Xtc gebruik man (Geen OP)

20-10-2019 10:11 206 berichten
Aangepast wegens herkenbaarheid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2019 11:12
Reden: OP verwijderd
97.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
21-10-2019 15:45
Je kan natuurlijk met een vingertje gaan wijze naar alle andere zaken die ook aandacht behoeven, maar als we dat allemaal doen veranderd er natuurlijk niks in de wereld.

Drugs criminaliteit is een vreselijk groot probleem in Nederland waarin ook hier in Nederland onschuldige slachtoffers vallen. Ons Nederlandse milieu vreselijk wordt verontreinigd. Want waar voorheen de vaten gedumpt worden, wordt het nu veelal in natuurgebieden geloosd.

Doordat de achterdeur illegaal is en het gebruik gedoogd wordt houdt je een markt in stand die alles behalve welkom is in onze samenleving.

Je moet het probleem niet verkleinen of minder ernstig voordoen omdat we ook graag shoppen bij de primark of de H&M. Waar je overigens ziet dat deze ketens behoorlijk in beweging zijn wat betreft het verbeteren van mensenrechten en het milieu.
Nee maar moet TO dan haar man opzij schuiven wegens dit milieuprobleem??
Afval blijft gewoon gedumpt worden hoor ook als TO haar man ermee stopt.
Ook als iedereen hier in NL stopt want dan exporteren ze het wel.
Het gaat om geld
Ik vind het ook vreselijk voor ons milieu hoor, daar niet van, maar je gaat toch ook niet nooit meer brandstof in je auto tanken omdat in Nigeria of Liberia (weet ik waar) olieleidingen door de bevolking worden stukgemaakt omdat Shell een slecht bedrijf is?
En dat hele olie boren op zich is al slecht genoeg van zichzelf.
Nou Ja, we dwalen af... :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
21-10-2019 16:54
In een ideale wereld en in ivoren torens werkt het zo. In de gewone wereld niet.
Ik wilde én mijn man én ik wilde niet dat hij blowde. Dus ging hij er dusdanig mee om dat hij kon blowen én mijn man kon zijn.

Is een leugentje nou echt zo ontzettend verschrikkelijk erg?
Nou het heeft niet de voorkeur maar soms snap ik het wel. Ervaring mee ook en nog steeds samen hoor.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
21-10-2019 17:15
Ik vind juist die oerdegelijke suffe ouders zo ontzettend saai... Geen risico's meer nemen in het leven, alles op braaf en safe want he we hebben kids. Ril...
Eens ook!!!
Heb me vroeger rot geëerd thuis
alles was altijd voorspelbaar, hetzelfde en vast ritme :(

Altijd. Echt enorm saaaaaaaai :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
Viva Amber, wat erg, gecondoleerd :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mappie88 schreef:
21-10-2019 18:23
Het is toch niet zo zwart wit als dat je slechte ouder bent als je drugs en/of alcohol gebruikt en een goede als je alles laat? Dat idee krijg ik een beetje van sommige reacties.

Eens in de zoveel tijd je kinderen een nachtje bij opa en oma laten logeren is toch niet zo erg? Dat doen veel stellen die ik ken, die laden zich dan weer op op de dag dat kindje weg is en zijn daarna weer top ouders. Maar dan hebben ze zelf ook lekker weer keer kunnen feesten samen wat relatie soms ook weer ten goede komt.

Edit: ik quote jou maar bedoel meer algemene reactie op alle ouder comments :-)
100% eens
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
21-10-2019 18:55
Want jouw redenering kun je ook omdraaien: “ als je weet dat je met bepaald gedrag je relatie op het spel zet, waarom kun je dat gedrag dan niet gewoon laten.
Omdat het best wel maf is om je als volwassene de wet te laten voorschrijven door je partner. Laten we wel wezen, TO heeft niet echt last van zijn gebruik, ze wil het gewoon niet. Je kunt principieel tegen zijn of de kinderkaart trekken maar dat zijn geen ware argumenten als je de uitwerking van xtc kent.

Je kunt samen afspraken maken, je kunt dealbreakers bespreken, je kunt kijken of je gulden middenwegen kunt vinden, is allemaal een goed idee maar de ander de wet voorschrijven... ja, het kan. Maar je hebt geen garanties. Dat blijkt maar weer.
...
Alle reacties Link kopieren
Roos :worship:
Mappie88 schreef:
21-10-2019 18:23
Het is toch niet zo zwart wit als dat je slechte ouder bent als je drugs en/of alcohol gebruikt en een goede als je alles laat? Dat idee krijg ik een beetje van sommige reacties.

Eens in de zoveel tijd je kinderen een nachtje bij opa en oma laten logeren is toch niet zo erg? Dat doen veel stellen die ik ken, die laden zich dan weer op op de dag dat kindje weg is en zijn daarna weer top ouders. Maar dan hebben ze zelf ook lekker weer keer kunnen feesten samen wat relatie soms ook weer ten goede komt.

Edit: ik quote jou maar bedoel meer algemene reactie op alle ouder comments :-)
Nee joh, je bent dan niet direct een slechte ouder, natuurlijk niet. Zoals jij t beschrijft is t vaak ook. Ouders zijn niet alleen maar ouders. Toch, ik zou willen dat mensen ook snappen dat je wel gif in je lichaam stopt (ook met alcohol overigens) en dat dat effecten kan hebben die ook de kinderen kunnen merken.
Als je moet liegen om je relatie te behouden, kun je dus in die relatie niet jezelf zijn. Waarom zou je dat willen?

En ik zie het niet als “ je partner de wet voorschrijven”, als ik iets niet wil in mijn relatie en TO ook niet. Ik kan mijn man niks verbieden, maar kan wel tot de conclusie komen dat onze relatie stopt. Dus de keuze ligt dan bij hem wat hij belangrijker vindt. Mij of de drugs. En liegen betekent dan dat ie kennelijk dat andere belangrijker vindt.


TO mag geen relatie willen met een xtc gebruiker. De ultieme consequentie als ze dat echt niet wil, is hem verlaten. Vervelend is wel dat ze een kind met hem heeft, waardoor ze bij een scheiding geen controle meer heeft of hij wel of niet onder invloed is als kind bij hem is.
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
21-10-2019 20:43
Nee joh, je bent dan niet direct een slechte ouder, natuurlijk niet. Zoals jij t beschrijft is t vaak ook. Ouders zijn niet alleen maar ouders. Toch, ik zou willen dat mensen ook snappen dat je wel gif in je lichaam stopt (ook met alcohol overigens) en dat dat effecten kan hebben die ook de kinderen kunnen merken.
Fair enough! Je hebt wel een (nog) grotere verantwoordelijkheid om goed om te gaan met alcohol en drugs.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
21-10-2019 18:38
Dan hoop ik dat de jouwe goed kan liegen. ;-D
Laten we wel wezen, niemand is totaal eerlijk. Een leugen bestaat niet totdat het uitkomt.
Niemand is altijd en overal totaal eerlijk over, nee. Maar het cursief gedrukte vind ik eigenlijk best grof. De leugen bestaat ook in de liegende persoon. Met andere woorden, zodra iemand iets doet waarvan hij of zij weet dat de partner de relatie zal verbreken als het uitkomt, wordt die persoon de leugen. Je leeft dan met en in je eigen keugen op een basis die niet bestaand is. En dan heb ik het niet over liegen over een marsje als je op dieet bent. Ik hoop dat in mijn omgeving niet veel mensen er zo over denken, vind het best een akelige gedachte dit. Oprechte vraag: vind jij ook dat verzwijgen geen liegen is?
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
21-10-2019 18:55
Ik verwacht ook niet perse totale eerlijkheid. Ik verwacht wel eerlijkheid op die gebieden die voor mij een dealbreaker zouden zijn. Een heleboel zaken zijn bespreekbaar, sommige dingen wil ik niet in mijn relatie.
En ik hoop dat mijn man mij genoeg respecteert om die dingen niet te doen. Want jouw redenering kun je ook omdraaien: “ als je weet dat je met bepaald gedrag je relatie op het spel zet, waarom kun je dat gedrag dan niet gewoon laten.
Eens met dit.
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
21-10-2019 20:45
Als je moet liegen om je relatie te behouden, kun je dus in die relatie niet jezelf zijn. Waarom zou je dat willen?

En ik zie het niet als “ je partner de wet voorschrijven”, als ik iets niet wil in mijn relatie en TO ook niet. Ik kan mijn man niks verbieden, maar kan wel tot de conclusie komen dat onze relatie stopt. Dus de keuze ligt dan bij hem wat hij belangrijker vindt. Mij of de drugs. En liegen betekent dan dat ie kennelijk dat andere belangrijker vindt.


TO mag geen relatie willen met een xtc gebruiker. De ultieme consequentie als ze dat echt niet wil, is hem verlaten. Vervelend is wel dat ze een kind met hem heeft, waardoor ze bij een scheiding geen controle meer heeft of hij wel of niet onder invloed is als kind bij hem is.
Het is ook geen houdbare situatie dat ben ik wel met je eens.
Bij ons was het een soort proces, waar we samen uit zijn gekomen en het ligt ver achter ons inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Vitamini schreef:
21-10-2019 20:58
Niemand is altijd en overal totaal eerlijk over, nee. Maar het cursief gedrukte vind ik eigenlijk best grof. De leugen bestaat ook in de liegende persoon. Met andere woorden, zodra iemand iets doet waarvan hij of zij weet dat de partner de relatie zal verbreken als het uitkomt, wordt die persoon de leugen. Je leeft dan met en in je eigen keugen op een basis die niet bestaand is. En dan heb ik het niet over liegen over een marsje als je op dieet bent. Ik hoop dat in mijn omgeving niet veel mensen er zo over denken, vind het best een akelige gedachte dit. Oprechte vraag: vind jij ook dat verzwijgen geen liegen is?
Ook eens met dit.
Daarom zal ik het ook niemand aanraden.
Verzwijgen is ook een soort/vorm van liegen.
Alle reacties Link kopieren
Dus de remedie tegen liegende mensen is het gedrag waarover ze liegen goedkeuren omdat ze dan geen reden meer hebben om te liegen... uuuhm en waar ligt de grens dan? Is er nog een grens? Mogen we nog iets van elkaar verwachten of op zijn minst rekening met elkaar houden zonder dat er het etiket 'de wet voorschrijven' op geplakt wordt?

Pardon, ik dwaal af...
Terug naar de xtc :)
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk wel maar we zijn niet perfect en soms gebeuren zulke dingen in je leven.

Back to TO!

TO, wat denk je nu na alle reacties??
Ik heb inmiddels alle(!) reacties (waarvoor dank) kunnen lezen. Het is al heel prettig om verschillende standpunten te lezen.

Ik heb inmiddels goed met mijn man gepraat. Omdat mijn bericht te herkenbaar was (bleek helaas), heb ik mijn eigen berichten weggehaald/aangepast.
anoniem_386790 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 21:37
Reden: Herkenbaarheid
90.76% gewijzigd
Ik ben blij dat je een goed gesprek met hem heb gehad met je man TO! :thumbsup: Soms vergeet ik dat dat kan als ik de vele rigoreuze meningen hier lees. Ik vind dat je prima hebt gehandeld (het praten en jouw 'willen' aangeven), TOP!
Thlubbe schreef:
21-10-2019 22:25
Ik ben blij dat je een goed gesprek met hem heb gehad met je man TO! :thumbsup: Soms vergeet ik dat dat kan als ik de vele rigoreuze meningen hier lees. Ik vind dat je prima hebt gehandeld (het praten en jouw 'willen' aangeven), TOP!
Bedankt voor alle reacties, heb mijn eigen antwoorden moeten verwijderen ivm herkenbaarheid (bleek helaas).
anoniem_386790 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 09:44
Reden: Herkenbaarheid
27.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vitamini schreef:
21-10-2019 20:58
Oprechte vraag: vind jij ook dat verzwijgen geen liegen is?
Ja. (dat vind ik, altijd lastig om bevestigend op een ontkennende vraag te moeten antwoorden)

Daarom maak ik daar ook afspraken over met bv mijn lief. Als hij vreemdgaat mag hij keurig zijn mond houden, dat hoef ik niet te weten. Als ik ernaar vraag mag hij keurig eerlijk antwoorden. Dat zijn de afspraken.
Voor mij werkt dat heel goed.

Natuurlijk leeft de leugen in de ander maar zolang ik dat niet weet deert het mij niet. Zo heb ik ook pas verdriet van mijn gejatte fiets als ik de lege plek bij het station zie, daarvoor was hij ook gejat maar wist ik het dus kon het mij niet raken.
Liegen is imo dikke prima. Als ik maar niet achter de waarheid kom. Dan doet het nl pijn.
...
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
21-10-2019 20:24
Nee maar moet TO dan haar man opzij schuiven wegens dit milieuprobleem??
Afval blijft gewoon gedumpt worden hoor ook als TO haar man ermee stopt.
Ook als iedereen hier in NL stopt want dan exporteren ze het wel.
Het gaat om geld
Ik vind het ook vreselijk voor ons milieu hoor, daar niet van, maar je gaat toch ook niet nooit meer brandstof in je auto tanken omdat in Nigeria of Liberia (weet ik waar) olieleidingen door de bevolking worden stukgemaakt omdat Shell een slecht bedrijf is?
En dat hele olie boren op zich is al slecht genoeg van zichzelf.
Nou Ja, we dwalen af... :whistle:
Autorijden is ietsje noodzakelijker dan drugs gebruiken. We kunnen prima zonder drugs. Elke drugs gebruiker houdt de drugscriminaliteit met bijbehorend drugsafval in stand. En verder is het idd ook goed om te zorgen dat je bewust leeft. Dus dierproefvrije make up, als het ff kan fiets ipv auto pakken, niet teveel of geen verre vliegreizen, afval scheiden etc.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie een goed, open en eerlijk gesprek hebben gevoerd, top! En jullie zijn er zo te lezen best mooi uitgekomen, denk je dat je hem nu op zijn woord durft te vertrouwen? Zo te lezen is jouw man ook liever eerlijk tegen je en ik proef ook opluchting in je post. Goed gedaan!
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
21-10-2019 23:11
Ja. (dat vind ik, altijd lastig om bevestigend op een ontkennende vraag te moeten antwoorden)

Daarom maak ik daar ook afspraken over met bv mijn lief. Als hij vreemdgaat mag hij keurig zijn mond houden, dat hoef ik niet te weten. Als ik ernaar vraag mag hij keurig eerlijk antwoorden. Dat zijn de afspraken.
Voor mij werkt dat heel goed.

Natuurlijk leeft de leugen in de ander maar zolang ik dat niet weet deert het mij niet. Zo heb ik ook pas verdriet van mijn gejatte fiets als ik de lege plek bij het station zie, daarvoor was hij ook gejat maar wist ik het dus kon het mij niet raken.
Liegen is imo dikke prima. Als ik maar niet achter de waarheid kom. Dan doet het nl pijn.
Hoofd in het zand steken dus. Zoals kinderen doen: als je het niet weet dan is het ook niet zo. Ook een manier om met je eigen kwetsbaarheid om te gaan.
Rooss4.0 schreef:
21-10-2019 23:18
Fijn dat jullie een goed, open en eerlijk gesprek hebben gevoerd, top! En jullie zijn er zo te lezen best mooi uitgekomen, denk je dat je hem nu op zijn woord durft te vertrouwen? Zo te lezen is jouw man ook liever eerlijk tegen je en ik proef ook opluchting in je post. Goed gedaan!
Bedankt voor alle reacties, heb mijn eigen antwoorden moeten verwijderen ivm herkenbaarheid (bleek helaas).
anoniem_386790 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 09:45
Reden: Herkenbaarheid
31.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geweldig TO :yes:
:cheer2:
Ik word er blij van, happy lovelife together verder :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven