Zelfonzekerheid richting relatie

27-01-2021 22:36 38 berichten
Hallo,

Voor het eerst lijkt het echt dat ik richting een relatie ga met een vrouw. We hebben al wat gedate (en gezoend) en we spreken elkaar zo goed als dagelijks via app.

Toch blijf ik verschrikkelijk onzeker. Over mezelf. Daar irriteer ik me ook mateloos aan maar ik krijg het moeilijk ‘weg’.

Ze heeft al meerdere keren gezegd dat ze mij echt leuk vindt en -nog- niet verliefd is, maar dat ze ook veel aan mij denkt. Maar ze irriteert zich toch wel wat aan mij herhaaldelijk gevraag van mij of ze mij toch nog leuk vindt en interesse heeft naar mij. Ik ben best wel een app-er. Zij wat minder. Op het moment dat ze paar uur niet reageert begin ik al te twijfelen of ik iets verkeerds heb gezegd ofzo. Dan stuur ik soms na en maak ik het nog voor eventjes erger. Ze is gelukkig geduldig en zei zelfs ‘om mij meer zekerheid te geven’ misschien maar al eens mee te nemen naar haar moeder.

Wel zei ze dat ze het moeilijker vindt haar meer open te stellen naar mij als ik soms zo doe. Wat ik ook snap. Zij heeft ook best wat meegemaakt waardoor ze voorzichtiger is en niet direct op mij sf vlieg. Begrijp ik ook volledig.

Heeft iemand tips, suggesties of wat dan ook wat ik hier aan kan doen? Ik denk veel aan haar, vind ‘r ook echt leuk maar heb angst en vraag teveel en herhaaldelijk naar bevestiging en zit alsmaar op mijn telefoon te gluren. Ik probeer minder te sturen maar lukt niet altijd.

Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik op deze manier het kwijt speel zegmaar. Ik ben in het verleden al meerdere keren wat ‘teleurgesteld’ geweest richting relatie dus misschien dat daar de onzekerheid vandaan komt. Dit was overigens niet de oorzaak waardoor het toen fout liep.
Echt een afknapper die onzekerheid. Doe er maar snel wat aan.
Ja. Bedankt voor de waardevolle reactie.
Alle reacties Link kopieren
Toch proberen te gaan te gaan genieten!
Zij vindt jou interessant, dat is duidelijk.
Het is een nieuwe fase en dat is spannend maar geloof erin dat jij het waard bent🙏🏻
Niet teveel nadenken maar voelen dus
Alle reacties Link kopieren
thebird89 schreef:
27-01-2021 22:52
Ja. Bedankt voor de waardevolle reactie.

En, ga je er wat aan doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
WholeLottaLove schreef:
27-01-2021 22:52
Toch proberen te gaan te gaan genieten!
Zij vindt jou interessant, dat is duidelijk.
Het is een nieuwe fase en dat is spannend maar geloof erin dat jij het waard bent🙏🏻
Niet teveel nadenken maar voelen dus
Dankjewel! Ga het proberen :)
himalaya schreef:
27-01-2021 22:55
En, ga je er wat aan doen?
Ja, daarom plaats ik ook dit bericht he. Zelf die knop zo omzetten gaat moeizaam dusja. Uiteraard probeer ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft het al jij bent een apper, zij wat minder dus ook logisch dat ze misschien niet altijd meteen kan of wil reageren, ze heeft je duidelijk gemaakt dat ze je leuk vindt en zelfs kennis wil laten maken met haar moeder, dus probeer ook wat vertrouwen in haar te hebben. Waar ben je zo onzeker van of over, je uiterlijk, hobby's of andere dingen? Noteer eens even al je positieve kanten van jezelf, dan zie je misschien zelf ook wel waarom ze wil daten, en waarom je niet zo onzeker hoeft te zijn. Waarvoor zou je iets verkeerds zeggen, lees je app nog gewoon een keer over en denk er even over na voordat je weer nieuwe apjes nastuurt, als jij gewoon spontaan iets hebt geschreven is dat gewoon goed en zoals jij ben of wat jij wilde zeggen, niks verkeerds aan, maar het is geen verplichting op ieder bericht (direct) te antwoorden. Probeer het los te laten anders wordt het echt te claimend hoor, veel succes en geniet van het daten
Als je haar appt en ze reageert niet gelijk, stuur dan niets na. Vraag ook niet meer zoveel om bevestiging.

Ze vindt je echt leuk, anders was ze allang weg geweest. Probeer daar aan te denken als je weer wilt na-appen of om bevestiging wilt vragen.
"Ze heeft al meerdere keren gezegd dat ze mij echt leuk vindt en -nog- niet verliefd is, maar dat ze ook veel aan mij denkt. Maar ze irriteert zich toch wel wat aan mij herhaaldelijk gevraag van mij of ze mij toch nog leuk vindt en interesse heeft naar mij. Ik ben best wel een app-er. Zij wat minder. Op het moment dat ze paar uur niet reageert begin ik al te twijfelen of ik iets verkeerds heb gezegd ofzo. Dan stuur ik soms na en maak ik het nog voor eventjes erger. Ze is gelukkig geduldig en zei zelfs ‘om mij meer zekerheid te geven’ misschien maar al eens mee te nemen naar haar moeder.

Heeft iemand tips, suggesties of wat dan ook wat ik hier aan kan doen? Ik denk veel aan haar, vind ‘r ook echt leuk maar heb angst en vraag teveel en herhaaldelijk naar bevestiging en zit alsmaar op mijn telefoon te gluren. Ik probeer minder te sturen maar lukt niet altijd."



Dat vetgedrukte niet meer doen. Zo simpel kan het zijn.
anoniem_64c188278ae06 wijzigde dit bericht op 27-01-2021 23:01
0.36% gewijzigd
kes49240 schreef:
27-01-2021 22:57
Je schrijft het al jij bent een apper, zij wat minder dus ook logisch dat ze misschien niet altijd meteen kan of wil reageren, ze heeft je duidelijk gemaakt dat ze je leuk vindt en zelfs kennis wil laten maken met haar moeder, dus probeer ook wat vertrouwen in haar te hebben. Waar ben je zo onzeker van of over, je uiterlijk, hobby's of andere dingen? Noteer eens even al je positieve kanten van jezelf, dan zie je misschien zelf ook wel waarom ze wil daten, en waarom je niet zo onzeker hoeft te zijn. Waarvoor zou je iets verkeerds zeggen, lees je app nog gewoon een keer over en denk er even over na voordat je weer nieuwe apjes nastuurt, als jij gewoon spontaan iets hebt geschreven is dat gewoon goed en zoals jij ben of wat jij wilde zeggen, niks verkeerds aan, maar het is geen verplichting op ieder bericht (direct) te antwoorden. Probeer het los te laten anders wordt het echt te claimend hoor, veel succes en geniet van het daten
Dankjewel! Fijne en leuke reactie. Ga ermee aan de slag..
VANTA schreef:
27-01-2021 23:01
"Ze heeft al meerdere keren gezegd dat ze mij echt leuk vindt en -nog- niet verliefd is, maar dat ze ook veel aan mij denkt. Maar ze irriteert zich toch wel wat aan mij herhaaldelijk gevraag van mij of ze mij toch nog leuk vindt en interesse heeft naar mij. Ik ben best wel een app-er. Zij wat minder. Op het moment dat ze paar uur niet reageert begin ik al te twijfelen of ik iets verkeerds heb gezegd ofzo. Dan stuur ik soms na en maak ik het nog voor eventjes erger. Ze is gelukkig geduldig en zei zelfs ‘om mij meer zekerheid te geven’ misschien maar al eens mee te nemen naar haar moeder.

Heeft iemand tips, suggesties of wat dan ook wat ik hier aan kan doen? Ik denk veel aan haar, vind ‘r ook echt leuk maar heb angst en vraag teveel en herhaaldelijk naar bevestiging en zit alsmaar op mijn telefoon te gluren. Ik probeer minder te sturen maar lukt niet altijd."



Dat vetgedrukte niet meer doen. Zo simpel kan het zijn.
Hmm, goed ervan tussen gehaald inderdaad.. Thx!
Ik zou proberen nuchter te blijven. Reageert ze niet dan weet je feitelijk niet waarom en dus geef je haar de tijd om te reageren. Speculeren is niet zinvol, zorg dus dat je genoeg afleiding hebt.

Mocht iets je echt onzeker maken en je vind het objectief terecht dan bespreek dat een keer als je haar ziet. Ga niet iets serieus bespreken via de app, hou het luchtig.

Onzekerheid kan prima slijten. Geef het tijd.
Je hoeft niet op elk gevoel te reageren, ik kende mensen die heel veel bevestiging nodig hebben, kende, er is niets zo vermoeiend als mensen die in herhaling vallen. Daarnaast is het ook beledigend, je neemt dus gewoon niet serieus wat ze zegt en daarnaast dwing je haar tot een bepaald gedrag en woorden. Ik kan je nu al wel vertellen hoe dit gaat aflopen als je niet meer grip krijgt op je eigen denkbeelden, ze maakt het dan uit.

Niemand heeft zin in veel drama als je ook van de liefde kan genieten. Bij de liefde hoort ook onzekerheid, angst en onrust, maar de verliefde gevoelens, pret en samen lachen moet het aller belangrijkste zijn. Maar er is ook een soort geheime afspraak, als je verliefd wordt, dan neem je de risico's erbij en daar praat je niet over want dat slaat elk gevoel dood wat nog aan het bloeien is.

Dus als voor haar gaat, ga er dan ook voor. En wie zegt dat jij het niet over een half jaar uitmaakt omdat ze hele nare trekjes heeft of te hard snurkt?
Dat je zo onzeker bent daar kan je niet direct iets aan doen, maar mijn tip is: laat je niet zo kennen! Het is echt serieus een behoorlijke afknapper voor veel mensen als het zo uit acties blijkt. Ga op je handen zitten, tel tot 10 en probeer jezelf te vermannen. Als jullie iets krijgen, wat verder zijn, dan kan je het eens voorzichtig ter sprake brengen, maar voor nu nog even niet denk ik. Niet handig.
AgirlnamedSue schreef:
27-01-2021 23:02
Ik zou proberen nuchter te blijven. Reageert ze niet dan weet je feitelijk niet waarom en dus geef je haar de tijd om te reageren. Speculeren is niet zinvol, zorg dus dat je genoeg afleiding hebt.

Mocht iets je echt onzeker maken en je vind het objectief terecht dan bespreek dat een keer als je haar ziet. Ga niet iets serieus bespreken via de app, hou het luchtig.

Onzekerheid kan prima slijten. Geef het tijd.
Dankjewel! Goede tips. En hoop idd dat het betert! Heb ook wel het gevoel dat dat gebeurt wanneer ‘wij’ stappen maken..
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog jong was (jaar of 18), vond ik een lange tijd een jongen leuk. Toen hij mij wilde zoenen, ben ik weg gefietst. Waarom? Omdat ik bang was dat ik het niet goed zou doen en hem daarmee niet weg wilde jagen. Resultaat? Ik heb hem weggejaagd. Wat ik hiermee probeer aan te geven, is dat jouw onzekerheid haar zal wegjagen, je moet er dus mee stoppen!! Hoe? Gewoon niet meer doen. Zorg dat je aantrekkelijk bent voor haar. Zorg dat ze het gevoel heeft, met jou een lot uit de loterij te hebben. Vind je zelf leuk, want waarom zou zij jou leuk vinden als je dat zelf al niet vindt? En geniet vooral van het samen zijn. Als zal het ooit stoppen, dan heb je er tenminste nog van genoten en geleerd :). En geef haar vooral vrijheid. Ik zou meteen rennen als iemand zich compleet aan mij vast zou klampen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook best onzeker in het begin van relaties.

Wat mij helpt is dit:
Bevestiging vragen helpt niet en maakt het alleen maar kapot.
Als ik bevestiging ga vragen ga kunnen daarna weer zorgen maken dat ik te veel bevestiging heb gevraagd en me afvragen of hij me misschien niet meer leuk vindt. Dat hele gedoe zorgt dat iemand op je afknapt.

Dus ik hou het bij me zelf. Als hij me niet meer leuk vindt dan helpt bevestiging vragen ook niet en me zorgen maken zorgt dat ik niet geniet van wat ik nu heb.

Ik vind het ook lastig maar het heeft mij wel geholpen. Nu bijna 3 jaar samen met mijn vriend en een heel groot stuk minder onzeker. Ik heb in ieder geval niet meer de neiging bevestiging te vragen.
Ohhh man. Beheers jezelf. Ze vindt je leuk anders bleef ze niet met je praten, steek die maar alvast in je zak. Maar je moet écht niet meer steeds om bevestiging vragen. Daarmee jaag je haar juist weg. Zet je telefoon uit en spreek met jezelf af dat je pas een paar uur later weer kijkt of je antwoord hebt. Zorg dat het app contact gelijkwaardig is. Als jij honderd vragen stelt en elke keer het gesprek begint is dat te claimend. Geef haar ook de kans om achter jou aan te lopen.

Heb je wel genoeg te doen op een dag? Zoek leuke dingen om te doen zodat je niet 24/7 jullie relatie hoeft te analyseren. Maak het allemaal niet groter en enger dan het is.
Alle reacties Link kopieren
Leg je er bij neer dat je niet in de hand hebt of deze prille liefde uitloopt op een relatie. Je kan je best doen ofc maar uiteindelijk gaat het erom of jullie een goede match zijn. Daar heb je geen invloed op. Bij een afwijzing gaat het ook niet om jou als persoon maar om de match die niet klopt. Jij als persoon bent gewoon ok zolang je haar en jezelf netjes behandeld.
Alle reacties Link kopieren
Veel goede tips zijn gegeven en veel goeds gezegd.
Mocht het helpen: schrijf op papier om jezelf te herinneren:
App niet meer dan nodig is. Wanneer ik de neiging voel te appen, doe het niet!!
Plak dit boven je bed en ook in de huiskamer waar je veelt bent of zit.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend gevoel. Ik heb ooit veel gehad aan het boek liefdesbang. Misschien ook iets voor jou? En verder: geniet van de mooie momenten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen dat herhaaldelijk vragen. Je zit in de fase van dates en elkaar leren kennen en niet in de fase van een relatie. Daarnaast is zij niet verliefd. Gevoelens kun je niet sturen. Je bepaalt of je dit de moeite waard vindt om mee door te gaan, niet steeds de bal bij haar leggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat is angst denk ik. Om de een of andere reden (of verschillende redenen) ben je bang. Waar kan een mens niet allemaal bang voor zijn op sociaal vlak? Om af te gaan, om afgewezen te worden, verlaten te worden, niet mooi interessant of charmant genoeg te zijn. Er zijn veel van dat soort redenen. En je kan wel zeggen tegen jezelf dat je "gewoon moet doen", maar de ongerustheid blijft dan rondwaren in je hoofd. Ik zie geen oplossing behalve zekerheid in jezelf te zoeken en dan mensen om je heen te verzamelen die jou erkennen zoals je bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jeetje je doet echt het tegenovergestelde van wat je moet doen, probeer een beetje onbereikbaar te zijn juist, laat haar eens als eerste appen en wees niet steeds bereikbaar, sneu als je je vriendje appt en hij appt altijd na een seconde terug en als je samen bent dat ze moet uitleggen dat ze dat onzekere geplakt niet wil, je jaagt haar weg hoor.
Zo hou je je probleem in stand en je bent al 31 hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven