vader. En vele malen per jaar zou voor mij een probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Los van mijn mening, het blijft zo grappig om te zien hoe anders mensen aankijken tegen alcohol dan tegen XTC. Terwijl objectieve cijfers dat beeld niet staven.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
20-10-2019 12:14
Om mij heen gebruiken heel veel vaders en moeders af en toe een pilletje of iets anders. Sommigen doen dat al 20 jaar en anderen hebben pas recentelijk kennis gemaakt met drugs. Ik zie het probleem dus niet zo. Je gaat naar een feestje, je gebruikt wat, je gaat naar huis, dope is uitgewerkt, klaar en geen kater.
Wat een drogredenatie.. dus omdat jij heel veel mensen kent die het doen is het normaal ofzo? Ik ken niemand die het doet.. en nu??

En als al die mensen om je heen nu coke gebruiken? Is dat dan ook normaal? Of heroïne spuiten? Ook gewoon want heel veel mensen doen het?

Het is drugs. Het is niet voor niets illegaal. Als je de verantwoording hebt over 1 of meerdere kinderen zou dat een ver van je bed show moeten zijn. Helemaal in t buitenland.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Koffiehagedis schreef:
20-10-2019 13:23
Los van mijn mening, het blijft zo grappig om te zien hoe anders mensen aankijken tegen alcohol dan tegen XTC. Terwijl objectieve cijfers dat beeld niet staven.

Vind ik ook onbegrijpelijk. Alcohol is een harddrug. Maar die discussie heb ik hier al eens eerder gevoerd ;-D
Alle reacties Link kopieren
Alcohol gebruik ik ook niet....
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Perkele schreef:
20-10-2019 11:04
Ik gebruik het zo’n 4 keer per jaar. Het is een lovedrug en in de partyscène een drug met de minste causaliteiten. Alcohol is eigenlijk in bepaalde maten heftiger.

Ik snap dat het in gezin setting anders over komt, zeker als je het zelf nooit hebt gebruikt.

Tegen het einde van het feest is het grotendees ook uitgewerkt. Je kind zal er niet last van hebben.. ook als het volledig werkzaam is.. zou hij hooguit knuffeliger zijn of iets

Ik zou het hem gunnen.
Bij vier keer per jaar is dit misschien zo, maar ik heb van veel mensen gehoord en zelf gezien dat er iets met je hersenen gebeurd na de euforie en je daarna een paar dagen down bent.
Ik had daar thuis dus geen zin in, zit je met een chagrijn thuis die elders de hele wereld knufffelt.
Alle reacties Link kopieren
Drugsgebruik is voor mij een reden om een vriendschap te verbreken en ik zou het al helemaal niet rond mijn kinderen willen. Ik zou hem op straat zetten.
Los van wat ik vind van het drugsgebruik zelf, lijkt het me vooral vervelend dat 'de eerlijkheid' een beetje weg is. En ik snap dat als hij gewoon met z'n vrienden een leuke avond heeft, hij het 'gezeur' wil voorkomen door gewoon te zeggen dat hij het niet doet, maar dat maakt de situatie wel ingewikkeld.

Lastige is wel, zolang hij naar feestjes/festivals gaat met zijn vrienden, is de kans eigenlijk altijd wel vrij groot dat hij dan (stiekem) gebruikt, want hij ziet er het kwaad niet van in. Ik heb in ieder geval in de praktijk geleerd dat 'het verbieden van drugs' niet echt een goede optie is. Dus OF geen feestjes meer of TO zal er vrede mee moeten gaan hebben dat hij dit 'soms' doet. En daar dan ook gewoon afspraken over maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je dramatiscn
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
20-10-2019 13:44
Bij vier keer per jaar is dit misschien zo, maar ik heb van veel mensen gehoord en zelf gezien dat er iets met je hersenen gebeurd na de euforie en je daarna een paar dagen down bent.
Ik had daar thuis dus geen zin in, zit je met een chagrijn thuis die elders de hele wereld knufffelt.
Ik herken wat je zegt. Geen idee of het te maken heeft met de hoeveelheid of de frequentie van het gebruik of de persoon, maar sommige mensen zijn echt een paar dagen bloedchagrijnig na die tijd. Ik ken er ook genoeg die eigenlijk nergens last van hebben. Ik ga zelf de dag erna meestal sporten dat lijkt te helpen. Ik merk wel dat mijn lontje iets korter is, maar dat is niet meer dan een dagdeel gelukkig.
Ik vind niet dat je dramatisch doet. Maar ik heb helemaal niks met drugs en volwassenen die dronken worden.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem lekker zijn uitlaat klep hebben!

Gelukkig is xtc niet verslavend. Maar leuk om af en toe te doen.
Ik heb xtc gebruikt en mijn partner ook. We hebben nu een klein kind, als 1 van ons met schoteltjes pupillen thuis komt van een feestje heeft diegene een groot probleem. Xtc geeft nogal een kater (zeg maar gerust een mokerslag) waardoor de zorg voor kind op de ander terecht komt, en dat zou geen van ons 2 zomaar mee akkoord gaan. Dit geldt ook voor dronken thuiskomen o.i.d.

Nou zou ik er zelf iets anders in staan als mijn partner van tevoren aangeeft graag een nacht uit zijn dak te willen gaan en een dag roes uitslapen. Ik zou dat enkele keren per jaar misschien nog ok kunnen vinden. Ik ga zelf graag high winen en kom dan met 6 wijn achter de kiezen thuis. Dan ben ik ook niet meer helemaal helder, en de volgende dag wat brak. Ik zou die avondjes uitruilen met elkaar. Maar goed dan moet je wel eerlijk zijn naar elkaar toe.

Dat in het buitenland gebruiken vind ik wel een groot risico. In NL is gebruiken op zich geen strafbaar feit, maar in veel andere landen wel... Daar zou ik zeker problemen mee hebben! Binnen NL heb ik er wat minder problemen mee, maar fantastisch zou ik het ook niet vinden. Maar goed, dat vinden anderen dan weer van laveloos worden van een high wine, veel extreme sporten doen of elk weekend in de voetbalkantine blijven hangen meer je club, etc.
anoniem_65254172047e8 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 14:32
0.23% gewijzigd
biol schreef:
20-10-2019 13:25
Wat een drogredenatie.. dus omdat jij heel veel mensen kent die het doen is het normaal ofzo? Ik ken niemand die het doet.. en nu?? .
Nee. Ik schrijf dat IK daarom het probleem niet zie. Het is mijn beleving, niet een standpunt dat ik verdedig. Het maakt mij niet zoveel uit wat de rest van de wereld vindt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf in mijn jonge jaren veel festivals bezocht maar als 1 van de weinigen nooit gebruikt, wat mij toen altijd opviel als vrienden/kennissen eenmaal xtc gebruiken blijven ze ernaar teruggrijpen als ze weer n festival bezoeken, toch n soort van verslaving. Het is bij de meesten gestopt toen er kinderen kwamen en daarmee ook het festivalbezoek want zonder xtc (ook 20 jaar later!) Is het toch n andere beleving. Tegenwoordig heb ik n collega die in t weekend als verpleegkundige op festivals werkt, waar afhankelijk van de muziekstyle uit voorzorg ook steeds een arts van dienst aanwezig is. Volgens haar gebruikt afhankelijk van t soort festival vaak 90% van de bezoekers, hoe harder de housestyle hoe meer bezoekers xtc ghb en ketamine gebruiken . Wat haar de laatste 10 jaar opvalt: het aantal collega verpleegkundigen en artsen wat zelf gebruikt als ze als bezoeker op n festival zijn.....het is een gewoonte geworden in alle lagen van de bevolking. Als jouw man het probleem zelf niet ziet, heeft verbieden geen zin. Als hij op zo'n festival is met vrienden wil hij toch in die flow terug die altijd zo prettig voelde. Beetje hetzelfde als de discussie in het andere onderwerp over drankgebruik onder 18... Als het hele vriendengroepje drinkt is verbieden aan jouw kind toch lastig en zal het toch uitgeprobeerd worden. Datzelfde gaat op voor jouw man.... Als hij er aan toe is om te stoppen is het ook einde van bezoeken festivals.
Alle reacties Link kopieren
3 dagen achter elkaar gebruiken in het buiten vind ik echt belachelijk. Als je er niet mee om kan gaan dan ook geen festivals meer. Dit heeft niets te maken met verantwoord gedrag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja, ik lees veel dat een pilletje minder erg is dan alcohol, ik heb dat zelf toch echt anders ervaren. Ik heb vroeger ook wel eens wat uitgeprobeerd en vond een pil 1000 maal heftiger dan een paar drankjes drinken. Veel minder controle over mezelf, soms tot overgeven aan toe, soms hallucinaties, en idd een lange kater en je niet al te best voelen. Nu zal dat best per persoon verschillen, maar mijn ervaring is in ieder geval dat alcoholgebruik, als je niet idioot veel drinkt, minder heftig is dan pillen slikken.

Wat het forum van jouw reactie vindt zou niet uit moeten maken, TO, jíj vindt het onprettig en dat is je goed recht. Ik denk wel dat zolang je man in de dancescene rondhangt hij dit blijft doen, helemaal als hij met vrienden omgaat die dit ook allemaal doen. Ik zou zelf grote moeite hebben met het liegen en met de zorg die in die weekends/vakanties altijd bij jou ligt. Wat vind hij daar zelf van?
bibi72 schreef:
20-10-2019 13:11
Ik vind niet dat je je aanstelt en zou het echt niet tot vinden als mijn man dit zou doen.
Maar zoals je aan de wisselende reacties kan lezen zijn de meningen erg verdeeld.

De bewering dat het “minder schadelijk dan alcohol” is, is appels met peren vergelijken. Als je alcohol verantwoord gebruikt is het ook niet schadelijk. Alcohol is een ander soort genotsmiddel met andere nadelen. Tuurlijk is volledig lam gaan ook ontzettend slecht en schadelijk. En ook dat zou ik niet ok vinden voor mijzelf of mijn partner.

XTC zorgt ervoor dat je lange tijd geen goed geheugen hebt (er loopt daar nog wetenschappelijk onderzoek naar) en het is bijv aangetoond dat je slaappatroon van 1 pil langdurig is verstoord. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/30/xt ... g-a2753267

Dat lijken mij geen fijne dingen als je ook moet functioneren op je werk en als partner en vader. En vele malen per jaar zou voor mij een probleem zijn.
Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven