Zie ik spoken??

16-06-2019 23:44 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké even in het kort;
Ongeveer 9 maanden geleden kom ik er per toeval achter dat mijn man tijdens zijn pauze op het werk wandelt met een vrouwelijke collega die op dat moment met burn-out thuis zit. Hij haalt haar dus actief thuis op om te kunnen wandelen in de pauze.
Het voelt bij mij niet goed. Kijk in je pauze wandelen met collega's prima. Maar alleen met die 1 terwijl zij niet werkt....
Ik spreek man erop aan. Hij begrijpt mij maar vraagt ook begrip voor hoe hij erin staat. Zijn vrouwelijke collega heeft het niet makkelijk en hij wil haar niet laten vallen. Tevens zegt hij het ook gewoon prettig te vinden met iemand te kunnen praten over het werk die precies snapt wat hij bedoeld. Ze woont vlakbij werk en ik moet er niets achter zoeken.
Ik snap hem. Vertrouw hem ook. Nooit eerder reden voor twijfel gehad. Maar ben niet gek en lees hier genoeg dus (shame shame) check af en toe wel het app verkeer. We zijn absoluut open in gebruik van elkaars telefoon dus geen probleem.
Na maand of wat heb ik er genoeg van, lees de apps niet meer, vertrouw hem volledig op z'n woord. Dit weekend pak ik voor iets anders zijn mobiel en zie een WhattsApp oproep van betreffende collega staan. 2 dagen later is die oproep weg uit zijn lijst. Conclusie: hij heeft die oproep gewist. toch? Ook al sinds april (zogenaamd) geen apps meer naar elkaar verstuurd waar dit eerst wekelijks was. En nu zie ik het dus even niet meer zo helder. Waarom wist hij dingen uit zijn tel? Heeft hij toch wat te verbergen of wil hij mij niet onnodig onrust maken?
Vanavond heb ik hem gevraagd hoe het zit met zijn collega en mijn onzekerheid. Hij zegt enkel dat ik geen enkele reden heb ongerust te zijn of dat hij iemand anders zou willen. Ik zeg (natuurlijk) niet wat ik weet over het gewiste gesprek.

Julie mening. Zie ik spoken?
Ben ik mezelf gek aan het maken? wat zouden jullie doen?
justagirly schreef:
17-06-2019 19:35
Ik heb alles gelezen.
Maar maanden zijn apps lezen?
Zo had ik het niet begrepen, wel dat ze eens een keer een kijkje heeft genomen in zijn telefoon.
Ik kan het wel begrijpen dat je eens een kijkje neemt als je denkt dat je belazerd wordt. Dan kun je sneller een eind maken aan dat gek-aanstekerij gedoe van bedriegers die recht in je gezicht liegen.

'Na maand of wat heb ik er genoeg van, lees de apps niet meer, vertrouw hem volledig op z'n woord'
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-06-2019 19:48
Hij heeft er toch over verteld? Zo weet TO überhaupt dat hij met deze collega wandelt.

En wat nu als ze geen burn-out had en ze wandelden elke dag samen?
Ze is er bij toeval achter gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-06-2019 20:01
'Na maand of wat heb ik er genoeg van, lees de apps niet meer, vertrouw hem volledig op z'n woord'
:-$
Ik zag het, in de OP notabene.
Ik heb al vaak en veel teruggelezen in andere topics als ik iets wilde weten, daar had ik nou vandaag nét een keertje geen zin in.
En dan staat het nu gewoon in de OP hahaha nouja....

Oeps, zullen we maar zeggen. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, het komt op mij niet bepaald zo over dat je hem nu wel volledig op zijn woord gelooft TO.

Wat ga je nu doen?
Ik zou het zelf ook even niet weten in jouw plaats denk ik.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
17-06-2019 20:17
Maar goed, het komt op mij niet bepaald zo over dat je hem nu wel volledig op zijn woord gelooft TO.

Wat ga je nu doen?
Ik zou het zelf ook even niet weten in jouw plaats denk ik.
Euhm.... misschien het hele topic lezen? ;)
Vanmiddag al geplaatst hoor, grappig al die mensen die zich druk blijven maken om iemand die het voor zichzelf allang heeft bepaald.

BlijEi2019 schreef:
17-06-2019 12:57
Oké even ter aanvulling/verduidelijking;

Ze wandelden altijd al.
1x per week, niet dagelijks
Eerst met anderen, die zijn afgehaakt.

Los van mijn stalk app lees gedrag en het dus ontdekte wissen absoluut geen reden aan te nemen dat er iets niet zou kloppen behalve "het gevoel".
Zoals sommige hier al schreven: gewoon ontzettend lief dat hij haar niet laat vallen.

Hij is superlief en zorgzaam voor mij en de kinderen en altijd erg betrokken.
Een echte verteller over zijn dag is het niet dus dat het daarin niet ter sprake komt snap ik wel. Het is niet zo dat hij zijn hele dag uit de doeken doet mar de lunch verzwijgt zeg maar.

Voor nu geloof ik hem in zijn verhaal. Hij is er namelijk (in mijn ogen) ook gewoon echt niet de persoon niet naar. Ik geloof oprecht dat mijn onzekerheid dit teweeg heeft gebracht.
Maar wel bedankt voor jullie adviezen en ik blijf alert ;-)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Een man steekt niet nutteloos zoveel tijd in een vrouw
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
17-06-2019 20:22
Een man steekt niet nutteloos zoveel tijd in een vrouw
En zo is het! Daar zit altijd meer achter. Eigen ervaring. Of ze is een kleurloos type. Moeke achtig, veel ouder en ziet hij haar als oma of moeder.

Als ze een beetje een lekker ding is, zou ik mij dus zorgen.maken.
justagirly schreef:
17-06-2019 19:40
Ja, en dan zegt die vreemdgaander meteen de waarheid!!

Want hij is zo dankbaar is dat je niet stiekem in zijn telefoon kijkt?!
Grapje.

Maar serieus, je bereikt vaak niks met een gesprek en ik denk dat de meeste mensen dat ook wel combineren hè.
Praten en checken.
Of eerst praten en als foute onderbuikgevoel blijft, uiteindelijk toch uit wanhoop iets proberen te ontdekken....?
Maar nee, natuurlijk niet maandenlang.
Ik zeg: als ik mijn partner moet gaan controleren is het sowieso wel over.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
17-06-2019 20:37
Ik zeg: als ik mijn partner moet gaan controleren is het sowieso wel over.
Erg makkelijk gezegd als je al heel lang samen bent en een gezin hebt.
Dat dump je niet zomaar voor nog niet bevestigd al dan niet terecht wantrouwen.
Lifescience schreef:
17-06-2019 21:21
Erg makkelijk gezegd als je al heel lang samen bent en een gezin hebt.
Dat dump je niet zomaar voor nog niet bevestigd al dan niet terecht wantrouwen.
Als ik mijn partner wantrouw en niet neer zin woord geloof is het al kapot toch?
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
17-06-2019 20:20
Euhm.... misschien het hele topic lezen? ;)
Vanmiddag al geplaatst hoor, grappig al die mensen die zich druk blijven maken om iemand die het voor zichzelf allang heeft bepaald.
Wel gelezen maar kan me niet voorstellen dat het zo blijft.

TO, veel geluk.
Alle reacties Link kopieren
Alleen OP gelezen, maarre...

A shoulder to cry on, becomes a dick to ride on
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
NineLives schreef:
17-06-2019 22:18
Alleen OP gelezen, maarre...

A shoulder to cry on, becomes a dick to ride on
:cheer:
justagirly schreef:
17-06-2019 19:40
Ja, en dan zegt die vreemdgaander meteen de waarheid!!

Want hij is zo dankbaar is dat je niet stiekem in zijn telefoon kijkt?!
Grapje.

Maar serieus, je bereikt vaak niks met een gesprek en ik denk dat de meeste mensen dat ook wel combineren hè.
Praten en checken.
Of eerst praten en als foute onderbuikgevoel blijft, uiteindelijk toch uit wanhoop iets proberen te ontdekken....?
Maar nee, natuurlijk niet maandenlang.
Ik doe het andersom, eerst checken, dan praten. Stel dat we gaan praten en hij zegt dat er niets is. Dan geef ik hem tijd om het bewijs weg te halen, dat ben ik dus mooi voor. Ik kijk overigens nooit op z'n telefoon, dat is 1x gebeurd omdat ik een onderbuikgevoel had, en die bleek ook te kloppen. Ik vertel verder ook gewoon dat ik in z'n telefoon heb gekeken. Dat heb ik uiteraard wel meerdere keren gedaan nadat ik erachter kwam, maar doe ik inmiddels allang niet meer.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 23:03
Ik doe het andersom, eerst checken, dan praten. Stel dat we gaan praten en hij zegt dat er niets is. Dan geef ik hem tijd om het bewijs weg te halen, dat ben ik dus mooi voor. Ik kijk overigens nooit op z'n telefoon, dat is 1x gebeurd omdat ik een onderbuikgevoel had, en die bleek ook te kloppen. Ik vertel verder ook gewoon dat ik in z'n telefoon heb gekeken. Dat heb ik uiteraard wel meerdere keren gedaan nadat ik erachter kwam, maar doe ik inmiddels allang niet meer.
Zo wantrouwend wil je in je relatie niet zijn toch?
Orișa schreef:
17-06-2019 23:09
Zo wantrouwend wil je in je relatie niet zijn toch?
Nee, maar het is wel al gebeurd dus tja. Ik kwam er ook maar toevallig achter. Ik moest wat doorsturen van z'n pc toen hij op z'n werk was, er stond een chat open met haar, niets bijzonders verder, hij vroeg gewoon hoe het met haar was. Verder ook niets zitten lezen, interesseert me echt niet. Tijdje later zelfde verhaal, maar de chat was helemaal leeg, dan krijg ik argwaan ja. Dan ga ik niet eerst een gesprek aan, dan ga ik eerst zelf op onderzoek uit en wil ik weten wat er precies speelt. Zoals anderen hier al zeiden, proberen sommigen zichzelf voor te houden dat er echt niets aan de hand is, terwijl dit toch echt wel zo is. Daarnaast zou hij het ook nog kunnen verwijderen om de pijn voor mij te verzachten, ik heb liever de hele waarheid. Als ik een onderbuikgevoel heb, geloof ik iemand echt niet meer zomaar. Ik heb dat gevoel niet voor niks, en dat bleek wel.
Dus. Je zit sowieso al met wantrouwen in je relatie nu. Wat naar.

Mijn partner wist elke avond al zijn gesprekken bedacht ik me net, dus ik heb niet eens iets om stiekem te lezen :hihi:
Orișa schreef:
17-06-2019 23:23
Dus. Je zit sowieso al met wantrouwen in je relatie nu. Wat naar.

Mijn partner wist elke avond al zijn gesprekken bedacht ik me net, dus ik heb niet eens iets om stiekem te lezen :hihi:
Ik zit nu niet met wantrouwen in m'n relatie. Het is al een tijdje terug en ik vertrouw hem gewoon weer. Maar waarom wist je partner elke avond gesprekken?
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 23:29
Ik zit nu niet met wantrouwen in m'n relatie. Het is al een tijdje terug en ik vertrouw hem gewoon weer. Maar waarom wist je partner elke avond gesprekken?
Toch denk ik dat het je wel tekent.

Hij wil niet dat als hij dood neervalt een vreemde zijn gesprekken kan lezen. Of als zijn telefoon gestolen wordt of what ever. Ik pest hem er mee.
Alle reacties Link kopieren
Meteen vragen.
Ik heb hier (ong zelfde principe) te lang mee rondgelopen en dat was totaal niet handig. Mijn ex sprak zijn collega regelmatig en vroegen elkaar zelfs tot sporten! Dit wilde hij nooit met mij samen doen 'want dan schaamde hij zich'. Hij verwijderde ook appjes en belletjes. Uiteindelijk was hij dus verliefd op haar geworden. Als je hem confronteerd met wat je aantrof, kan je gelijk aan zijn reactie zien of hij iets in zijn schilt voert. Dit is natuurlijk een short short story maar toch....
Orișa schreef:
17-06-2019 23:30
Toch denk ik dat het je wel tekent.

Hij wil niet dat als hij dood neervalt een vreemde zijn gesprekken kan lezen. Of als zijn telefoon gestolen wordt of what ever. Ik pest hem er mee.
Dat denk ik ook wel, dat zou ik niet ontkennen. Ik denk overigens niet dat ik argwanender ben geworden, ik let nu alleen wel veel beter op. Het is maar hoe je het bekijkt denk ik.

En tja als je dood neervalt, wat maakt het dan nog uit? En als een telefoon gestolen wordt, denk ik niet dat het de dief ook maar iets interesseert wat er besproken wordt. Alles wordt vaak gewoon verwijderd. Wat een gedoe lijkt me dat als je dat dagelijks moet doen.
Suzan_1991 schreef:
17-06-2019 23:39
Dat denk ik ook wel, dat zou ik niet ontkennen. Ik denk overigens niet dat ik argwanender ben geworden, ik let nu alleen wel veel beter op. Het is maar hoe je het bekijkt denk ik.

En tja als je dood neervalt, wat maakt het dan nog uit? En als een telefoon gestolen wordt, denk ik niet dat het de dief ook maar iets interesseert wat er besproken wordt. Alles wordt vaak gewoon verwijderd. Wat een gedoe lijkt me dat als je dat dagelijks moet doen.
Zijn logica hoef ik ook niet te snappen :proud: Volgens mij heeft hij een app waarmee hij dat doet? Geen idee eigenlijk, zijn tijd ;)
NineLives schreef:
17-06-2019 22:18
Alleen OP gelezen, maarre...

A shoulder to cry on, becomes a dick to ride on

Ja want elke vrouw wil elke man uiteraard.
Orișa schreef:
17-06-2019 23:30
Toch denk ik dat het je wel tekent.

Hij wil niet dat als hij dood neervalt een vreemde zijn gesprekken kan lezen. Of als zijn telefoon gestolen wordt of what ever. Ik pest hem er mee.
Totdat degene waar hij mee appt dood neer valt en hij blij is dat hij nog een gesprek na kan lezen. Telefoon gestolen, dan kan je hem op afstand gelijk leeg halen en dood neervallen, dan merkt hij er niks meer van toch? En zou alleen jij ze kunnen lezen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof je man. Die van mij is ook zo'n sociale lobbes die iemand met burn out mee zou nemen voor een wandeling. Het lijkt me ook gezelliger wandelen dan dat je binnen blijft zitten. Nou kan ik me voorstellen dat je onzeker wordt als het een hele knappe vrije vrouw blijkt te zijn... Het wissen van apps doe ik ook regelmatig, gewoon omdat ik het privé vind en ik het niet fijn vind om al die ellenlange apps te bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven